Mercedeske 14 Geplaatst: 24 februari 2013 Delen Geplaatst: 24 februari 2013 Ik zou nieuwe remblokken moeten plaatsen op m'n 118d'tje, hierdoor zou ik ineens voor ietwat performantere blokken willen gaan. Kwestie van wat reserve te hebben op de gebruikelijke Ardennen-/Nurburgring ritjes. Het blijft echter (maar) een 118d waardoor ik zeker niet té ver wil gaan. Kan iemand van jullie eventueel advies geven betreffende de keuze die ik zou moeten nemen? EBC yellow stuff? Je hebt blijkbaar ook green en red stuff. Wat zijn de verschillen juist? Alvast bedankt voor jullie hulp! Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Thebiemerke 4.960 Geplaatst: 24 februari 2013 Delen Geplaatst: 24 februari 2013 Ferodo DS2500? Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Mercedeske 14 Geplaatst: 24 februari 2013 Auteur Delen Geplaatst: 24 februari 2013 Kan ik zeker is bekijken. Ok voor dagelijks gebruik? Beter dan EBC? Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
brjefs 14.456 Geplaatst: 24 februari 2013 Delen Geplaatst: 24 februari 2013 Zou ook de DS2500 aanraden. Hoewel de OEM-remmerij eigenlijk ook niet slecht is, ben daar tot nu toe nog nooit mee in de problemen geraakt. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
The Swede 5.783 Geplaatst: 1 maart 2013 Delen Geplaatst: 1 maart 2013 Zoals op AF reeds gezet, met "upgrade" spullen ga je niks vooruit. Het enige wat je doet is meer betalen voor de marketingpraat en ondertussen blokjes krijgen die meer stof aan uw velgen gaan koeken en meer lawaai gaan maken. Plus je loopt het risico dat ze niet 100% de juiste maat zijn en gaan piepen en doen. Als je een systeem wil dat stabieler blijft bij opwarming moet je eerst en vooral vervangen wat er opwarmt: de olie. Vervang uw dot 4 door dot 5 en je krijgt al een stuk hoger kookpunt. Uw aftermarket remblok gaat nl tot dezelfde temperatuur opwarmen als een OEM. De blok zelf kan daar misschien beter tegen, maar hij gaat nog altijd de remolie op dezelfde manier opwarmen. Bij schijven kan je wat meer voordeel halen. Een schijf die de warmte beter afvoert, ipv die richting remklauw en dus olie te sturen, helpt daarbij. Bovendien gaat een schijf die beter bestand is tegen hitte een stuk minder snel verslijten / kromtrekken. Enkel blokjes vervangen doe je doorgaans enkel als de constructeur er rommel ondergooit normaal die bij de eerste trackday in stukken en brokken uiteenvalt. Achteraan op een 118 diesel? Beke onwaarschijnlijk. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
BlackFox 2.079 Geplaatst: 2 maart 2013 Delen Geplaatst: 2 maart 2013 Er zijn weldegelijk aftermarket blokken die duidelijk beter zijn dan standaard (qua bijtkracht en uithouding vooral uiteraard), maakt niet uit hoe goed de standaard remmen zijn. Dat in combinatie met goede OEM schijven doet heel veel. Dot 5 remolie maakt niet zo'n geweldig groot verschil. Al is het zeker geen slechte upgrade samen met betere blokken en stalen remleidingen. Remmen Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
The Swede 5.783 Geplaatst: 2 maart 2013 Delen Geplaatst: 2 maart 2013 Er zijn weldegelijk aftermarket blokken die duidelijk beter zijn dan standaard (qua bijtkracht en uithouding vooral uiteraard), maakt niet uit hoe goed de standaard remmen zijn.Dat in combinatie met goede OEM schijven doet heel veel. Dot 5 remolie maakt niet zo'n geweldig groot verschil. Al is het zeker geen slechte upgrade samen met betere blokken en stalen remleidingen. Remmen Remolie maakt wel degelijk een groot verschil. Een betere remblok kan bij x graden C wel beter grijpen / minder snel slijten dan je OEM blok, ze blijft tot x graden C opwarmen en dat betekent dat de remvloeistof evenzeer opwarmt als bij OEM blokken. Door gewoon al je remvloeistof te vervangen door dot 5 en de rubberen remleidingen door stalen exemplaren, mag de boel al een stuk heter lopen voor er verliezen optreden qua prestaties. Je remdruk blijft nl doorgaans goed lineair doordat de remvloeistof niet aan prestaties inboet en de leidingen niet meeflexen als je op het pedaal duwt. Nadien een goede schijf steken die de warmte beter afvoert en minder snel kromtrekt en bijhorende blokjes steken, en je hebt een top upgrade. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
BlackFox 2.079 Geplaatst: 3 maart 2013 Delen Geplaatst: 3 maart 2013 Dat je remolie heter kan worden zonder meer uit te zetten heb je nog altijd niks aan als je remblokken en schijven meteen beginnen te faden. Is imho dus zeker geen must have eerste upgrade wat remmen betreft, als je standaard blokken en schijven al niet geweldig zijn. Schijven zijn imo ook best het laatste wat je moet aanpakken, oem schijven voldoen meestal meer dan voldoende met betere blokken en de rest. Tenzij ze in oppervlakte te klein zijn. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
The Swede 5.783 Geplaatst: 3 maart 2013 Delen Geplaatst: 3 maart 2013 Remblokken en schijven gaan niet "faden". Die verliezen grip of, 99% van de tijd, gaan ze heel hard slijten. Fading treed op omdat de remvloeistof aan de kook raakt en er dus gasbubbeltjes in je vloeistof ontstaan. Die zijn comprimeerbaar met alle gevolgen vandien. Soit, om op het topic te antwoorden: een 118d heeft geen andere blokken nodig. Weggegooid geld. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
C_X 1.546 Geplaatst: 3 maart 2013 Delen Geplaatst: 3 maart 2013 Zweed, er bestaan verschillende soorten fade hoor, remolie die aan de kook gaan, blokken die gaan verglazen van de hitte en dus niet meer gaan remmen, etc...Ook kan dot5 als uw remleidingen er niet tegen kunnen sneller verduren door dat soort olien te gaan gebruiken, als de ontwikkelaar dot4 opgeeft kapt ge der best niks anders in als ge de leidingen (flexibels) standaard laat.Een goede remblok (Bv. een ferdodo ds2500) op een nieuwe schijf kan een serieus verschil geven, heb ik zelf gemerkt. Ik heb brembo oem vervangers op de 190 met ferodo ds2500 blokken en dat remt een serieus stuk harder dan oem blokken. Ik heb wel stalen remleidingen en een ietsje grotere schijf vanvoor steken maar dat gaat het verschil niet maken bij normaal rijden en remmen, en zelfs daar voel ik het aan. 1 Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Martini Racing 2.541 Geplaatst: 3 maart 2013 Delen Geplaatst: 3 maart 2013 Ik denk dat dot 5 juist beter is voor uw leidingen, This (itt tot dot 4) van silicone gemaakt. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
BlackFox 2.079 Geplaatst: 3 maart 2013 Delen Geplaatst: 3 maart 2013 5.1 ververs je ook best ieder jaar, want trekt meer vocht aan. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Martini Racing 2.541 Geplaatst: 3 maart 2013 Delen Geplaatst: 3 maart 2013 Dot 5.1 wel, dot 5 is juist waterafstotend. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
BlackFox 2.079 Geplaatst: 3 maart 2013 Delen Geplaatst: 3 maart 2013 Ja, maar als je 5 gaat steken in een auto waar 4.1 inzat ga je problemen krijgen omdat dat spul absoluut niet gemengd mag worden... Als je echt 5 gaat steken moet heel je systeem geflushed worden als je geen problemen wilt krijgen in de toekomst. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
The Swede 5.783 Geplaatst: 3 maart 2013 Delen Geplaatst: 3 maart 2013 Als je iets doet, doe het dan inderdaad goed ipv te gaan prutsen. Enkel vanachter wat duurdere remblokken steken onder een brave diesel middenklasser zal meer aan uw ego dan aan het remvermogen veranderen. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
gTa 24.137 Geplaatst: 5 maart 2013 Delen Geplaatst: 5 maart 2013 (1) remolie vervangen door ATE Racing Blue (d.i. een DOT 4 van goeie kwaliteit, mag gemengd worden met stock fluid, volledig hydrofoob, kan je zorgeloos 2 jaar mee rondbollen en is goed te betalen) (2) EBC RedStuff als je oem-like koud wil kunnen remmen ; EBC YellowStuff heeft minder initial bite koud/nat (opletten dus) Op stints op Zolder met de 120d deed ik geen 4 laps met de stock remblokken en remolie (tempo ca. 2:08-2:10). Nadien, met ATE Racing Blue en EBC YellowStuff kon ik een stint van 1 uur continu tracken zonder fading (tempo ca. 2:02-2:04). Remblokken swappen zonder remolie te swappen lijkt me omgekeerd te werk gaan. Eerst remolie, dan blokken. 2 Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
gTa 24.137 Geplaatst: 5 maart 2013 Delen Geplaatst: 5 maart 2013 Als je iets doet, doe het dan inderdaad goed ipv te gaan prutsen. Enkel vanachter wat duurdere remblokken steken onder een brave diesel middenklasser zal meer aan uw ego dan aan het remvermogen veranderen. Ervaring met de '1 on track, dan? Ik versleet mijn achterste remblokken duidelijk sneller on track dan de voorste. Het is dus allerminst nonsens om aandacht te hebben voor de achterste remblokken in termen van levensduur bij intens gebruik. Maar je hebt wel gelijk dat enkel de achterste swappen om meer remkracht te hebben, nonsens is. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
The Swede 5.783 Geplaatst: 6 maart 2013 Delen Geplaatst: 6 maart 2013 Klopt. En het is nonsense van in een diesel middenklasser hatchback een koersmachien te zien. Schoenmaker blijf bij uw lees, zeiden ze Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
The Swede 5.783 Geplaatst: 6 maart 2013 Delen Geplaatst: 6 maart 2013 (1) remolie vervangen door ATE Racing Blue (d.i. een DOT 4 van goeie kwaliteit, mag gemengd worden met stock fluid, volledig hydrofoob, kan je zorgeloos 2 jaar mee rondbollen en is goed te betalen)(2) EBC RedStuff als je oem-like koud wil kunnen remmen ; EBC YellowStuff heeft minder initial bite koud/nat (opletten dus) Op stints op Zolder met de 120d deed ik geen 4 laps met de stock remblokken en remolie (tempo ca. 2:08-2:10). Nadien, met ATE Racing Blue en EBC YellowStuff kon ik een stint van 1 uur continu tracken zonder fading (tempo ca. 2:02-2:04). Remblokken swappen zonder remolie te swappen lijkt me omgekeerd te werk gaan. Eerst remolie, dan blokken. Helemaal mee eens. Ik zou wel eerder voor PF remblokken gaan dan EBC. Performanter, properder en minder uitgaven aan marketing. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
gTa 24.137 Geplaatst: 6 maart 2013 Delen Geplaatst: 6 maart 2013 Dat kan zeer goed zijn, maar ik heb enkel ervaring met EBC op BMW voor occasioneel circuitgebruik, dus ik kan enkel daarover spreken. Dat er betere zullen zijn dan EBC -> ben ik zeker van. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
jayv 40 Geplaatst: 7 maart 2013 Delen Geplaatst: 7 maart 2013 Zelfs bij mijn 1 die nooit track gezien heeft slijten de achterste blokken sneller. Heb ik ook nooit begrepen DTC of DSC die ingrijpt? Ooit gelezen op planet-9: Porsches zonder LSD hebben hier op circuit ook last van door de PSM, voornamelijk wanneer je te bruut begint te rijden worden de remmen al deels geactiveerd nog voor je begint te glijden om sneller te kunnen ingrijpen wanneer het fout zou gaan. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
gTa 24.137 Geplaatst: 7 maart 2013 Delen Geplaatst: 7 maart 2013 Ik reed altijd met volledig uitgeschakeld DSC/ASC/... op circuit. Het ABS stond wel op, en daarmee ook CBC maar dat regelt remkracht links/rechts en niet voor/achter, dus dat zou het niet mogen zijn. Ik wijt het dus aan de remkrachtverdeling: met opzet genoeg achteraan zodat bij het remmen niet alles op de neus duikt en de lastwissel wat minder groot wordt ter beteugeling van overstuur? Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
tech 1 Geplaatst: 3 oktober 2013 Delen Geplaatst: 3 oktober 2013 Zoals op AF reeds gezet, met "upgrade" spullen ga je niks vooruit. Het enige wat je doet is meer betalen voor de marketingpraat en ondertussen blokjes krijgen die meer stof aan uw velgen gaan koeken en meer lawaai gaan maken. Plus je loopt het risico dat ze niet 100% de juiste maat zijn en gaan piepen en doen. Als je een systeem wil dat stabieler blijft bij opwarming moet je eerst en vooral vervangen wat er opwarmt: de olie. Vervang uw dot 4 door dot 5 en je krijgt al een stuk hoger kookpunt. Uw aftermarket remblok gaat nl tot dezelfde temperatuur opwarmen als een OEM. De blok zelf kan daar misschien beter tegen, maar hij gaat nog altijd de remolie op dezelfde manier opwarmen. Bij schijven kan je wat meer voordeel halen. Een schijf die de warmte beter afvoert, ipv die richting remklauw en dus olie te sturen, helpt daarbij. Bovendien gaat een schijf die beter bestand is tegen hitte een stuk minder snel verslijten / kromtrekken. Enkel blokjes vervangen doe je doorgaans enkel als de constructeur er rommel ondergooit normaal die bij de eerste trackday in stukken en brokken uiteenvalt. Achteraan op een 118 diesel? Beke onwaarschijnlijk. Ben van het zelfde oordeel, is perfekt uitgelegd. Prima Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Alexx 3.262 Geplaatst: 3 oktober 2013 Delen Geplaatst: 3 oktober 2013 Ik heb ATE remolie besteld en EBC YELLOW. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Matertos 37 Geplaatst: 4 oktober 2013 Delen Geplaatst: 4 oktober 2013 Als vorige remblokken heb ik ook EBC Yellow gehad en ben best tevreden hierover! Ik heb er nooit fading mee gehad, hetgeen met mijn vorige wel ooit voorkwam. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Aanbevolen berichten
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.