josenjef 320 Geplaatst: 17 mei 2013 Delen Geplaatst: 17 mei 2013 Daarom dat de DSG op 120gr/km zit, en de BMT op 121? Mijne zit nog op 135 hoor, is geen BMT. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
gTa 24.121 Geplaatst: 17 mei 2013 Delen Geplaatst: 17 mei 2013 2009 BMW 530d xDrive touring automatic R6 3-liter 235pk 500Nm 4WD Tot nu toe: 10 à 12 liter in 't stad 8 à 10 liter in mixed gebruik 6,5 à 8 liter op autostrade Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
William Blake 2.668 Geplaatst: 17 mei 2013 Delen Geplaatst: 17 mei 2013 best veel eigenlijk.. een 530i zal daar toch niet zover van verwijderd zitten denk ik? Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
gTa 24.121 Geplaatst: 17 mei 2013 Delen Geplaatst: 17 mei 2013 Met m'n ma de hare heb ik ca. 2 maand op stap geweest, of iets minder pakt. Ik zat toen aan gemiddeldes van 12 à 13 liter per tank. Nu aan 9 à 9,5 per tank. In 't stad verbruikte ik met de 630 zo'n 15 à 18 liter, op autostrade zo'n 9 à 11. Zelfde rijstijl. Mijn xd weegt even veel en is minder goed gestroomlijnd. Ik schat dus dat ik met een facelift xi (272pk) zo'n 2 à 3 liter / 100 km méér zou hebben verbruikt dan met m'n xd nu. Dat had ik er voor over gehad. Maar 'k vond er geen dus 't is nu een diesel. Heb nog gemaild met een fransman (Nord) die een prefacelift 530xi touring met automaat te koop had staan, kar was 7 jaar oud en had geen 100tkm dus "lokaal" gebruik; die zat op 15 à 16 liter gemiddeld bij lokale ritten, wat sneller rijden is 11 à 12 op autostrade of 9 à 10 als je rustig reed op tempomat. Bij stevige ritjes scoorde die makkelijk meer dan 20 liter. Ik schat dat de x in de naam 1 à 2 liter diesel / 100 km kost (afhankelijk van de ritten & rijstijl), bij een benzine is dat er 2 à 3. (misschien minder met de nieuwe generatie xDrive) Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Martini Racing 2.540 Geplaatst: 17 mei 2013 Delen Geplaatst: 17 mei 2013 2009 BMW 530d xDrive touring automatic R6 3-liter 235pk 500Nm 4WD Tot nu toe: 10 à 12 liter in 't stad Alé, das bijna evenveel als onze Range. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
gTa 24.121 Geplaatst: 17 mei 2013 Delen Geplaatst: 17 mei 2013 Wat, de 9,3 gemiddeld of de 10-12? Ik doe 75% echt stadsverkeer, hé, met aanschuiven in binnenstadfiles en gemiddelde snelheid over 1 tank van 35 km/u. Normaal bollen met veel stukken constante snelheid boven de 70 (wat ik zo goed als nooit doe) zakt 'ie mooi naar 8, of 7. Compatibiliteit van ons autogebruik met diesel is niet bijster groot, I know. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Andy 153 Geplaatst: 17 mei 2013 Delen Geplaatst: 17 mei 2013 Da's wel weinig, perfect het normverbruik dat BMW opgeeft zelfs Mijn moeder zit meestal rond de 11,5-12, op lange afstanden zakt dat wel naar 9 liter laagste ooit was eens 7,6 liter, hoogste 23 liter (op 1 tank) 64.000 km Ja, over het verbruik heb ik niet te klagen. Die 9,7l gem. verbruik is wel al over een afstand van +/-7000km zonder reset. Als ik echt een volledige tank rustig rij, haal ik 720km maar dit is wel zonder een keer door te gassen. 1 Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Corneel 2.097 Geplaatst: 17 mei 2013 Delen Geplaatst: 17 mei 2013 Jij bent echt de Corneel der S2000' Dat is het voordeel van te rijden met een goed gerijpt motorblok. Koppel dat aan een manuele bak met een chauffeur die wat vooruitziend rijdt en je gaat onder de opgegeven cijfers. Automaat heeft me telkens liggen met de E, ga te veel boven de 3000 rpm om zuinig te kunnen rijden. En het moet ook maar niet zo plezant zijn om de aanwezige power te gebruiken. De A6 ging toch niet vooruit, of je nu doortrok of op koppel reed. Dan maar voor het zuinigste gekozen. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Martini Racing 2.540 Geplaatst: 17 mei 2013 Delen Geplaatst: 17 mei 2013 Wat, de 9,3 gemiddeld of de 10-12? Ik doe 75% echt stadsverkeer, hé, met aanschuiven in binnenstadfiles en gemiddelde snelheid over 1 tank van 35 km/u. Normaal bollen met veel stukken constante snelheid boven de 70 (wat ik zo goed als nooit doe) zakt 'ie mooi naar 8, of 7. Compatibiliteit van ons autogebruik met diesel is niet bijster groot, I know. Die 10-12, de range doet 12-12,5 momenteel int stad. Die rijdt dagelijks van de ene outskirt van Gent naar de andere. (joy als de binnenring 1 vak wordt) Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Baiden 522 Geplaatst: 18 mei 2013 Delen Geplaatst: 18 mei 2013 2003 Opel Astra G 1.4i 1006xx km Deze tankbeurt 453km gereden met 39,8l. (combinatie van stadsverkeer en een heen- & terug Antwerpen aan 120). Een 8.8l/100km dus. Boordcomputer is een beetje optimistisch: claimt 8.4l/100km. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
BlackFox 2.079 Geplaatst: 18 mei 2013 Delen Geplaatst: 18 mei 2013 Automaat heeft me telkens liggen met de E, ga te veel boven de 3000 rpm om zuinig te kunnen rijden. En het moet ook maar niet zo plezant zijn om de aanwezige power te gebruiken. De A6 ging toch niet vooruit, of je nu doortrok of op koppel reed. Dan maar voor het zuinigste gekozen. Dan ben je de automaat nog niet gewoon, of je wilt te vlot rijden Ik kan de E perfect op 2000rpm laten schakelen keer na keer. Maar als je dan ook nog een beetje vlot vooruit wilt komen moet je wel telkens de gas lossen zodat hij schakelt In C zetten doet ook veel voor koppelrijden. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Corneel 2.097 Geplaatst: 18 mei 2013 Delen Geplaatst: 18 mei 2013 Ik rij graag vlot. Met de A6 was dat altijd plankgas in lage toeren (tussen 1500 en 2500 rpm). Ik vind de E te traag als ik die rond de 2k rpm hou, gewoon omdat ie zijn koppel niet vol gebruikt (behalve in het hernemen om in te halen, dan lukt het wel). Nu ja, aan de lichten gewoon vloeren tot net voor de kickdown en er gaat zeer weinig mee. Automaat staat constant op C, in S trekt hij te ver door. 3700 rpm moet ie al zijn max pk's hebben (schakelmoment C), S gaat tot 4200, maar in die 500rpm valt niets te rapen. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Carlito 5.715 Geplaatst: 19 mei 2013 Delen Geplaatst: 19 mei 2013 Net een weekend achter de rug met de A180CDI 932km vooral snelweg aan cruise control op snelheidslimiet 90-110-120-130. Volgetankt voor en na. 38,24 liter moeten tanken. 4,1 gemiddeld dus. Pak dan nog dat het met tanken enkele liters scheelt in totaal, dus de 4,7 op BC over bijna 3.000 km kan best wel eens correct zijn. Vanaf de mijne er is begin ik met spritmonitor Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Jan 914 Geplaatst: 19 mei 2013 Delen Geplaatst: 19 mei 2013 A180 CDI is echt een zuinig hok! Zowel met de OM607 als met de 651. Al enkele keren een weekend mee gereden, dook telkens onder de 5L bij rustig rijgedrag Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
gTa 24.121 Geplaatst: 20 mei 2013 Delen Geplaatst: 20 mei 2013 Die 10-12, de range doet 12-12,5 momenteel int stad. Die rijdt dagelijks van de ene outskirt van Gent naar de andere. (joy als de binnenring 1 vak wordt) Dan heeft 'ie nog warm, gedurende 2/3e van z'n rit. Den onzen heeft zelfs dat voordeel nog niet... :-/ Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
JanC 7.218 Geplaatst: 6 juni 2013 Auteur Delen Geplaatst: 6 juni 2013 Ik geef de aftrap: 14/05/13 2010 VW Golf VI Variant 1.6 TDI (105 pk), 5M, staalvelgen op 205-banden 141.475 km 963 km (langere ritten, vrij rustig) 44,5 liter 4,6 liter / 100 km Vandaag getankt. 1150 km 50,5 liter 4,4 liter / 100 km Schommelt eigenlijk altijd rond de 4,5. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
toere 14.593 Geplaatst: 6 juni 2013 Delen Geplaatst: 6 juni 2013 Heen en terug Gullegem-Antwerpen Heen en terug Gullegem-Knokke gemiddeld 17,2 L Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Ceke 2.240 Geplaatst: 6 juni 2013 Delen Geplaatst: 6 juni 2013 Na 4000 km met de x1, 8.2 gemiddeld Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Aanbevolen berichten
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.