Ga naar inhoud

Porsche 997.1 GT3RS vs Mercedes CLK63 AMG Black Series

Porsche 997.1 GT3RS vs Mercedes CLK63 AMG Black Series  

52 leden hebben gestemd

1. 1. Which one?

• Porsche 997.1 GT3RS
    • Mercedes CLK63 AMG Black Series

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Was wat onbereikbare wagens aan het autoscouten en kwam op een eventueel leuke poll.

Beiden zowat in dezelfde prijscategorie - welke draagt je voorkeur? Reasoning appreciated but not mandatory!

Porsche 997.1 GT3RS

porsche-911-gt3rs-021.jpg

Mercedes CLK63 AMG Black Series

Mercedes-Benz-CLK63_AMG_Black_Series_200

Geplaatst:

Black Series voor mij, omdat dat beter bij mij gaat passen. Kan je lekker de hooligan mee uithangen zonder blikken of blozen.

Qua restwaarde zal de GT3RS wel iets beter zijn.

Geplaatst:
Black Series voor mij, omdat dat beter bij mij gaat passen. Kan je lekker de hooligan mee uithangen zonder blikken of blozen.

Qua restwaarde zal de GT3RS wel iets beter zijn.

Oei...ik zou juist omgekeerd denken?

Zo dun gezaaid is de GT3RS toch niet, Black Series CLK daarentegen...

Geplaatst:

Ik ben er zelf nog niet helemaal uit....difficult one.

Geplaatst:

idd niet makkelijk.

De black is supervet, ma wel met automaat zeker? Domper.

Maar je gaat er wel makkelijker mee kunnen brakken dan met de Porsche.

Geplaatst:

Brakken met een GT3 gaat ook als je dat wil. Dit is toch een no brainer Lefty ! Hoe exclusief die AMG ook is. Het is qua puurheid en genot allemaal wat minder. Met het beetje ervaring dat ik heb ben je de AMG BS moe na enkele maanden. GT3 ga je nooit moe worden. Eerlijk ik versta zelfs niet, hooligan of niet, dat je daar nog hoeft over na te denken. Tenzij er een prijs issue speelt.......

Sent from my iPad using Tapatalk HD

• Vind ik leuk 1
Geplaatst:

Het is maar wat je zoekt natuurlijk - jouw voorganger vd GT3RS reed met dat ding voornamelijk rondjes op de ring van Aarschot - dat lijkt me dan weer leuker met die CLK63.

Maar het gaat hier niet over mijn voorkeur of wat al dan niet voor mij geschikt zou zijn, 't is een persoonlijke keuze. En dan begrijp ik je wel, maar je bent dan ook voornamelijk on track te vinden.

Eerlijk gezegd betwijfel ik of je die keuze zou maken indien je een vette daily / roadtrip-kist zou verkiezen.

Geplaatst:
Het is maar wat je zoekt natuurlijk - jouw voorganger vd GT3RS reed met dat ding voornamelijk rondjes op de ring van Aarschot - dat lijkt me dan weer leuker met die CLK63.

Maar het gaat hier niet over mijn voorkeur of wat al dan niet voor mij geschikt zou zijn, 't is een persoonlijke keuze. En dan begrijp ik je wel, maar je bent dan ook voornamelijk on track te vinden.

Eerlijk gezegd betwijfel ik of je die keuze zou maken indien je een vette daily / roadtrip-kist zou verkiezen.

Zonder twijfel als je ermee mag gezien worden bij klanten etc. Ik geniet graag van elke seconde en dat doe je met een GT3. Ik rijd daar veel meer op de weg dan je denkt........... Nogmaals NO brainer om heel veel reden.

Jij geeft aan dat een BS zoveel meer comfort biedt ? Ik heb geen BS gehad maar wel een AMG hè .............

Soit ik wil je niet pushen en zwijg er verder over ;)

Sent from my iPad using Tapatalk HD

Geplaatst:

Maar ik moet helemaal niet gepushed worden, het gaat hier totaal niet over mij :lol:

Daarom die vraag om "reasoning", da's persoonlijk.

Ik zeg niet dat een BS comfortabeler is, maar ik zou het wat vreemd vinden om met een GT3RS niet on track te gaan. Met de BS lijkt me dat eerder logisch, alleen al de remmen zijn volgens mij gekookt tegen de 3de bocht. En dan hebben we het nog niet over de automaat gehad.

Mijn probleem is dat ik met geen van beiden heb gereden, ik kan dus absoluut niet vergelijken. De GT3 heb ik al vaak in actie gezien (o.a. door jijzelve), de BS heb ik enkel nog maar horen koudstarten. En dat gegorgel van die laatste, dat gaat echt door merg en been...geen idee of dat nog een flink trapje hoger is in vergelijking met een "gewone" AMG - nogmaals, ik ben niets gewoon in die zin - maar dat was echt fenomenaal. Alleen dat al doet me kippevel krijgen.

Geplaatst:

Zet hier een foto van dienen rode Black Series van op het autosalon vorig jaar zou ik durven op de Mercedes stemmen , maar deze GT3 RS =  :inlove:

De GT3 RS dus voor mij  :P

Geplaatst:

Naargelang het gebruik en kms speelt de running cost ook mee ?

Heb je dat al eens bekeken?

Geplaatst:

'k zou het eigenlijk niet weten.

CLK wegens het hooliganisme. GT3 voor het pure rijden.

Ik hou van beide :(

Geplaatst:

CLK Black is zowat de enige Mercedes die me wat doet, spijtig van die automaat daar alleen al voor zou ik 'm niet kopen. GT3 is gewoon een puurdere rijderskar, pinpoint precision en trackgerief zonder iets te moeten aanpassen... Tussen deze 2 duidelijk de GT3. Je moet wel weten dat het voor de meeste mensen lijkt alsof je voor die GT3 4 keer meer betaald hebt en je serieus gaat opvallen, zeker in het groen. :D

Geplaatst:

De Black lijkt me geen straf te zijn. Een quote uit onderstaand filmpje; "The whole point of this car is to make you happy. It was built for fun."

http://www.youtube.com/watch?v=GDyia6gsFY0

Langs de andere kant is de Mercedes blijkbaar ook niet perfect. :D

Doe mij deze maar.

Geplaatst:

Doe mij maar de porsche...

De merc is altijd een model dat mij niet aangesproken heeft en ondanks de addenda doet het mij nog altijd als een oude pééé-kar aan.

Geplaatst:

Porsche aub! Vind die Mercedes niet mooi, doet me niks. Dat is bij die Porsche wel net ietsje anders :inlove:

Geplaatst:

Doe mij de merc maar. Bruut, leuk en zinloos, just the way i like it.

• Vind ik leuk 1
Geplaatst:

Tussen die twee is 't voor mij simpel: CLK. Ik vind 'm veel specialer dan de Mk.I 997 GT3 RS (is nooit m'n favo geweest), 'ie raakt me meer.

• Vind ik leuk 1
Geplaatst:

Voor mij de Porsche GT3 graag, echte rijderskar, veel puurder en meer geschikt om af en toe een trackday mee te pikken.

Geplaatst:

Mercedes : lijkt mij ideaal voor roadtrips!

Geplaatst:

bij zo'n wagens, heb je altijd nog een weekwagen, dus mag het voor mij wat extremer en opvallender zijn. de gt3rs past dan meer in het rijtje, want de clk is teveel underdog qua looks.

waar zit de clk dtm amg qua prijs?

Geplaatst:

Voor mij de Merc,ik ga toch enkel maar rechtdoor

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in