Ga naar inhoud

Porsche 997.1 GT3RS vs Mercedes CLK63 AMG Black Series

Porsche 997.1 GT3RS vs Mercedes CLK63 AMG Black Series  

52 leden hebben gestemd

1. 1. Which one?

• Porsche 997.1 GT3RS
    • Mercedes CLK63 AMG Black Series

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

maar die plank van de posj is wel praktisch om als werkbed (of hoe noem je dat spel in uw praktijk) te gebruiken. :D

• Vind ik leuk 1
Geplaatst:
Mercedes : lijkt mij ideaal voor roadtrips!

de CLK BS is ook beenhard hoor, dus denk maar niet dat 'm veel comfortabeler is dan een GT3...

• Vind ik leuk 1
Geplaatst:

Dit is een moeilijke. Ik vind de Porsche mooier, maar ik denk dat de Merc meer het rijplezier biedt dat bij mijn rijstijl past.

Toch zou ik voor de Porsche kiezen denk ik. Een oranje met zwarte accenten.

Geplaatst:

Damn, dit is toch een moeilijke... Tis niet alleen het circuitwerk dat telt, anders direct de P, maar ook de looks, feel, sounds, 'unieke', enz..

De CLK.

Geplaatst:

Doe mij maar de CLK, lekker underdog :)

Geplaatst:
bij zo'n wagens, heb je altijd nog een weekwagen, dus mag het voor mij wat extremer en opvallender zijn. de gt3rs past dan meer in het rijtje, want de clk is teveel underdog qua looks.

waar zit de clk dtm amg qua prijs?

Rond de 150-250k last time I checked :D

Geplaatst:

Spannende poll! Nog steeds niet gekozen...

Jan zit wel juist qua die beenhardheid van de Merc - dat kan wel eens lelijk tegenvallen bij een leuke roadtrip.

Geplaatst:

Als je die JC daar over de plas mag geloven, dan is het een onzinnig harde auto die net door z'n slecht gekozen afstelling een groot deel van z'n potentieel laat vervliegen.

Niettemin: it's fucking awesome. Altijd een DIKKE boon voor gehad, eveneens voor de non black series zelfs. Prachtige auto. :inlove: Beide hebben een statige klasse over zich die de DTM compleet mist.

Koop dat! Zoiets af en toe zien rijden is een veel grotere verrijking voor 's lands automobiel kunstgevoel dan nog maar 'es ne platgeslagen kever met een taartschep... :D

Geplaatst:
 een veel grotere verrijking voor 's lands automobiel kunstgevoel dan nog maar 'es ne platgeslagen kever met een taartschep... :D

Kill him!!!

Geplaatst:

Snap eigenlijk niet goed dat je hiertussen kunt twijfelen.

GT3RS aub :)

• Vind ik leuk 1
Geplaatst:

Ik wel, ik kan ook niet kiezen :D

Geplaatst:

Ik zou absoluut met de twee eens rijden . Het gaat hier, met alle respect hoor, veel meer over imago en status dan over rijden. Imo is Lefty ook een "rijder" . Ik zou dus met de twee wagens eens proberen een ritje te doen (wat natuurlijk niet eenvoudig te doen is).

Een vrij "oude" automaat past imo hier niet in het plaatje........

Geplaatst:

Ik zou echt eens graag met zo'n Black Series rijden.   Volgens mij is dat fenomenaal.  

Maar ik neig naar de GT3, want daar kan ik zelf aan werken = lekker goedkoop.

Geplaatst:

Voor mij persoonlijk de clk63.

Zoveel specialer imo dan een racey porsche.

De elegantie die gepaard gaat met de amg bruutheid, doet het voor mij wel.

De porsche zal ongetwijfeld beter zijn op circuit, maar er is nog leven naast het circuit ook.

Geplaatst:
Voor mij persoonlijk de clk63.

Zoveel specialer imo dan een racey porsche.

De elegantie die gepaard gaat met de amg bruutheid, doet het voor mij wel.

De porsche zal ongetwijfeld beter zijn op circuit, maar er is nog leven naast het circuit ook.

Ik vrees dat die Merc niet comfortabeler of beter is op de "baan" ...........

Geplaatst:
Ik zou echt eens graag met zo'n Black Series rijden.   Volgens mij is dat fenomenaal.  

Maar ik neig naar de GT3, want daar kan ik zelf aan werken = lekker goedkoop.

Breng die bs dan maar langs bij mij :D

Gaat mooi staan naast de mijne

Geplaatst:

Ik denk dat sommigen hier denken dat een CLK black series een CLK is met een dikke motor en dito sound in en klaar. Als je dat dan kiest voor "gebruiksgemak" itt de GT3RS zou je wel eens van een kale reis thuis kunnen komen.

Als geld geen rol speelt en je wil geen 5+ trackdays per jaar doen zou ik de CLK black kiezen omwille van de bruutheid, de sound en de hooligan factor (op straat ben je meer met een kar die je makkelijk de kont kan doen zetten en een beetje leeft, dan een kar waarmee je de bochten op de verbindingsweg tussen 2 dorpen 20km/h sneller kan pakken. Het GT86 principe op een ander niveau zegmaar. Efficientie is niet altijd wat je wil/zoekt als je beleving wilt op straat.). Anders de GT3, direct.

• Vind ik leuk 1
Geplaatst:

Ik denk dat het merendeel hem vergelijkt met een C63/M3 oid..

Hou er ook rekening mee dat een CLK BS over een regelbare ophanging beschikt en die wel af en toe eens mag bijgesteld/aangepast worden. En neen, dat gaat niet via een knopje op het dashboard.. De BS is gewoon een hardcore beest (beetje als de GT3 maar dan 'minder scherp'). Dus comments à la er is leven naast het circuit of roadtripmateriaal kan je hier achterwege laten..

Qua comfort & dagelijks gebruik vind ik ze gewaagd aan elkaar, dus moet er enkel nog gekozen worden a.d.h van rijstijl & te spenderen budget :lol:

OT: Ik ga voor de BS, I'm in love with the V8 rumble ;)

Geplaatst:

Eigenlijk spijtig dat de CLK63 BS niet met handbak geleverd is.

Geplaatst:

Doe mij maar de CLK. Ballon d'Alsace opknallen met die V8-roffel! :inlove:

Eventueel wel nog een iets scherper stuurgedrag bekomen via afstelling of ander stuurhuis, want dat was in de tests enkele jaren terug een vaak terugkomend minpunt.

Geplaatst:

Mercedes profileert de BS dan ook niet als circuitwagen. Ergens tussenin eigenlijk, 'almost trackcar'.

Het is gewoon de combinatie van die motor, looks, sound, uitstraling, enz dat hem zo uniek en gewild maakt.

Geplaatst:

Hier moet ik geen seconde over twijfelen, C63 AMG BS. Wat een stance !

Geplaatst:
Ik denk dat sommigen hier denken dat een CLK black series een CLK is met een dikke motor en dito sound in en klaar. Als je dat dan kiest voor "gebruiksgemak" itt de GT3RS zou je wel eens van een kale reis thuis kunnen komen.

Als geld geen rol speelt en je wil geen 5+ trackdays per jaar doen zou ik de CLK black kiezen omwille van de bruutheid, de sound en de hooligan factor (op straat ben je meer met een kar die je makkelijk de kont kan doen zetten en een beetje leeft, dan een kar waarmee je de bochten op de verbindingsweg tussen 2 dorpen 20km/h sneller kan pakken. Het GT86 principe op een ander niveau zegmaar. Efficientie is niet altijd wat je wil/zoekt als je beleving wilt op straat.). Anders de GT3, direct.

Dat.

• Vind ik leuk 1
Geplaatst:

J, ik denk net niét dat er hier veel mensen de CLK 63 AMG Black Series als een CLK zien met dikke motor en sound en klaar. Ik toch zeker niet.

Ik kies in deze poll voor de CLK omdat het de brutale hond is die op de openbare weg, zelfs bij rijbewijsveilige snelheden, veel meer smile op m'n gezicht zal toveren dan een auto die veel meer een precisie-apparaat is. De CLK heeft duidelijk issues, zoals z'n veel te harde afstelling en z'n archaïsche automaat die niet past met de roeping van de auto ... en ik zou me aan beide ergeren ... maar er blijft wel nog altijd een kar over die ik vooreerst bloedmooi vind, en die zoveel spierballen, tattoos, vuilbekkerij en ongetemdheid in zich mee draagt dat me dat als universele weekendwagen veel meer zou liggen. Een paar trackdays per jaar, een paar roadtrips, ... ding lijkt me er optimaal geschikt voor.

En als we 't dan over precisie-apparaten hebben ... dDe 997 Mk.I GT3 RS komt mij (!) teveel over als een gewone Mk.I GT3 met een opzichtig kleurtje en klaar. Als ik een GT3 RS wil, dan wil ik er ene die duidelijk een trap hoger is dan een GT3 (dus: een Mk.II en dan nog liever een 4.0 dan een 3.8). Als ik me tevreden zou stellen met een GT3 (wat ik zou doen, sowieso, ik ben niet degene die zegt dat 't een RS moet zijn omdat 't anders niet goed genoeg is, wel integendeel) dan liever ene die 'k graag zie en dat oranje en groen zijn m'n ding niet, zilver des te meer.

Geplaatst:

De CLK in a heartbeat.

Waarom?

De Mercedes is exclusiever wat al leuk is maar vooral omdat hij me gewoon meer doet.

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in