Jochen 6.085 Geplaatst: 6 december 2014 Geplaatst: 6 december 2014 Met zo'n Tornador blaas je eigenlijk het vuil dieper het tapijt is? Wel een knap resultaat! Quote
Wax-it.be 1.639 Geplaatst: 6 december 2014 Geplaatst: 6 december 2014 Met zo'n Tornador blaas je eigenlijk het vuil dieper het tapijt is? Wel een knap resultaat! Jochen: nee, je zuigt het terug op in de koker en die moet je af en toe uitkuisen Quote
dragonfly 14.973 Geplaatst: 6 december 2014 Geplaatst: 6 december 2014 Ik ben begonnen toen ik 18 was in de garage van mijn ouders, dan de stockruimte van mijn schoonvader kunnen gebruiken en pas dan zat ik op de locatie waar jij het over had ... I've done it all Stockruimte is waar ik nog geweest ben na aankoop van de eerste A5? Quote
gTa 28.021 Geplaatst: 6 december 2014 Geplaatst: 6 december 2014 Met zo'n Tornador blaas je eigenlijk het vuil dieper het tapijt is? Wel een knap resultaat! Jochen: nee, je zuigt het terug op in de koker en die moet je af en toe uitkuisen Een deel gaat met de vortex in de koker, yep, maar een deel blaas je opzij, zag ik. M'n eigen voetmat was zo smerig, nochtans uitgeklopt én gestofzuigd. Daarna de tornador erop en aan de rand van z'n vortex verzamelde het uit het tapijt komende vuil zich tot een dikke zwarte gore lijn vuil. Echt goor. Zo meerdere keren in meerdere richtingen het ganse tapijt gedaan tot alles echt eruit was. Gek hoe zo'n ding echt al 't gore spul uit stof blaast/zuigt. Werkt echt maf. Ik had ook vetvlekken op de stukjes tapijt net voor de sloten van de bagagerollo. Dat met Tornador geprobeerd eruit te krijgen, maar ging niet. Toen bedacht dat dat vet zou zijn, dus even met de remmenreiniger op het tapijt gespoten om zo dat vet op te lossen, en daarna de remmenreiniger met opgelost vet uit het tapijt gehaald met de Tornador. Ging supermakkelijk. 1 Quote
Simoni 6.174 Geplaatst: 7 december 2014 Geplaatst: 7 december 2014 Jup deels weggeblazen en deels in de tuit. Maar 't vuil is los en dat is wat je wil! Quote
walter 4.428 Geplaatst: 8 december 2014 Geplaatst: 8 december 2014 Dat is eigen aan dergelijk product. De Nanolex Urban Glass doet dat ook. Ah ok, ga het verder met die Rain-X doen voorlopig, die Gyeon is ook best prijzig. Ik kom deze week nog langs om een bestelling op te halen, heb velgensealant en lederreiniger nodig. Quote
DenDuvel 4.679 Geplaatst: 8 december 2014 Geplaatst: 8 december 2014 @@gTa wat voor compressor gebruik je? Quote
gTa 28.021 Geplaatst: 8 december 2014 Geplaatst: 8 december 2014 Jup deels weggeblazen en deels in de tuit. Maar 't vuil is los en dat is wat je wil! Het "weggeblazen" deel pik je bij de volgende passage, enkele seconden later, alsnog grotendeels op. Zot hoeveel vuil er zich in die tuit ophoopt. Inderdaad een ketelke water nodig om dat ding er regelmatig in te spoelen, en een "broebelen" onder druk is nodig! @@gTa wat voor compressor gebruik je? Een Criko 2-cilinder met 4PK, en een 50L-tank. Kan een kleine 400L/minuut leveren. Op de aanbevolen werkdruk van 5,5 bar vind ik de Tornador (met het debiet dat mijn compressor levert) maar nipt, dan liever op 6,5 bar, dan gaat 'ie goed. (Ik had al een klein 20L compresseurke dan een goeie 200L/minuut levert maar met zoiets krijg je de Tornador niet aan de praat...) Quote
Soundstorm 2.632 Geplaatst: 9 december 2014 Geplaatst: 9 december 2014 Gisteren Nanolex op de voorruit en spiegels gedaan. Werk super goed, dus ik blij. Mijn vriendin kan er natuurlijk niet tegen dat ik de ruitenwissers weinig gebruik... 3 Quote
ex-Mooseman 14.566 Geplaatst: 9 december 2014 Geplaatst: 9 december 2014 @@Soundstorm : de meeste van je passagiers zullen het niet vatten Quote
gTa 28.021 Geplaatst: 12 december 2014 Geplaatst: 12 december 2014 Dalzieli & Pascoe-it.be !! Ik wil graag de voorruit van mijn camionette-mee-leren-zetels behandelen met die Nanolex Ultra Glass Set. Hoe lang moet dat curen in een garage waar het ca 10°C is? Als ik dat vanavond doe, mag ik dan morgenmiddag al op baan, of beter niet? Quote
gTa 28.021 Geplaatst: 14 december 2014 Geplaatst: 14 december 2014 Dalzieli & Pascoe-it.be !! Ik wil graag de voorruit van mijn camionette-mee-leren-zetels behandelen met die Nanolex Ultra Glass Set. Hoe lang moet dat curen in een garage waar het ca 10°C is? Als ik dat vanavond doe, mag ik dan morgenmiddag al op baan, of beter niet? Ja, geen probleem Okay, thx! BEHOLD !! I am Moses !! I split the waters in two !! Fuck, wat een product. En dan regende 't gisteren nog niet door. 1 Quote
gTa 28.021 Geplaatst: 14 december 2014 Geplaatst: 14 december 2014 Heb ook m'n achterruit gedaan, grappig zicht: spray bleef er op staan als allemaal ultra-mini-bollekes. Benieuwd om te zien of dat bij "regen" (ipv de lichte drizzle van gisteren) echt eraf loopt, op de achterruit. Quote
Soundstorm 2.632 Geplaatst: 16 december 2014 Geplaatst: 16 december 2014 Heb ook m'n achterruit gedaan, grappig zicht: spray bleef er op staan als allemaal ultra-mini-bollekes. Benieuwd om te zien of dat bij "regen" (ipv de lichte drizzle van gisteren) echt eraf loopt, op de achterruit. Daar ben ik ook benieuwd voor. Als het vuil er minder aan zou blijven hangen, dan mag die ruitenwisser écht afgekoppeld worden Quote
Ian 511 Geplaatst: 17 december 2014 Geplaatst: 17 december 2014 Iemand ervaring met krassen (van jarenlang misbruik door slechte/versleten ruitenwisser) uit een achterruit te halen? Quote
Avantus 8.093 Geplaatst: 17 december 2014 Geplaatst: 17 december 2014 Onmogelijk, een achterruit is hard glad in tegenstelling tot een voorruit. Quote
Wax-it.be 1.639 Geplaatst: 17 december 2014 Geplaatst: 17 december 2014 Iemand ervaring met krassen (van jarenlang misbruik door slechte/versleten ruitenwisser) uit een achterruit te halen? Onmogelijk, een achterruit is hard glad in tegenstelling tot een voorruit. Idd, het is niet mogelijk om krassen op een degelijke manier uit glas te polijsten. Zelf op een voorruit Quote
Ice_Ken 6.458 Geplaatst: 17 december 2014 Geplaatst: 17 december 2014 Idd, het is niet mogelijk om krassen op een degelijke manier uit glas te polijsten. Zelf op een voorruit inderdaad, been there, tried, sold the car Quote
Ian 511 Geplaatst: 19 december 2014 Geplaatst: 19 december 2014 Kak. Had gehoopt dat het met een schuur- en poliermethode zou lukken.. Beter toch meteen een nieuwe ruit gestoken toen ze gedemonteerd was voor kofferdeksel respray maar nu is het te laat. Quote
3000 1.080 Geplaatst: 11 januari 2015 Geplaatst: 11 januari 2015 Iemand een idee waar ik doorschijnende emmers kan vinden? Echt waar, vind er maar gene En zijn die microfiber washmitts van Meguiars any good? Quote
Wax-it.be 1.639 Geplaatst: 11 januari 2015 Geplaatst: 11 januari 2015 http://www.wax-it.be/webshop/clear-wash-bucket.html En http://www.wax-it.be/webshop/microfibre-wash-mitt.html Of betere kwaliteit http://www.wax-it.be/webshop/microfiber-madness-incredimitt.html Quote
Gixxer 611 Geplaatst: 11 januari 2015 Geplaatst: 11 januari 2015 Of als je grotere nodig hebt. https://www.carclean.nl/merken/Grit_Guard Ik ben het meest tevreden van die van Meguiars. Quote
Aanbevolen berichten
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.