Ga naar inhoud

Audi RS Q3


Phil

Aanbevolen berichten

Volgens Audi Mediaservices gaat 't om de 2.5 TFSI met 228 kW (310 pk) en 420 Nm. Dat ruikt inderdaad nogal naar de TT-RS/RS3.

It is familiar from the TT RS and RS 3 Sportback, and quattro GmbH modified it for use in the RS Q3.
De bak is gekoppeld aan een S-tronic (DSG) met 7 verhoudingen.

 

Hij zou in 5.5 seconden van 0 naar 100 gaan.

 

Via Audi MediaServices

 

Mijn mening? Audi grossiert in RS modellen tegenwoordig. Er was een tijd dat een RS model iets superexclusief was. Nu kan je er vergif op innemen dat een nieuw model vroeg of laat een RS variant krijgt. Dit is voor Audi leuk maar het neemt voor mij wel een deel van de magie weg. Het ontgaat me trouwens wat er RennSport is aan een blokkendoos als een Q3... .

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik weet het. Zo is het bij elk merk. Maar Audi heeft lang maar 1 RS model tegelijk op de kaart gehad, dacht ik. Nu wordt het een beetje gek. Ik had trouwens dezelfde bedenking bij de RS3.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Jammer dat de RS modellen worden uitgemolken. Als ik een RS zou kopen komt zo'n Q3 op de laatste plaats ten opzichte van andere modellen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Met een vijfcilinder turbomotor met 310pk en een koppel van 420Nm

 

Audi presenteert op de autotentoonstelling van Genève het eerste RS-model binnen de Q-reeks. De door quattro GmbH ontwikkelde RS Q3 beschikt over een 2,5-liter vijfcilinder TFSI-motor met een vermogen van 310 pk (228kW). Het resultaat: een sprint van 0-100km/h in 5, s en een topsnelheid van 250km/h. Desondanks bedraagt het gemiddelde verbruik slechts 8,8l/100km. Met een bagageruimte van 365l (max. 1.261l) biedt de RS Q3 ook veel gebruiksgemak.

De RS Q3 is het achtste lid van de zich steeds verder uitbreidende RS-familie van Audi. Hij beschikt over de 2,5-liter vijfcilinder TFSI-motor die al drie jaar achtereen is uitgeroepen tot ‘Engine of the Year’. De direct ingespoten turbomotor levert een vermogen van 310pk (228kW) en een maximaal koppel van 420Nm (tussen 1.500-5.200 tpm). De prestaties zijn indrukwekkend. Bij de ‘0-100’ profiteert de 1.730kg wegende Audi RS Q3 van standaard launch control; de oefening duurt slechts 5,5s.

 

Meer lezen

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 weken later...
Jammer dat de RS modellen worden uitgemolken. Als ik een RS zou kopen komt zo'n Q3 op de laatste plaats ten opzichte van andere modellen.

 

Maar voor je portemonnee waarschijnlijk op de eerste plaats. En daarom gaat het 'm juist, iedereen met ook maar een beetje budget voor een RS moet de mogelijkheid hebben om er eentje te kopen. Marketing :(

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Algemene Voorwaarden Gebruiksvoorwaarden | Privacybeleid