Ga naar inhoud

Company car: 316d - 318d - 508 SW - V60 - Mazda6

44 leden hebben gestemd

1. 1. Welke bedrijfswagen

• BMW 316d touring
      1
    • BMW 318d touring
      8
    • Volvo v60 D2 R-design
      2
    • Peugeot 508 SW e-HDI
      2
    • Mazda 6 Executive
      31

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Ik vroeg me af welke keuze jullie zouden maken in mijn plaats. Ik heb zo goed als gekozen, sinds vandaag.

Moet een touring/break zijn omwille van mijn gezinssituatie.

Budget: 35000 BTW in, zonder korting.

Deze staan op mijn verlanglijstje:

- BMW 316d touring (31250 euro ): 116pk - 260Nm - 119 gr co2

- BMW 318d touring ( 32900 euro ): 136 pk - 320 Nm - 119 gr co2

- Volvo V60 D2 R-Design (33550 euro): 115 pk - 260 Nm (??)  - 119 gr co2

- Peugeot 508 SW e-HDI (31.530 euro, allure versie ( Automaat, inclusief GPS, halfleder, PDC, CC): 112 pk - 270 Nm - 105 gr co2

- Mazda 6 Executive Wagon (33900 euro, Xenon, GPS, leder, 19 inch, ...): 150pk - 380Nm - 112 gr co2

Het is een beetje scheef vergelijken daar de Mazda en de Peugeot al veel opties standaard hebben door hun uitrustingsniveau. De Volvo doet dat ook een beetje, al slaat R-Design vooral op wat basisopties en de bodykit.

Je hebt dus afhankelijk van het model nog een 3500 - 1100 euro aan opties over.

Welke zouden jullie nemen. Argumenteer aub :)

Geplaatst:

Mazda. Heel knap, goed uitgerust, en eens iets anders dan een 3-reeks.

V60 spreekt me niet aan in de voorgestelde configuratie, 508 vind ik maar een mottig ding.

Geplaatst:

Ik zou voor de traagste kiezen, aangezien je dan later op je werk toekomt. Te snel arriveren is nooit goed.

Zou je die leuke, toffe Peugeot 308 van Ruben niet moeten hebben? Die zichzelf afsluit en waarvan de 4 pinkers continue blijven branden.

Geplaatst:
Ik zou voor de traagste kiezen, aangezien je dan later op je werk toekomt. Te snel arriveren is nooit goed.

Zou je die leuke, toffe Peugeot 308 van Ruben niet moeten hebben? Die zichzelf afsluit en waarvan de 4 pinkers continue blijven branden.

Haha, je weet meer of ik lol :P

Heb zelf nog met een 307 gereden. Veel lol mee gehad.

Geplaatst:

De Peugeot doet volgens mij niets beter dan die Mazda, welke wel véél krachtiger is en een nieuwer model

Een Volvo met 1.6d? Wat is dan nog het mooie aan die wagen? Het interieur dan dus? Ok..  dan is de 316D een betere keuze, dan heb je namelijk nog budget voor opties en hij zal sowieso nog sneller zijn ook.

Mazda: als hij power moet hebben met opties

316D: als je premium wilt hebben en toch wat opties

Geplaatst:

Uit dit rijtje de Mazda, lijkt me het meest complete aanbod en de vlotste motor. Mijn collega heeft de 508SW Allure met 1.6, prachtige auto maar de motor en de boite verkloten het jammer genoeg...

Geplaatst:

De V60 R. Een 3 zou mijn eerste keuze zijn, maar met zo weinig budget voor opties is dat echt geen zicht imo.

Geplaatst:

Mazda 6 : grootste , best uitgerust , krachtigste en rijdt goed  .

Volvo V60 is klein , Peugeot 508 maakt me niet warm .

Bmw 3 zou de tweede keuze zijn .

Geplaatst:

De Mazda...  Moest de Volvo nu nog een motor hebben ipv trappers dan zou ik voor de Volvo gaan maar nu zowieso de Mazda.  Knappe wagen, best een degelijke motor, goede kwaliteit, rijkelijk uitgerust.  Yep, doe maar de Mazda...

Gevolgd door de BMW 316d

Geplaatst:

Ik heb voor de Volvo gekozen.  Voor mijn eigen situatie gaf dit het meeste uitrusting voor het kleinste budget.  Een BMW ging een kale sedan geweest zijn.  Van de eerste keer dat ik model zag, was ik fan (dealer-spy-pic, een hééééle tijd geleden, de S60 was toen net uit).

Volvo: Waarom zou je een R-design kiezen?  Is in feite een Kinetic met een bodykit.  Ik zou voor de Momentum gaan.  Zelfde budget, veel rijkelijker uitgerust, minder comfort door de 18".  

De ervaringen na drie dagen:

Nadeel: piekende koppelkromme, draaicirkel is echt huge.  

Voordeel: comfy comfy comfy

Peugeot valt bij mij sowieso af, teveel gezien en gehoord van de PSA-logica (alhoewel mijn V60 ook een PSA 1.6 HDI in het vooronder liggen heeft).

Mazda ken ik niet, onbekend maakt onbemind ?

BMW 318: meer koppel, minder uitrusting

BMW 316: minder koppel, meer uitrusting

BMW algemeen: RWD, meer gevoel in de besturing, kortere draaicirkel dan de Volvo V60

Geplaatst:

Tegen wanneer moet/mag je heb bestellen? Weet wel dat er een facelift uitkomt voor de V60 (mocht dit nog niet gezegd zijn :-))

Geplaatst:
Tegen wanneer moet/mag je heb bestellen? Weet wel dat er een facelift uitkomt voor de V60 (mocht dit nog niet gezegd zijn :-))

Tegen juli.

Voor mij wordt het geen volvo. Knappe wagens, maar ik ben geen volvo mens blijkbaar. Heb pak ervaring met de v60, rij nu met een v50 drive tijdelijk. Ik word in geen van beide gevallen echt vrolijk van die bakken. De v60 rijdt in combi met de 1600 wel een pak homogener dan de v50, die soms edht nukkig is. Voor de rest wel steengoeie autos hoor.

De peugeot was en is voor mij kanshebber. We krijgen 30 % korting en ik vind het een seer knappe bak. Maar dan die e hdi en die archaische versnellingsbak. Enough said...

Mijn voorkeur blijft bmw, maar met die opties is het te vergelijken met bier zonder schuim. Voor de modale Belg is het logo op de motorkap pio nummer 1 en zou dit de uitverkorene zijn. Ik merk het ook in veel bedrijven.

Mij zegt een kale f31 bitter weinig. Als ik ze zie rijdn laten ze me 8/10 keer ijskoud.

Komt daar dan nog bij dat ze qua uitstoot ook niet meer bij de beste van de klas horen.

Gisteren de mazda gaan zien. Volgendeek testrit.

Wat een knappe bak zeg. Statig, sportief, agressief en met korting komt hij full option ( op de radar cc na ) op 31000 euro.

Er stonden er trouwens zes te wachten voor afgifte aan de klant, volgens mij verkoopt hij naar mazda normen .

Geplaatst:

Ik zou ook voor de Mazda gaan, aan een auto zonder opties heb je uiteindelijk ook niets.

Geplaatst:

Kans is zéér groot dat ik binnenkort ook een auto mag kiezen met een quasi gelijkaardig budget.

Mijn voorkeur gaat dan naar een BMW 316d F30 met als opties:

- Sportline

- Metaalkleur (Imperialblauw of Mineral wit)

- Comfortpack (+ extra PDC vooraan)

- Connectivity pack (als het echt moet, persoonlijk geen voorstander van zo'n duur GPS systeem)

- Neerklapbare achterbank

OK, het is geen superuitgeruste wagen maar een kaal geval zou ik het ook niet durven noemen (misschien wel naar AM normen :D ).

Geplaatst:

Ik vind dat - zoals gezegd - een heel mooi uitgeruste wagen!

Geplaatst:
Ik vind dat - zoals gezegd - een heel mooi uitgeruste wagen!

:D

Er ontbreekt natuurlijk nog 1 optie (  ;) ) die de auto voor mij "af" zou maken maar ja... budget hé :( .

Geplaatst:
I know.

Diene ingebouwde GPS weg en een witgrijs lederen interieur in de plaats en ik ben content :D .

Geplaatst:

Zijn ze allemaal in automaat dan? Want de 508 heeft vanaf nu ook de zesbak in de 1.6hdi 115 uitvoering iirc.

Geplaatst:

Diene ingebouwde GPS weg en een witgrijs lederen interieur in de plaats en ik ben content :D .

Ik zou altijd de GPS boven 't leder nemen. :)

• Vind ik leuk 1
Geplaatst:
Ik zou altijd de GPS boven 't leder nemen. :)

Mijn Garmin GPS van 90 € brengt me vandaag ook overal en laat zelfs zien hoe snel ik mag rijden op elke baan. Iets wat ik denk dat de ingebouwde GPS van BMW niet doet. En binnen 2 jaar koop ik mij een nieuwe GPS van 100 € en heb ik hoogstwaarschijnlijk een meer actuelere versie dan het ingebouwde GPS systeem. En OK, het is altijd mooier dat het ingebouwd zit maar verdorie, ik vind het ontzettend veel geld. Nu, ik doe veel kilometers maar gebruik niet al te vaak mijn GPS. Dat maakt natuurlijk ook een groot verschil tov iemand die het dagelijks nodig heeft.

Geplaatst:
Ik vroeg me af welke keuze jullie zouden maken in mijn plaats. Ik heb zo goed als gekozen, sinds vandaag.

Moet een touring/break zijn omwille van mijn gezinssituatie.

Budget: 35000 BTW in, zonder korting.

Deze staan op mijn verlanglijstje:

- BMW 316d touring (31250 euro ): 116pk - 260Nm - 119 gr co2

- BMW 318d touring ( 32900 euro ): 136 pk - 320 Nm - 119 gr co2

- Volvo V60 D2 R-Design (33550 euro): 115 pk - 260 Nm (??)  - 119 gr co2

- Peugeot 508 SW e-HDI (31.530 euro, allure versie ( Automaat, inclusief GPS, halfleder, PDC, CC): 112 pk - 270 Nm - 105 gr co2

- Mazda 6 Executive Wagon (33900 euro, Xenon, GPS, leder, 19 inch, ...): 150pk - 380Nm - 112 gr co2

Het is een beetje scheef vergelijken daar de Mazda en de Peugeot al veel opties standaard hebben door hun uitrustingsniveau. De Volvo doet dat ook een beetje, al slaat R-Design vooral op wat basisopties en de bodykit.

Je hebt dus afhankelijk van het model nog een 3500 - 1100 euro aan opties over.

Welke zouden jullie nemen. Argumenteer aub :)

Dat is helemaal niet scheef vergelijken, dat is gewoon een feit. Als BMW gierig wil zijn met hun standaardopties is dat hun keuze, de consument zal zelf zijn conclusie wel trekken.

Uit dit rijtje zou ik de Mazda kiezen. Dikst uitgerust, knappe wagen en uit dit rijtje de enige met wat pit op motorisch vlak. Ik ben fan van de V60 maar met een 1.6 moet ik dat echt niet hebben...

De 508 SW vind ik ook best knap maar die is in hetzelfde bedje ziek.

De Mazda heeft zo op het eerste zicht het beste totaalpakket

En Tommie:

leder >>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>> gps :D

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in