ir_fuel 58.442 Geplaatst: 8 maart 2013 Geplaatst: 8 maart 2013 Idealiter moeten voor en achter zo dicht mogelijk bij mekaar liggen had ik gelezen, maar misschien is het idd beter om vooraan nog iets meer te geven om de bredere achterbanden te compenseren!? Niet bepaald. Hangt van de auto af. Kijk maar eens naar racewagens, daar zit je het in het extreme. Staan quasi altijd met meer camber vooraan dan achteraan. Mijn GT3 stond op -3 vooraan vs -2.5 achteraan Quote
Alexx 3.767 Geplaatst: 9 maart 2013 Geplaatst: 9 maart 2013 Vandaag even langst geweest. Zijn er nog opties die jullie zouden aanvinken om het rijgedrag te verbeteren (ik denk niet dat dat mogelijk is?) of opties die we missen? Quote
Alexx 3.767 Geplaatst: 9 maart 2013 Geplaatst: 9 maart 2013 een handbak Inderdaad leuk, maar mijn pa heeft liever de PDK. Die sinds de 997.2 nog sportiever is geworden. 1 Quote
Jochen 6.091 Geplaatst: 9 maart 2013 Geplaatst: 9 maart 2013 Vloertapijten vind ik toch een leuke optie. Elke auto die ik gehad heb had dat en ik zou dat niet meer willen missen! Ik vind hem nog steeds niet knap, die kont klopt toch niet? Ze willen hem een eigen identiteit geven dus hebben ze maar anders gemaakt dan de rest terwijl zo eigenlijk op voorhand al wisten dat het nooit beter ging worden... Quote
jayv 40 Geplaatst: 9 maart 2013 Geplaatst: 9 maart 2013 Van PTV ben ik nog niet zeker of ik dat zou kiezen, eerst de testrit afwachten, maar ik vrees dat het door PDK en PTV allemaal te makkelijk begint te worden en dat je ondanks snellere laptimes, toch een beetje inboet aan beleving. Geen elektrische sportzetels? Heb die nu en zou niets anders meer willen, tenzij de kuipjes. Ik zou eventueel nog bose nemen, niet sneller op circuit maar helpt wel in de doorverkoop. Quote
ir_fuel 58.442 Geplaatst: 9 maart 2013 Geplaatst: 9 maart 2013 Ik zou eventueel nog bose nemen, niet sneller op circuit maar helpt wel in de doorverkoop. Op ne Cayman helpt PCM + navi al in de doorverkoop (geen grap). Quote
ir_fuel 58.442 Geplaatst: 9 maart 2013 Geplaatst: 9 maart 2013 Van PTV ben ik nog niet zeker of ik dat zou kiezen, eerst de testrit afwachten, maar ik vrees dat het door PDK en PTV allemaal te makkelijk begint te worden en dat je ondanks snellere laptimes, toch een beetje inboet aan beleving. Als je een sper wilt moet je PTV pakken. Ik ben ook geen fan van systemen die bijsturen door op de remmen in te grijpen. Niet altijd even gezond on-track voor de schijven. Quote
Alexx 3.767 Geplaatst: 9 maart 2013 Geplaatst: 9 maart 2013 Van PTV ben ik nog niet zeker of ik dat zou kiezen, eerst de testrit afwachten, maar ik vrees dat het door PDK en PTV allemaal te makkelijk begint te worden en dat je ondanks snellere laptimes, toch een beetje inboet aan beleving. Geen elektrische sportzetels? Heb die nu en zou niets anders meer willen, tenzij de kuipjes. Ik zou eventueel nog bose nemen, niet sneller op circuit maar helpt wel in de doorverkoop. Ik dacht dat PTV een sper dif was? en die stabiliteitsdinges voor de PDK in het sport chrono pakket zat? Want de verkoper zei: wil je een sperdif? 'ja'. Dan zit het PASM er zowiezo bij. Waarom wist hij niet. Elektrische sport plus zetels OF kuipzetels. Kuipzetels zijn nog iets goedkoper. Bose hadden we op de carrera... Had geen nut als je een sportuitlaat hebt. Quote
Alexx 3.767 Geplaatst: 9 maart 2013 Geplaatst: 9 maart 2013 Als je een sper wilt moet je PTV pakken. Ik ben ook geen fan van systemen die bijsturen door op de remmen in te grijpen. Niet altijd even gezond on-track voor de schijven. Juist. Het is net omdat pa ook een sper wilt. Quote
ir_fuel 58.442 Geplaatst: 9 maart 2013 Geplaatst: 9 maart 2013 Bose hadden we op de carrera... Had geen nut als je een sportuitlaat hebt. Geen idee hoe het bij de 991 zit, maar de vorige generaties hadden imo niet genoeg cabine-isolatie om hopen geld aan een geluidsinstallatie te hangen. Quote
jayv 40 Geplaatst: 9 maart 2013 Geplaatst: 9 maart 2013 Als je een sper wilt moet je PTV pakken. Ik ben ook geen fan van systemen die bijsturen door op de remmen in te grijpen. Niet altijd even gezond on-track voor de schijven. Ah OK in dat geval wel, ik dacht dat LSD standaard was op de S of bij SportChrono zat, maar dat zullen dan enkel die dynamic transmission mounts zijn. Quote
ir_fuel 58.442 Geplaatst: 9 maart 2013 Geplaatst: 9 maart 2013 dynamic engine mounts bedoelt ge? Hebben ze da op ne cayman? Quote
Alexx 3.767 Geplaatst: 9 maart 2013 Geplaatst: 9 maart 2013 Geen idee hoe het bij de 991 zit, maar de vorige generaties hadden imo niet genoeg cabine-isolatie om hopen geld aan een geluidsinstallatie te hangen.Nee voila.En de nieuw modellen met sportuitlaat zijn pakken luider. Dan het vorige model. Niet de cayman mk1 of 997.1 he. Cayman S heeft volgens chris harris nog meer "cabine-noise" dan de 991. En die is naar mijn mening al serieus luid. Quote
Alexx 3.767 Geplaatst: 9 maart 2013 Geplaatst: 9 maart 2013 dynamic engine mounts bedoelt ge?Hebben ze da op ne cayman? Neen hoor. Je hebt nu een soort ophanging voor je pdk. Zodat tijdens het opschakelen in je geen onbalans hebt. Quote
jayv 40 Geplaatst: 9 maart 2013 Geplaatst: 9 maart 2013 dynamic engine mounts bedoelt ge?Hebben ze da op ne cayman? Zou kunnen, ik lees hier For even better driving performance and ride comfort, the Sport Chrono package incorporates dynamic transmission mounts. These alter their stiffness and damping rates as a function of the specific driving situation. With a hard setting of the mounts, for example, the drivetrain's moment of inertia is significantly reduced when steering into a bend and on quickly alternating twisty roads, which minimises rear body press. Its effects are similar to those of motorsport track cars, in which the engine is directly mounted to the body, resulting in more stable and precise handling.Read more at http://www.supercars.net/cars/5912.html#87miFfriQdYxFcha.99 Quote
Alexx 3.767 Geplaatst: 9 maart 2013 Geplaatst: 9 maart 2013 Wij hebben de optie power plus steering bewust achterwegen gelaten. Terecht? Wat is het voordeel? Lijkt me meer nadelen te hebben, qua stuurgevoel. Quote
ir_fuel 58.442 Geplaatst: 9 maart 2013 Geplaatst: 9 maart 2013 Zou kunnen, ik lees hier Zelfde principe maar op de boite dus. Ik vraag me af hoe hard ge zoiets voelt. Quote
jayv 40 Geplaatst: 9 maart 2013 Geplaatst: 9 maart 2013 En de nieuw modellen met sportuitlaat zijn pakken luider. Dan het vorige model. Niet de cayman mk1 of 997.1 he.Cayman S heeft volgens chris harris nog meer "cabine-noise" dan de 991. En die is naar mijn mening al serieus luid. In de Cayman zitten uw oren naast het motorcompartiment, that doesn't help De Bose install in de mijne komt echter met veel moeite boven mijn sportuitlaat (geen PSE, iets luider), niet dat ik die veel gebruik, maar onderweg naar de NS ben ik blij dat ik toch af en toe eens naar iets anders dan de uitlaat kan luisteren. Ik zou er zeker niets anders voor laten. Die power plus steering , is dat net zoals bij andere auto's tegenwoordig met variabele stuurbekrachtiging ifv snelheid? Ik kan daar maar niet aan wennen. Quote
Alexx 3.767 Geplaatst: 9 maart 2013 Geplaatst: 9 maart 2013 Welke uitlaat heb jij dan op uw Cayman? Quote
TomT 2.050 Geplaatst: 9 maart 2013 Geplaatst: 9 maart 2013 Zeer mooi samengestelde Cayman, Alex! Persoonlijk zou ik kuipjes nemen ook, maar goed, 't is de wagen van uw vader dus hij moet nemen waar hij zich goed bij voelt hé! Alle opties om de wagen beter te laten rijden (of klinken ) zitten erbij, way to go! De vorige Cayman was sowieso luid binnenin, zeker boven de 4k rpm, bose lijkt mij overbodig/nutteloos. Quote
ir_fuel 58.442 Geplaatst: 9 maart 2013 Geplaatst: 9 maart 2013 De vorige Cayman was sowieso luid binnenin, zeker boven de 4k rpm, bose lijkt mij overbodig/nutteloos. Beter direct de Burmeister pakken 1 Quote
BWS 3.240 Geplaatst: 9 maart 2013 Auteur Geplaatst: 9 maart 2013 Ik vind het een goede configuratie, al is dat strikt persoonlijk: ik vind de Platinum velgen vloeken met het blauw. Ook zou ik gaan voor het blauwe interieur, maar ik kick dan ook op blauw porsche-leer Quote
jayv 40 Geplaatst: 9 maart 2013 Geplaatst: 9 maart 2013 Welke uitlaat heb jij dan op uw Cayman? Carnewal GT Quote
Aanbevolen berichten
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.