Ga naar inhoud

1965 Porsche 356 SC


Naish

Aanbevolen berichten

Dit weekend via een kennis een Porsche 356 SC ter beschikking gehad :D

2 jaar geleden al eens van hem een cabrio ervan gereden en toen meteen verliefd geworden.

IMG_2373.jpg

Het gaat hier dus om een 356 SC van bouwjaar 1965 die zoals je ziet uit de State of Art collectie komt. Het is niet deze die deelnam aan de Mille Miglia dit jaar, maar een broertje ervan uit de collectie.

Als motor kan dit ding rekenen op een 1600 boxer met 90 pk gekoppeld aan 4 versnellingen. Net zoals de vorige keer was ik opnieuw verbaasd over de prestaties van dit oude beestje! Je komt er vlot mee door het verkeer heden ten dage en het geluid dat hij erbij maakt is hemels... Hij is ietwat nukkig onder de 2000 a 2500 toeren, maar eenmaal je richting 4000 gaat komt het beest los :D

Het is echter wel wat rekening houden met de remmen... Die zijn niet echt meer van deze tijd en vragen een zware voet. Maar eenmaal je er wat aan went doen ze het goed en blijven het goed doen. Aan de andere kant is het bijremmen op de motor met terugschakelen ook een leuk bijkomend detail met de plofjes die hij dan laat vliegen :D

De staat van dit ding was opmerkelijk goed! Technische gezien perfect onderhouden, alleen had hij last van een dode batterij waardoor je hem moest in gang lopen. Maar dat ging telkens bijzonder vlot :D Carrosserie zat goed, maar zou door Bert wel veel beter kunnen gemaakt worden ;) Interieur was ook in mooie staat met uitzondering van wat vochtproblemen binnenin.

Het rijden daarmee is echt pure nostalgie en genieten van het pure rijden... Je hoort alles, voelt alles, de techniek doet soms wat nukkig, maar dat is nu eenmaal het karakter ervan. In het verkeer ben je hiermee meteen ook een opvallende verschijning met talloze mensen die je nakijken, kinderen die zwaaien, mensen die je kar bekijken als je ergens toekomt, die vragen stellen,...

En het leuke eraan is dat je zelfs vlot met 4 de baan op kan... Vrijdagavond uitgeweest daarmee met naast mij mijn maat en op de achterbank kregen we net ons madammekes ingeplant. Met de 2 kinderen op de achterbank kan je er ook vlot mee rondkarren en dat maakt het voor mij een super ding. De zin is er bij mij nooit weggeweest om er eentje in huis te halen, maar mijn madam is nu toch nog weer meer overtuigd :D

Nog wat foto's :D

IMG_2386.jpg

Link naar reactie
Delen op andere sites

Erg knap ding, ik ben die ooit tegengekomen met de Philippe en Jeffrey in.

Nooit echt thuis geweest in die motorisaties, maar voor wat staat de SC? Is dat niet een vrij 'hoge' motorisatie?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Erg knap ding, ik ben die ooit tegengekomen met de Philippe en Jeffrey in.

Nooit echt thuis geweest in die motorisaties, maar voor wat staat de SC? Is dat niet een vrij 'hoge' motorisatie?

Ik dacht dat dat stond voor Super carrera..

Zeer knappe porsche wel!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Idd, je hebt 4 generaties 356's gehad voor ze aan de 911-episode gestart zijn: pre-A, A, B en C. In de laatste generatie is dan de SC gekomen met een zwaardere motor met 95pk...

Allen reden ze met een 1600cc 4-cil boxer... (de gekende kever-motor)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Sorry dat ik je die booster niet kon lenen. Maar als het een troost mag zijn, in gang lopen gaat sneller denk ik. :D

Vochtprobleem zie je blijkbaar vaak bij 356'en, mijn opa heeft er één gereden toen "voltanken aan 300bef duur was" en die is ook weggegaan vanwege een vochtprobleem.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Zeer knappe wagen, enkel had die reclame er echt niet op gehoeven...

Feit, maar hoe ging ik dan af en toe een gratis oldtimer regelen voor een weekend ;)

Van mij mag het erop staan hoor... En als hij zin heeft om de mijne te betalen, dan mag hij daar ook reclame opzetten :D

Link naar reactie
Delen op andere sites

Daarnet even zitten mobile... Ik vermoed dat je voor een exemplaar in die staat (technisch was die perfect) mag rekenen op 75000 a 125000 eur.

Perfecte showroomstaat is eerder 150 a 200k...

Link naar reactie
Delen op andere sites

replica kost maar een goeie 30k...

Hiervan vind je geen replica hoor...

De replica's zijn van een 356 Speedster... Het is dan ook zoiets dat ik zou kopen... Mijne bruinen trekt geen origineel helaas...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Daarnet even zitten mobile... Ik vermoed dat je voor een exemplaar in die staat (technisch was die perfect) mag rekenen op 75000 a 125000 eur.

Perfecte showroomstaat is eerder 150 a 200k...

Ik zou er toch niet zo veel voor over hebben. :oops:

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik ook niet...

Maar voor iets tussen 30 en 35k heb je een nieuw gebouwde Speedster replica. Dat vind ik haalbaar!

Temeer dat ik het koop om ermee rond te karren en niet voor de ene na de andere show mee te doen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ga voor the real deal, die replica is geen garantie op meerwaarde, die originele wel.

Die discussie is al gevoerd... De real deal heb ik er niet voor over en kan ik niet betalen!

Mijn bedoeling is ook niet om een meerwaarde te realiseren (integendeel), maar een karretje met karakter om mee rond te rijden. Ook iets waar ik niet elk moment moet bij wakker liggen als ik hem ergens parkeer ;)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Wat is er eigenlijk zo speciaal aan dat die zo duur is ?

Voor dat geld kan ik mij wel mooiere oldtimers bedenken.

En een 4 cilinder zegt nu ook niet meteen zoveel.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Kameraad van mij heeft zo'n 356 speedster replica in het zwart. Wel een plezant autoke om mee rond te rijden:)

Zeg tegen uwe kameraad dat die zich hier eens voorstelt... Plan !!!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Wat is er eigenlijk zo speciaal aan dat die zo duur is ?

Voor dat geld kan ik mij wel mooiere oldtimers bedenken.

En een 4 cilinder zegt nu ook niet meteen zoveel.

Euh?

Elke auto heeft zijn karakteristiek verkregen door een specifieke motor. Een vriend van mijn paps heeft ook een 356 (vraag me niet welke, ik ken hem maar vaag) en hij is laaiend enthousiast over de motor. En ja, hij is wel wat gewoon.

Zelfde verhaal als een E30 M3: 4cil.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Wat is er eigenlijk zo speciaal aan dat die zo duur is ?

Voor dat geld kan ik mij wel mooiere oldtimers bedenken.

En een 4 cilinder zegt nu ook niet meteen zoveel.

:roll:

Kameraad van mij heeft zo'n 356 speedster replica in het zwart. Wel een plezant autoke om mee rond te rijden:)

Dat is interessent!!!

Vraag hem idd hier te joinen en zijn ding eens voor te stellen... Ik zou wel eens wat gebruikerservaringen willen horen. Heb nog niet met zo'n replica gereden, maar ga dat binnenkort proberen te regelen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Euh?

Elke auto heeft zijn karakteristiek verkregen door een specifieke motor. Een vriend van mijn paps heeft ook een 356 (vraag me niet welke, ik ken hem maar vaag) en hij is laaiend enthousiast over de motor. En ja, hij is wel wat gewoon.

Zelfde verhaal als een E30 M3: 4cil.

Die E30 M3 blinkt dan ook niet persé uit vanwege zijn motorkarakter maar door zijn weggedrag waar inderdaad een lichtere 4 cilinder voor vereist was.

Maar ik denk niet dat je zo een 356 koopt om er op dezelfde manier plezier mee te beleven als met een E30 M3.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Algemene Voorwaarden Gebruiksvoorwaarden | Privacybeleid