Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst:
1 hour ago, kefkie said:

Heb je de S63 nog?

Yup. 

12 minutes ago, Timo said:

Wintervelgen? Knap ding wel. 

Jawel. Weet zelfs niet welke zomervelgen hieronder zitten. Ding van het werk gekregen. 

Rijdt echt goed. Ben zelfs fan van die deels electrische aandrijving. Maakt de wagen echt heel erg comfortabel en zorgt tegelijk voor heel geleidelijke en snelle acceleraties.

Die zes in lijn is ook een aangename verrassing: klinkt goed, hangt vlot aan het gas en de acceleraties zijn (op papier) maar een haar trager dan die de S560 (0.1s trager naar 100km/h). 

Alleen als je hem opstart, is het nogal teleurstellend. Geen ‘edel’ zescilindergeluid maar een mixtuur van alle soorten geruis en gerammel van electrische aggregaten. ? 

Geplaatst:

Cool, de S500 met 435 pk

niet verkrijgbaar in BE, zeer benieuwd hoe dat rijdt

400d is ook super verfijnd

Geplaatst:

Na 750d en A8 50 diesel... doe toch maar benzine in deze categorie. Stukken verfijnder.

Deze is de S450 (367 pk + 22pk). Geen idee hoe groot het verschil met de S500 is. Maar als ik dan toch meer zou uitgeven, zou ik richting v8 gaan.

Geplaatst:
9 uren geleden, The Swede zei:

Na 750d en A8 50 diesel... doe toch maar benzine in deze categorie. Stukken verfijnder.

Deze is de S450 (367 pk + 22pk). Geen idee hoe groot het verschil met de S500 is. Maar als ik dan toch meer zou uitgeven, zou ik richting v8 gaan.

450 is ook heel aangenaam

400d vind ik nog beter (700Nm)

Geplaatst:

De meest ideale S-klasse zou een volledig elektrische zijn. Koppel, comfort, stilte,...

Geplaatst:
4 hours ago, William Blake said:

450 is ook heel aangenaam

400d vind ik nog beter (700Nm)

De 450 heeft ook 700nm gezien die electromotor tussenkomt wanneer nodig.

En hij heeft tegenover de diesel het voordeel van de stilte en de gasrespons die zoals bij elke benzine een stuk directer en aangenamer is.

Door met de 7 en de A8 in diesel te rijden, is er me één ding zeker bevestigd: in deze categorie rij je op benzine. Simples.

Geplaatst:
1 uur terug, BMWMB zei:

De meest ideale S-klasse zou een volledig elektrische zijn. Koppel, comfort, stilte,...

Dan moet er geluid bij omdat het anders gevaarlijk is

Geplaatst:

Ik zie mij al met een electrieken bak wekelijks van Frankfurt naar London rijden. ... En elke keer paar uur moeten pauseren om bij te laden ?

Geplaatst:

In uw geval is dat vandaag idd geen optie.

Geplaatst:

Hoe legt een mens algemeen lange afstanden af op electriek?

• Vind ik leuk 1
Geplaatst:
2 hours ago, The Swede said:

Ik zie mij al met een electrieken bak wekelijks van Frankfurt naar London rijden. ... En elke keer paar uur moeten pauseren om bij te laden ?

Blijkbaar heb je de memo gemist? Blijkbaar is het leuk om om de 2 uur ergens te stoppen om bij te laden. Kun je je vol proppen met vettig en vies eten en kun je contact zoeken met mensen waar je 0,0 interesse in hebt. 

• Grappig 1
Geplaatst:
5 hours ago, BMWMB said:

Zonder subtiele roffel... Boring.

• Vind ik leuk 3
Geplaatst:
36 minutes ago, gTa said:

Met frequente pauzes.

Ik kom nu al uren tekort. 

Frankfurt -  London = 1 keer stoppen (i.e. voor de 35’ op den Eurotunnel). 

Geplaatst:
Zonder subtiele roffel... Boring.

Subtiele roffel [emoji23]
100 jaar geleden zullen sommigen ook gezegd hebben ‘zonder hoefgetrappel, boring’. [emoji16]
Geplaatst:

Of een S met electriek rijdt of voor mijn part op kraantjeswater, trek ik mij niet aan. Zo lang hij de zachtheid, het rijplezier en de autonomie biedt, is dat goed.

En daar zijn we nog niet echt...

Gezien ik vandaag leef en het leven heel erg eindig blijkt te zijn, geniet ik liever nog van wat vandaag het best is. Als morgen de electrische S beter is, geniet ik daar dan wel van (als ik er dan nog ben). Simples.

• Vind ik leuk 1
Geplaatst:
18 uren geleden, The Swede zei:

Hoe legt een mens algemeen lange afstanden af op electriek?

Niet.

Of via een hotel en overnachten :D

Voor mij ook nog steeds geen oplossing.

Geplaatst:

Schoonvader rijdt met een S500 hybrid. De subtiele roffel is echt wel subtiel, geluidsdemping is op zich al zo goed dat je als leek quasi niks hoort.
Maar toch zorgt het voor iets van beleving, de enige beleving feitelijk. 
Neem je dit ook weg, dan is het gewoon vechten tegen de slaap imo.

Geplaatst:

Vechten tegen de slaap... [emoji23]

Geplaatst:
20 hours ago, Quill said:

Schoonvader rijdt met een S500 hybrid. De subtiele roffel is echt wel subtiel, geluidsdemping is op zich al zo goed dat je als leek quasi niks hoort.
Maar toch zorgt het voor iets van beleving, de enige beleving feitelijk. 
Neem je dit ook weg, dan is het gewoon vechten tegen de slaap imo.

Gewoon harder rijden.

Geplaatst:

Zijn gemiddeld verbruik ligt ergens rond 2,6l dacht ik...

• Vind ik leuk 1
  • Grappig 1
Geplaatst:
35 minutes ago, Quill said:

Zijn gemiddeld verbruik ligt ergens rond 2,6l dacht ik...

Fak! ??

CE88C3DC-D163-4244-8ACB-AC0E5586A332.jpeg

Geplaatst:
2 hours ago, The Swede said:

Fak! ??

CE88C3DC-D163-4244-8ACB-AC0E5586A332.jpeg

Zie ik daar het icoon van de rijbaanassistent? Gebruik je die? Tevreden van? 

Geplaatst:

De Benzen die ik reed en die dat hadden: dat werkt subliem. Eens je je toelegt op 'actief' rijden, leg je dat af ... maar om zo forenzers-km te doen of als je met anderen in de auto aan 't rijden bent en je bent in conversatie oid: super. Zeer subtiel maar efficiënt en effectief.

• Thanks Friendly 2
Geplaatst:
5 hours ago, Marvin said:

Zie ik daar het icoon van de rijbaanassistent? Gebruik je die? Tevreden van? 

Ja, want ik krijg dat niet afgezet. En nee, ik heb dat niet graag. Al werkt het hier wel een stuk minder brutaal dan op de Touareg of A8 waar je op de snelweg terug je vak wordt ingestuurd wanneer je afwijkt zonder richtingaanwijzers te gebruiken.

Wanneer je op een lege snelweg dus meerdere vakken wil gebruiken, kun je dus onmogelijk een zuivere rijlijn aanhouden. 

En zelfs als je niet snel rijdt, is het gevaarlijk. Heb meerdere keren in druk snelwegverkeer meegemaakt dat ik moest uitwijken omdat er iemand plots voor mijn neus in mijn vak sprong en ook dan stuurden die kisten me weer het vak in ...?

• Thanks Friendly 1

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

• Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Algemene Voorwaarden Gebruiksvoorwaarden | Privacybeleid