Ga naar inhoud

Jaguar XKR-S GT


Speedhunter

Aanbevolen berichten

Jaguar XKR-S GT heeft een enorme achtervleugel

Dus u zat al te watertanden bij de XFR-S en XKR-S? Feast on this: de XKR-S GT, wat lijkt op een model voor op het circuit, maar het waarschijnlijk niet is (reflectoren in bumper, geen sleepogen). Desalniettemin zien we hier een not-so-gentleman racer. Wrauw!

Details over de auto zijn nog niet bekend, maar als Twitter gelijk heeft, is dit, naast de XJR, Jaguars tweede grote primeur op de New York Auto Show. Van deze XK-met-picknicktafel zouden slechts 30 exemplaren worden geproduceerd, waarvan maar liefst 25 voor de Amerikaanse markt bestemd zijn. Booo!

UPDATE 17:30 - Hij is officieel! De XKR-S GT werd door Jaguars ETO-divisie ontwikkeld, heeft nog steeds 550 pk en 680 Nm, doet 0-96 km/u in 3,9 seconden,en heeft bespoke aerodynamic components and suspension developments to increase downforce and optimise high-speed cornering ability. En ja, er komen er inderdaad maar 30 exemplaren van.

Jaguar-XKR-S-GT-01.jpg
Jaguar-XKR-S-GT-04.jpg
Jaguar-XKR-S-GT-03.jpg
Jaguar-XKR-S-GT-05.jpg
Jaguar-XKR-S-GT-13.jpg
Jaguar-XKR-S-GT-12.jpg

Bron: http://www.autoblog.nl

Link naar reactie
Delen op andere sites

XKR-S en dit doen me wat denken aan de CLK/C Black Series :inlove:

 

 

XKR is al van in het begin 1 van mijn favo karren...prachtige sound, echt wel goede prestaties en giga mooie lijn.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Kan me niet herinneren dat dit zo'n Dickschiff was dat tegen bochten is?

 

Johan heeft zo een XKR-S meegehad als testkar voor een weekend. Ding houdt totaal de baan niet.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Johan heeft zo een XKR-S meegehad als testkar voor een weekend. Ding houdt totaal de baan niet.

 

Idd, dat kan je duidelijk zien vanaf 4:30

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Johan heeft zo een XKR-S meegehad als testkar voor een weekend. Ding houdt totaal de baan niet.

 

vergelijkbaar met AMG, nee? 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Johan heeft zo een XKR-S meegehad als testkar voor een weekend. Ding houdt totaal de baan niet.

 

 

Voor jou is het toch altijd zwart/wit hé :roll:

  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Kan me niet herinneren dat dit zo'n Dickschiff was dat tegen bochten is?

Johan heeft zo een XKR-S meegehad als testkar voor een weekend. Ding houdt totaal de baan niet.

Dat was er idd los over ! Het leek wel of die achterbanden er compleet door zaten :lolz:

Link naar reactie
Delen op andere sites

Voor jou is het toch altijd zwart/wit hé :roll:

 

 

Dat was er idd los over ! Het leek wel of die achterbanden er compleet door zaten :lolz:

 

Q.E.D.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik lees andere dingen op carandriver, topgear, etc.

XKR-S is zelfs Evo car of the year 2011 - zouden ze zo'n award geven aan een kist die geen baan houdt?

 

Als je een GT3 verwacht kun je natuurlijk alleen maar teleurgesteld zijn...zou dat er niet iets mee te maken hebben? ;)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Denk ik ook.

 

Ik heb de XKR-S ook kunnen rijden, en da's weliswaar eerder een GT dan een sportwagen, maar "dat houdt geen baan" is er compleet neffens. Als dat éne exemplaar daar last van had, dan moet daar een specifieke reden voor zijn geweest die per definitie niks met de auto an sich te maken heeft. Of versleten banden, of al zo hard afgetrapt dat er iets loos was, of uitlijning naar de knoppen, ... Die die ik kon rijden was fucking impressionant, ook op ringbaan/autostradebochten aan 160 close to 1G waar er vol op de gas werd gegaan en de auto niet over de vangrails kukelde na eerste vier 360s met flikflak gedaan te hebben.

 

Ja, 't is eerder een hooligan auto die graag z'n kont smijt, maar "houdt geen baan" vind ik compleet onterecht. Misschien wél als je van die auto verwacht dat 'ie de griplevels van een GT3 biedt én daar nog 'es een pak comfort bovenop doet. Wat onzinnige eisen zijn, zoiets is onmogelijk.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Wat diene GT hier nog bovenop doet buiten wat (imo) vadsige no-taste-Russian addenda: beats me. 'k Vind 'm echt lelijk. Een XKRS is ook al opzichtig, maar heeft nog klasse en stijl.

Ik zou het geheel wél kunnen smaken mocht die auto door de addenda van de GT hier, plots wél een acuratesse krijgen zoals een GT3. Messcherp, superperformant, e.d. Zo lijkt 'ie eruit te zien. Maar zoals ik de XKR en de XKR-S ken ... 't zou me sterk verwonderen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Algemene Voorwaarden Gebruiksvoorwaarden | Privacybeleid