CMon 503 Geplaatst: 26 november 2015 Geplaatst: 26 november 2015 Ik zou mijn ruiten van een glascoating voorzien, dan hoef je zelf helemaal geen ijs te verwijderen want ze vriezen niet aan 't is voor de wagen van mijn vader. De mijne, met glascoating, staat mooi binnen. Zal de zijne ook eens behandelen met die coating dan. 1 Quote
Gixxer 611 Geplaatst: 27 november 2015 Geplaatst: 27 november 2015 Ik zou mijn ruiten van een glascoating voorzien, dan hoef je zelf helemaal geen ijs te verwijderen want ze vriezen niet aan Zoiets als de Gyeon? Dan heb ik er niet genoeg op gedaan want de mijne vriezen wel aan. Quote
Wax-it.be 1.639 Geplaatst: 27 november 2015 Geplaatst: 27 november 2015 Zoiets als de Gyeon? Dan heb ik er niet genoeg op gedaan want de mijne vriezen wel aan. Dan is er idd iets mis Bij Gyeon moet je in principe het hele flesje opgebruiken voor een hele wagen Quote
IbifaHo 282 Geplaatst: 27 november 2015 Geplaatst: 27 november 2015 @@Wax-it.be Wat is eigenlijk het verschil tussen wax/sealant voor lichte lak vs donkere lak? Ik heb de fusso coat ding voor lichte lak omdat ik een witte had,maar heb net een zwarte gekocht nu. Quote
mayo 36 Geplaatst: 28 november 2015 Geplaatst: 28 november 2015 Klaar voor de winter. Gedetailed en op wintersloffen. 5 Quote
gTa 28.025 Geplaatst: 29 november 2015 Geplaatst: 29 november 2015 Je bent wel één nummerplaat vergeten blurren, @@mayo. Quote
mayo 36 Geplaatst: 29 november 2015 Geplaatst: 29 november 2015 Je bent wel één nummerplaat vergeten blurren, @@mayo. Bij deze zou het moeten opgelost zijn. 1 Quote
mayo 36 Geplaatst: 29 november 2015 Geplaatst: 29 november 2015 merci Autofinesse zal ik eens bekijken, tenzij de pro's betere alternatieven kunnen aanbieden uit hun ervaring? 4 Quote
binnenmuisarchitekt 13.813 Geplaatst: 30 november 2015 Geplaatst: 30 november 2015 hopelijk was het niet aan het vriezen Quote
mayo 36 Geplaatst: 6 december 2015 Geplaatst: 6 december 2015 Met dank aan @Wax-it.be en Dr. Leather. Drie jaar oud Oyster interieur dat nog nooit gereinigd was. Immens verschil. Ook een heel makkelijk product in gebruik, aanrader! Amaai, wat een smerige boel was dat. Hoe kan je je nog goed voelen op zo'n vuile zetels. Sommige mensen zien toch naar niks. Als je een bleek interieur hebt, dan weet je dat je daar tenminste 1 keer per maand iets moet aan doen. Bleek = mooi natuurlijk, maar enkel voor hen die weten wat ze ermee moeten doen hé. Mooi resultaat na drie jaar onverenigd. Quote
ex-Mooseman 14.572 Geplaatst: 6 december 2015 Geplaatst: 6 december 2015 waxed and to be waxed 1 Quote
X5. 508 Geplaatst: 6 december 2015 Geplaatst: 6 december 2015 @@Wax-it.be @@Simoni 3 weken geleden heb ik mijn wagen met Gyeon Mohs behandeld. Vandaag voor de eerste keer gewassen en er zijn enkele vlekken op de motorkap die niet weggaan na het wassen. Ze voelen dof aan. Kan WaterSpot hierbij helpen? Dan bestel ik dit Quote
Simoni 6.175 Geplaatst: 6 december 2015 Geplaatst: 6 december 2015 Originele lak? Zachte herspoten lak kan ook problemen geven. Lijkt me in dit geval wel eerder iets te zijn die de coating aangetast heeft. Heb je iets van chemische cleaner / pre-wax / glaze? Je kan daarmee manueel polijsten om de vervuiling weg te nemen zonder de coatin aan te tasten. Werkt dit niet dan kan waterspot helpen. Werkt dit niet dan kan je heel licht machinaal polijsten zonder de volledige coating weg te nemen. Quote
X5. 508 Geplaatst: 6 december 2015 Geplaatst: 6 december 2015 Originele lak? Zachte herspoten lak kan ook problemen geven. Lijkt me in dit geval wel eerder iets te zijn die de coating aangetast heeft. Heb je iets van chemische cleaner / pre-wax / glaze? Je kan daarmee manueel polijsten om de vervuiling weg te nemen zonder de coatin aan te tasten. Werkt dit niet dan kan waterspot helpen. Werkt dit niet dan kan je heel licht machinaal polijsten zonder de volledige coating weg te nemen. Bedankt voor het advies! Originele lak, is een nieuwe wagen (was 3 weken oud bij het aanbrengen van de coating). Heb al eens met Rejuvinate geprobeerd maar geen resultaat. Ik ga die waterspot eens bestellen. Vrijdag was er een vogelstront op mijn motorkap. 's avonds geweekt met Gyeon Bathe en afgespoeld met water, het zijn die watervlekken dat ingetrokken zijn denk ik . Quote
Simoni 6.175 Geplaatst: 7 december 2015 Geplaatst: 7 december 2015 De coating is nog relatief broos de eerste dagen. Na 24u drogen is de coating ~90% droog. De laatste 10% duren tot 1 week afhankelijk van de weersomstandigheden. Daarom opteren wij om die infrarood uit te bakken. Thuis los je dit op door de coating na 1 dag af te toppen met een sterke quick detailer zoals de Cure. Die vormt een fijne laag bovenop de coating en zorgt er voor dat je wat marge hebt. Hardnekkige vervuiling zoals vogelstront dringt wel snel door de Cure heen en zal dan in de nog zachte coating beginnen inwerken. Sommige vogels hebben echt zure restanten Quote
X5. 508 Geplaatst: 7 december 2015 Geplaatst: 7 december 2015 De coating is nog relatief broos de eerste dagen. Na 24u drogen is de coating ~90% droog. De laatste 10% duren tot 1 week afhankelijk van de weersomstandigheden. Daarom opteren wij om die infrarood uit te bakken. Thuis los je dit op door de coating na 1 dag af te toppen met een sterke quick detailer zoals de Cure. Die vormt een fijne laag bovenop de coating en zorgt er voor dat je wat marge hebt. Hardnekkige vervuiling zoals vogelstront dringt wel snel door de Cure heen en zal dan in de nog zachte coating beginnen inwerken. Sommige vogels hebben echt zure restanten Op moment van de vogelstront was de coating al 3 weken oud, dus normaal gezien al volledig uitgehard? Ik ga eens proberen met die waterspot, en laat nog iets weten :-). 1 Quote
3000 1.080 Geplaatst: 10 december 2015 Geplaatst: 10 december 2015 Iemand ervaring met QualityCarDetailing ? (of anders gezegd) Kan het kwaad om mijn auto in de handen te leggen van de gemiddelde hobbydetailer? Dankzij dit forum ben ik al veel slimmer in verband met autolak, maar soms blijf je beter dom... Quote
X5. 508 Geplaatst: 10 december 2015 Geplaatst: 10 december 2015 Op moment van de vogelstront was de coating al 3 weken oud, dus normaal gezien al volledig uitgehard? Ik ga eens proberen met die waterspot, en laat nog iets weten :-). Vandaag WaterSpot aangekomen en eens geprobeerd, het is meteen weg. Gyeon, topproducten !! 1 Quote
C_X 1.557 Geplaatst: 13 december 2015 Geplaatst: 13 december 2015 Die orange peel is wel te zot eigenlijk. Toen mijn 25 jaar oude s klasse nog niet herspoten was na ongeval had ik nergens orange peel, echt nergens. Na herspuiten heeft er ook iemand dik 20 uur aan bezig geweest om de orange peel er uit te krijgen. Quote
C_X 1.557 Geplaatst: 15 december 2015 Geplaatst: 15 december 2015 Begonnen aan het interieur van de C123 280CE, Dat dik Mercedes leder heeft zelfs na 33 jaar ongekuist te zijn echt nie veel nodig om er weer tip top uit te zien hoor, damn ik verschiet nog altijd van de kwaliteit van die zetels. Granted er zal zoveel volk niet gezeten hebben maar toch waren er serieus wat gebruikssporen. Foto's zijn zonder dat de Swisscax milk zijn aangebracht.Gebruik gemaakt van:- Vochtige doek- Stofzuiger- Swissvax leather cleaner met borsteltje- Colourlock zwarte verf om nen halve cm te retoucheren- Swissvax leather milk (nog niet aangebrachtPS: Sorry voor mijn pauper huurhuiskeuken, ik zal het int vervolg gaan doen bij een rijkere medeburger Quote
Jonass 1.683 Geplaatst: 15 december 2015 Geplaatst: 15 december 2015 @Wax-It @@Simoni ik heb een oranje en een groene pad van jullie. Kan je me snel vertellen welke stap 2 en welke stap 3 is? Thanks! Quote
C_X 1.557 Geplaatst: 16 december 2015 Geplaatst: 16 december 2015 Achterbank zitting en rugleuning afgewerkt, er zitten wel een paar blinkende vlekken in die ik niet weg kreeg ma bon, denk nie dak mag klagen voor een origineel interieur dat een jaar ouder is dan mijzelf, 't ziet er verdomme beter uit dan mijn huid Quote
Aanbevolen berichten
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.