Ga naar inhoud

autosalon aalst


tuscani

Aanbevolen berichten

gisteren naar het jaarlijks autosalon van aalst geweest.

verwacht geen ferrari, porsche of andere exoot, maar gewoon alle "gewone" dealers in 1 grote ruimte.

als we in heel die ruimte met 50 man liepen op het moment dat ik ging, zat ik er niet ver naast. je kon dus op je gemak alle wagens keuren en proefzitten.

hier gewoon een kort verslagje van mijn bevindingen.

de 500C stond er in verschillende kleuren, direct plaatsgenomen, en vanbinnen is dat interieur schitterend. al die koestwerkkleurige panelen die nostalgie. i love it. :D 1 nadeel, die stoel kan niet echt verlaagd worden, eerder kantelen. resultaat, een geluk dat alle dakjes open lagen want men kopt zat dus buiten.

spijtig want zo'n 500c is/was best een guitig bakje.

mercedes gaan bekijken. designo hier en daar. een ML en SL met schitterend diamantstiksel *baf* tot ik de prijs zag *nog eens baf*

de C break eens nader bekeken en proefgezeten, en die viel voor mij kleiner uit dan de A4 (kom ik later nog op terug) er stonden een 2tal a-klasses ook (eentje in amg livrei) en men vader was direct verliefd. prijs was wel weer serieus bij de haren gegrepen (ik twijfel of ik het juist gelezen had maar ik dacht dat er 52K stond) d ekoffer lijkt me ook allesbehalve praktisch. klein, en onhandig doordat de kofferklep rond de achterlichten gaat. maar vanbinnen en vanbuiten een pareltje. binnenin waan je je in een sportwagen door het hoge dashboard, de stoelen met geintigreerde hoofdsteunen en de carbonafwerking.

doorschuiven naar hyundai, en de nieuwe santa aan de tand gevoeld.

oei, was men eerste gedacht. veel harde plastiek, en niet echt vloeiend afgewerkt. de koffer open en ajajajaj, van hetzelfde laken een broek. overal goedkope harde plastiek, en je zag vanuit de koffer langs de zetels de achterportieren. wat een tegenvaller, ik was beter gewoon van hyundai. zonde en we stappen vlug verder.

MINI! men hart slaat sneller als ik opeens 2 speciale series zie staan.

MAN ik blijf maar kijken, naar de Goodwood versie. zwart exterieur en binnenin heel licht beige en notelaar. ZALIGE combinatie. volgens mij zijn de ruiten ook ontkleurd (dus echt doorschijnend ipv een iets donkere schijn) want dat interieur stak zo hard af door de ruiten dat je denkt dat er spots in verstopt zaten. schitterend. heel knappe combinatie.

maar dan ernaast.......de MINI cabrio highgate. een geluk dat sally niet mee was, want ze stond er nu nog vrees ik.

donkerpaars exterieur, binnenin zadelbruin leder afgewerkt met paars stiksel en piping. dat alles overgoten met een bruin dak.

Moest ik een MINI cabrio nieuw kopen. ik zou niet langer twijfelen. proficiat voor MINI voor de 2 knappe edities.

Jaguar was ook een aangename verrassing.

er stonden verschillende XF modellen, en allemaal met een prijs rond de 54K ik had ze duurder geschat. en vooral de witte sportversie was razend knap. zwart rooster, zwarte lichten. heel knap. enkel spijtig dat er nog geen sportbreak stond.

bij citroen even blijven staan bij de DS5H en de nieuwe C4 crosswind (ofzo) mooi en knap, maar qua prijs snuiter ik liever bij een ander merk.

bij audi was ik vooral benieuwd naar de A4 en A6. en wonderwel viel de A4 bijzonder goed mee. stoel vooraan gezet voor mij, het schitterende interieur zitten bewonderen en dan achteraan eens plaatsnemen. en hey die is best ruim achteraan viel mij op. de truk met de iets schuinere zit en vooral de uitholling van de zetels voor je, zorgen voor mij nog voor voldoende beenruimte. ook de koffer viel best mee in verhouding met de A6. dat opent dus zeker perspectieven dacht ik direct. ik kijk even naar het prijskaartje en zie weer 54K staan (ik denk dat ze allemaal samenspannen :D) 't was natuurlijk wel een A4 allroad dus sowieso een hogere prijs. want de "gewone" A6 avant die er stond was idd ook 54K geprijsd.

maar hij blijft dus goed hangen in men geheugen.

bij bmw was het iets minder. er stond een 6GT in het matbrons (prijskaartje 110K) een razend knappe nieuwe 3 met M-pack en schitterende velgen (dubbelspaaks met 2 kleuren) in een soort matgrijs en een nieuwe touring. toen ik de touring eens wou proberen

*klak* deuren vast, zonde dus ben ik vlug doorgestapt. achteraan zoals verwacht een echte baby 5 (wat zeker niet verkeerd is) en vooraan die sportieve snuit. mooie combinatie.

maar alle bmw's waren dus op slot. zonde.

bij mazda een afspraak gemaakt voor de premiere van de nieuwe 6 in de showroom. prijs zal liggen tussen de 22 en de 27 voor een starter benzine en diesel. diesel is een 2.2 met 165pk dacht ik en een uitstoot van 107 als ik het nog goed herinner. de sportwagon en sedan gaan ook evenveel kosten, dus de keus is niet gemakkelijk zo.

en tot slot de twizzy gaan bewonderen. dat blijft toch een guitig ding. afwerking nihil, maar wat een precense. ik pas er wonderwel in. zelfs achteraan! heb me er eens vanachter ingewrongen en men vader vooraan laten plaatsnemen. 'k was bijna gecastreerd, toen de stoel achteruit ging maar wat een lachen. kheb de afmetingen gevraagd en ga eens meten of ik hem nog in de garage bijkrijg. er zitten geen ramen in, maar men vader maakte de terechte opmerking dat als je met de motor toert ook geen ramen hebt. zie het dus niet als een wagen maar eerder als een motorfiets. en dan krijg je direct een ander gedacht op dit bakje.

een geslaagde avond dus. spijtig dat het te vroeg was voor de mondeo en de mazda6, dat er geen shooting break stond van mercedes. maar 't was gewoon rustig kuieren tussen ander mooi blinkend materiaal.

geef gerust een mening over mijn korte bevinding over bepaalde modellen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

bij vw was ik de knappe beetle vergeten te melden. hij stond er in de herbie uitvoering. mooi die details

en bij audi de A1 heritage

die zijn velgen zijn goed gevonden. :lol:

Audi_A1_Heritage_Aalst.JPG

de spaakvelgen van vroeger zijn weer helemaal terug.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Algemene Voorwaarden Gebruiksvoorwaarden | Privacybeleid