Polle Petrol 583 Geplaatst: 19 oktober 2015 Geplaatst: 19 oktober 2015 Je kan de tattoo-eigenaar ergens spotten in de weerspiegeling (kan ook in een ander filmpje zijn) Quote
Dimitri 733 Geplaatst: 19 oktober 2015 Geplaatst: 19 oktober 2015 Vraagje: ik was altijd heel content van Poorboy's Black hole glaze op mijn vorige zwarte wagen, nu met mijn gele wagen gaat die glaze niet meer zo goed samen. Nu dacht ik Poorboy's white diamond glaze te kopen, is die even goed? Of zijn er nog betere op de markt rond die prijs? Quote
Polygoon 15.035 Geplaatst: 19 oktober 2015 Geplaatst: 19 oktober 2015 Volgens mij is de orange peel pas echt erg beginnen worden sinds de verf op waterbasis de standaard is geworden. Quote
Simoni 6.175 Geplaatst: 19 oktober 2015 Geplaatst: 19 oktober 2015 Vraagje: ik was altijd heel content van Poorboy's Black hole glaze op mijn vorige zwarte wagen, nu met mijn gele wagen gaat die glaze niet meer zo goed samen. Nu dacht ik Poorboy's white diamond glaze te kopen, is die even goed? Of zijn er nog betere op de markt rond die prijs? White diamond is nog steeds zeer goed!Alternatief bij Auto Finesse is evenwaardig en kleuronafhankelijk. Werkt gewoon iets anders. Quote
ex-Mooseman 14.567 Geplaatst: 19 oktober 2015 Geplaatst: 19 oktober 2015 Ultra Glaze is idd heel goed Quote
gl3nn 9.407 Geplaatst: 20 oktober 2015 Geplaatst: 20 oktober 2015 @@Wax-it.be Wat is het beste om verkleurde kunstoffen bumpers terug mooi zwart te krijgen? Die AutoFinesse Rejuvenate of lukt dat met AeroSpace ook nog? Want dat laatste heb ik thuis nog staan. Quote
Simoni 6.175 Geplaatst: 20 oktober 2015 Geplaatst: 20 oktober 2015 Je kan zeker eens met de 303 proberen. Als het niet goed is of blijvend is kan je nog altijd iets anders proberen. Quote
ex-Mooseman 14.567 Geplaatst: 20 oktober 2015 Geplaatst: 20 oktober 2015 Autofinesse Revive doet dat niet slecht. Het water staat er zelfs in parels op. Quote
BWS 3.202 Geplaatst: 23 oktober 2015 Geplaatst: 23 oktober 2015 ik wil dit, puur voor de bijhorende manbag hoe kwalitatief zijn zo'n Porsche-producten eigenlijk? Kan me niet inbeelden dat die rommel aan de klanten zouden verkopen? Quote
Wax-it.be 1.639 Geplaatst: 23 oktober 2015 Geplaatst: 23 oktober 2015 ik wil dit, puur voor de bijhorende manbag hoe kwalitatief zijn zo'n Porsche-producten eigenlijk? Kan me niet inbeelden dat die rommel aan de klanten zouden verkopen? Dat zijn geen producten van Porsche hé, dat is private label uiteraard. We zijn zelf betrokken geweest bij het hele proces via een van onze leveranciers die dit soort producten bij een van de grote Duitse merken heeft weten neer te zetten. Dat ging in dit geval dan nog maar om een paar producten. Daar komt een hele procedure bij kijken van testen homologeren enzovoort die ongeveer 3 jaar heeft geduurd. Het spijtige van de zaak is dat je je product zodanig moet aanpassen aan idiote ideëen dat de kwaliteit sterk achteruit gaat. Op moment dat je product dan aan al hun wensen voldoet (en dus al veraf staat van een kwalitatief product) komt dan het commerciële aspect nogmaals op tafel. In vele gevallen wordt dan nogmaals aan costcutting gedaan aan de kant van de leverancier. Een bijkomend probleem is dat er nog veel kan verbeteren op 3 jaar maar dat dat niet meer kan eens je in die flow zit omdat je anders helemaal vanaf 0 moet beginnen. In het geval van porsche zie ik ook al min of meer wie de toeleverancier is. Als je bij dat merk zelf zou komen zou je voor veel minder geld een veel beter product hebben dat dan nog eens technologie van vandaag aanbied ipv 10 jaar oud. Ik zou het dus zeker vermijden 2 Quote
CMon 503 Geplaatst: 25 oktober 2015 Geplaatst: 25 oktober 2015 Zou deze extractor goed genoeg zijn voor vuile automatten te reinigen? http://www.boels.be/nl/huren/reiniging/zuigen/tapijtreiniger-1 Quote
McLovin 1.193 Geplaatst: 25 oktober 2015 Geplaatst: 25 oktober 2015 Yes. Kheb die al eens gehuurd voor 1 dag. Matten en bekleding is makkelijk ermee te reinigen. Ik heb hem wel altijd gebruikt met warm water. Quote
CMon 503 Geplaatst: 25 oktober 2015 Geplaatst: 25 oktober 2015 Bedankt! Binnenkort eens proberen dan. Quote
dragonfly 14.973 Geplaatst: 29 oktober 2015 Geplaatst: 29 oktober 2015 Met kans op steniging ga ik het toch eens vragen hé Had de auto graag nog wat proper gehad voor het weekend maar 's avonds in het donker ga ik daar niet aan beginnen. Is het schuim in zo'n self-car wash om de auto af te spuiten ook te agressief voor de wax? @@Wax-it.be @@Simoni . Quote
ex-Mooseman 14.567 Geplaatst: 29 oktober 2015 Geplaatst: 29 oktober 2015 Ja, dat is nogal vies spul Quote
Wax-it.be 1.639 Geplaatst: 29 oktober 2015 Geplaatst: 29 oktober 2015 Met kans op steniging ga ik het toch eens vragen hé Had de auto graag nog wat proper gehad voor het weekend maar 's avonds in het donker ga ik daar niet aan beginnen. Is het schuim in zo'n self-car wash om de auto af te spuiten ook te agressief voor de wax? @@Wax-it.be @@Simoni . Dat is idd héél sterk spul en kan je beter vermijden. Waarom bel je niet even naar ons en spring even binnen? Klanten die bij ons een degelijke behandeling hebben gehad kunnen wij soms verder helpen op dat vlak Quote
dragonfly 14.973 Geplaatst: 29 oktober 2015 Geplaatst: 29 oktober 2015 Dat is idd héél sterk spul en kan je beter vermijden. Waarom bel je niet even naar ons en spring even binnen? Klanten die bij ons een degelijke behandeling hebben gehad kunnen wij soms verder helpen op dat vlak Ok thx. Dan ga ik dat niet doen en er vuil mee vertrekken Welja Oudenaarde ligt echt niet op mijn dagelijkse route en afgelopen weekend zat ik op Mettet hé Quote
Simoni 6.175 Geplaatst: 29 oktober 2015 Geplaatst: 29 oktober 2015 Rood wisselen tegen oranje rood en je krijgt hem vandaag over 8 dagen proper terug! Quote
dragonfly 14.973 Geplaatst: 29 oktober 2015 Geplaatst: 29 oktober 2015 Rood wisselen tegen oranje rood en je krijgt hem vandaag over 8 dagen proper terug! Zonder sper naar de ring zeker Klinkt leuk maar heb dat eigenlijk nooit gedaan zo'n swaps, das allemaal goed tot er iets gebeurt met 1 van de 2 Quote
Simoni 6.175 Geplaatst: 29 oktober 2015 Geplaatst: 29 oktober 2015 Natuurlijk was maar wat aan 't uitkramen. Quote
Bompa 17.784 Geplaatst: 6 november 2015 Geplaatst: 6 november 2015 Advies gevraagd: Ik doe veel km's maar was wekelijks m'n auto. Makkelijke velgen. M'n vrouw doet weinig km's en ik was om de drie weken haar auto. Lastigere velgen. Door mijn intensief gebruik zitten er hier en daar van die zwarte spotjes en bobbeltjes op de velgen. Bij m'n vrouw is het vooral die zwarte troep die er aan hangt (maar niet al te zwaar ingevreten door vele wassen, maar toch wel een beetje ruwer in de hoeken). Ik wil een goede wielreiniger die beide velgen makkelijk kan kuisen. Ik keek al naar Kenotec Ultra en Gyeon Iron Out, maar dat zou dan niet voor teer en asfalt zijn, alleen voor metaaldeeltjes? Is dat dan wel ideaal voor m'n vrouw haar velgen? Zijn er andere, betere merken? Mag gerust wat straf spul zijn. Wil er echter ook geen fortuin aan gaan hangen, en geen 37 pottekes voor een velg. Quote
Phil 12.494 Geplaatst: 7 november 2015 Geplaatst: 7 november 2015 Ik zweer bij de PH-neutrale velgenreiniger van Turtle Wax. Zo'n type reiniger bestaat ook wel van andere merken. Heb je al een hogedrukreiniger btw? Quote
ex-Mooseman 14.567 Geplaatst: 7 november 2015 Geplaatst: 7 november 2015 Probeer eens een teerverwijderaar? Kleien met een oud stukje kan ook uitkomst brengen. En voor de V60 zou ik, na het proper maken, een velgenwax/sealant/coating durven aanraden, gezien het marathongebruik. Die ijzerverwijderaars doen hun werk: Redelijk propere velg (1 week na wasbeurt) 1 minuut na sprayen Na 3 minuten Na 10 minuten (nog niet afgespoeld met HD-reiniger) De ph-neutrale reinigers zijn ok voor goed onderhouden velgen, maar soms heb je wat meer power nodig, en dan is een straffer product een gemakkelijker oplossing. Quote
Bompa 17.784 Geplaatst: 7 november 2015 Geplaatst: 7 november 2015 Ik zweer bij de PH-neutrale velgenreiniger van Turtle Wax. Zo'n type reiniger bestaat ook wel van andere merken. Heb je al een hogedrukreiniger btw? Al? Nee, komt er niet. Als ik de prijzen zie ... om alleen tijdens het maaiseizoen een paar keer naar de carwash 1 of 2 euro per keer uit te sparen? Probeer eens een teerverwijderaar? Kleien met een oud stukje kan ook uitkomst brengen. En voor de V60 zou ik, na het proper maken, een velgenwax/sealant/coating durven aanraden, gezien het marathongebruik. Die ijzerverwijderaars doen hun werk: Redelijk propere velg (1 week na wasbeurt) 1 minuut na sprayen Na 3 minuten Na 10 minuten (nog niet afgespoeld met HD-reiniger) De ph-neutrale reinigers zijn ok voor goed onderhouden velgen, maar soms heb je wat meer power nodig, en dan is een straffer product een gemakkelijker oplossing. Voorbeelden? Die bij wax-it verkrijgbaar zijn bv? Maar die ijzerverwijderaar, dat is dan voornamelijk voor minder onderhouden velgen? Of de aanslag zoals op de bovenstaande foto's? De velgen van m'n vrouw haar auto zien er idd na een twee- a drietal weken zo uit. Dus zo een product zou welkom zijn. Is dat noodzakelijk om met een hogedrukreiniger af te spoelen? Of is dat ook met een deftige sproeikop en waterdruk mogelijk af te spoelen? Teerverwijderaar: heb in 't verleden op m'n XC60 en V70 nog terpentijn en synthetische verdunner geprobeerd, maar dat ging toch niet al te best. Voorbeeld van zo een wax/sealing/coating? Quote
Aanbevolen berichten
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.