Ga naar inhoud

Company car: 316d - 318d - 508 SW - V60 - Mazda6

44 leden hebben gestemd

1. 1. Welke bedrijfswagen

• BMW 316d touring
      1
    • BMW 318d touring
      8
    • Volvo v60 D2 R-design
      2
    • Peugeot 508 SW e-HDI
      2
    • Mazda 6 Executive
      31

Aanbevolen berichten

Geplaatst:
Bij zal de keuze dus vallen tussen Mazda 6 Wagon, VW Passat Variant, Audi A4 Avant, BMW 318d Touring, Volvo V60 D3 Momentum.

Ik heb een 318d Touring automaat staan als je eens wilt komen testen he. Geef maar een seintje dan.

Geplaatst:

Als ik binnenspring zal het sowieso op een maandag- of vrijdagmiddag zijn. Ik laat van te voren wel iets weten

Geplaatst:

Vandaag eens de ICE gaan testen in Mazda Gent.

Bluetooth wertke goed, het i-drive ding bleek vlot, ...

Ipod applicatie bleek minder erg dan verwacht. Mijn ipod classic, goed voor een 25 gb, was geladen in 3 min ongeveer, niks onoverkomelijks.

Wel weer de commerciele ingesteldheid van de mazda dealers gezien... Zucht.

De verkoper zelf nam telkens andere mensen boven ons ( ik zie er misschien niet geloofwaardig uit ... ). Dan even met de patron gesproken ( vermoed ik ) en deze vermeldde doodleuk dat ze niet snel testritten geven, dat ze eerst willen zien of je het wel effectief kunt betalen ...

Ik had zowaar heimwee naar de manier waarop ik bij Mercedes werd ontvangen...

• Vind ik leuk 1
Geplaatst:
Vandaag eens de ICE gaan testen in Mazda Gent. Bluetooth wertke goed, het i-drive ding bleek vlot, ... Ipod applicatie bleek minder erg dan verwacht. Mijn ipod classic, goed voor een 25 gb, was geladen in 3 min ongeveer, niks onoverkomelijks. Wel weer de commerciele ingesteldheid van de mazda dealers gezien... Zucht. De verkoper zelf nam telkens andere mensen boven ons ( ik zie er misschien niet geloofwaardig uit ... ). Dan even met de patron gesproken ( vermoed ik ) en deze vermeldde doodleuk dat ze niet snel testritten geven, dat ze eerst willen zien of je het wel effectief kunt betalen ... Ik had zowaar heimwee naar de manier waarop ik bij Mercedes werd ontvangen...

Is dus precies bij elke Mazda dealer... Spijtig, maar OK. Ik zal het er niet om laten.

Geplaatst:

Bij mij zal het binnen een jaar ofwel een Mazda 6 of een F30 worden denk ik

Geplaatst:
Vandaag eens de ICE gaan testen in Mazda Gent. Bluetooth wertke goed, het i-drive ding bleek vlot, ... Ipod applicatie bleek minder erg dan verwacht. Mijn ipod classic, goed voor een 25 gb, was geladen in 3 min ongeveer, niks onoverkomelijks. Wel weer de commerciele ingesteldheid van de mazda dealers gezien... Zucht. De verkoper zelf nam telkens andere mensen boven ons ( ik zie er misschien niet geloofwaardig uit ... ). Dan even met de patron gesproken ( vermoed ik ) en deze vermeldde doodleuk dat ze niet snel testritten geven, dat ze eerst willen zien of je het wel effectief kunt betalen ... Ik had zowaar heimwee naar de manier waarop ik bij Mercedes werd ontvangen...

Mail 'm dit topic even :D

Geplaatst:

Vandaag zo'n rode 6 break gezien. Echt een mooie auto !

Sent from my iPad using Tapatalk

Geplaatst:

Dat rood is ook de kleur die ze gebruiken in reclame campagnes, en dat werkt precies aanstekelijk.

Je moet ook maar eens opletten op Renault Clio's van de nieuwste generatie, die adverteren ook met dat rood en je ziet dat ook verbazingwekkend veel rijden in die kleur. Onbekend maakt onbemind. Zien eten doet eten, etc etc

• Vind ik leuk 1
Geplaatst:

De zoon van de achterburen heeft ook zo'n metaalrode Clio gekocht

Sent from my iPad using Tapatalk

Geplaatst:

Seffes nog eens binnenspringen bij de locale Mazda-dealer. Eens zien of ik nog steeds overtuigd ben. Het voordeel van de Mazda: als ik een gelijkaardig voertuig zoek gelijkaardig uitgerust kost het enkele duizenden euros meer. In mijn ogen is de Mazda "value for money" wat ik belangrijk vind in het algemeen.

Enkel BMW heeft nog niet gereageerd op mijn e-mail voor offerte. De boeren.

Geplaatst:
Seffes nog eens binnenspringen bij de locale Mazda-dealer. Eens zien of ik nog steeds overtuigd ben. Het voordeel van de Mazda: als ik een gelijkaardig voertuig zoek gelijkaardig uitgerust kost het enkele duizenden euros meer. In mijn ogen is de Mazda "value for money" wat ik belangrijk vind in het algemeen.

Enkel BMW heeft nog niet gereageerd op mijn e-mail voor offerte. De boeren.

Dan kun je je eigenlijk afvragen hoe overpriced al die andere merken niet zijn.

Momenteel zijn bij mij de offertes ingediend:

Mazda 6 175 executive: 30500 euro

Peugeot 508 sw allure 163 met gps en jbl audio: 30648 euro

Passat 2.0 highline variant met nappaleder en gps: 32191 euro

Bmw 316d modern line touring met sensatec en gps business,pdc, cc ( comfort pack en connectivity pack): 32922 euro

Ik heb er geen idee van welke het wordt. Voor hetzelfde geld moet ik de bmw kiezen omwille van de restwaarde. Het minst graag zou ik de passat nemen. De bmw en de mazda zijn mijn favoriet.

Geplaatst:

Nog even geduld en ik stel je een pracht van een Golf Variant samen voor dat budget.

Geplaatst:
Nog even geduld en ik stel je een pracht van een Golf Variant samen voor dat budget.

Je mag dat altijd eens doen, maar vrees dat er al moet besteld worden in juni/juli.

Geplaatst:
Je mag dat altijd eens doen, maar vrees dat er al moet besteld worden in juni/juli.

Ik zal hem kunnen samenstellen voor juni, komt in orde!

Geplaatst:

Voor de vergelijkers: vergeet niet dat RWD pokkeveel meer kost in productie he...

Geplaatst:
Voor de vergelijkers: vergeet niet dat RWD pokkeveel meer kost in productie he...

Dat is dan ook een bewuste keuze omwille van het rijplezier/marketingredenen en mag niet gebruikt worden als excuus om je achter te verstoppen he. 

Verder vind je het logisch om een Golf Variant naast een F31 te positioneren?  :)

Geplaatst:

Bizarre opmerking, je begrijpt het niet goed.

Matthieu zegt: overpriced.

Ik zeg: duur productieproces.

Uiteraard is dat een keuze. Maar het ene kan niet zonder het andere. Weet niet waarom jij plots over 'verstoppen' begint...

Geplaatst:

Het feit dat Rabbit overpriced gebruikt, zal wel te maken hebben dat hij niet meteen de meerwaarde van RWD ziet in deze klasse van wagens? Correct me if wrong.

'Jama rwd kost kweetniehoeveel in productie' biedt dan ook heel weinig boodschap. Zo had ik het begrepen. 

Geplaatst:

De Mazda 6 is de knapste uit het lijstje. :) 

Geplaatst:

Je gaat me niet vertellen dat énkel de achterwielaandrijving 7,5% vertegenwoordigd van de prijs. Dat het iets duurder is, daar ga ik mee akkoord, maar dat kan hier totaal niet het prijsverschil vertegenwoordigen. Denk eerder aan marketing en andere bijkomstigheden.

Geplaatst:

- BMW maakt graag winst

- Yen staat nadeling voor de 6, anders was deze nog veel goedkoper

Geplaatst:

Welke soort mens interesseert zich daar nu in (gewoon om het effe belachelijk voor te stellen), het is wat op het einde van de dag uit de portefeuille verdwijnt. Ik denk dat BMW dringend hun productieproces moet optimaliseren en verhuizen naar lage loon landen.

Geplaatst:
Je gaat me niet vertellen dat énkel de achterwielaandrijving 7,5% vertegenwoordigd van de prijs. Dat het iets duurder is, daar ga ik mee akkoord, maar dat kan hier totaal niet het prijsverschil vertegenwoordigen. Denk eerder aan marketing en andere bijkomstigheden.

Overbetaalde verkopers en zo.

Geplaatst:

De verwarring omtrent de golf vs de 3 snap ik wel. Volg je even... Een audi a4 is me waaay te duur voor wat het is. De passat is een zeer goed alternatief, maar al oud. De golf 7 is qua afwerking echt een kleine passat, qua looks ook en nog eens ruim en zeer goed uit te rusten. Je ziet de redenering komt van ver ;-)

Geplaatst:

Het is ook opmerkelijk dat het verschil in koffer tussen een 6 en 7 variant 100 liter is. Ik had gisteren een 6 variant mee als vervangwagen en die is al ruimer dan onze A4 avant + nog een stuk praktischer qua vorm van koffer om te laden. Als je dan ziet dat de 7 het beter doet dan de Passat Variant qua koffer dan schuift die 7 Variant eigenlijk een stuk op in zijn klasse qua kofferruimte. De Mondeo en 508 doen het al snel met 40 liter minder, in combinatie met de afwerkingsmogelijkheden die een trapje hoger komen dan de Golf 6 is dit toch wel opmerkelijk.

Als ik nu de Touran moest vervangen zou ik voor zo een 7 Variant in Highline met 2.0 tdi DSG 6 met leder, xenon, navi, panodak, ... gaan. Dat verkies ik boven een A4 Avant met multitronic en navigatie bijvoorbeeld die bij ons gelijk uitkomen qua budget. Een 318dA komt bij ons met een 3000 euro aan opties in mijn budget, maar dat is uiteindelijk dan nog een vrij kale auto. Een Passat zou in Comfortline met business pack moeten komen en doet het dan enkel een beetje beter qua ruimte op de achterbank.

Mijn Touran heeft nu ook aardig wat opties tegenover de A4 Avant van mijn madam, die op navi en een paar prullen na basis is, en ik verkies zelfs die "stomme" bus met kleine motor steeds boven de A4. Qua motor en afwerking doet de Touran vlot onder, maar de automaat, het open dak, de sportzetels en andere prullen maken dat, tegen mijn eigen verwachtingen in, ruimschoots goed voor mij.

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in