Ga naar inhoud

2013 LaFerrari


William Blake

Aanbevolen berichten

laferrari-002.jpg

 

Een nieuw hoofdstuk, een nieuwe hypercar uit Maranello. Dames en heren, dit is hem!

Eerst over die naam. Dat is dus louter LaFerrari, en geen Ferrari LaFerrari. Wen er maar aan. Zoals we eerder al konden melden wordt de aandrijving verzorgd door een 6.3-liter V12 die zijn redline pas bij 9.250 tpm heeft liggen. Iets daarvoor, bij 9.000 toeren, haalt hij zin maximale vermogen eruit: 800 pk. De overige power komt van een elektromtor, die nog eens 163 pk levert. Het totaalvermogen is daarmee 963 pk! Schakelen gaat via een 7-traps versnellingsbak met dubbele koppeling.

Dit geeft de LaFerrari de volgende sprintcijfers:

Performance

Maximum speed over 350 km/h

0-100 km/h <3 sec

0-200 km/h <7 sec

0 – 300 km/h 15 sec

De LaFerrari is 4.702 mm lang, 1.992 mm breed en 1.116 mm hoog. De wielbasis bedraagt 2.650 mm. De gewichtsverdeling ligt op 41/59 (voor/achter). De velgenn aan de voorkant zijn 19 inch groot en omwikkeld in 265/30-rubber, achteraan zijn 20-inch exemplaren geplaatst, met 345/30-banden. Hierachter bevinden zich carbon-keramische remmen, met schijven van 398 mm (voor) en 380 mm doorsnee. Tijdens het remwerk wordt energie opgeslagen in de 60 kg wegende lithium-ion accu’s. En

Ferrari’s designer Flavio Manzoni heeft de LaFerrari een lage neus gegeven, met koplampen vol LED’s die gelijkenissen met de FF en 458 Italia vertonen. De aerodynamica is geïnspireerd op de F1-avonturen van het merk, met een opengewertke achterkant die de kenmerkende Ferrari-tanga lijkt te dragen. De enorme diffuser wordt in het midden onderbroken, en daar bevindt zich de mistlamp, helemaal in F1-style.

 

http://www.autoblog.nl/nieuws/laferrari-is-officieel-57469

Link naar reactie
Delen op andere sites

15 sec naar de 300.

 

W T F.

 

Het dubbele van die tijd is al bizar snel en enkel voor extreem krachtige auto's. (GT2 RS, ZR1, enz)

Ongelofelijk. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Lelijk spel, en dan die naam. :fp:

 

Specs zijn wel :blink:

 

Die naad vanachter...

883050_10151325331970143_1652877951_o.jp

 

Had er meer van verwacht na het zien van die teaserfoto van de voorkant.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Toch een heel pak beter dan de F50 imho.

 

Daarnaast, zo een auto moet je een irl zien.. 

 

't is iig een PAK beter dan die gesmolten McLaren P1 als je het mij vraagt.. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Toch een heel pak beter dan de F50 imho.

 

Daarnaast, zo een auto moet je een irl zien.. 

 

't is iig een PAK beter dan die gesmolten McLaren P1 als je het mij vraagt.. 

 

veel erger dan een F50 kan het nu ook niet worden. :lol:

 

wel indrukwekkende specs!

Link naar reactie
Delen op andere sites

veel erger dan een F50 kan het nu ook niet worden. :lol:

 

wel indrukwekkende specs!

 

800 atmo pk's, 9000+ rpm redline..  veel zieker kan het toch echt niet worden..  :up:

Link naar reactie
Delen op andere sites

Die naam is toch een grap hoop ik?

 

http://www.pistonheads.com/news/default.asp?storyId=27264

 

"Speculation over the name has been rife, but nobody could have guessed at this. The Ferrari LaFerrari (yes, literal translation the Ferrari TheFerrari) has been so-named, says Luca di Montezemolo, “because it is the maximum expression of what defines our company – excellence.” We didn’t realise you could get all that from the word ‘The’, but... well, if you say so, Luca."

 

 

Naam is idd een beetje dwaas.. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Die naam mag van mij wel.

Auto voor janetten :D ( of voetballende negers met een Louis V sjakosj)

Nu goed ik heb mixed feelings bij het design. Specs zijn indrukwekkend spontaan dacht ik aan "vlieg" tuig.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Die naam mag van mij wel. Auto voor janetten :D ( of voetballende negers met een Louis V sjakosj) Nu goed ik heb mixed feelings bij het design. Specs zijn indrukwekkend spontaan dacht ik aan "vlieg" tuig.

 

En toch wil je er één :D

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ferrari spreekt me meer aan dan Lambo.......maar denk niet dat ik ooit een potentiële koper zal zijn. Zelfs mocht ik de middelen hebben.

Ik sluit me wel aan met de stelling van hierboven dat je zulke auto's irl moet zien om op design vlak een uitspraak te doen.

 

Maar, en nu verwijs ik naar een stelling van GTA, zo een auto wordt soms enorm aantrekkelijk door zijn "vetheid". Verkies ook dit soort bruutheid boven de te "afgeborstelde" Mc Laren.

  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik leef in hogere sferen, geef mij maar een LaFerrari, Veneno, P1 en 918 :D

De collectioneur in mij word dan bevredigd!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maar, en nu verwijs ik naar een stelling van GTA, zo een auto wordt soms enorm aantrekkelijk door zijn "vetheid". Verkies ook dit soort bruutheid boven de te "afgeborstelde" Mc Laren.

 

Daarin volg ik je voledig. An zich, het rijplezier dat je op de gewone openbare wegen nog kan uitbuiten, om het even waar, zal met een auto van 900pk niet meer zoveel hoger liggen dan in één van 400pk, als we zuiver over prestaties spreken.

 

Het speciale van dergelijke wagens komt echter van andere aspecten ook, zoals net hun bruutheid, onhebbelijkheden, geluidproductie, etc.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Algemene Voorwaarden Gebruiksvoorwaarden | Privacybeleid