Ga naar inhoud

bandenkeuze


tuscani

Aanbevolen berichten

13 uur geleden zei ex-Mooseman:

Cupping wordt ook wel eens zaagtandslijtage genoemd.

Zijgedeeltes van de band die onregelmatig gaan slijten, waardoor de banden oa heel veel rolgeluid gaan maken.

Kan ook aan slechte uitlijning (overdreven toespoor), te lage bandendruk,... liggen.

Hier een geillustreerde uitleg van soorten bandenslijtage. Zaagtandslijtage is nr 8, heel-toe. Het is heel gewoon en is een regelmatige vorm  van slijtage. Ge hoort dat te compenseren de wielen regelmatig te roteren. Niet rond de as nee, rond de auto. Mijn banden hebben dat momenteel.

Het wordt dikwijls cupping genoemd, al is de correcte betekenis van cupping een onregelmatige slijtage (scalloping, nr 3) die wel op een fout wijst.

aangepast door Le Capri Mauve
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 1 maand later...
[mention=201]wabe[/mention] : hoe is het nu met je PS4S banden? [emoji4] 

Beter als de pilot sport , zeker in de regen. Vergelijkbaar op droog.

Ik prefereer 4S


Sent from my iPhone using Tapatalk
Link naar reactie
Delen op andere sites

Welke band zouden jullie kiezen voor circuit gebruik als je maar 1 set velgen & banden hebt en het kan dat je in de regen moet rijden:
- Michelin Pilot Sport 4
- Yokohama AD08R

Ideaal zou de Michelin PSS of PS4S zijn maar deze bestaat niet in mijn maat (235/40/18) :(

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik rij op mijn gti dagelijks met ad08r en ik ben daar eigenlijk zeer tevreden over. Zowel op het droge als in de regen.
Ik vind ze zelfs beter dan pilot super sport.


Verzonden vanaf mijn iPad met Tapatalk

Link naar reactie
Delen op andere sites

1 uur geleden zei Michiel.:

Ik rij op mijn gti dagelijks met ad08r en ik ben daar eigenlijk zeer tevreden over. Zowel op het droge als in de regen.
Ik vind ze zelfs beter dan pilot super sport.


Verzonden vanaf mijn iPad met Tapatalk

Bedankt voor de feedback! Ik neig momenteel inderdaad meer naar de AD08R :)

Link naar reactie
Delen op andere sites

12 uur geleden zei jvc:

Welke band zouden jullie kiezen voor circuit gebruik als je maar 1 set velgen & banden hebt en het kan dat je in de regen moet rijden:
- Michelin Pilot Sport 4
- Yokohama AD08R

 

geen ervaring met de PS4. wel met de yoko's. net zoals michiel heel content van. zeker op droog en als de weg er niet verzopen bij ligt, ook op het nat. heb me al rot gezocht naar een alternatief, maar qua prijs/kwaliteit moeilijk te evenaren. dus als deze set versleten is, bestel ik opnieuw AD08R's.

moest ge nog twijfelen, een tweede set velgen hoeft niet overdreven duur te zijn.

Link naar reactie
Delen op andere sites

11 minuten geleden zei #166:

 

geen ervaring met de PS4. wel met de yoko's. net zoals michiel heel content van. zeker op droog en als de weg er niet verzopen bij ligt, ook op het nat. heb me al rot gezocht naar een alternatief, maar qua prijs/kwaliteit moeilijk te evenaren. dus als deze set versleten is, bestel ik opnieuw AD08R's.

moest ge nog twijfelen, een tweede set velgen hoeft niet overdreven duur te zijn.

Tweede set velgen en banden moeten inderdaad zo duur niet zijn maar ik kan er wel al wat trackdays mee rijden :)
Ik hoef niet altijd het beste te hebben in iedere situatie maar toch een band die in het natte zijn plan kan trekken.

aangepast door jvc
Link naar reactie
Delen op andere sites

1 uur geleden zei jvc:

Ik hoef niet altijd het beste te hebben in iedere situatie maar toch een band die in het natte zijn plan kan trekken.

 

dan gaat ge met de AD08R's gene miskoop doen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Op 8/14/2017 om 17:49 zei dragonfly:

Zou je dat mogen "mengen" op een auto? Vooraan PSS en achteraan PS4S? :oops:

Nagevraagd bij Michelin en je mag ze combineren

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 3 weken later...
1 hour ago, Dave530 said:

Ik ben ook aan bandenvervanging toe op de 997.2 GT3,

Nu heb ik wel interesse in die Michelin Pilot Sport 4 S maar die hebben geen N codering 

Niks van aantrekken. Deed/doe dat ook niet.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 6 maanden later...

Dat staat in een link ja. Dat betekent dus 6 minuten aan de maximale snelheid van de band (V is tot 240) en de band is genoeg om hem finaal om zeep te helpen.  Zal wel op maximale load zijn ook en misschien met gebrekkige koeling in labosituatie.

Ik denk wel dat de duur niet te onderschatten is en ben benieuwd of alle andere banden het bv een uur uithouden. De Bugatti zijn banden bv niet :) Die zijn oficieel op na 50minuten.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 10 maanden later...
Dat was de topper, V70A. :rolleyes:
 
spa194.jpg
Iemand ervaring met de Kuhmo V70a? Zou in 195/50/15 zijn voor een Mx-5.


Verstuurd vanaf mijn ONEPLUS A5000 met Tapatalk


Laat maar al.. [emoji23]

Verstuurd vanaf mijn ONEPLUS A5000 met Tapatalk

Link naar reactie
Delen op andere sites

On ‎2‎/‎4‎/‎2019 at 9:13 PM, Luv4DLM said:

Iemand ervaring met de Kuhmo V70a? Zou in 195/50/15 zijn voor een Mx-5.


Verstuurd vanaf mijn ONEPLUS A5000 met Tapatalk
 

Kuhmo komt er nooit nog in, al vergeten de miserie op uw A4, Mijn NC en Tim zijn Scirocco. Ik heb liever ronde banden.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Algemene Voorwaarden Gebruiksvoorwaarden | Privacybeleid