Ga naar inhoud

megane berline versus coupé


tuscani

Aanbevolen berichten

men broer kan op z'n nieuw werk kiezen.

ofwel een nieuwe megane berline ofwel een 2j oude megane coupé die vrijkomt. (om dan waarschijnlijk ook vroeger te vervangen).

de berline trekt op geen zak in mijn ogen waarbij de coupé toch aantrekkelijker gelijnd is. maar ik vermoed dat de coupé minder uitgerust zal zijn aangezien ze budgetair niet veel zullen verschillen. voor de nieuwe heeft hij een 17K dacht ik.

wat zouden jullie doen?

hij komt van een passat break 2.0tdi dsg dus een aanpassing zal het sowieso zijn, en de looks interesseren hem weinig. zijn vrouwtje heeft ook net een megane berline mogen ontvangen op haar werk.

'k heb hem gevraagd om eens de versie te vragen van de coupé. maar men stelling over kaler zal wel kloppen vrees ik. of is de coupé al beter standaard uitgerust dan de berline? fuel?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Je suggereert dat de coupe duurder is zonder opties? Dat is volgens mij niet zo, de coupe is gewoon de driedeurs versie, niets fancy aan?

En wat bedoel je met berline? De vijfdeurs hatchback of de Fluence? Want van de Megane zelf is geen berline meer...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Je suggereert dat de coupe duurder is zonder opties? Dat is volgens mij niet zo, de coupe is gewoon de driedeurs versie, niets fancy aan?

En wat bedoel je met berline? De vijfdeurs hatchback of de Fluence? Want van de Megane zelf is geen berline meer...

zoals bij veel merken (opel bv en hun astra) is de 3deurs duurder dan de berline of 5deurs. puur omdat ze iets meer sportief gelijnd zijn.

de coupé of 3deurs is dus een kleine 1000€ duurder dan de berline, dus mijn vraag was, is die dan ook beter uitgerust of gewoon hetzelfde als de berline. want als die geen grotere standaarduitrusting heeft, gaat budgetair gezien de berline meer opties hebben.

moest het over een fluence gaan zou ik het wel schrijven. een gewone megane dus :wink:

Link naar reactie
Delen op andere sites

Je suggereert dat de coupe duurder is zonder opties? Dat is volgens mij niet zo, de coupe is gewoon de driedeurs versie, niets fancy aan?

En wat bedoel je met berline? De vijfdeurs hatchback of de Fluence? Want van de Megane zelf is geen berline meer...

Volgens mij is een 3deurs (coupé) niet beter uitgerust dan een 5 deurs (berline), alleen zijn denk ik de 3 deurs versies die rond rijden gewoon beter aangekleed door de eigenaars. Misschien omdat die vaak in privé bezit zijn een een 5deurs vaker in een beperkt leasing budget moeten passen?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb de break 1,5dci.

Verwacht geen prestaties maar rijdt al bij al behoorlijk en vlot indien je in de juiste versnelling zit.

Uitrusting is basic in die zin dat ik het standaardinterieur heb. Verder wel USB en Iphone aansluiting icm de ingebouwde TomTom. Deze laatste werkt heel goed imho.

Verbruik zit aan 5,9l gecombineerd over 12.000km mt toch vrij 'sportieve' voet.

Link naar reactie
Delen op andere sites

zijn vrouw heeft al megane dus ze weten wat voor een sprintkanon het is. het ging hem hier puur over het feit een 2j oude coupé boven een nieuwe 5deurs te verkiezen.

puur op uitrusting dus.

Link naar reactie
Delen op andere sites

ik vrees dat dit even kaal zal zijn.

Tenzij dat er in de coupe, misschien kans is op een ander motiefke in de stof of dat je die onmiddellijk hebt.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Heeft hij kinderen en moet hij die veel ergens naartoe brengen?

Dan zijn deuren achteraan wel verdomd handig!

zijn vrouw heeft die deuren.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Heeft hij kinderen en moet hij die veel ergens naartoe brengen?

Dan zijn deuren achteraan wel verdomd handig!

Handiger idd, t is maar wat je er voor over hebt :) ik vervoer elke morgen en avond mijn dochter van 11maand met die kar en heb daar geen problemen mee. Maar een achterste deur vereist een stuk minder klauterwerk-met-baby-in-de-hand, dat is waar

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Algemene Voorwaarden Gebruiksvoorwaarden | Privacybeleid