Ga naar inhoud

Cadillac - Brand Image


Carlito

Aanbevolen berichten

Ook in de huidige line-up?

Het probleem is dat Cadillac vroeger gigantisch groot was, maar dat ze de laatste tijd eigenlijk weinig tot niets te betekenen hebben, ook al maken ze best goede wagens als je ze vergelijkt met de concurrentie op vlak van prijs-kwaliteit.

Als je de huidige line-up bekijkt.

- ATS: Rechtstreeks concurrent van de 328i (wat ze ook nadrukkelijk proberen doen). 2-liter turbo met 272pk

- XLR: Crossover: 3.0 6-cilinder

- Escalade: 6.2 V8 of 6.0 V8 Hybride

- CTS: 3.0 -3.6 benzine

- CTS-V: 6.2 Benzine - Rechtstreeks tov M5/M6

Link naar reactie
Delen op andere sites

Cadillac-Eldorado_1953_800x600_wallpaper_01.jpg

Maar niet zo zeer dus aan de huidige line-up. De huidige modellen doen me ook niet (zo) veel. Vooral de Escalade vind ik trouwens niet in ons straatbeeld passen, maar dat is natuurlijk mijn gedacht.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Vooral de Escalade vind ik trouwens niet in ons straatbeeld passen, maar dat is natuurlijk mijn gedacht.

De Escalade bolt nochtans niet slecht... Spijtig genoeg nogal wat aan de dure kant en dan zwijg ik nog over de motor die een "beetje" groot is naar onze normen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Cadillac heeft een bijzonder sterke brand herritage. Vooral op het vlak van innovatie. In de jaren 50 tot 70 waren Cadilacs steevast de concurrentie 2 of 3 passen vooruit.

Het probleem waar ze momenteel mee zitten, is dat die innovatie maar al te vaak achterwege blijft. Ze kunnen zeker en vast mee met de concurrentie, maar ze blinken nergens echt in uit. Niet in loopcultuur, niet in zuinigheid, niet in materiaalgebruik en niet in algemene verfijndheid.

Is een probleem waar bijna elk GM merk mee te maken heeft (zie ook Opel)

Probleem is dat er buiten het design, geen echte USP's zijn. Het feit dat er ook geen zuinige diesels zijn helpt ook niet.

Daarnaast zijn het vooral oude (heel oude) mensen waar Cadillac nog een echt aspirational brand voor is. Zij zijn nog opgegroeid met het idee dat je het pas echt gemaakt hebt wanneer je een Cadillac hebt.

Vandaar dat het kopersbestand in europa ook bestaan uit bijzonder veel oude knarren. En het bijgevolg een sitgma van Oude ventenbak uitdraagt.

Maw, er zijn 2 soorten mensen die hopen ooit een Cadillac te bezitten: Bejaarden en Ordainar volk (door de vele verschijningen in Rapclips en het all round pro sentiment dat er bestaat tav Amerikaanse wagens)

Voor de rest is de associatie met benzineslurpende fake plastic cars te hardnekkig.

Link naar reactie
Delen op andere sites

bij cadillac denk ik direct aan de XLR en de escalade.

Gewoon omdat ik ze bijna dagelijks zie. en ik blijf er steeds men hoofd voor draaien. zo imposant dat ze knap zijn in hun catogerie

cadillac-xlr-05.jpg

2011-cadillac-escalade-esv-esv-1.jpg

Link naar reactie
Delen op andere sites

CTS-V Coupé :inlove:

Maar dat is het dan ook zowat van de huidige line up. Voor mij is het helaas een merk dat héél veel heritage haalt uit de uniekheid van hun oude modellen, maar tegenwoordig eerder "bij de rest" hoort.

Beetje zoals Mercedes tov BMW en Audi.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik vind een CTS-V trouwens geen concurrent van een M5/M6. Eerder een M3/Mercedes C (coupé) AMG.

Het formaat en de binnenruimte van de CTS-V Coupe leunt toch meer aan bij een 6-serie/E-coupe dan bij een M3/C-Coupe/A5.

Qua prijs is het idd eerder M3/C Coupe

Link naar reactie
Delen op andere sites

Vorige SRX is trouwens een geweldige auto. De nieuwe SRX lijkt wel een downgrade. Alsof ze van een Audi Q7 naar een Q5 gingen maar dan met de SRX. Zeer jammer.

Imho:

CTS = A4/C-klasse/3-serie

(vorige) STS= A6/E-klasse/5-serie - al kun je hem iets hoger positioneren maar naast een 7 serie zou ik hem niet durven zetten.

Maar dan heb je nu de cadillac BLS wat een extract is van de saab 9-3 wat een concurrent is van de 3-serie.

De DTS die ze nu niet meer maken (maar enkele jaren geleden wel) was meer de concurrent van de 7 serie, qua grootte dan. Auto's zijn totaal niet te vergelijken maar zitten wel in hetzelfde genre.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Vorige SRX is trouwens een geweldige auto. De nieuwe SRX lijkt wel een downgrade. Alsof ze van een Audi Q7 naar een Q5 gingen maar dan met de SRX. Zeer jammer.

Imho:

CTS = A4/C-klasse/3-serie

(vorige) STS= A6/E-klasse/5-serie - al kun je hem iets hoger positioneren maar naast een 7 serie zou ik hem niet durven zetten.

Maar dan heb je nu de cadillac BLS wat een extract is van de saab 9-3 wat een concurrent is van de 3-serie.

De DTS die ze nu niet meer maken (maar enkele jaren geleden wel) was meer de concurrent van de 7 serie, qua grootte dan. Auto's zijn totaal niet te vergelijken maar zitten wel in hetzelfde genre.

De BLS maken ze ook niet meer ;)

Die wordt vervangen door de ATS (3e filmpje, nurburgring). En daarmee vallen ze rechtstreeks de 328i aan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

In Belgische context denk ik daar zeer weinig van, omdat het zo slecht vertegenwoordigd is. Amerikaanse context inderdaad aan Escalade. Oh, en aan de presidentiële automobiel.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Algemene Voorwaarden Gebruiksvoorwaarden | Privacybeleid