Ga naar inhoud

Het 'knap klinkende karren' -SOUND-topic


Lotuzzz

Aanbevolen berichten

attachment.php?attachmentid=36940&d=1354

 

 

 

Pagina 3 en we zitten al bij 4 cilinders en diesels :D

 

ik vind maar geen goeie filmpjes van een Detroit Diesel. :( Dat is pas een motorgeluid.

Link naar reactie
Delen op andere sites

True, zeer karakteristiek. En er zijn sowieso knap klinkende diesels, al is het maar door al dat geblaas en gedoe.

Maar 't heeft toch niet de emotie van een in toeren klimmende benzine.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 4 weken later...

En geen enkele 4 cilinder klinkt beter dan deze:

 

Voor mij niet, de 4-pitter DTM-motoren klinken voor mij nog 'n pak knapper: zeker even agressief, maar veel melodieuzer ook.

 

In deze video zitten enkele Benz 190. Je hoort ze apart tijdens de qualif en de video is opgenomen op 't eind van de rechte lijn = zuivere intakesound :inlove:

 

 

Ook de Alfa 155 V6 TI DTIM zit erin :inlove:

Link naar reactie
Delen op andere sites

Leuk maar de ware "winst" van de atmo 6.2 zit 'm bij z'n sound bij vollast, niet bij idle aan de uitlaattips. Dat laatste valt zo te tunen, b.v. de 5.5 met turbo klinkt even goed aan de uitlaat bij idle en low revs, maar éénmaal die atmo 6.2 de vrije loop wordt gegeven komt z'n brio naar boven.

Link naar reactie
Delen op andere sites

't is idd maar vanaf die 5.5 boost begint te maken dat de sound redelijk hard verschilt met de 6.2

redline is ook een stukje lager

 

dat gezegd zijnde, die 5.5 klinkt anders ook wel immens goed, zeker met een paar kleine mods

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Leuk maar de ware "winst" van de atmo 6.2 zit 'm bij z'n sound bij vollast, niet bij idle aan de uitlaattips. Dat laatste valt zo te tunen, b.v. de 5.5 met turbo klinkt even goed aan de uitlaat bij idle en low revs, maar éénmaal die atmo 6.2 de vrije loop wordt gegeven komt z'n brio naar boven.

 

Ja, maar da's wel een stuk moeilijker te filmen :lol:

 

Er zit nochtans een verschil op tussen de 5.5 biturbo en de 6.2 atmo, ook bij lage snelheid. Bij de 5.5 hoor je dat het droger klinkt en meer artificieel is. als je achter een 6.2 gaat staan, dan hoor je dat ding als het ware "ademen".

 

Dat gezegd zijnde, ik zou geen nee zeggen tegen een 5.5 biturbo, zeker met het performance pack. 900Nm :P

Link naar reactie
Delen op andere sites

Helemaal mijn idee. Was niet bedoeld om de 5.5 af te breken. Ding klinkt nog altijd schitterend. Dikke neus naar BMW... hoe dié hun V8 turbo's klinken: vréselijk!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Helemaal mijn idee. Was niet bedoeld om de 5.5 af te breken. Ding klinkt nog altijd schitterend. Dikke neus naar BMW... hoe dié hun V8 turbo's klinken: vréselijk!

 

komt gewoon door dat speciaal (CCM) uitlaatspruitstuk op de S63-motor

 

de andere V8 TT klinken gwn wel typisch BMW, maar met wat turbogeluiden erin

 

 

(stock uitlaat op de M-Sport)

Link naar reactie
Delen op andere sites

kutdiesels :(

 

Nu klinken sommige zelfs goed :(

 

Leugenaar. Diesel klinkt goed als het raast! Anders is het kul.

 

En die 300turbodiesel van mercedes klinkt echt wel vet. (de 5cilinder)

Link naar reactie
Delen op andere sites

I know, 't mag hier eigenlijk niet staan maar 'k vond het toch de moeite om te delen

 

Miljaar, die Audi's A5 3.0 TDI klinken bruut! :blink:  Zalig! Ook de enigste karren die binnenin knap gaan klinken, die E-klasse 320 CDI daar ergens rond 't midden klinkt langs buiten wel goed maar binnenin blijft dat stock sound, precies.

 

'k Kende de 123d-sound al van op 'n GART-trackday, voor een vierpittertje diesel klinkt dat helemaal zo min niet. En gaan! :shock:

 

Was nog gecharmeerd door de sound van die Belgische witte 525d E60 op 't eind ook (voor een motor die stock eigenlijk helemaal niet knap klinkt).

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Algemene Voorwaarden Gebruiksvoorwaarden | Privacybeleid