Ga naar inhoud

Company car: 316d - 318d - 508 SW - V60 - Mazda6


Rabbit

  

44 leden hebben gestemd

  1. 1. Welke bedrijfswagen

    • BMW 316d touring
      1
    • BMW 318d touring
      8
    • Volvo v60 D2 R-design
      2
    • Peugeot 508 SW e-HDI
      2
    • Mazda 6 Executive
      31


Aanbevolen berichten

Zijn ze allemaal in automaat dan? Want de 508 heeft vanaf nu ook de zesbak in de 1.6hdi 115 uitvoering iirc.

Ik vermoed co-beperkingen... Net hetzelfde in onze policy, een manuele enkel mogelijk in sedan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Zijn ze allemaal in automaat dan? Want de 508 heeft vanaf nu ook de zesbak in de 1.6hdi 115 uitvoering iirc.
 

Neen. Allemaal manueel buiten de Peugeot dus. Een 2.0 ga ik niet mogen omwille van de uitstoot vermoed ik.

 

Die peugeot kun je inderdaad ook manueel krijgen, maar niet in de allure uitvoering. Allure --> Robobak.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Mijn Garmin GPS van 90 € brengt me vandaag ook overal en laat zelfs zien hoe snel ik mag rijden op elke baan. Iets wat ik denk dat de ingebouwde GPS van BMW niet doet. En binnen 2 jaar koop ik mij een nieuwe GPS van 100 € en heb ik hoogstwaarschijnlijk een meer actuelere versie dan het ingebouwde GPS systeem. En OK, het is altijd mooier dat het ingebouwd zit maar verdorie, ik vind het ontzettend veel geld. Nu, ik doe veel kilometers maar gebruik niet al te vaak mijn GPS. Dat maakt natuurlijk ook een groot verschil tov iemand die het dagelijks nodig heeft.

Ik ben ook niet aan die ingebouwde veel te dure brol, mijn opinie he.

Deze zomer het zuiverste bewijs gekregen. Mijn overbuur is camionchauffeur in Frankrijk. Ik vroeg hem de snelste en toch goedkoopste route. Wel, hij heeft voor mij op google maps een route uitgestippeld waarbij ik er soms voor een x-aantal km's afreed van de autoroute en er dan terug op reed. Google Maps --> Export to Tomtom: DONE. En hop, ik had de route, tot op de meter correct. Ik ben voor kleingeld naar de Cote d'azur gereden en dit in 10uur.

Probeer dat maar eens met je i-drive. Daar kun je wel op plannen, maar nooit zo gedetailleerd of het zou bergen tijd nemen.

Een ex-collega van me heeft trouwens reeds geprogrammeerd voor Tomtom. Ik vroeg hem " wat is er beter: zo'n ingebouwd systeem of een top of the notch TomTom". Hij zei " al die ingebouwde systemen moeten voldoen aan zoveel richtlijnen, dat tegen dat ze op de markt komen ze al ruimschoots verouderd zijn. Ook is het argument dat de ingebouwde systemen direkt signaal hebben ook wat achterhaald. Die nieuwe systemen ala tomtom 1005 vinden zeer snel signaal.

Maar inderdaad, je hoeft dan niks mee te zeulen.

Het feit dat de Mazda GPS van Tomtom is is voor mij eerder een pluspunt. Je weet wat je koopt en dus geen ergernis achteraf

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik ben ook niet aan die ingebouwde veel te dure brol, mijn opinie he.

Deze zomer het zuiverste bewijs gekregen. Mijn overbuur is camionchauffeur in Frankrijk. Ik vroeg hem de snelste en toch goedkoopste route. Wel, hij heeft voor mij op google maps een route uitgestippeld waarbij ik er soms voor een x-aantal km's afreed van de autoroute en er dan terug op reed. Google Maps --> Export to Tomtom: DONE. En hop, ik had de route, tot op de meter correct. Ik ben voor kleingeld naar de Cote d'azur gereden en dit in 10uur.

Probeer dat maar eens met je i-drive. Daar kun je wel op plannen, maar nooit zo gedetailleerd of het zou bergen tijd nemen.

Een ex-collega van me heeft trouwens reeds geprogrammeerd voor Tomtom. Ik vroeg hem " wat is er beter: zo'n ingebouwd systeem of een top of the notch TomTom". Hij zei " al die ingebouwde systemen moeten voldoen aan zoveel richtlijnen, dat tegen dat ze op de markt komen ze al ruimschoots verouderd zijn. Ook is het argument dat de ingebouwde systemen direkt signaal hebben ook wat achterhaald. Die nieuwe systemen ala tomtom 1005 vinden zeer snel signaal.

Maar inderdaad, je hoeft dan niks mee te zeulen.

Het feit dat de Mazda GPS van Tomtom is is voor mij eerder een pluspunt. Je weet wat je koopt en dus geen ergernis achteraf

Volgens wat ik heb begrepen van een collega, gaat het overbrengen van Google Maps routes op de iDrive ook wanneer je iPhone integratie hebt?

Link naar reactie
Delen op andere sites

En bij Volvo zijn de gps'en dan nog niet eens snel online.

 

Tegen juli.

Voor mij wordt het geen volvo. Knappe wagens, maar ik ben geen volvo mens blijkbaar. Heb pak ervaring met de v60, rij nu met een v50 drive tijdelijk. Ik word in geen van beide gevallen echt vrolijk van die bakken. De v60 rijdt in combi met de 1600 wel een pak homogener dan de v50, die soms edht nukkig is. Voor de rest wel steengoeie autos hoor.

De peugeot was en is voor mij kanshebber. We krijgen 30 % korting en ik vind het een seer knappe bak. Maar dan die e hdi en die archaische versnellingsbak. Enough said...

Mijn voorkeur blijft bmw, maar met die opties is het te vergelijken met bier zonder schuim. Voor de modale Belg is het logo op de motorkap pio nummer 1 en zou dit de uitverkorene zijn. Ik merk het ook in veel bedrijven.
Mij zegt een kale f31 bitter weinig. Als ik ze zie rijdn laten ze me 8/10 keer ijskoud.
Komt daar dan nog bij dat ze qua uitstoot ook niet meer bij de beste van de klas horen.

Gisteren de mazda gaan zien. Volgendeek testrit.
Wat een knappe bak zeg. Statig, sportief, agressief en met korting komt hij full option ( op de radar cc na ) op 31000 euro.
Er stonden er trouwens zes te wachten voor afgifte aan de klant, volgens mij verkoopt hij naar mazda normen .

 

Weet zeker wat te zeggen van de 6! Ik vind het ook een immens knappe wagen. Het zou denk ik tussen deze motorisaties ook m'n favoriet zijn.

Heb zelf al veel zin gehad om eentje te gaan testrijden, gewoon om die knapperd te leren kennen.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

En bij Volvo zijn de gps'en dan nog niet eens snel online.

 

 

Weet zeker wat te zeggen van de 6! Ik vind het ook een immens knappe wagen. Het zou denk ik tussen deze motorisaties ook m'n favoriet zijn.

Heb zelf al veel zin gehad om eentje te gaan testrijden, gewoon om die knapperd te leren kennen.

Fixet je gps niet snel misschien in de v70?

In de v50 heb ik weinig problemen, ben eigenlijk redelijk content van die gps. Maar daar is de prijs dan ook nog wat gerechtvaardigd.

Ik ga zeker een verslagje typen volgende week.

Enige nadeel: de verkoper gaat mee. Dat is echt een voordeel aan premium merken, en grote merken: ze laten je op je gemak de auto testen. Bij mercedes onlangs: " hoe lang ga je hem mee nemen, want we sluiten om 18u en:-)" Het was toen 14u. Die merken weten hoe ze verkopen.

Bij peugeot en nu ook bij Mazda krijg ik een verkoper mee. Hoera!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Fixet je gps niet snel misschien in de v70?

In de v50 heb ik weinig problemen, ben eigenlijk redelijk content van die gps. Maar daar is de prijs dan ook nog wat gerechtvaardigd.

Ik ga zeker een verslagje typen volgende week.

Enige nadeel: de verkoper gaat mee. Dat is echt een voordeel aan premium merken, en grote merken: ze laten je op je gemak de auto testen. Bij mercedes onlangs: " hoe lang ga je hem mee nemen, want we sluiten om 18u en:-)" Het was toen 14u. Die merken weten hoe ze verkopen.

Bij peugeot en nu ook bij Mazda krijg ik een verkoper mee. Hoera!

 

Een verkoper mee??

 

Maak een afspraak op primetime op de zaterdag. Die verkoper zal wel eieren voor zijn geld kiezen en gewoon de binnenkomende klanten bedienen :lol:

 

De GPS op de Volvo V70/S80 was ronduit schandalig duur (4K!!! wel inclusief alarm geloof ik) en is zeer karig als het gaat om de opties die erop zitten. De software update van 2010 versus 2006 was wel een verademing (hele GUI is veranderd) maar dan nog. Nee, daarvoor koop je zo'n wagen niet.

 

Die Mazda is echt wel mooi, maar wat materiaalkwaliteit betreft speel je een klein niveau lager. Dat is wel spijtig, maar logisch.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Neen, duurt toch al gauw een vijf tot tien seconden, wat ik eigenlijk traag vind. Je kan niet instappen, starten, bestemming instellen en wegwezen. Zeker als ik het druk heb, wil ik daaraan geen tijd verliezen (tussen de oren want 5s is peanuts maar je moet dan ook nog eens wachten op de routeberekening). En als je dan niet weet aan het volgende kruispunt welke richting je uit moet, dan moet je wachten vooraleer je vertrekt. Dat stoort me wel.

 

Fixet je gps niet snel misschien in de v70?
Link naar reactie
Delen op andere sites

Goeie keuze. Uit dat rijtje zou 'k die ook nemen. Niet dat ik 'm knap vind, maar ik vind 'm zeker ook niet lelijk. Samen met de 318d de enige met iet of wat pit (al de rest strand op om en bij de 250 Nm ... ik vind dat voor een auto van meer dan 1,5 ton duidelijk te weinig), maar dan wel met een volledige uitrusting waar je elke km van geniet.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dit is een makkelijke.

 

De twee BMW's vallen al af gezien het modellen zijn waar je het merk betaalt maar niet de kwaliteiten van een BMW meekrijgt.

 

De Volvo is wel echt een basisversie die ze aanbieden.

 

De Peugeot rijdt erg goed, maar de 1.6 is wel erg nipt bemeten in een dergelijke grote wagen. Had hem als renter in Wenen vorig jaar en het was roeien.

 

Mazda: origineel, krachtig, perfect afgewerkt, rijdt aangenaam, what else do you want?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Een verkoper mee??

 

Maak een afspraak op primetime op de zaterdag. Die verkoper zal wel eieren voor zijn geld kiezen en gewoon de binnenkomende klanten bedienen :lol:

 

De GPS op de Volvo V70/S80 was ronduit schandalig duur (4K!!! wel inclusief alarm geloof ik) en is zeer karig als het gaat om de opties die erop zitten. De software update van 2010 versus 2006 was wel een verademing (hele GUI is veranderd) maar dan nog. Nee, daarvoor koop je zo'n wagen niet.

 

Die Mazda is echt wel mooi, maar wat materiaalkwaliteit betreft speel je een klein niveau lager. Dat is wel spijtig, maar logisch.

 

De verkoper is slimmer. Ik ben inderdaad zaterdag geweest. " Ik sta er nu alleen voor, dus je zult een afspraak moeten maken " (zucht)

 

Materiaalkeuze klopt inderdaad. Vooral de middentunnel rond de manuele (!!) handrem was harde plastic.

Dat stoort me niet, aangezien mijn BMW 1 ook rammelde en kraakte ( en dat voor een premium kar ). Ik heb daar geen probleem mee, maar het moet beter in elkaar gevezen zijn dan wat mijn bmw was. De F31 zit al beter in elkaar, maar is nog altijd geen kwaliteitswonder binnenin.

 

Mocht ik geen co2 limieten hebben zou mijn keuze waarschijnlijk uitgaan naar een E91 320d LCI met M pack ofzo. Omdat ik die nog altijd reteknap vind.

Link naar reactie
Delen op andere sites

De verkoper is slimmer. Ik ben inderdaad zaterdag geweest. " Ik sta er nu alleen voor, dus je zult een afspraak moeten maken " (zucht)

 

Materiaalkeuze klopt inderdaad. Vooral de middentunnel rond de manuele (!!) handrem was harde plastic.

Dat stoort me niet, aangezien mijn BMW 1 ook rammelde en kraakte ( en dat voor een premium kar ). Ik heb daar geen probleem mee, maar het moet beter in elkaar gevezen zijn dan wat mijn bmw was. De F31 zit al beter in elkaar, maar is nog altijd geen kwaliteitswonder binnenin.

 

Mocht ik geen co2 limieten hebben zou mijn keuze waarschijnlijk uitgaan naar een E91 320d LCI met M pack ofzo. Omdat ik die nog altijd reteknap vind.

 

Ik heb de vorige 6 en ik moet zeggen dat na bijna 3 jaar nog geen enkele rammeltje gehoord heb en dat met die mindere materiaalkeuze .

:up:

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb de vorige 6 en ik moet zeggen dat na bijna 3 jaar nog geen enkele rammeltje gehoord heb en dat met die mindere materiaalkeuze .

:up:

 

Assemblage kwaliteit en materiaalkwaliteit zijn twee verschillende dingen. De assemblage kwaliteit van de Mazda lijkt me niet het 'probleem'. Hier en daar een mindere keus van plastics wel. Als de prijs ernaar is dan is dat sowieso ok uiteraard. Het viel me op het salon gewoon wat op.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Niet iedereen wil dat hebben voor 't zicht.

Ik gebruik dat zo goed als dagelijks. En ben blij dat ik niet heel de tijd een zuignap, kabel en gps moet wegsteken. Dan neem ik er de duffe interface en tragere werking heel graag bij.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Niet iedereen wil dat hebben voor 't zicht.

Ik gebruik dat zo goed als dagelijks. En ben blij dat ik niet heel de tijd een zuignap, kabel en gps moet wegsteken. Dan neem ik er de duffe interface en tragere werking heel graag bij.

 

Same here. Daarom heb ik de standaard HU eruitgehaald, en een mooi alternatief ingebouwd.

 

Wanneer je veel kilometers doet, zijn goed geintegreerde ICE en navi onontbeerlijk!

  • Vind ik leuk 2
Link naar reactie
Delen op andere sites

m'n muziek is m'n ontspanning, Ritsuke heeft me zo gisteren ontspannen zien rijden :)

Met een prutsmuziekinstallatie lukt dat dus inderdaad niet.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik zou altijd gaan voor ingebouwde navi. En om even kort terug te komen op het inladen van een route via google maps: dat kan je heel eenvoudig ook in je iDrive. Heb ik al verschillende keren gedaan om een rondrit uit te stippelen.

 

Nu, los daarvan zou ik hier uit deze kandidaten altijd voor de Mazda kiezen, niet twijfelen. Leuke, ruime auto die serieus knap is geworden. Schijnt ook qua rijplezier de moeite te zijn, dat is iets waar de Mazda 6 imo altijd al goed is in geweest.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Algemene Voorwaarden Gebruiksvoorwaarden | Privacybeleid