Ga naar inhoud

Audi R8 facelift


Spillies

Aanbevolen berichten

De Audi R8-modelreeks werd op diverse punten verder verbeterd

Audi_R8_facelift-07.jpg

Niet dat hij iets tekort kwam, maar Audi maakt zijn supersportwagen R8 nu nog aantrekkelijker en dynamischer. De R8 V10 plus wordt als nieuw topmodel aan het leveringsprogramma toegevoegd, terwijl er een volledig nieuw ontwikkelde S tronic zevenversnellingsbak voor alle modellen leverbaar is. LED-koplampen en ‘lopende’ verlichting van de richtingaanwijzer aan de achterzijde zijn bij alle uitvoeringen standaard.

De motoren van de Audi R8 worden met de hand geassembleerd. De 4,2 liter V8-motor heeft een cilinderinhoud van 4.163 cc en is voorzien van directe brandstofinspuiting (FSI). Het vermogen bedraagt 430pk (316kW), het maximum koppel bedraagt 430Nm. Met de S tronic-transmissie accelereert de R8 coupé in 4,3 seconden van 0-100km/u, de topsnelheid bedraagt 300km/u (met handschakeling 4,6 seconden en 302km/u). De V10-motor levert een vermogen van 525pk (386 kW) en een koppel van 530Nm. De krukas heeft een common-pin-constructie, waarmee het ontstekingsinterval wisselt tussen de 54 en 90 graden. Deze constructie combineert maximale stevigheid met een laag gewicht en zorgt tegelijk voor het unieke V10-geluid. De Audi R8 V10 coupé met S tronic accelereert in 3,6 seconden van 0-100km/u, de topsnelheid bedraagt 314km/u (met handschakeling 3,9 seconden en 316km/u). Het nieuwe topmodel R8 V10 plus overtuigt met een vermogen van 550pk (404kW), een maximum koppel van 540Nm en een acceleratie van 0-100 km/u in 3,5 seconden en een topsnelheid van 317km/u.

Met een lengte van 4,44 meter, een breedte van 1,90 meter en een hoogte van slechts 1,25 meter (Spyder: 1,24 meter) straalt de Audi R8 kracht uit. Nieuwe details versterken dit beeld nog meer. Zo is de singleframe-grille voorzien van een glanzend zwart gelakt rooster en bij de V10 bovendien van horizontale chroomstrips. De bumper, uitgevoerd met luchtinlaten met drie dwarsbalken, is eveneens nieuw. Op de nieuwe R8 V10 plus is een frontsplitter van met koolstofvezel versterkt kunststof (CFK) standaard, op de overige modellen is deze leverbaar als optie. Ook de behuizing van de zijspiegels en de sideblades, de luchtinlaten aan de zijkanten van de coupé, zijn bij de R8 V10 plus van CFK.

MEER LEZEN & FOTO'S -> http://www.audisport.be/nieuws/61/De-facelift-maakt-de-Audi-R8-nu-nog-dynamischer

Audi_R8_facelift-01.jpg

Audi_R8_facelift-02.jpg

Audi_R8_facelift-03.jpg

aangepast door Spillies
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 1 maand later...
  • 2 maanden later...

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Algemene Voorwaarden Gebruiksvoorwaarden | Privacybeleid