Ga naar inhoud

[TK] BMW E39 ///M5 V8 - James


Sega

Aanbevolen berichten

Goed... :roll:

Onder het motto...: Een auto is gemaakt om te rijden! Ga ik van mijn hart een steen maken en één van mijn grote liefdes van de hand doen... James!

James is een E39 M5 van 1999 die ikzelf heb aangekocht in 2009. Het is origineel een Duits exemplaar dat gekocht werd samen met 4 andere E39 M5's door Jaguar ter ontwikkeling van hun XJR en werd dan ook meteen vanuit Duitsland ingevoerd naar Groot Brittannië.

Goed... To the point...

Ik heb deze dus gekocht in UK van de tweede eigenaar die hem kocht van Jaguar. En dat maakt dat de tellers zowel in miles zijn uitgedrukt als in kms. Ziet er dus zo uit:

post-5-0-14385700-1349738666_thumb.jpg

Dit is effectief een foto van James... :) Het verbruik stond hier nog wel op miles per gallon maar is dus perfect instelbaar naar liter per km. :)

Voor de rest zit echter alles wel perfect. Stuur staat aan de juiste kant! Teller is in kms. ^-^

Sinds mijn bezit zijn er wel enkele wijzigingen gedaan om deze E39 M5 nog beter te maken dan hij al was. Zo bezit hij nu een KW V3 die nog maar een half jaar geplaatst is en waar ikzelf misschien 5.000km met heb gereden. Hangt er een op maat gemaakte uitlaatlijn onder vanaf de cats. X-pipe naar achteren en 2 eindpotten ipv 4. Qua geluid-beleving kan er bijna niets aan tippen naar mijn mening...

Just listen...

Een kenner weet dat de LMM's na verloop van tijd aan vervanging toe zijn om de S62 volledig tot zijn recht te laten komen. Deze zijn dus ook vervangen geweest door nieuwe exemplaren (OEM BMW). E39 M5's hebben ook last van hun koppeling. Deze is ook al vervangen geweest door mij. Wagen is aangekocht geweest met ALLE fakturen en het onderhoudsboekje is dus ook compleet van A tot nu ingevuld. Ikzelf ben altijd op onderhoud geweest bij Garage De Clercq te Erondegem (Board Sponsor hier op BB). Er is nooit naar kosten gekeken bij deze E39 M5 en hij bolt momenteel werkelijk fantastisch! Echter... Verwacht ook geen mint E39 M5. James heeft steenslag, een kras op de linkerachterzijde en een paar pokjes op de shadowline aan de achterkant. Ook een klein plekje roest op de achterkoffer. Voor mij primeert het rijden van een auto en dat doet hij dan ook op een sublieme manier maar ik wou het toch even vermelden. :)

Kleur is carbonschwarz met bi-color lederen interieur (zwart/grijs) met titanium inleg. Verder zit hij dik in de opties... Glazen open schuif/kantel dak, zetelverwarming, elektrische zetels met geheugenfunctie, OEM navi 4:3 (OEM 16:9 navi is mogelijk mits opleg), dubbele beglazing (SUPERoptie IMO), Xenon, Airco enz... enz... Alles wat je écht nodig hebt; zit erop. :P

Momenteel staat James bij Garage De Clercq in Erondegem (tussen Aalst en Gent) en kan men daar bezichtigen indien intresse. Ikzelf ben van Antwerpen. Dus... Wagen en baasje staan best wel een stukje uit elkaar. :) Hij staat daar omdat ik het roestplekje op de koffer zou willen laten aanpakken maar na lang twijfelen hak ik de knoop door en gaat James helaas de verkoop in... Dé reden... Ik heb nog een E34 M5 staan waarmee ik volgend jaar graag met zou willen rijden. En bezit eveneens een E36 M3 waarmee ik ook heel graag bol... James heb ik nu gehad en dat was echt fantastisch! Ik wil nu eens iets anders en je kan toch niet alles bijhouden? :) Zeker een E39 M5 is gemaakt om te rijden imo! Niet om te stallen...

Goed.... Foto's zeggen altijd wel iets denk ik. :)

Prijs: 11.500 €

Dat lijkt me gezien de jonge leeftijd van de KW V3 en uitlaatlijn geen al te zotte prijs. Gelieve dus niet te verwachten dat er ettelijke 1.000€'s afgaan... Goede E39 M5's groeien niet aan de bomen. Prijs is echter wel bespreekbaar maar niet via het internet!

Het volledige topic van James kan je hier lezen: http://www.bimmerboa...p?topic=13803.0

KM-stand momenteel moet rond de 170.000 hangen. Ik post het nauwkeurige aantal zo snel mogelijk.

post-5-0-02406700-1349738677_thumb.jpg

post-5-0-54287000-1349738686_thumb.jpg

post-5-0-78432700-1349738697_thumb.jpg

post-5-0-87207600-1349738714_thumb.jpg

Link naar reactie
Delen op andere sites

We zouden er eigenlijk eens iets aan moeten doen, aan het feit dat onbekende members het forum enkel gebruiken om dingen te verkopen :D

  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb interesse in het blok, aangezien de rest er rond toch versleten is.

Mvg.

:D

Succes met de verkoop! Ga je nooit mogen hebben weggedaan enzo.

Link naar reactie
Delen op andere sites

We zouden er eigenlijk eens iets aan moeten doen, aan het feit dat onbekende members het forum enkel gebruiken om dingen te verkopen :D

Strijk

Link naar reactie
Delen op andere sites

Spijtig genoeg valt dit momenteel buiten budget dus volgend vraagje is enkel uit interesse.

Met de nieuwe KW vering kan dat zo door de keuring?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Spijtig genoeg valt dit momenteel buiten budget dus volgend vraagje is enkel uit interesse.

Met de nieuwe KW vering kan dat zo door de keuring?

Is reeds gekeurd met KW Variant. Geen enkel probleem... Is volledig legaal. ;)

Link naar reactie
Delen op andere sites

:o

*Kijkt naar bankrekening*

:(

Gigantisch vet hok, en één van de mooiste sounds ooit IMHO.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Heerlijk complete kar! Van wat ik me nog herinner van die auto maken die dubbele beglazing samen met de E39 kwaliteit echt wel dat dit nog een hedendaagse luxekar is!

Succes met de verkoop, Dave!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Laat mij de eerste zijn om te zeggen:

Ge had die nooit mogen weg doen!!!

Succes met de verkoop iig, zeer dikke M5 en ook één van de mooist en zuiverst klinkende die ik ooit gehoord heb ;)

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Algemene Voorwaarden Gebruiksvoorwaarden | Privacybeleid