Ga naar inhoud

Audi S3 8V


Spillies

Aanbevolen berichten

De vernieuwde 2.0 TFSI-motor heeft een vermogen van 300pk en sprint van 0 tot 100km/h in slechts 5,1 seconden

Audi_S3_MQB-04.jpg

Audi onthult op het autosalon van Parijs (29 september - 14 oktober) de nieuwe S3. Het driedeurs model beschikt over een nieuwe 2.0 TFSI-motor met een vermogen van 300pk en een koppel van 380Nm. De prestaties zijn van zeer hoog niveau. Mede dankzij een 60kg lager gewicht (vergeleken met de vorige S3) is het gemiddelde verbruik gedaald tot 6,9l/100 km. De Audi ultra lichtgewicht technologie vormt samen met de nieuwe onderstelarchitectuur de basis voor een zeer sportief weggedrag.

De Audi S3 beschikt over een nieuwe, zeer geavanceerde 2.0 TFSI-motor. Deze is licht (148kg) en compact. Het vermogen van de nieuwe 2.0 TFSI bedraagt 300pk (221kW) bij 5.500 - 6.200 tpm. De prestaties zijn van zeer hoog niveau. De topsnelheid is afgeregeld op 250km/h en de sprint van 0-100km/h duurt slechts 5,1 seconden. Dankzij een lager gewicht van 1.395kg en vele efficiencyverhogende maatregelen is de nieuwe Audi S3 1,5l/100 km zuiniger dan zijn voorganger. Het gemiddelde verbruik bedraagt 6,9l/100 km (CO2: 159g/km) voor de S3 met S tronic-transmissie. Met handgeschakelde zesbak is dat 7,0l/100 km (CO2: 162g/km).

Meer lezen kan je zoals altijd HIER (KLIKKEN)

Audi_S3_MQB-02.jpg

Audi_S3_MQB-06.jpg

Link naar reactie
Delen op andere sites

nog een nieuwe A3?

Dat is de interne benaming die voor de A3/S3 wordt gegeven. Zoals de vorige de 8P was en de eerste generatie was de 8L.

Of zoals de A8 D3, M3 E92 enzoverder. ;)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast caoimhin

Aan de verkoopcijfers te zien zijn ze goed bezig BlackFox ;)

Ik vind het knap, benieuwd naar de S3 Sportback en vooral naar de RS3 Sportback. 4 uitlaatjes vind ik er wel over voor een S3.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Toont dan ook aan dat je de post zelf nooit leest, waarom open je dan zo'n topic? :lol:

wel post gelezen en vond het al raar dat die 4 uitlaatpijpen had zitten, maar ik heb simpelweg over die S gelezen en toen ik het model zag : aha een A3!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Grotere achterspoiler? Was mij nooit opgevallen dat daar een spoiler op stond.

Trouwens 12° is niet weinig! Al ooit eens een muur gezien die 12° scheef staat of op een boot geweest die 12° overhelt?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dat is de interne benaming die voor de A3/S3 wordt gegeven. Zoals de vorige de 8P was en de eerste generatie was de 8L.

Of zoals de A8 D3, M3 E92 enzoverder. ;)

mqb is toch het platform dat ze gaan gebruiken voor alle audi's en vw's? Gaan die dan allemaal voortaan mqb heten? Lijkt mij raar.

Link naar reactie
Delen op andere sites

mqb is toch het platform dat ze gaan gebruiken voor alle audi's en vw's? Gaan die dan allemaal voortaan mqb heten? Lijkt mij raar.

Ze zien er toch allemaal hetzelfde uit, dus wat boeit het.

Link naar reactie
Delen op andere sites

mqb is toch het platform dat ze gaan gebruiken voor alle audi's en vw's? Gaan die dan allemaal voortaan mqb heten? Lijkt mij raar.

Neen, 't is inderdaad 8V in plaats van MQB, maar Fourtitude hanteerde deze benaming...

'k Was weer niet aan 't nadenken.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hmmmm...

Ziet er in mijn ogen wat braaf uit? :mellow:

Misschien omdat ze nu wel zeker zijn van een RS3? Toen de vorige S3 uitkwam was dat nog niet zeker, en die zag er agressiever uit.

Die 4 uitlaatjes hoeven voor mij ook wel niet, lijkt er wel ondergeplakt..

Specs zijn dan weer wel dik!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast caoimhin
Hmmmm...

Ziet er in mijn ogen wat braaf uit? :mellow:

Misschien omdat ze nu wel zeker zijn van een RS3? Toen de vorige S3 uitkwam was dat nog niet zeker, en die zag er agressiever uit.

Die 4 uitlaatjes hoeven voor mij ook wel niet, lijkt er wel ondergeplakt..

Specs zijn dan weer wel dik!

Maakt mij vooral nieuwsgierig naar de specs van de RS3. Naar de 400pk?

En zouden ze nu nog met een A3 sedan komen?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Algemene Voorwaarden Gebruiksvoorwaarden | Privacybeleid