Ga naar inhoud

Welke Audi A6 naft ? .. 2.0 Tfsi of 2.8 Fsi


abtler

Audi A6 avant  

7 leden hebben gestemd

  1. 1. Welke naft te kiezen

    • Audi A6 2.0 Tfsi
      1
    • Audi A6 2.8 Fsi
      6


Aanbevolen berichten

Kameraad wil een nieuwe Audi A6 naft gaan bestellen, die achteraf met Lpi (gezien goede ervaringen op zijn huidige Amerikaanse wagen) zal worden uitgerust.

 

Nu twijfelt hij tussen ..

 

A6 2.0 Tfsi (4 cilinder)

A6 2.8 Fsi (6 cilinder)

 

Beide FWD en automaat .. dus multitronic.

 

Wie kent zwakke punten, positieve zaken, heeft ervaringen met een of beide ? Welke zou je kiezen en waarom ?

 

 

Heeft nog getwijfeld om voor een F11 te gaan, maar krijgt (naast dat hij al iets goedkoper is) een zeer scherpe prijs bij Audi (10% + optiepakket van 2k), wat ik denk ik bij BMW niet eens haalbaar is.

 

 

Keuze is niet meteen mijn keuze dus alleen objectieve feiten graag :D

Link naar reactie
Delen op andere sites

10% op totaalprijs of basisprijs?

Welk optiepakket?

Ik durf zo niet te zeggen dat een F11 duurder is... Zeker met de saloncondities. Ik wil 't gerust voor hem eens bekijken als hij z'n gewenste config mailt!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik zou niet weten waarom je een 2liter 4cilinder voor een 2.8 V6 zou nemen, en zeker in zo'n zware wagen als een A6.

Denk dat hij met een 2.0 op z'n honger zal blijven zitten, zelfs voor een A4 is die motor redelijk licht ;)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik zou niet weten waarom je een 2liter 4cilinder voor een 2.8 V6 zou nemen, en zeker in zo'n zware wagen als een A6.

Denk dat hij met een 2.0 op z'n honger zal blijven zitten, zelfs voor een A4 is die motor redelijk licht ;)

 Ben je hier heel zeker van?

 

Het gaat over een 2.0turbo motor met meer dan 200pk en ruim voldoende koppel? In de tests van de A4 wordt zelfs de 1.8turbo doorgaans zeer gesmaakt en zeer vlot genoemd.

 

On topic:

Voorgeschiedenis van de koper? (wat is hij gewend?) wat voor type kilometers? Gaat hij er iets mee trekken?

 

Maar eigenlijk zijn het beide natuurlijk zeer goede wagens, het enige is de loopcultuur en dat beetje extra kracht (welke je objectief gezien nooit nodig hebt, dus enkel luxe is voor als hij het zich kan permiteren)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik zou niet weten waarom je een 2liter 4cilinder voor een 2.8 V6 zou nemen, en zeker in zo'n zware wagen als een A6.

Denk dat hij met een 2.0 op z'n honger zal blijven zitten, zelfs voor een A4 is die motor redelijk licht ;)

 

Bwa, dat zou ik toch niet zeggen hoor.

Link naar reactie
Delen op andere sites

On topic:

Voorgeschiedenis van de koper? (wat is hij gewend?) wat voor type kilometers? Gaat hij er iets mee trekken?

 

Die heb ik bewust even verzwegen. Rijdt nu een Chevrolet Silverado SS .....

 

chevrolet-silverado-ss-01.jpg

 

dus gewend aan 'hubraum', rustige motor en amerikaanse automaat en moet inderdaad regelmatig (relatief lichte karren) trekken.

 

Zal ten alle tijd wat betreft rijgedrag / beleving dus een vooruitgang zijn.

 

 

Zou ook zeker de 2.0 niet afschrijven... Meer koppel en zuiniger. Maar de compatibiliteit met LPG zou ik de doorslag laten geven, als 'ie dat dan toch persé wil.

 

Wil absoluut geen diesel en gezien de gevoeligheid van direct ingespoten + turbo heel lang ter discussie heeft gestaan (zelfs een tijd lang door de fabrikant gestopt is), raad ik hem ook de 2.8 aan. Dan heb je tenminste al de 'turbo gevoeligheid' uitgeschakeld, ondanks dat de huidige systemen geen problemen meer zouden veroorzaken.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gevoelsmatig denk ik dat de 2.8 de eerste keuze zou zijn in geval van het trekken en LPI (trekken: dan wil je niet alleen hard bergop maar vooral ook instant koppel op stationair toerental)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Informeer je goed over FSI + LPG, da's niet zo evident. Er zijn zowel systemen die de LPG voor de benzine-injectoren in het spruitstuk injecteren, waarbij je dus indirecte lpg-injectie hebt, als systemen die de benzine-injectoren gebruiken om de LPG in te spuiten, het zij onder een lagere druk.

Vialle heeft zo'n systeem waarbij je nog het voordeel hebt dat je ook 100% op lpg kan rijden, zonder te starten op benzine. Bij het verdampen van het vloeibare lpg in een normaal systeem moet er warmte onttrokken worden van het koelsysteem van de motor, als die warmte nog niet aanwezig is (koudstart) bevriest de verdamper dus... wanneer je dat verdampingsproces uitschakelt (vloeibare LPG in de tank die vloeibaar in de motor geÏnjecteerd wordt) elimineer je dat probleem :)

Link naar reactie
Delen op andere sites

 Ben je hier heel zeker van?

Het gaat over een 2.0turbo motor met meer dan 200pk en ruim voldoende koppel? In de tests van de A4 wordt zelfs de 1.8turbo doorgaans zeer gesmaakt en zeer vlot genoemd.

 

On topic:

Voorgeschiedenis van de koper? (wat is hij gewend?) wat voor type kilometers? Gaat hij er iets mee trekken?

 

Maar eigenlijk zijn het beide natuurlijk zeer goede wagens, het enige is de loopcultuur en dat beetje extra kracht (welke je objectief gezien nooit nodig hebt, dus enkel luxe is voor als hij het zich kan permiteren)

Excuses ik had mij vergist! Nu ik er aan terugdenk was het een 1.8turbo met 120pk in een nieuwe a4, ging natuurlijk wel goed mee met het verkeer maar het was geen raket alleszins.

Geen ervaring dus met bovenstaande motoren, maar zou nog steeds de V6 nemen :D

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast caoimhin

Zoals @@msxx al zegt, als er iets moet getrokken worden heb je liever meteen al wat koppel bij lage toeren en wil je niet wachten op turbo om in te springen.

 

De turbo springt toch vrij snel in bij die TFSI's?

Link naar reactie
Delen op andere sites

 

De turbo springt toch vrij snel in bij die TFSI's?

Geen persoonlijke ervaring mee maar ik weet dat ik me vandaag dood heb geergerd aan de wagen van mijn ouders omdat die totaal geen koppel heeft in tweede en je dus heel vaak terug naar 1ste moet gaan. Misschien ben ik veel gewend omdat de G veel koppel heeft onderin maar toch ....

 

Turbo's zijn leuk als ze perfect zijn afgesteld, bij de Hyundai (geen vergelijk met een audi but still) van mijn ouders heb ik er iig problemen mee.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik zou voor de 2.8 fsi gaan, ik denk dat die beter compatibel is met LPG. Turbo's en LPG gaan meestal niet goed samen.

 

Idd; en there is no replacement for displacement. 2.8 graag.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Algemene Voorwaarden Gebruiksvoorwaarden | Privacybeleid