Naish 8.006 Geplaatst: 13 december 2012 Delen Geplaatst: 13 december 2012 Ik zie 3 opties: 1 - ergens bij een onafhankelijk binnendoen om te reviseren of een occassie ruilmotor te installeren 2 - verkopen in de staat dat hij is 3 - zelf open gooien en probleem zoeken met 2 mogelijke uitkomsten: het lukt en je hebt een rijdende kar voor weinig die je dan gebruikt of verkoopt alsof er niets aan is, ofwel mislukt het en val je terug in stap 1 of 2... Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Greg 2.998 Geplaatst: 13 december 2012 Auteur Delen Geplaatst: 13 december 2012 Ik zou 'm verkopen. Mijn ervaring met oudere auto's met kapotte motor is dat de waarde ervan vrij hoog ligt in vergelijking met de waarde ervan in goeie staat. Heb genoeg klanten gehad die motor in de soep rijden, immens veel kosten doen (zoals altijd beginnen met een paar kleinigheden, eerst met succes maar na een paar weken terug miserie .. Vervolgens grotere kosten, etc, tot op de duur een totaalfactuur ontstaat die te zot is voor woorden) om dan uiteindelijk van miserie de auto toch weg te doen. Ik zou door de zure appel bijten en verkopen. Ik heb ook die indruk. Als je daar nog 3 of 4k voor kunt krijgen, is dat eigenlijk zelfs veel, MOEST idd die hele motor kapot zijn, maar dat is nog helemaal niet zeker. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Riskitalltowin 2.961 Geplaatst: 13 december 2012 Delen Geplaatst: 13 december 2012 Naar mijn ervaring is dat wel vooral de VW-mentaliteit. Ooit eens m'n toenmalige Lupo binnengebracht met de duidelijke opdracht 'wiellager rechts vooraan vervangen'. Krijg ik nadien de factuur met vermelding 'opzoeken probleem: wiellager rechts voor stuk'. Dat zinnetje kostte me 28€ ofzoiets. Daar word je dus slecht gezind van. Mijn zus heeft dus zo'n niet betaalde factuur bij Citroen nog lopen. Zij gaat binnen met de melding deurslot rechts te vervangen. Op factuur: diagnose deurslot rechts te vervangen voor het ronde bedrag van 30 euro. De factuur is betaald op dertig euro na. Deze week is aangetekend schrijven aan GMAN (de citroenstealer in kwestie) buiten gegaan met officieel protest van de factuur. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
BlackFox 2.079 Geplaatst: 13 december 2012 Delen Geplaatst: 13 december 2012 Motor startte nog. Zelfs bij BMW hebben ze hem nog gestart zeiden ze, maar viel dan wel terug stil. Mijns inziens is dat dus niet zo dramatisch als ze doen vermoeden. Nogmaals, ik ken er niet veel van. Wilt helaas inderdaad niet veel zeggen. Mijne wilde ook nog half/half starten, maar als je dan de schade aan 1 cilinder en de cilinderkop zag.... En een S2000 motor valt dan ook nog eens niet te reviseren, in tegenstelling tot de meeste normale motoren. En bij mij zeiden ze in het begin ook dat enkel de kleppen krom waren... tot ze het blok opendeden natuurlijk Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Greg 2.998 Geplaatst: 13 december 2012 Auteur Delen Geplaatst: 13 december 2012 Wilt helaas inderdaad niet veel zeggen. Mijne wilde ook nog half/half starten, maar als je dan de schade aan 1 cilinder en de cilinderkop zag.... En een S2000 motor valt dan ook nog eens niet te reviseren, in tegenstelling tot de meeste normale motoren. En bij mij zeiden ze in het begin ook dat enkel de kleppen krom waren... tot ze het blok opendeden natuurlijk Maar jij weet idd nu wel waar je aan toe bent. Hier nog niet echt.. Kan mss maar 1 cilinder zijn die naar de zak is. Wel kak dat je dat blok niet kan reviseren Ik stel voor dat we een blackfox benefietmeeting organiseren. Edit: of beter "Benny's benefietmeeting" Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Ice_Ken 5.003 Geplaatst: 13 december 2012 Delen Geplaatst: 13 december 2012 Wilt helaas inderdaad niet veel zeggen. Mijne wilde ook nog half/half starten, maar als je dan de schade aan 1 cilinder en de cilinderkop zag.... En een S2000 motor valt dan ook nog eens niet te reviseren, in tegenstelling tot de meeste normale motoren. En bij mij zeiden ze in het begin ook dat enkel de kleppen krom waren... tot ze het blok opendeden natuurlijk elk blok valt te reviseren, waarschijnlijk vind je in belgië wel geen enkele mens die er genoeg verstand van heeft want het zijn wel speciallekes. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
fiddy 782 Geplaatst: 13 december 2012 Delen Geplaatst: 13 december 2012 Waarom is zo'n S2k-blok niet te reviseren? Te kleine toleranties? Een bedrijf dat actief is in de racerij (Kempower bijvoorbeeld) moet daar toch wel wat ervaring mee hebben? Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
BlackFox 2.079 Geplaatst: 13 december 2012 Delen Geplaatst: 13 december 2012 elk blok valt te reviseren, waarschijnlijk vind je in belgië wel geen enkele mens die er genoeg verstand van heeft want het zijn wel speciallekes. Door de speciale legering (FRM) en honing van de cilinderwand zou reviseren evenveel kosten als een nieuwe motor, en zulke specialisten zijn inderdaad hier in de omringende landen niet meteen te vinden vermoed ik. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
gewoon ik 6.760 Geplaatst: 13 december 2012 Delen Geplaatst: 13 december 2012 Door de speciale legering en honing van de cilinderwand zou reviseren evenveel kosten als een nieuwe motor, en zulke specialisten zijn inderdaad hier in de omringende landen niet meteen te vinden vermoed ik. niet elke revisie heeft een herboring van de cilinderwand nodig é. Het zou proper zijn anders op mijn werk. 1 Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
abtler 3.817 Geplaatst: 13 december 2012 Delen Geplaatst: 13 december 2012 Greg ... wacht nog op antwoord van die versnellingsbakmannen. Informeer ondertussen hier eens naar een blok http://www.rhenoy.nl/nl/auto-onderdelen . Zouden voor een redelijke prijs goede blokken hebben liggen (volgens horen zeggen!) Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
BlackFox 2.079 Geplaatst: 13 december 2012 Delen Geplaatst: 13 december 2012 niet elke revisie heeft een herboring van de cilinderwand nodig é. Het zou proper zijn anders op mijn werk. Mijn cilinderwand ziet eruit alsof het een drive by shooting heeft meegemaakt Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
fiddy 782 Geplaatst: 13 december 2012 Delen Geplaatst: 13 december 2012 Door de speciale legering (FRM) en honing van de cilinderwand zou reviseren evenveel kosten als een nieuwe motor, en zulke specialisten zijn inderdaad hier in de omringende landen niet meteen te vinden vermoed ik. honing lievelingsvoer voor beren! 'honen van de cilinderwand' klinkt beter Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
gewoon ik 6.760 Geplaatst: 13 december 2012 Delen Geplaatst: 13 december 2012 Mijn cilinderwand ziet eruit alsof het een drive by shooting heeft meegemaakt En uitboren en herbussen is onmogelijk? Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Riskitalltowin 2.961 Geplaatst: 13 december 2012 Delen Geplaatst: 13 december 2012 En uitboren en herbussen is onmogelijk? das eerder iets voor amerikaanse stink diesels Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
BlackFox 2.079 Geplaatst: 13 december 2012 Delen Geplaatst: 13 december 2012 honing lievelingsvoer voor beren! 'honen van de cilinderwand' klinkt beter Juist ja, datte En uitboren en herbussen is onmogelijk? Geen idee eigenlijk. Maar dan zit ik alsnog met het feit dat ik ook een nieuwe cilinderkop @ 3000 eur excl. btw nodig heb. En die vindt je 2dehands niet. Volledige motorblokken voor hetzelfde bedrag wel. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
William Blake 2.705 Geplaatst: 13 december 2012 Delen Geplaatst: 13 december 2012 verkopen Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
gewoon ik 6.760 Geplaatst: 13 december 2012 Delen Geplaatst: 13 december 2012 das eerder iets voor amerikaanse stink diesels nieuwe liner steken Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
C_X 1.546 Geplaatst: 13 december 2012 Delen Geplaatst: 13 december 2012 Heb al veel zin gehad om dat C_X-gewijs open te smijten zonder voorkennis, en op zoek te gaan naar het probleem. Maar dat terug ineen krijgen he Doen, ge verliest er niks mee, kapotter zulde het niet maken. Dat of uiteraard zo verkopen. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Matteus 510 Geplaatst: 13 december 2012 Delen Geplaatst: 13 december 2012 Ik zie eigenlijk niet in waarom een motor uit elkaar moet om te zien wat er aan de hand is... (toch bij dit soort problemen?) Volgens mij heeft elke zichzelf respecterende dealer/garage/werkplaats een deftige endoscoop. Ik stel altijd motorschades op die manier vast, en heb nog nooit iets 'gemist'. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Greg 2.998 Geplaatst: 13 december 2012 Auteur Delen Geplaatst: 13 december 2012 Greg ... wacht nog op antwoord van die versnellingsbakmannen. Informeer ondertussen hier eens naar een blok http://www.rhenoy.nl/nl/auto-onderdelen . Zouden voor een redelijke prijs goede blokken hebben liggen (volgens horen zeggen!) Er staat 1 blok op, en prijs op aanvraag. Zullen eens bellen, thx Ik zie eigenlijk niet in waarom een motor uit elkaar moet om te zien wat er aan de hand is... (toch bij dit soort problemen?) Volgens mij heeft elke zichzelf respecterende dealer/garage/werkplaats een deftige endoscoop. Ik stel altijd motorschades op die manier vast, en heb nog nooit iets 'gemist'. Dat dacht ik dus ook. Maar wist niet of elke deftige garage dat wel zou hebben. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Riskitalltowin 2.961 Geplaatst: 13 december 2012 Delen Geplaatst: 13 december 2012 nieuwe liner steken 12 manuren als het echt moet, insitu op locatie (enkel geldig op EMD 710 motororen). Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
bmwm-optic 1.300 Geplaatst: 15 december 2012 Delen Geplaatst: 15 december 2012 toch meer aan de hand dan een slechte bougiekabel. Vreemd want het blok maakte geen gare geluiden... zowel niet uit het onderblok als uit de kop... Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Greg 2.998 Geplaatst: 15 december 2012 Auteur Delen Geplaatst: 15 december 2012 toch meer aan de hand dan een slechte bougiekabel. Vreemd want het blok maakte geen gare geluiden... zowel niet uit het onderblok als uit de kop... Zou toch eens met 100% zekerheid willen kunnen zeggen wat het nu echt is Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Frekkel 9.308 Geplaatst: 18 december 2012 Delen Geplaatst: 18 december 2012 Ik ook, maar of dat dat een goed idee is. wellicht met dat verschil dat ik automechanieker ben, en hier gerief liggen heb om dat ook te doen Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Aanbevolen berichten
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.