BlackFox 2.079 Geplaatst: 8 december 2012 Delen Geplaatst: 8 december 2012 4 is het nieuwe 6. mvg, Een 4 cilinder destroyer. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Davy_ 1.514 Geplaatst: 8 december 2012 Delen Geplaatst: 8 december 2012 4 is het nieuwe 6.mvg, Een 4 cilinder destroyer. Grapjas Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
tato 1.586 Geplaatst: 20 februari 2013 Delen Geplaatst: 20 februari 2013 Chris Harris heeft de 2013 Cayman ook eens geleend voor een ritje. 3 Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Matteus 510 Geplaatst: 21 februari 2013 Delen Geplaatst: 21 februari 2013 Cayman Imo één van de beste auto's die Porsche ooit heeft gemaakt. 2 Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Jenkins 1.993 Geplaatst: 21 februari 2013 Delen Geplaatst: 21 februari 2013 Cayman Imo één van de beste auto's die Porsche ooit heeft gemaakt. Ook altijd fan van geweest. De nieuwe is echt magnifiek knap . Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
jayv 40 Geplaatst: 1 maart 2013 Delen Geplaatst: 1 maart 2013 Gisteren in Brussel - is zeer knap geworden, oogt achteraan veel breder. 1 Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
ir_fuel 52.131 Geplaatst: 1 maart 2013 Delen Geplaatst: 1 maart 2013 Cayman Imo één van de beste auto's die Porsche ooit heeft gemaakt. Beter dan een bipper? Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Tiep 3.094 Geplaatst: 1 maart 2013 Delen Geplaatst: 1 maart 2013 Knap karretje, mooier dan z'n voorganger. Mijn voorkeur zou wel uitgaan naar de Cayman S :-) Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
toere 14.649 Geplaatst: 1 maart 2013 Delen Geplaatst: 1 maart 2013 Zeer knap zelfs , ga misschien ook eens kijken naar de voorstelling van deze dit weekend Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Carlito 5.715 Geplaatst: 2 maart 2013 Delen Geplaatst: 2 maart 2013 Ja, maar dat kondig je toch niet aan met "Cayman turbo is coming for sure!". De hele wereld en een beetje daarbuiten ook, wacht al een volledige generatie Cayman op een GT4-versie ervan (ik zeg maar wat), en dan dát! Bah. :-( Tot nu toe waren de sportwagenmerken er nog een beetje vanonder gemuisd, maar diene ecoshit en downsizing is hun deel helaas ook. Net zoals ook al geen atmo BMW M meer, geen atmo Benz AMG meer, 4-cilinders in S-klasses en XJ's, enz. Slk en sls blijven atmo Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
gTa 24.161 Geplaatst: 2 maart 2013 Delen Geplaatst: 2 maart 2013 Which is nice Ook volgende generatie? Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Carlito 5.715 Geplaatst: 2 maart 2013 Delen Geplaatst: 2 maart 2013 ik heb een beetje schrik dat die motor in de slk inderdaad plaats gaat moeten maken voor dat a amg blok. En sls zal inderdaad wel een turboblok krijgen bij het nieuwe model Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Speedhunter 4.228 Geplaatst: 2 maart 2013 Delen Geplaatst: 2 maart 2013 ''Live'' picture Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
gTa 24.161 Geplaatst: 3 maart 2013 Delen Geplaatst: 3 maart 2013 Vet Alleen die spuuglelijke Hollandse platen hé Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Matteus 510 Geplaatst: 4 maart 2013 Delen Geplaatst: 4 maart 2013 Beter dan een bipper? Heeft Porsche ook een Bipper gemaakt? Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
gTa 24.161 Geplaatst: 4 maart 2013 Delen Geplaatst: 4 maart 2013 Bij Porsche zou die dan wel Bipster heten. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Alexx 3.278 Geplaatst: 5 maart 2013 Delen Geplaatst: 5 maart 2013 Grote kanshebber door de weinige co2 uitstoot en dus "voordelige" VAA.Wordt vervolgd Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Jenkins 1.993 Geplaatst: 5 maart 2013 Delen Geplaatst: 5 maart 2013 Ik vind 'm waanzinnig knap Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Phil 11.571 Geplaatst: 5 maart 2013 Delen Geplaatst: 5 maart 2013 Grote kanshebber door de weinige co2 uitstoot en dus "voordelige" VAA.Wordt vervolgd Nice! Waarom geen Boxster? Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Alexx 3.278 Geplaatst: 5 maart 2013 Delen Geplaatst: 5 maart 2013 Ik zie men pa echt niet cabrio rijden.Wagen zal ook af en toe voor op circuit gebruikt worden en voornamelijk in het weekend/funritjes. BMW 328 blijft. Dus geen daily zoals de vorige 997.De nieuwe Cayman vindt hij echt knap en als je de reviews leest/bekijkt rijdt deze ook nog eens super. Nieuwprijs viel nog beter mee dan verwacht en aangezien de CO² uitstoot zeer laag is, is het qua VAA "vrij voordelig". Op de website van Porsche kan je soundfiles beluisteren van de nieuwe Cayman. De smile toen hij de plofjes hoorde door de PSE, schitterend.PSE is een must! Vanaf wanneer waren de kuipzetels beschikbaar? Week 19? Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Alexx 3.278 Geplaatst: 8 maart 2013 Delen Geplaatst: 8 maart 2013 Als je reviews leest en bekijkt, rijdt de nieuwe Cayman echt super.Hier een filmpje waar een Cayman S een 991 volgt. Hier merk je wel dat de 991 in snellere bochten stabieler op de baan ligt. Ik vind dat de Cayman in de snelle bochten vrij "snel" lost. Of ligt dat gewoon aan de bestuurder? (Die een paar keer in de fout gaat en soms met veen onderstuur een bocht induikt. Misschien gebrek aan baankennis?).Zo te zien ligt het er ook op sommige stukken een beetje vochtig bij. Maar als er iets fenomenaal was aan de 997.2 was het wel de stabiliteit en grip. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
jayv 40 Geplaatst: 8 maart 2013 Delen Geplaatst: 8 maart 2013 Hier merk je wel dat de 991 in snellere bochten stabieler op de baan ligt. Ik vind dat de Cayman in de snelle bochten vrij "snel" lost. Of ligt dat gewoon aan de bestuurder? (Die een paar keer in de fout gaat en soms met veen onderstuur een bocht induikt. Misschien gebrek aan baankennis?).Zo te zien ligt het er ook op sommige stukken een beetje vochtig bij. Maar als er iets fenomenaal was aan de 997.2 was het wel de stabiliteit en grip. PSM afzetten en dan zo rijden . Ik denk dat de Cayman te snel de bocht in duikt om toch maar die 911 te kunnen "pakken", beide rijders nemen ook totaal andere lijnen, en wie weet welke banden liggen er op, dus ik zou niet van dit filmpje uitgaan om beide wagens te vergelijken. Als de 981 enigszins gelijk is aan de 987, dan is die standaard wel veilig onderstuurd afgesteld, voorwielen staan kaarsrecht, de achterste op -1º en die zijn dan nog een pak breder waardoor de voorkant het altijd verliest van de achterkant op vlak van grip. Door de voorwielen op -1º zetten en de achterste ook iets meer (lukt enkel bij PASM of met verlaging) neutraliseer je dit onderstuur grotendeels en kan je hogere bochtensnelheden halen. Heb je al een testrit aangevraagd? Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
ir_fuel 52.131 Geplaatst: 8 maart 2013 Delen Geplaatst: 8 maart 2013 Door de voorwielen op -1º zetten en de achterste ook iets meer (lukt enkel bij PASM of met verlaging) neutraliseer je dit onderstuur grotendeels en kan je hogere bochtensnelheden halen. Als je het onderstuur eruit wilt moet je de voorwielen MEER camber geven dan de achterwielen. Als je je voorwielen extra camber geeft en je achterwielen die al meer camber hadden ook schuif je het probleem gewoon op. Maar dat is een beetje het probleem bij zo een auto, je hebt heel weinig marge om de dingen af te regelen. Dan moet je al GT3 stukken op je kar gaan vijzen of aftermarket gaan wil je een beetje deftig camber kunnen steken. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Alexx 3.278 Geplaatst: 8 maart 2013 Delen Geplaatst: 8 maart 2013 PSM afzetten en dan zo rijden . Heb je al een testrit aangevraagd? Staat PSM af? Het lijkt wel alsof er in de bochten teveel wordt tegengehouden? Neen, in de loop van volgende week gaan we eens kijken. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
jayv 40 Geplaatst: 8 maart 2013 Delen Geplaatst: 8 maart 2013 Als je het onderstuur eruit wilt moet je de voorwielen MEER camber geven dan de achterwielen. Als je je voorwielen extra camber geeft en je achterwielen die al meer camber hadden ook schuif je het probleem gewoon op. Idealiter moeten voor en achter zo dicht mogelijk bij mekaar liggen had ik gelezen, maar misschien is het idd beter om vooraan nog iets meer te geven om de bredere achterbanden te compenseren!? Maar dat is een beetje het probleem bij zo een auto, je hebt heel weinig marge om de dingen af te regelen. Dan moet je al GT3 stukken op je kar gaan vijzen of aftermarket gaan wil je een beetje deftig camber kunnen steken. Klopt, -1º is de max die je er vooraan uit krijgt met PASM, het lost het probleem niet op maar is wel al een wereld van verschil. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Aanbevolen berichten
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.