Ga naar inhoud

Porsche 997.1 GT3RS vs Mercedes CLK63 AMG Black Series


Lefty

Porsche 997.1 GT3RS vs Mercedes CLK63 AMG Black Series  

52 leden hebben gestemd

  1. 1. Which one?

    • Porsche 997.1 GT3RS
    • Mercedes CLK63 AMG Black Series


Aanbevolen berichten

op AF zat toch ne kerel van wie de ouders beide hadden, de cobaltblauwe GT3mkI (nonRS) en de CLK63BS

mss kent iemand die, zelfs uit jouw (Lefty) buurt denk ik

 

Keerbergen inderdaad, heb nog achter hun CLK Black liggen vissen, achter het net ook.

  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Black series voor mij, doet me gewoon veel meer dan de zoveelste gt3

En hoeveel GT3RS ben je zo al tegengekomen op de openbare weg? Ik in heel mijn leven 1x ..... Ok das meer dan de CLK met nul. :)

Ik begrijp wat je wil zeggen maar wij denken zeer ver weg van elke realiteit hier.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik begrijp wat je wil zeggen maar wij denken zeer ver weg van elke realiteit hier.

Waarom?

De zoveelste GT3...... Hoeveel GT3 komen we zo tegen op een jaar? Laat staan RS? WIJ (ook ik) denken dus dikwijls ver weg van elke realiteit .

Link naar reactie
Delen op andere sites

De zoveelste GT3...... Hoeveel GT3 komen we zo tegen op een jaar? Laat staan RS? WIJ (ook ik) denken dus dikwijls ver weg van elke realiteit .

Volledig akkoord.

Maar in vergelijking met een GT3 (RS) is een Black wel zeldzamer en specialer.

En dus voor veel mensen ook gewilder.

Link naar reactie
Delen op andere sites

een gt3 rs is toch een beetje hetzelfde als een black series als het aankomt op looks en exclusiviteit?

 

beiden op basis van een model dat je redelijk vaak ziet en waarvan enkel kenners weten wat het precies is.

 

Je ziet wel meer gt3's maar idd niet zo veel meer.

Link naar reactie
Delen op andere sites

CLK Black bitte. Dan brutaal luid maken. Ik zou mij daar persoonlijk een pak meer mee amuseren dan een GT3 RS.


Vraag me niet waarom, dat gevoel heb ik gewoon. Misschien keer ik volledig na een testrit met beide, maar ik betwijfel dat. :D

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik ga toch eens vergelijking neerpennen. Het gaat niet om de CLK maar wel om een AMG. Zoals de meesten weten had ik gedurende 8 maand een combinatie van beide staan.

-CLK ja dat klinkt fantastisch en ja dat is een hooligan kar. Maar zo heel veel kan je nu ook niet meer "hooligannen"

- mijn GT3RS brult een stuk harder binnen en buiten dan de AMG en heel racy. Maw voor de sound moet je het niet doen

- met de GT3RS hang ik even goed de Hooligan uit, waarom wordt hier gedacht dat je dat met een rwd met de motor achterin je dat niet zou kunnen?

Naar mijn mening kan je daar even goed mee driften en hem nog juister plaatsen alleen durven niet zo heel veel mensen het. Ik durf dat gerust bewijzen :)

- de beleving van de GT3RS is veel groter

- je kan je op vele vlakken "verbeteren" als chauffeur . Veel gas geven en de kont doen uitbreken is makkelijk en gaat rap vervelen als je in je garage iets hebt dat dat ook kan maar iets meer gevoel vraagt

- de manier de homogeniteit waarmee zo een GT3 versnelt geeft een speciaal gevoel.

- op circuit moet ik geen tekening maken zeker?

- enfin de GT3RS heeft veel meer te bieden all round, raar he ?

- de CLK BS gaat je NIET meer comfort geven

- een automaat geeft NOOIT de fun van handgeschakeld en al zeker niet de verouderde van deze CLK. Die automaat is toch eigenlijk de no go uiteindelijk?

- de CLK gaat je een leuker image bezorgen en een eigenzinnig karakter als imago geven en dat is leuk. Als chauffeur ga je altijd hunkeren naar je GT3

We praten heel image gewijs in deze "discussie" maar vergeten dat de beleving achter het stuur zit. Een GT3, als je dat wil, kan je echt ontdekken. Hem laagje voor laagje leren kennen met de vele variaties die hij je kan bieden. Van finesse tot bruutheid.

Nu eender welke keuze het zijn beide droomwagens.

Imagogewijs: CLK

Al de rest: GT3RS

Ik lees hier gewoon iets te veel stellingen die niet helemaal kloppen als je achter het stuur zit. Of te zwart/wit.

De CLK is idd exclusiever.

  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

De CLK voor mij, het is dat concept dat dat beetje anders is, met een brutaal blok en looks.

Sowieso ben ik ook altijd al meer fan van souped-up versies van een opzich modale auto. Een GT3RS is méga vet, maar zou voor

mij bij straatgebruik niet zo fun kunnen zijn als de CLK denk ik.

Link naar reactie
Delen op andere sites

En hoeveel GT3RS ben je zo al tegengekomen op de openbare weg? Ik in heel mijn leven 1x ..... Ok das meer dan de CLK met nul. :) Ik begrijp wat je wil zeggen maar wij denken zeer ver weg van elke realiteit hier.

Ik ben echt wel al veel meer dan 1 GT3 RS tegengekomen hoor...

Gewone GT3's nog meer. En als je naar de ring gaat is dat gemiddelde helemaal om zeep, daar ben je exclusiever met een Golf diesel :D

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik ben echt wel al veel meer dan 1 GT3 RS tegengekomen hoor...

Gewone GT3's nog meer. En als je naar de ring gaat is dat gemiddelde helemaal om zeep, daar ben je exclusiever met een Golf diesel :D

 

Ik kom die dingen toch echt weinig tegen bij een random rit op de openbare weg. Als je natuurlijk naar circuit rijdt ofzo is dat wat anders.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik ga toch eens vergelijking neerpennen. Het gaat niet om de CLK maar wel om een AMG. Zoals de meesten weten had ik gedurende 8 maand een combinatie van beide staan. -CLK ja dat klinkt fantastisch en ja dat is een hooligan kar. Maar zo heel veel kan je nu ook niet meer "hooligannen" - mijn GT3RS brult een stuk harder binnen en buiten dan de AMG en heel racy. Maw voor de sound moet je het niet doen - met de GT3RS hang ik even goed de Hooligan uit, waarom wordt hier gedacht dat je dat met een rwd met de motor achterin je dat niet zou kunnen? Naar mijn mening kan je daar even goed mee driften en hem nog juister plaatsen alleen durven niet zo heel veel mensen het. Ik durf dat gerust bewijzen :) - de beleving van de GT3RS is veel groter - je kan je op vele vlakken "verbeteren" als chauffeur . Veel gas geven en de kont doen uitbreken is makkelijk en gaat rap vervelen als je in je garage iets hebt dat dat ook kan maar iets meer gevoel vraagt - de manier de homogeniteit waarmee zo een GT3 versnelt geeft een speciaal gevoel. - op circuit moet ik geen tekening maken zeker? - enfin de GT3RS heeft veel meer te bieden all round, raar he ? - de CLK BS gaat je NIET meer comfort geven - een automaat geeft NOOIT de fun van handgeschakeld en al zeker niet de verouderde van deze CLK. Die automaat is toch eigenlijk de no go uiteindelijk? - de CLK gaat je een leuker image bezorgen en een eigenzinnig karakter als imago geven en dat is leuk. Als chauffeur ga je altijd hunkeren naar je GT3 We praten heel image gewijs in deze "discussie" maar vergeten dat de beleving achter het stuur zit. Een GT3, als je dat wil, kan je echt ontdekken. Hem laagje voor laagje leren kennen met de vele variaties die hij je kan bieden. Van finesse tot bruutheid. Nu eender welke keuze het zijn beide droomwagens. Imagogewijs: CLK Al de rest: GT3RS Ik lees hier gewoon iets te veel stellingen die niet helemaal kloppen als je achter het stuur zit. Of te zwart/wit. De CLK is idd exclusiever.

 

Niet iedereen wil zo'n rijder zijn als jij voorstelt.. Niet iedereen wil die tiende van een seconde per lap er nog af knallen..

En niet iedereen wil op de openbare weg tegen illegale snelheden door bochten knallen, want als je die niet rijdt met een GT3 (RS), valt er geen hol te beleven.

En dat je met dat ding ook kan driften, wil ik graag geloven, enkel bijlange zo gemakkelijk niet als met de CLK. Zo'n GT3 is daar niet voor gemaakt, een kar met zo'n dikke V8 vooraan wel.

 

Ieder zijn ding ;)

  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Sorry maar dat ding is echt makkelijk te driften eens je de handleiding wat kent en preciezer imo ook!

Voor de rest ieder zijn ding of course al vind ik wel dat je eigenlijk, voor zulke wagens, er eerst eens mee zou moeten rijden. Ik begrijp dat dit niet altijd mogelijk is.

  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik eigenlijk ook niet, mijn M3 is mss wel wat vergelijkbaar met de CLK black. Wel een handbak :D. Toch amuseer ik me veeeel meer met de M3 dan toen met de GT3. Ik ben dan ook geen tijdenjager op circuit...Hoewel ik niet ga ontkennen dat de GT3 een zeer precies en goed machien is waar je zeker ook mee kan driften en je je ook op de openbare weg kan amuseren. Enkel smoor je dan  315/19 banden op en nu 265/18.:D

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik ga toch eens vergelijking neerpennen. Het gaat niet om de CLK maar wel om een AMG. Zoals de meesten weten had ik gedurende 8 maand een combinatie van beide staan. -CLK ja dat klinkt fantastisch en ja dat is een hooligan kar. Maar zo heel veel kan je nu ook niet meer "hooligannen" - mijn GT3RS brult een stuk harder binnen en buiten dan de AMG en heel racy. Maw voor de sound moet je het niet doen - met de GT3RS hang ik even goed de Hooligan uit, waarom wordt hier gedacht dat je dat met een rwd met de motor achterin je dat niet zou kunnen? Naar mijn mening kan je daar even goed mee driften en hem nog juister plaatsen alleen durven niet zo heel veel mensen het. Ik durf dat gerust bewijzen :) - de beleving van de GT3RS is veel groter - je kan je op vele vlakken "verbeteren" als chauffeur . Veel gas geven en de kont doen uitbreken is makkelijk en gaat rap vervelen als je in je garage iets hebt dat dat ook kan maar iets meer gevoel vraagt - de manier de homogeniteit waarmee zo een GT3 versnelt geeft een speciaal gevoel. - op circuit moet ik geen tekening maken zeker? - enfin de GT3RS heeft veel meer te bieden all round, raar he ? - de CLK BS gaat je NIET meer comfort geven - een automaat geeft NOOIT de fun van handgeschakeld en al zeker niet de verouderde van deze CLK. Die automaat is toch eigenlijk de no go uiteindelijk? - de CLK gaat je een leuker image bezorgen en een eigenzinnig karakter als imago geven en dat is leuk. Als chauffeur ga je altijd hunkeren naar je GT3 We praten heel image gewijs in deze "discussie" maar vergeten dat de beleving achter het stuur zit. Een GT3, als je dat wil, kan je echt ontdekken. Hem laagje voor laagje leren kennen met de vele variaties die hij je kan bieden. Van finesse tot bruutheid. Nu eender welke keuze het zijn beide droomwagens. Imagogewijs: CLK Al de rest: GT3RS Ik lees hier gewoon iets te veel stellingen die niet helemaal kloppen als je achter het stuur zit. Of te zwart/wit. De CLK is idd exclusiever.

 

Ik heb nog nooit met een GT3 gereden, maar wel al meermaals met AMG's. Waaronder ook een CLS 63 met dezelfde versnellingsbak als de Black. Deze rijdt écht heerlijk, doet alles wat je wilt.

 

En je mag zeggen wat je wilt, voor mij blijft een knallende V8 veel spectaculairder klinken dan een Racy Porsche 6 in lijn sound. Heeft zoiets exclusief over zich, dat geluid. En de hooligan afhangen met een GT3 lijkt mij natuurlijk perfect mogelijk, maar met een Black zal dat volgens mij veel leuker zijn.

 

Ik ben geen driftkoning, maar dit zijn slechts mijn 2 centen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Algemene Voorwaarden Gebruiksvoorwaarden | Privacybeleid