Ga naar inhoud

uitlijnen banden


tuscani

Aanbevolen berichten

ben tot de conclusie gekomen dat men banden (toch 3 van de vier) serieus verkeerd uitgesleten zijn. namelijk de binnenkant van de band. daarmee dat het mij ook niet direct opviel daar de buitenkant nog goed is. het middenvlak begon te minderen (lees bijna aan het maatblokje) maar de binnenkant is er dus erger aan toe. bij 1 (rechtsvoor) zit ik zelfs volledig op de draad. lijkt me dus verkeerd uitgelijnd te staan? aangezien ik dat nog niet meegemaakt heb vroeger. eerder de buitenkanten en het middenvlak.

kan een gewone bandencentrale dat of moet ik ergens iets speciaals vragen of zoeken?iemand een gedacht qua prijs, want normaal gezien koop ik men banden online dewelke ik dan voor een 15€ ergens laat monteren. maar aangezien ik nu toch nieuwe banden nodig heb, kan i kmisschien beter direct gewoon banden kopen en direct een uitlijning laten doen?

kheb juist eens nagekeken en men banden staan momenteel aan 205€ gemonteerd. (goodyear eagle ass 235 4018)

Link naar reactie
Delen op andere sites

als ik goed heb is dit de eerste ja. ik heb men facturen eens opgezocht vandaag en ik heb begin 2010 2 banden gekocht, midden 2010 nog eens 2 en dan eind 2010 men "tuningvelgen" en de winterbanden.

dus 2jaar en pakweg 24K kilometer.

kan ik die waardes ergens opzoeken? de breedte zal vermoedelijk wel hetzelfde zijn aangezien ik dezelfde bandenmaat heb

ET is de diepte van de velg zeker. misschien dat die iets breder staan want ik merk bv. dat ik minder schroefdraad kan gebruiken

kan dat een rol spelen?

men ophanging is normaal gezien wel al uitgelijnd na de verlaging (ergens in 2011)

maar ik lees bv. dat je uitlijning om zeep kan geraken door bv. een diepe put. (en sally is wel eens in een serieuze put geknald 's nachts)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Als de ET waarde scheelt, en de banden dus verder naar binnen/buiten staan kunnen ze anders afslijten.

Verlaging is ook niet ideaal daarvoor.

Putten zijn idd mogelijk, maar dan moet je al serieus pech hebben.

Link naar reactie
Delen op andere sites

wat zou je dan aanraden?

aangezien men winterbanden op men originele velgen liggen, ga ik die binnenkort toch monteren. zou ik dan voor alle zekerheid een uitlijning vragen voor die velgen, en dan in de zomer nog eens een check-up van de uitlijning als ik de andere velgen monteer?

of gewoon nu de winterbanden monteren en een uitlijning als ik volgende zomer weer men zomersletsen monteer.

(want dan zou ik gewoon online 2 nieuwe banden kopen en een uitlijning volgend jaar laten doen)

ondertussen wel een prijs gekregen voor 2 nieuwe banden gemonteerd en een volledige uitlijning

550€

als ik ongeveer dezelfde prijs reken voor de banden en montage (205 per band) zou het een 140€ zijn voor de uitlijning.

normale prijs?

Link naar reactie
Delen op andere sites

wat zou je dan aanraden?

aangezien men winterbanden op men originele velgen liggen, ga ik die binnenkort toch monteren. zou ik dan voor alle zekerheid een uitlijning vragen voor die velgen, en dan in de zomer nog eens een check-up van de uitlijning als ik de andere velgen monteer?

of gewoon nu de winterbanden monteren en een uitlijning als ik volgende zomer weer men zomersletsen monteer.

(want dan zou ik gewoon online 2 nieuwe banden kopen en een uitlijning volgend jaar laten doen)

ondertussen wel een prijs gekregen voor 2 nieuwe banden gemonteerd en een volledige uitlijning

550€

als ik ongeveer dezelfde prijs reken voor de banden en montage (205 per band) zou het een 140€ zijn voor de uitlijning.

normale prijs?

Voor 1uur werk is dat een normale prijs als je een nieuwe app wilt laten maken.

Link naar reactie
Delen op andere sites

ik reken natuurlijk met de bandenprijs die ik online betaal.

het kan zijn dat hun banden veel duurder staan en de uitlijning ook maar een 60€ is bv.

dus sowieso best men banden online kopen en dan een aparte uitlijning laten doen.

dat is punt 1

en punt 2, zou ik dan een uitlijning laten doen bij men originele (die ik bij wijze van spreken volgende week monteer) of wachten tot volgende zomer als ik men zomervelgen weer monteer.

Link naar reactie
Delen op andere sites

gisteren de winterbanden gemonteerd. achteraan valt de slijtage goed mee van de zomerbanden, het is vooral vooraan dat ze dus vanbinnen op den draad zitten.

men winterbanden (op de originele velgen) vertonen nog geen abnormale slijtage dus twijfel ik nog steeds of ik nu een uitlijning laat doen en van de zomer eventueel nog eens bij de zomervelgen, of ik de uitlijning gewoon in de zomer laat doen en nu niets verander aan de setup.

omdat het misschien zoals carlitto schreef aan de et-waarde van de zomervelg kan liggen?

wat me bv. opviel is dat de velgen niet echt meer naar buiten komen dan bij de originele (toch niet met het blote ook) maar ik heb wel minder schroefdraadv over om men moer op te draaien tov de originele.

Link naar reactie
Delen op andere sites

ik rij ook steeds met verlagingen + andere velgen en heb nog nooit last gehad van extreme slijtage , ik zou 'em terug laten uitlijnen .

Vergeet niet dat een lage wagen serieus wat kloppen kan krijgen , dan is het ook niet abnormaal dat er al eens wat verkeerd begint te staan hè ... :P

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Algemene Voorwaarden Gebruiksvoorwaarden | Privacybeleid