Ga naar inhoud

Peugeot 308


Parsifal

Aanbevolen berichten

yes, ik vond hem semi vlot voor een 1.2 met (niet zeker van) 80pk, maar een aangename sound moet je niet verwachten. Qua rijdynamiek was dat spel zo dood als het groot was dankzij zijn complete gebrek aan feedback over wat voor wegdek je je op bevindt. De zetels waren prima, zeker ivgl de 208 waar ik moet mee rondrijden, maar al de rest van het interieur vond ik maar "zo zo". De wegligging was stukken beter dan mijn 208, maar kan in geen 100 jaar tippen aan dat van de Bora, wat een vergelijkbare auto is denk ik.

 

Het interieur was vrij van rammels, een revelatie tov mijn 208, maar echt mooi vond ik het niet met zijn goedkoop ogende en aanvoelende afwerking. Over afwerking gesproken: niet gelijklopende koetswerknaden zijn een doorn in het oog, en dat voor een serieproductie wagen :s dat snap ik echt niet.

 

Die kist is een perfecte wagen voor 95% van de hersenloze kopers. Hij ziet er goed uit van ver, waardoor ze het gevoel hebben een coole wagen gekocht te hebben. En dat is alles wat er toe doet bij het doelpubliek denk ik. Ze vullen dan ook perfect hun verwachtingen in:

- Van rijplezier kennen ze niks anders zouden ze nooit een 308 kopen, dus de ophanging mag slecht zijn om toch een tevreden klant te hebben

- Sportieve piloten zullen het ook al niet zijn dus de motorisatie is niet belangrijk.

- Premium zijn die mensen niet gewoon, anders kochten ze een ander merk 2ehands met hun 20k, dus dus moet het ook niet premium aanvoelen want ze kennen dat niet :D dus vinden ze normaal wat ze krijgen

- De instap is easy, perfect voor een peugeot klant

- Hij ziet er modern uit, wat perfect is om mee te gaan stoefen in de nieuwe verkaveling bij de andere jonge gezinnen

 

Het wordt een bestseller, maar enkel en alleen omdat het clienteel niet is zoals ons.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Jaaa ok je hebt met een 1.2 gereden :lolz:

Dat is nu net de enige motorisatie die daar totaal niet meer in past, is hopeloos traag en te licht voor de vooras waardoor het verschil met de 1.6THP 125 (dewelke een schitterend écht basisblok is) immens is, zeker qua stuurgevoel. De echte rijkwaliteiten en besturing zijn met een 1.2 gewoon teniet gedaan.

Een 308 met de sportstoelen, 2e uitrustingsniveau, en bv die 1.6THP 125 is imo een Golf tegenstander. Ophanging en onderstel is ook wel een topper vind ik dan weer, met weinig rol maar toch een stille demping en geen rare trekken. En ok qua absolute interieurafwerking moet je dat niet gaan vergelijken, maar dat moet je met een BMW 1 ook niet proberen imo.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 3 jaren later...

Dat de leeuw nu helemaal terug in de grill zit vind ik een grote verbetering. Die hoort daar gewoon thuis. [emoji7]

Link naar reactie
Delen op andere sites

Op 2017-5-11 om 19:47 zei Joske:

Dat de leeuw nu helemaal terug in de grill zit vind ik een grote verbetering. Die hoort daar gewoon thuis. emoji7.png

Bij de GT(-line) was dat al zo hè. Maar inderdaad, veel beter.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Algemene Voorwaarden Gebruiksvoorwaarden | Privacybeleid