Ga naar inhoud

Strooizout


gewoon ik

Aanbevolen berichten

Wie heeft er een idee waar en wanneer ze beginnen met zout te strooien?

Mijn mercedes moet nog gewassen worden, maar als ze door strooizout moet rijden, kan ze net zo goed vuil wegstaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Wanneer het gaat vriezen. Dit weekend hadden ze in de limburg al gestrooid

Heel wat gestrooid in onze contreien, en dan binnenkort als het echt nodig is (langdurige vorst) zitten ze weer zonder. :roll:

Link naar reactie
Delen op andere sites

stom van mij : regio Gent. :D

Limburg kan mij niet schelen, daar mag het wit zijn het zout ipv de sneeuw, als ik terug in Limburg ben met mijn desje zal het voorjaar zijn en sneeuw zal weg zijn.

Link naar reactie
Delen op andere sites

:o Wordt er al gestrooid? Ik denk niet dat ze in Essen al wakker geworden zijn.

vandaag een witte baan gezien in Gent.

Leuk, het was 9°C

Link naar reactie
Delen op andere sites

En zo krijgt @ misschien nog gelijk: als het echt nodig is valt er nergens nog strooizout te vinden. Heeft het gevroren of was er ijzel vannacht dan? Anders is het toch absoluut geen reden om zoiets te doen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Vorig jaar zijn ze met een pak zout blijven zitten. Weinig moeten strooien toen maar wel veel meer ingedaan dan het jaar ervoor.

en dat moet op voor het einde van het jaar omdat ze volgend jaar dan minder krijgen of zo?

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 maanden later...
Waarom is het nu eigenlijk slecht om mijn ruit met warm water te ontdooien?

 

Door het temperatuursverschil kan je ruit barsten, als je er echt kokend water zou over kappen. 

Langs de andere kant bevriest warm water sneller dan koud.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Lijkt mij alleen indien je al barsten of putjes hebt. Doe het al even zo en zie het probleem niet,v ooral sneller en aangenamer dan staan krabben.

 

Met koud water ontdooit het ook perfect eigenlijk, en heb je veel minder kans dan de ruit barst. Het moet maar 1x fout gaan hè ;)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Met koud water ontdooit het ook perfect eigenlijk, en heb je veel minder kans dan de ruit barst. Het moet maar 1x fout gaan hè ;)

 

Al regelmatig  gedaan met lauw water, nog nooit vodden met gehad. Ook op een ruit met een sterretje in.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Algemene Voorwaarden Gebruiksvoorwaarden | Privacybeleid