ex-Mooseman 14.583 Geplaatst: 7 november 2015 Geplaatst: 7 november 2015 Teerverwijderaar: Autofinesse Oblitarate bv. Wielenwax: Autofinesse Mint Rims. Coating zou ik kijken in het gamma van Gyeon. Bovenstaande velg (van mijn Volvo, maar dat had je wel gemerkt, wss) was een weekje niet gewassen. Ik denk niet dat je mijn wagen 'minder onderhouden' mag noemen [emoji3]. Normaal was ik die veertiendaags, en gebruik dan een velgenreiniger (Autofinesse Imperial Wheel Cleaner) of gewoon shampoo. Ik schrob dan met een velgenborstel en een washmitt. De ijzerverwijderaar haalt vuil weg die je met een gewone shampoo of velgenreiniger niet weg krijgt. Je spoelt het af met een tuinslang, maar het gaat gemakkelijker met een HD-reiniger. Je zou dat kunnen meenemen naar de washbox. Inwerken duurt echt maar een paar minuten. Voordeel is dat je de geur niet thuis hebt [emoji3], want ondanks de parfums die de fabrikanten proberen toe te voegen, blijft het murren. Quote
Simoni 6.175 Geplaatst: 8 november 2015 Geplaatst: 8 november 2015 Hardnekkig vuil op korte termijn is sowieso met iron removers op te lossen. Lange termijn heb je tar en zo nodig om bruinachtige vlekken weg te nemen. Quote
Bompa 17.784 Geplaatst: 8 november 2015 Geplaatst: 8 november 2015 Teerverwijderaar: Autofinesse Oblitarate bv. Wielenwax: Autofinesse Mint Rims. Coating zou ik kijken in het gamma van Gyeon. Bovenstaande velg (van mijn Volvo, maar dat had je wel gemerkt, wss) was een weekje niet gewassen. Ik denk niet dat je mijn wagen 'minder onderhouden' mag noemen [emoji3]. Normaal was ik die veertiendaags, en gebruik dan een velgenreiniger (Autofinesse Imperial Wheel Cleaner) of gewoon shampoo. Ik schrob dan met een velgenborstel en een washmitt. De ijzerverwijderaar haalt vuil weg die je met een gewone shampoo of velgenreiniger niet weg krijgt. Je spoelt het af met een tuinslang, maar het gaat gemakkelijker met een HD-reiniger. Je zou dat kunnen meenemen naar de washbox. Inwerken duurt echt maar een paar minuten. Voordeel is dat je de geur niet thuis hebt [emoji3], want ondanks de parfums die de fabrikanten proberen toe te voegen, blijft het murren. Dat was nu bij jou inderdaad niet de bedoeling om de indruk te scheppen dat je jouw wagen niet onderhoudt Bij mij zijn ze na 1 week iets minder vuil meestal, vandaar dat het hier idd ook de 2- a 3-wekelijkse onderhoudsbeurt leek. In elk geval thx voor de tips! Hardnekkig vuil op korte termijn is sowieso met iron removers op te lossen. Lange termijn heb je tar en zo nodig om bruinachtige vlekken weg te nemen. merci Autofinesse zal ik eens bekijken, tenzij de pro's betere alternatieven kunnen aanbieden uit hun ervaring? Quote
ir_fuel 58.284 Geplaatst: 8 november 2015 Geplaatst: 8 november 2015 Iemand ervaring met Armor All wheel protectant? Werkt dat effectief goed? Quote
Phil 12.497 Geplaatst: 8 november 2015 Geplaatst: 8 november 2015 @@Bompa Ik gebruik altijd een HDR. Met de tuinslang blijft het vuil gewoon hangen en dat verspreid je dan gewoon over de lak bij 't poetsen. Met alle gevolgen van dien. Kost geen stukken van mensen, zeker niet als je het vaak benut. 1 Quote
ex-Mooseman 14.583 Geplaatst: 9 november 2015 Geplaatst: 9 november 2015 Als je een washmitt en een goede shampoo gebruikt, is dat al veel minder. Mitt spoelen in een andere emmer dan die van sopje. En apart gerief voor je janten. Quote
Bompa 17.784 Geplaatst: 11 november 2015 Geplaatst: 11 november 2015 Hardnekkig vuil op korte termijn is sowieso met iron removers op te lossen. Lange termijn heb je tar en zo nodig om bruinachtige vlekken weg te nemen. (Laatste poging) welk specifiek product adviseren jullie, vanuit julie ervaring? Quote
ex-Mooseman 14.583 Geplaatst: 11 november 2015 Geplaatst: 11 november 2015 Autofinesse Oblitarate en IronOut werken goed. Bert was laatst ook vol lof over deze http://www.wax-it.be/webshop/nanolex-wheel-cleaner-iron-remover-1l.html. Quote
dragonfly 14.973 Geplaatst: 11 november 2015 Geplaatst: 11 november 2015 Deze dus http://www.wax-it.be/webshop/nanolex-wheel-cleaner-iron-remover-1l.html Heb ik gebruikt op die hele oude velgen maar hielp niet veel. Dan maar de turtle wax bovengehaald om het weg te doen. Voor gewoon vuil zal het wss wel goed spul zijn, binnenkort eens testen op m'n zomervelgen die er nu af zijn. Quote
Simoni 6.175 Geplaatst: 13 november 2015 Geplaatst: 13 november 2015 (Laatste poging) welk specifiek product adviseren jullie, vanuit julie ervaring? http://www.wax-it.be/webshop/winkel.html?cat=7&limit=all&process=43 Ik raad Iron producten aan voor het reinigen van wielen met zwarte puntjes Tar producten om na het reinigen teerpuntjes (bruine vlekken) weg te nemen. Bij regelmatig kuisen zou ik een gewone velgenreiniger zoals Glossit Wheel Gel of Poorboy Spray&Rinse aanraden, ook Auto Finesse Imperial (geconcentreerd) is hier goed voor. Je hebt tussen oplossingen die zowel die ijzerdeeltjes aanpakken als klassiek de velgen reinigen zoals bvb de eerder aangehaalde Nasolex Wheel Cleaner & Iron remover en de Scholl Rim7. Over het algemeen komen deze duurder uit als je altijd / continu gebruikt maar 't wel een goede oplossing om afwisselend te gebruiken. Bij ernstig verontreinigde velgen moet je naar agressieve bijtende producten gaan, dit raad ik niet aan want die tasten sowieso uw lak aan. Alternatief is manual labor: het reinigen, teer verwijderen, kleien, polijsten en waxen van de velg... Quote
Bompa 17.784 Geplaatst: 13 november 2015 Geplaatst: 13 november 2015 Prima uitleg, bedankt, @@Simoni. Begon even te denken dat jullie niet wilden verkopen, maar jullie zullen het te druk gehad hebben, geen probleem. Quote
Simoni 6.175 Geplaatst: 13 november 2015 Geplaatst: 13 november 2015 Prima uitleg, bedankt, @@Simoni. Begon even te denken dat jullie niet wilden verkopen, maar jullie zullen het te druk gehad hebben, geen probleem. Helemaal niet, t was nog al druk deze week en forum is dan ergens tussen door Als er ng iets is roep je maar! 1 Quote
Polle Petrol 583 Geplaatst: 13 november 2015 Geplaatst: 13 november 2015 Work in progress! Wat ben je aan het doen? Quote
gTa 28.026 Geplaatst: 13 november 2015 Geplaatst: 13 november 2015 Prima uitleg, bedankt, @@Simoni. Begon even te denken dat jullie niet wilden verkopen, maar jullie zullen het te druk gehad hebben, geen probleem. Als het echt erg is, kan ik dit ten zeerste aanraden: Bij ernstig verontreinigde velgen moet je naar agressieve bijtende producten gaan, dit raad ik niet aan want die tasten sowieso uw lak aan. Alternatief is manual labor: het reinigen, teer verwijderen, kleien, polijsten en waxen van de velg... Ik heb daartoe zo'n ronddraaiende "kegel"spons voor op m'n boormachine. Dat met een lichte compound en een goed gereinigde, geclayde velg nog even polieren = absurd wat een verschil je boekt. 1 Quote
gTa 28.026 Geplaatst: 13 november 2015 Geplaatst: 13 november 2015 Wat ben je aan het doen? Te zien aan het roze goedje in de spray bottle denk ik dat 'ie z'n betonnen vloer aan 't inspuiten is met een soort van waterige kleurlaag, om die daarna met een soort van kleine zijdelingse stampmachine (dat ding daar met die gele ronde trommelschijf) in de poriën van het beton te kloppen. Naar de muur toe zie je schade aan 't beton, ik durf denken dat het kleine flesje dat rechtsonder de foto verschijnt, daartoe dient. Een soort van betonputty? Kan best. Het moet ook best stevig werk zijn, want de man heeft een zweethanddoekje op grijphoogte klaar liggen op de neus van zijn 316d met M Pack. Wat z'n "Wax & Shine" schoenpoetsspons daar ligt te doen, snap ik niet. Misschien wil 'ie door al dat geschuif over de grond de tippen van z'n schoenen meteen na elke passage weer tiptop brengen. 5 Quote
X5. 508 Geplaatst: 14 november 2015 Geplaatst: 14 november 2015 Wat ben je aan het doen? Nieuwe kar van wat laagjes Gyeon Mohs voorzien. Vandaag aan mijn 3e dag bezig . Quote
Polle Petrol 583 Geplaatst: 14 november 2015 Geplaatst: 14 november 2015 Voor de arbeid die je er in steekt mag je hopen dat zoiets dan een jaartje meegaat he Enige reden waarom je Gyeon verkiest ipv Nanolex? Quote
X5. 508 Geplaatst: 14 november 2015 Geplaatst: 14 november 2015 Voor de arbeid die je er in steekt mag je hopen dat zoiets dan een jaartje meegaat he Enige reden waarom je Gyeon verkiest ipv Nanolex? Op mijn vorige ook Gyeon Mohs aangebracht, en na anderhalf jaar en 38000km was de coating nog quasi perfect aanwezig. Is idd wat werk om correct aan te brengen, maar je hebt er ook zeer lang geniet van. Wagen kuisen is een zaligheid nadien. 2 Quote
ex-Mooseman 14.583 Geplaatst: 14 november 2015 Geplaatst: 14 november 2015 Los op het asfalt [emoji19] Quote
Brecht 57 Geplaatst: 14 november 2015 Geplaatst: 14 november 2015 Op mijn vorige ook Gyeon Mohs aangebracht, en na anderhalf jaar en 38000km was de coating nog quasi perfect aanwezig. Is idd wat werk om correct aan te brengen, maar je hebt er ook zeer lang geniet van. Wagen kuisen is een zaligheid nadien. Heb op de Clio ook een Gyeon Mohs quartz coating. (Aangebracht door Wax-It) Kan alleen maar beamen, auto wassen is nu echt heel makkelijk. Water loopt er gewoon vanaf. Ook als je in de regen aan het rijden bent loopt alles gewoon over je voorruit. Heb mijn ruitenwissers nog niet eens moeten gebruiken 2 Quote
CMon 503 Geplaatst: 26 november 2015 Geplaatst: 26 november 2015 @@Wax-it.be Hebben jullie de-icing sprays die geen vettige schijn op de voorruit achterlaten? Quote
Wax-it.be 1.639 Geplaatst: 26 november 2015 Geplaatst: 26 november 2015 @@Wax-it.be Hebben jullie de-icing sprays die geen vettige schijn op de voorruit achterlaten? Ik zou mijn ruiten van een glascoating voorzien, dan hoef je zelf helemaal geen ijs te verwijderen want ze vriezen niet aan Quote
Aanbevolen berichten
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.