Spillies 1.337 Geplaatst: 27 juli 2012 Delen Geplaatst: 27 juli 2012 (aangepast) De Audi R8-modelreeks werd op diverse punten verder verbeterd Niet dat hij iets tekort kwam, maar Audi maakt zijn supersportwagen R8 nu nog aantrekkelijker en dynamischer. De R8 V10 plus wordt als nieuw topmodel aan het leveringsprogramma toegevoegd, terwijl er een volledig nieuw ontwikkelde S tronic zevenversnellingsbak voor alle modellen leverbaar is. LED-koplampen en ‘lopende’ verlichting van de richtingaanwijzer aan de achterzijde zijn bij alle uitvoeringen standaard. De motoren van de Audi R8 worden met de hand geassembleerd. De 4,2 liter V8-motor heeft een cilinderinhoud van 4.163 cc en is voorzien van directe brandstofinspuiting (FSI). Het vermogen bedraagt 430pk (316kW), het maximum koppel bedraagt 430Nm. Met de S tronic-transmissie accelereert de R8 coupé in 4,3 seconden van 0-100km/u, de topsnelheid bedraagt 300km/u (met handschakeling 4,6 seconden en 302km/u). De V10-motor levert een vermogen van 525pk (386 kW) en een koppel van 530Nm. De krukas heeft een common-pin-constructie, waarmee het ontstekingsinterval wisselt tussen de 54 en 90 graden. Deze constructie combineert maximale stevigheid met een laag gewicht en zorgt tegelijk voor het unieke V10-geluid. De Audi R8 V10 coupé met S tronic accelereert in 3,6 seconden van 0-100km/u, de topsnelheid bedraagt 314km/u (met handschakeling 3,9 seconden en 316km/u). Het nieuwe topmodel R8 V10 plus overtuigt met een vermogen van 550pk (404kW), een maximum koppel van 540Nm en een acceleratie van 0-100 km/u in 3,5 seconden en een topsnelheid van 317km/u. Met een lengte van 4,44 meter, een breedte van 1,90 meter en een hoogte van slechts 1,25 meter (Spyder: 1,24 meter) straalt de Audi R8 kracht uit. Nieuwe details versterken dit beeld nog meer. Zo is de singleframe-grille voorzien van een glanzend zwart gelakt rooster en bij de V10 bovendien van horizontale chroomstrips. De bumper, uitgevoerd met luchtinlaten met drie dwarsbalken, is eveneens nieuw. Op de nieuwe R8 V10 plus is een frontsplitter van met koolstofvezel versterkt kunststof (CFK) standaard, op de overige modellen is deze leverbaar als optie. Ook de behuizing van de zijspiegels en de sideblades, de luchtinlaten aan de zijkanten van de coupé, zijn bij de R8 V10 plus van CFK. MEER LEZEN & FOTO'S -> http://www.audisport.be/nieuws/61/De-facelift-maakt-de-Audi-R8-nu-nog-dynamischer 27 juli 2012 aangepast door Spillies Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Spillies 1.337 Geplaatst: 27 juli 2012 Auteur Delen Geplaatst: 27 juli 2012 Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Spillies 1.337 Geplaatst: 27 juli 2012 Auteur Delen Geplaatst: 27 juli 2012 Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Gast Geplaatst: 27 juli 2012 Delen Geplaatst: 27 juli 2012 jammer dat de rs5 v8 er niet in zit. Ik vind hem ook lelijker geworden, al is het wel wat frisser zo Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Spillies 1.337 Geplaatst: 27 juli 2012 Auteur Delen Geplaatst: 27 juli 2012 (aangepast) Die pinkers vind ik ook wel een subtiele verandering; 28 juli 2012 aangepast door Spillies Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
kefkie 2.216 Geplaatst: 27 juli 2012 Delen Geplaatst: 27 juli 2012 Ziet er weer wat frisser uit, allegeluk hebben ze die k*t R tronic buiten gegooid. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Ceke 2.240 Geplaatst: 28 juli 2012 Delen Geplaatst: 28 juli 2012 blijft een topkar. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
toere 14.612 Geplaatst: 28 juli 2012 Delen Geplaatst: 28 juli 2012 Knap , toegevoegd aan mijn lijstje van opvolger M3 Verstuurd van mijn HTC Vision met Tapatalk Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
flupke73 9.396 Geplaatst: 28 juli 2012 Delen Geplaatst: 28 juli 2012 CO2 niet genoeg naar beneden imho, pffffff valt me tegen als je dan naar de cijfers van de carrera S PDK kijkt Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Greg 2.949 Geplaatst: 28 juli 2012 Delen Geplaatst: 28 juli 2012 Alé ze hebben het eindelijk begrepen dat daar een S-tronic in moet. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
ir_fuel 52.000 Geplaatst: 29 juli 2012 Delen Geplaatst: 29 juli 2012 Alé ze hebben het eindelijk begrepen dat daar een S-tronic in moet. Idd. Dat was eigenlijk de grootste misser in die kar. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Spillies 1.337 Geplaatst: 11 september 2012 Auteur Delen Geplaatst: 11 september 2012 Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
flupke73 9.396 Geplaatst: 11 september 2012 Delen Geplaatst: 11 september 2012 Dat met een getuned S4 moteurke aub Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Speedhunter 4.216 Geplaatst: 11 september 2012 Delen Geplaatst: 11 september 2012 wat wennen aan de dikke uitlaten voor de rest meer dan geslaagd Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Gast Geplaatst: 10 december 2012 Delen Geplaatst: 10 december 2012 Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Aanbevolen berichten
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.