Ga naar inhoud

Routebeschrijving


gewoon ik

Aanbevolen berichten

Ik moet vrijdagavond (zo rond een uur of 16 is het vertrek gepland vanuit Gent) naar een chalet in de Ardennen.

Welke optie biedt de minste kanst op gigantische files?

A.

http://maps.google.be/maps?saddr=Gent&daddr=Chalet+la+Primavera+Au+Cou+de+Chasse+45,+6940+Barvaux&hl=en&ll=50.705156,4.358826&spn=1.05235,2.469177&sll=50.705156,4.353333&sspn=1.05235,2.469177&geocode=FZwDCwMdzOs4ACmtQ5Qz4XDDRzFAUU0vq5kABA%3BFc1dAAMddzlLACHv6HyMQSSAjykLvq3viL3BRzHv6HyMQSSAjw&mra=ls&t=m&z=9

B.

http://maps.google.b...s&t=m&z=9&via=1

Volgens mij hebben beide kans op file, maar waar is die het minst erg?

Link naar reactie
Delen op andere sites

De zuidkant: dilbeek tot de bocht van vorst gaat stapvoets, dagelijks, eens voorbij Halle moet dat wel lukken. In Aalst eraf en Ninove-Halle gaat ook een soep zijn, dus je kan beter op de autostrade blijven imho.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Route twee. Maar eens je in Groot-Bijgaarden bent, zet je je gps op kortste route naar Place St Catherine. Vandaaruit kortste route naar Margeratasquare en vanaf daar snelste route naar eindbestemming.

Zo ga je dwars door Brussel langs de kleine straatjes zonder echte file, en als je file hebt, ga je in je hoofdrichting een andere zijstraat gaan nemen en laat de gps maar werken. Zo doorkruis ik Brussel op 20 min.

Vanaf Overijse tot eindbestemming zal het wel meevallen.

Wel oppassen: vrijdag en begin van vakantie. Altijd feest op baan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Bon, goei topic... Ik moet zaterdagmorgen naar A'dam vanuit A'pen, hoe lang ben ik dan onderweg? Kmoet er om 8u zijn, maar zou zo lang mogelijk willen blijven stinken in m'n nest...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Bon, goei topic... Ik moet zaterdagmorgen naar A'dam vanuit A'pen, hoe lang ben ik dan onderweg? Kmoet er om 8u zijn, maar zou zo lang mogelijk willen blijven stinken in m'n nest...

Ik rijd steeds langs de E34 (Liefkenshoektunnel), A58 en zo verder. De tijdsduur is ongeveer 2u dacht ik vanuit Antwerpen? Er zijn natuurlijk wel wat knooppunten (zoals Schiphol) maar op zaterdagochtend moet dat allemaal meevallen.

De zuidkant: dilbeek tot de bocht van vorst gaat stapvoets, dagelijks, eens voorbij Halle moet dat wel lukken. In Aalst eraf en Ninove-Halle gaat ook een soep zijn, dus je kan beter op de autostrade blijven imho.

Kan je niet via Charleroi rijden en zo veel file overslagen?

EDIT: De 2e route is via Charleroi maar ik bedoel dan via de E17. Serieuze detour maar 9/10 geen file..

Link naar reactie
Delen op andere sites

Kan je niet via Charleroi rijden en zo veel file overslagen?

EDIT: De 2e route is via Charleroi maar ik bedoel dan via de E17. Serieuze detour maar 9/10 geen file..

E17 via Kortrijk of E17 via Antwerpen wat de derde keuze was die google-maps me gaf

@iedereen die me een gps wil doen kopen : is die niet makkelijk uit te vijzen bij die VAG groep?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Wat moet je doen als je geen gps hebt? aanschuiven?

België kennen, een Michelin overzichtskaart en een de rouck wegenatlas in de auto. Dat waren in het pre-gps-tijdperk mijn oorlogswapens.

Link naar reactie
Delen op andere sites

België kennen, een Michelin overzichtskaart en een de rouck wegenatlas in de auto. Dat waren in het pre-gps-tijdperk mijn oorlogswapens.

Op die manier leer je u baan nog ook...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Echt! Toen ik destijds in een file kwam, sloeg ik direct m'n de rouck open en zocht als de bliksem een shortcut. Op deze manier heb ik op heel veel plaatsen alternatieve weggetjes ontdekt, die me tot op heden nog steeds van pas komen af en toe.

Onlangs in Drongen zat alles vast, hup eraf, en rond de brug aan de afrit de wegjes ernaast genomen om zo de file op de alternatieve route te vermijden (want iedereen moest er af). Heeft me amper een kwartier gekost, terwijl er mensen meer dan een uur mee verloren hadden.

En wat ik nu doe met gps is eigenlijk hetzelfde: direct inzoomen op de omgeving (mijn scherm staat altijd gesplitst: een helft op grote schaal en een helft op kleine schaal, is niet flashy maar wel bijzonder handig) en shortcuts zoeken. Met als grote voordeel dat alles nog eens berekend wordt dus bevestigd wordt of niet.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Op werk al voor atlas gevraagd. Omdat GPS soms gewoon niet werkt. Maar merk toch ook met dat die niet werkt ik veel meer op de baan let. Hoeveel kijken er nu nog naar de afritten die ze passeren...

Die alternatieve wegen zijn voor mij wel niet altijd mogelijk. Das een nadeel aan mijn werk. Je leert enkel de grote wegen kennen. Al moet ik zeggen dat ik nog redelijk wat smalle wegen durf te nemen. Maar met de vrachtwagen ben je dan niet altijd sneller. Wel meer rust dan in de file staan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

België kennen, een Michelin overzichtskaart en een de rouck wegenatlas in de auto. Dat waren in het pre-gps-tijdperk mijn oorlogswapens.

geleerd om dat nu te doen ja.

Over kortrijk gegaan, eerder toegekomen dan iemand die 1/2u voor mij was vertrokken en blind de gps gevolgd heeft door Brussel.

En dat alles, ondanks het feit dat google-maps mij naar het verkeerde adres gestuurd heeft. Letterlijk gekopieerd en toch nog fout krijgen!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Algemene Voorwaarden Gebruiksvoorwaarden | Privacybeleid