Ga naar inhoud

Porsche Cayman


BWS

Aanbevolen berichten

  • 2 maanden later...
Ja, maar dat kondig je toch niet aan met "Cayman turbo is coming for sure!". De hele wereld en een beetje daarbuiten ook, wacht al een volledige generatie Cayman op een GT4-versie ervan (ik zeg maar wat), en dan dát! Bah. :-(

Tot nu toe waren de sportwagenmerken er nog een beetje vanonder gemuisd, maar diene ecoshit en downsizing is hun deel helaas ook. Net zoals ook al geen atmo BMW M meer, geen atmo Benz AMG meer, 4-cilinders in S-klasses en XJ's, enz.

Slk en sls blijven atmo :D

Link naar reactie
Delen op andere sites

ik heb een beetje schrik dat die motor in de slk inderdaad plaats gaat moeten maken voor dat a amg blok.

En sls zal inderdaad wel een turboblok krijgen bij het nieuwe model

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik zie men pa echt niet cabrio rijden.
Wagen zal ook af en toe voor op circuit gebruikt worden en voornamelijk in het weekend/funritjes. BMW 328 blijft. Dus geen daily zoals de vorige 997.
De nieuwe Cayman vindt hij echt knap en als je de reviews leest/bekijkt rijdt deze ook nog eens super.

Nieuwprijs viel nog beter mee dan verwacht en aangezien de CO² uitstoot zeer laag is, is het qua VAA "vrij voordelig".

 

Op de website van Porsche kan je soundfiles beluisteren van de nieuwe Cayman. De smile toen hij de plofjes hoorde door de PSE, schitterend.
PSE is een must! :D

 

Vanaf wanneer waren de kuipzetels beschikbaar? Week 19?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Als je reviews leest en bekijkt, rijdt de nieuwe Cayman echt super.
Hier een filmpje waar een Cayman S een 991 volgt.



Hier merk je wel dat de 991 in snellere bochten stabieler op de baan ligt. Ik vind dat de Cayman in de snelle bochten vrij "snel" lost. Of ligt dat gewoon aan de bestuurder? (Die een paar keer in de fout gaat en soms met veen onderstuur een bocht induikt. Misschien gebrek aan baankennis?).
Zo te zien ligt het er ook op sommige stukken een beetje vochtig bij. Maar als er iets fenomenaal was aan de 997.2 was het wel de stabiliteit en grip.
Link naar reactie
Delen op andere sites

Hier merk je wel dat de 991 in snellere bochten stabieler op de baan ligt. Ik vind dat de Cayman in de snelle bochten vrij "snel" lost. Of ligt dat gewoon aan de bestuurder? (Die een paar keer in de fout gaat en soms met veen onderstuur een bocht induikt. Misschien gebrek aan baankennis?).

Zo te zien ligt het er ook op sommige stukken een beetje vochtig bij. Maar als er iets fenomenaal was aan de 997.2 was het wel de stabiliteit en grip.

 

PSM afzetten en dan zo rijden  :fp: . Ik denk dat de Cayman te snel de bocht in duikt om toch maar die 911 te kunnen "pakken", beide rijders nemen ook totaal andere lijnen, en wie weet welke banden liggen er op, dus ik zou niet van dit filmpje uitgaan om beide wagens te vergelijken. 

 

Als de 981 enigszins gelijk is aan de 987, dan is die standaard wel veilig onderstuurd afgesteld, voorwielen staan kaarsrecht, de achterste op -1º en die zijn dan nog een pak breder waardoor de voorkant het altijd verliest van de achterkant op vlak van grip.

Door de voorwielen op -1º zetten en de achterste ook iets meer  (lukt enkel bij PASM of met verlaging) neutraliseer je dit onderstuur grotendeels en kan je hogere bochtensnelheden halen.

 

Heb je al een testrit aangevraagd? 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Door de voorwielen op -1º zetten en de achterste ook iets meer  (lukt enkel bij PASM of met verlaging) neutraliseer je dit onderstuur grotendeels en kan je hogere bochtensnelheden halen.

 

Als je het onderstuur eruit wilt moet je de voorwielen MEER camber geven dan de achterwielen. Als je je voorwielen extra camber geeft en je achterwielen die al meer camber hadden ook schuif je het probleem gewoon op.

 

Maar dat is een beetje het probleem bij zo een auto, je hebt heel weinig marge om de dingen af te regelen. Dan moet je al GT3 stukken op je kar gaan vijzen of aftermarket gaan wil je een beetje deftig camber kunnen steken.

Link naar reactie
Delen op andere sites

PSM afzetten en dan zo rijden  :fp: .

 

Heb je al een testrit aangevraagd? 

Staat PSM af? Het lijkt wel alsof er in de bochten teveel wordt tegengehouden?

 

Neen, in de loop van volgende week gaan we eens kijken.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Als je het onderstuur eruit wilt moet je de voorwielen MEER camber geven dan de achterwielen. Als je je voorwielen extra camber geeft en je achterwielen die al meer camber hadden ook schuif je het probleem gewoon op.

 

Idealiter moeten voor en achter zo dicht mogelijk bij mekaar liggen had ik gelezen, maar misschien is het idd beter om vooraan nog iets meer te geven om de bredere achterbanden te compenseren!?

 

 

Maar dat is een beetje het probleem bij zo een auto, je hebt heel weinig marge om de dingen af te regelen. Dan moet je al GT3 stukken op je kar gaan vijzen of aftermarket gaan wil je een beetje deftig camber kunnen steken.

 

Klopt, -1º is de max die je er vooraan uit krijgt met PASM, het lost het probleem niet op maar is wel al een wereld van verschil.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Algemene Voorwaarden Gebruiksvoorwaarden | Privacybeleid