PJH 21.018 Geplaatst: 28 januari 2013 Auteur Geplaatst: 28 januari 2013 Er wordt over nagedacht.... Argumenten waarom wel: - Teveel auto's is niet goed op zo'n kleine wegen. Filevorming zou wel eens kunnen voorvallen en er zijn geen inhaalmogelijkheden. Als je dus een trage deelnemer tegenkomt, dan zul je moeten rekenen op zijn goodwill OF zelf plaats laten. - De tussenstop is groot genoeg, maar ook niet oneindig. Het is voor mij een beetje moeilijk om in te schatten hoeveel volk er gaat blijven plakken. De bedoeling bij de tussenstop is dat iedereen iets drinkt, maar dat mogen er geen 3 of 4 zijn, anders zal de tussenstop te klein worden. - Als er teveel deelnemers zijn en er worden treintjes gemaakt, dan is de kans op racen groter -> niet de bedoeling. Kop staart aanrijdingen worden dan ook een mogelijkheid gezien er soms korte bochten zijn waar je hard'ish zal remmen als je een strak tempo wenst aan te houden. De meeste wegen zijn 80km/h, dus snel rijden is toegelaten, maar niet aan te raden op zo'n stukken. - Stel dat het 1 minuut duurt om een wagen te laten starten en wat buffer te geven om filevorming tegen te gaan... dan betekend dat dat de start een uur duurt. Voor mij is dat super, maar als deelnemer is een uur wachten ook niet aangenaam. Argumenten waarom niet: - Ik wil iedereen de kans geven om deel te nemen en te genieten van een leuke dag - Ik heb nu 24 betalingen, daarmee is het maximum nog lang niet bereikt. - Ik heb 55 inschrijvingen, dat is al een redelijk aantal (110 mensen). - Ik kan niet voorspellen hoeveel no-show's er gaan zijn, want dat hangt af van het weer... dus sluit ik ze te vroeg en er komt minder volk dan aangegeven (5 euro is niet veel om te zeggen dat je niet komt), dan riskeer ik mijn broek te scheuren. De mensen van de tussenstop gaan er immers van uit dat de co-piloot ook iets drinkt, maar dat is niet inbegrepen in die 5 euro. Dat deel inkomsten lopen ze dan dus mis. - Ik zou het jammer vinden als ik iemand zou moeten weigeren die graag wil komen Stof tot nadenken, maar als ik bvb met 100 auto's zou zitten, dan heb ik ook een groot probleem. Quote
Beau 3.909 Geplaatst: 28 januari 2013 Geplaatst: 28 januari 2013 Wel rekening houden met het feit dat je nu eind januari al met 55 inschrijvingen zit, ik denk dat als je het openhoudt het sowieso richting de 100 gaat gaan. Quote
PJH 21.018 Geplaatst: 28 januari 2013 Auteur Geplaatst: 28 januari 2013 idd, ik vermoed dat veel mensen het weer aan het afwachten zijn. Ik zou dat zelf ook doen Zou het dan alleen jammer vinden als ik mensen moet weigeren die zitten te wachten vol spanning en goesting Quote
Beau 3.909 Geplaatst: 28 januari 2013 Geplaatst: 28 januari 2013 Misschien moet er een optie komen om je inschrijving te annuleren, en via mail de mensen daar ook van op de hoogte brengen. Kan mij goed voorstellen dat er zich mensen op 10 januari ingeschreven hebben maar tegen april dat volledig vergeten zijn. Midden maart of zo kan je een mail sturen met de herinnering wanneer het doorgaat en wanneer mensen niet meer kunnen dat ze dan vriendelijk gevraagd worden hun inschrijving te annuleren, of zo. Quote
PJH 21.018 Geplaatst: 28 januari 2013 Auteur Geplaatst: 28 januari 2013 Die mail is reeds getikt en klaar Er komt idd een betalingsherinnering, ik ben nu alleen nog aan het twijfelen of ik er een uiterste datum zou opzetten. bvb: mailing op 1 maart, met de vraag te betalen voor 15 maart. Daarna niet betaald -> inschrijving delete. Maar uiteindelijk is dat nutteloos want: - Ik heb gezichtsverlies doordat ik mijn beloftes niet na kom (uiterste datum van betaling is immers anders op de website) - Een verwijderde inschrijving kan zich makkelijk weer lid maken na 15 Maart... zo heb ik dus nog altijd geen zekerheid. Dat is eigenlijk de moeilijkheid van heel het spel.... zekerheid hebben Quote
Beau 3.909 Geplaatst: 28 januari 2013 Geplaatst: 28 januari 2013 Mja, zo'n meeting of rondrit is dan ook echt gebaseerd op de goodwill van de deelnemers meestal. Quote
gl3nn 9.407 Geplaatst: 28 januari 2013 Geplaatst: 28 januari 2013 't is dat wat mij ook tegenhoudt om hier in Noord-Limburg een rondrit te organiseren. Routes genoeg, daar niet van. Quote
dragonfly 14.973 Geplaatst: 28 januari 2013 Geplaatst: 28 januari 2013 Probleem is dat het met 100 wagens niet meer leuk wordt, met de A5 meeting op AF waren we met 50 wagens en de laatste reed misschien nog 30km/h op een baan waar je 70 mocht Een gat van 1 min heb je zo dichtgereden als vlotte chauffeur achter een zondagsrijder. Quote
gl3nn 9.407 Geplaatst: 28 januari 2013 Geplaatst: 28 januari 2013 Probleem is dat het met 100 wagens niet meer leuk wordt, met de A5 meeting op AF waren we met 50 wagens en de laatste reed misschien nog 30km/h op een baan waar je 70 mocht Een gat van 1 min heb je zo dichtgereden als vlotte chauffeur achter een zondagsrijder. Gisteren ook gemerkt tijdens een bolleke-pijlrit van AF. Zat 2 min per auto tussen. Was zelf bij de laatsten gestart, maar dan door vrij vlot rijden in het begin snel achter wat auto's vast. Vanaf dan altijd maar de voorgangers gevolgd. Als het echt om te rijden is, liefst zo weinig mogelijk wagens maar dat is natuurlijk geen optie bij een rondrit. Quote
ICM 24.869 Geplaatst: 28 januari 2013 Geplaatst: 28 januari 2013 Jij kan toch overdrijven ze! Nee. 1 Quote
Miss wax-it 1.265 Geplaatst: 28 januari 2013 Geplaatst: 28 januari 2013 Jij kan toch overdrijven ze! Nee. Quote
gewoon ik 8.348 Geplaatst: 30 januari 2013 Geplaatst: 30 januari 2013 idd, ik vermoed dat veel mensen het weer aan het afwachten zijn. Ik zou dat zelf ook doen Zou het dan alleen jammer vinden als ik mensen moet weigeren die zitten te wachten vol spanning en goesting ik wacht ook af. Quote
DRIVER-W 1.753 Geplaatst: 30 januari 2013 Geplaatst: 30 januari 2013 Ik ga komen, weer of geen weer. Deze nacht eens inschrijven Quote
PJH 21.018 Geplaatst: 30 januari 2013 Auteur Geplaatst: 30 januari 2013 Ik ga komen, weer of geen weer. Deze nacht eens inschrijven Ik ben de post aan het typen die de tijdelijke sluiting van de inschrijvingen aankondigt, niet te lang wachten dus ^^ Quote
DRIVER-W 1.753 Geplaatst: 30 januari 2013 Geplaatst: 30 januari 2013 Ik weet nu wel nog niet of ik al dan niet een passagier ga hebben. Maar aangezien ik toch maar max 1 passagier kan hebben, zal ik dan nemen. Goed? Quote
PJH 21.018 Geplaatst: 30 januari 2013 Auteur Geplaatst: 30 januari 2013 Passagiers is minder belangrijk, daar mag een verschil op zitten Je betaald immers niet voor je passagiers, ik vraag het alleen om een ruwe schatting te kunnen maken van het aantal mensen die aanwezig zal zijn, omdat ik de tussenstop moet plannen Er zijn zelfs mensen die verkeerd inschrijven, zo heeft de laatst ingeschreven deelnemer een Ferrari 360 spider, maar toch 2 passagiers. Tenzij hij iemand gaat opbergen tussen zijn einddempers, vermoed ik dat dat 1 passagier moet zijn Sla er naar met je klak Quote
DRIVER-W 1.753 Geplaatst: 30 januari 2013 Geplaatst: 30 januari 2013 Ja, Alexis is ook zo'n dingen van plan precies 1 Quote
PJH 21.018 Geplaatst: 30 januari 2013 Auteur Geplaatst: 30 januari 2013 Alexis is een ladiesman die krijgt dat wel geregeld Ik vind het ergens wel kut dat ik de inschrijvingen moet sluiten, maar te druk is ook niet goed. De site wordt aangepast as we speak. Jij bent dus de laatste "gelukkige" voorlopig Maar meer uitleg volgt 1 Quote
McLovin 1.193 Geplaatst: 30 januari 2013 Geplaatst: 30 januari 2013 Ingeschreven. Wel al een ferm lijstje! Quote
Alexis 5.938 Geplaatst: 30 januari 2013 Geplaatst: 30 januari 2013 Een open dak creëert mogelijkheden! Quote
quadrifoglio 3.641 Geplaatst: 30 januari 2013 Geplaatst: 30 januari 2013 Hmmm, ik hou het in de gaten. Quote
PJH 21.018 Geplaatst: 30 januari 2013 Auteur Geplaatst: 30 januari 2013 Dag beste forummers,Met enige opluchting kan ik jullie melden dat de inschrijvingen voor de Zeeland Classic zeer goed lopen. Toen ik begon aan de organisatie van deze rondrit dacht ik dat 50 wagens een moeilijk te halen doel zou zijn, sterker nog, ik was al blij met 30 starters. Zoals de zaken momenteel staan zitten we op 60 ingeschreven wagens, waarvan reeds 24 betaalde en bijgevolg bevestigde deelnemers. Rekeninghoudend met het feit dat er nog heel wat mensen een afwachtende houding hebben omwille van het weer of andere factoren, is dit dus een zeer positief resultaat.Dit onverwachte succes is mooi om zien en geeft moed om het concept verder uit te diepen in de volgende edities. Wat de inschrijvingen betreft is de eerste medaille alvast gehaald. Zoals het spreekwoord ons leert heeft ook elke medaille echter een keerzijde.Met enige spijt zie ik mij genoodzaakt om daarom de inschrijvingen tijdelijk te sluiten. De reden waarom ik dit doe is eenvoudig: de kwaliteit van mijn “product” staat altijd voorop.Waarom zou die kwaliteit dan in gevaar komen hoor ik jullie denken? Daar zijn meerdere redenen voor.De eerste is het feit dat de tussenstop niet eindeloos groot is. Als ik iedereen een vlotte service wil garanderen dan is het belangrijk dat er niet TE veel mensen tegelijk in de tussenstop aanwezig zijn, anders wordt het te druk en ongezellig. Dat is niet houdbaar voor de uitbaters van de tussenstop, maar ook niet aangenaam voor de deelnemers zelf. Ten tweede zijn de wegen waarlangs de rondrit passeert niet ontworpen om grote volumes verkeer aan te kunnen. Daar deze rondrit zich toespitst op het verschaffen van rijplezier, is een file dus het laatste wat we wensen. Ook daarom kan het deelnemersveld geen gigantische proporties aannemen, gezien file rijden anders een reëel probleem zou worden.Als derde punt is er nog de start. Hoewel er genoeg parking is voorzien, kan ook hier een probleem ontstaan. De start zal namelijk enige tijd in beslag nemen. Als je rekent dat het uitdelen van het roadbook, de korte extra uitleg en het controleren van de betaling ongeveer 1 minuut per deelnemer zal in beslag nemen, dan betekent dit dat de startprocedure een uur zal duren wanneer er 60 wagens aan de start verschijnen. Gezien dat al een vrij grote tijdsduur is, mag deze zeker niet meer toenemen.Hoe moet het nu verder? Alle deelnemers die zijn ingeschreven, maar die nog niet hebben betaald, zullen in de loop van volgende week via E-mail gevraagd worden om te betalen VOOR 15 Maart. Indien zij hun betaling niet hebben voldaan op deze datum, worden zij geschrapt uit de lijst en komen er opnieuw plaatsen vrij voor andere deelnemers. De kans bestaat dus dat de inschrijving op een later tijdstip opnieuw open zal gaan, maar dat zal alvast niet voor 15 Maart zijn.Wens je toch te komen? Dan kan ik je enkel aanraden van de fora, maar vooral ook de website in de gaten te houden. Ben je toch niet bij de gelukkigen? Niet getreurd, gewoon tijdig inschrijven voor de volgende editie.Hopelijk jullie begrip,PJHhttp://zeelandclassic.carbonfiber.be 1 Quote
PJH 21.018 Geplaatst: 30 januari 2013 Auteur Geplaatst: 30 januari 2013 Zo, the message is out there op alle fora. Toch wel wat irritant vind ik Misschien dat ik voor dit forum nog een extra inspanning kan doen, gezien je hier meer dan 3 pics per post mag doen ;-) Maar dat zien we nog wel als we 15 Maart naderen. Quote
Miss wax-it 1.265 Geplaatst: 30 januari 2013 Geplaatst: 30 januari 2013 Ik kijk er alvast naar uit!!!!!!!!!!!!! p.s. Er staat een dt-fout in je tekst. Ik wil je alleen maar beschermen voor de furie van Tommie. Quote
Aanbevolen berichten
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.