Ga naar inhoud

F1 Grote Prijs van Spanje


TCT

Aanbevolen berichten

V12?

 

Hoe lang is dat geleden :lol:

V12, de gedachte alleen al...
Link naar reactie
Delen op andere sites

Kris Wauters ook weer bizar veel foute opmerkingen gemaakt... :fp: Niet normaal.

 

Ik heb op BBC gekeken hoor deze keer :)

 

 

Nja, voor Ferrari is het jammer omdat ze hun zaakjes erg goed voor elkaar hebben qua slijtage/snelheid in de race. Akkoord dat een aantal teams er momenteel meer baat bij hebben dan Ferrari, maar ik vind het erg jammer dat coureurs een stuk van hun maximale kunnen en dat van de auto moeten blijven. Dat is niet F1 vind ik. Da's meer iets voor endurance, op de banden letten enzovoort :)

+ als Alonso eens zo'n band zou hebben zoals die van Vergne zou hij ook wel willen dat er iets aan de banden wordt gedaan.

 

Ik geef hem gelijk hoor...

Van mij mogen ze een paar stappen terug gaan, 2 bandenleveranciers, terug tanken tijdens de race, terug V12's, weg met (K)ERS, weg met DRS, minder waardeloze straffen...

Gwn regeltjes instellen zodat de auto quassi gelijkwaardig zijn qua prestaties en laat ze het dan maar uitvechten! En omgekeerde quali ofzo, dus de laatste vertrekt eerst, maar d epole levert wel 10 extra punten ofzo op...

 

Ook niet overdrijven hé. DRS en KERS vind ik nog wel goed. KERS geeft meer aanvals- en verdedigingsmogelijkheden en DRS zorgt ervoor dat je geen 8 ronden lang achter een merkelijk tragere auto moet blijven zitten op een circuit zoals dit.

 

En auto's quasi gelijkaardig kan je ook niet maken, want dan is het niet meer interessant voor de teams :)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Als ik mag kiezen:

- Atmo V12, 4L, rev limit 20k

- Bandenoorlog zoals vroeger

- Tanken zoveel ze willen

- Schumacher :inlove:

- Minder aero grip (en dus ook een minder effectieve DRS, gezien de vertraging niet zo groot is met minder aero shit)

- Grid girls van in de jaren 90/vroeg in 2000 (Fosters enz)

- Meer echte merken aan de start (BMW, porsche, lambo)

- Herziening van het punten systeem (bvb: -2 bij het veroorzaken van een te vermijden ongeval, +5 voor pole position, ...)

 

Of iets compleet anders:

- Laat ze iets bouwen die zo snel gaat als menselijk mogelijk is...maar geen driver aids.

- Enkel regels mbt veiligheid

Link naar reactie
Delen op andere sites

Je vergeet nog dat de begrafenissen van de coureurs live uitgezonden moeten worden.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Als Massa de voorgaande jaren zo goed was als hij nu was dan zou Alonso minstens een keer meer wereldkampioen geworden zijn .

 

Ik vrees dat je gelijkt heb.

Link naar reactie
Delen op andere sites

V12?

 

Hoe lang is dat geleden :lol:

 

1995 Ferrari, winst in Canada door Alesi en op weg naar dubbel in Monza tot de camera van Alesi de ophanging van Berger vernielde en Alesi uitviel met een defect.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik snap heel de hetze rond de banden eigenlijk niet goed? Dat is toch voor iedereen gelijk?

 

Bandenoorlog? Terug met 6 wagens aan de start staan? Terug blistering dat het niet meer schoon is?

 

Och de problemen zijn nog steeds dezelfde als 10 jaar terug, de een gaat beter om met banden als een andere. Bij de Pirellis valt het echter iets harder op en is het nefast voor de race. Dus geen gemeld, racen

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik vind 4 pitstops moeten doen op 1 race omdat de banden amper meegaan echt belachelijk. DRS en KERS hoeft voor mij ook niet, ik vind dat inhalen dan ook niet spectaculair. Ook zie je dat rijders zich gaan inhouden en maar op 80% rijden om de banden overdreven te sparen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Terug blistering dat het niet meer schoon is?

Technisch kinnen ze die banden zo slijtvast maken als ze maar willen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik snap heel de hetze rond de banden eigenlijk niet goed? Dat is toch voor iedereen gelijk?

 

Bandenoorlog? Terug met 6 wagens aan de start staan? Terug blistering dat het niet meer schoon is?

 

Och de problemen zijn nog steeds dezelfde als 10 jaar terug, de een gaat beter om met banden als een andere. Bij de Pirellis valt het echter iets harder op en is het nefast voor de race. Dus geen gemeld, racen

 

Natuurlijk is het voor iedereen gelijk, maar nu is het toch niet meer om aan te zien als ze elkaar beginnen voorbij laten om hun banden te sparen, als ze zoals vettel pas op 10 ronden van het einde nog eens mogen doorduwen, ...

 

Voor mij was het vorig jaar goed, dit jaar vind ik het iets te extreem. Allee, sommigen hadden na een halfuur race al 2x gepit voor bandjes.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Technisch kinnen ze die banden zo slijtvast maken als ze maar willen.

Alleen alles daartussen is schijnbaar moeilijk.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Alleen alles daartussen is schijnbaar moeilijk.

 

Ook dat is een keuze van de fabrikant. Ze hebben opdracht gekregen die banden te laten slijten zoals ze nu doen. Moest het anders moeten, dan kan dat.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Pirelli zegt zelf dat 4 stops te veel is.
Dan hebben ze hun target gemist.

Imo ligt het probleem dat races niet spannend genoeg zijn ook op veel andere plaatsen. (runn-off, toerenlimiet, technische regels, hertanken, het kwalificatie format...) de banden alleen verantwoordelijk houden is ook onredelijk.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Pirelli zegt zelf dat 4 stops te veel is.

Dan hebben ze hun target gemist.

Imo ligt het probleem dat races niet spannend genoeg zijn ook op veel andere plaatsen. (runn-off, toerenlimiet, technische regels, hertanken, het kwalificatie format...) de banden alleen verantwoordelijk houden is ook onredelijk imo.

 

Ik zeg enkel dat ze die slijtage zonder probleem kunnen bijstellen. Zelfs zij kunnen niet voorspellen wat de precieze slijtage zal zijn gezien de vele parameters.

 

Ik ga akkoord dat dit belachelijk was.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het team van Lotus hoopt dat Pirelli tot de conclusie komt dat nog een verandering aan het rubber voor dit seizoen toch niet nodig is. Na het weekend in Spanje, waar de bandenleverancier al een nieuwe harde compound introduceerde, gaf de Italiaanse bandenfabrikant toe dat meer wijzigingen mogelijk zijn voor de Britse Grand Prix. In Barcelona vielen de banden van ellende uit elkaar en kozen de meeste teams voor vier stops.

Lotus niet, dat stuurde Kimi Raikkonen met drie stops naar de tweede plek. Teambaas Eric Boullier is niet blij met het voornemen van Pirelli voor verdere aanpassingen voor Silverstone. De overige teams hebben gewoon te weinig gedaan om het rubber te doorgronden, zo luidt de strekking van zijn betoog. "Het zou niet eerlijk zijn als ze de banden veranderen, maar zoals met alles zullen we daar mee om gaan. Het is voor iedereen hetzelfde."

"Men moet de juiste vraag stellen. Het draait niet om de banden, het draait om wat je met de auto doet om het rubber te sparen, wat ons beter lukt dan anderen. De omstandigheden zijn voor alle teams gelijk. Pirelli kwam in Spanje al de meest klagende renstal tegemoet met een nieuwe harde compound. Maar ik denk niet dat ze verder nog wat wijzigen. Pirelli is gevraagd banden te produceren die het twintig ronden volhouden en dat hebben ze gedaan. Meer niet."

http://www.f1today.net/nl/nieuws/lotus-zou-aanpassing-aan-compounds-oneerlijk-vinden

 

Hij heeft gelijk, imho.

Dit zou in het nadeel zijn van onder andere Ferrari en Lotus, die hun zaakjes inmiddels goed voor elkaar hebben.

 

Ze moeten gewoon zorgen dat die problemen met het loopvlak opgelost worden en dat er veilig geracet kan worden.

Iedereen rijdt al sinds het begin van het seizoen met dezelfde banden, dus waarom dan plots aanpassingen gaan doorvoeren...

Link naar reactie
Delen op andere sites

On the other hand: 't Was de eerste keer in x aantal jaren dat de winnaar van een droge GP van Spanje niet van de eerste startrij vertrok... Maar de Mercedessen hebben dan ook wel een érg rare en bandenvretende setup :D

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Algemene Voorwaarden Gebruiksvoorwaarden | Privacybeleid