Ga naar inhoud

Verbruikstopic


JanC

Aanbevolen berichten

Daarom dat de DSG op 120gr/km zit, en de BMT op 121?

 

Mijne zit nog op 135 hoor, is geen BMT.

Link naar reactie
Delen op andere sites

2009 BMW 530d xDrive touring automatic

R6 3-liter 235pk 500Nm 4WD

 

549191.png

 

Tot nu toe:

  • 10 à 12 liter in 't stad
  • 8 à 10 liter in mixed gebruik
  • 6,5 à 8 liter op autostrade
Link naar reactie
Delen op andere sites

Met m'n ma de hare heb ik ca. 2 maand op stap geweest, of iets minder pakt. Ik zat toen aan gemiddeldes van 12 à 13 liter per tank. Nu aan 9 à 9,5 per tank. In 't stad verbruikte ik met de 630 zo'n 15 à 18 liter, op autostrade zo'n 9 à 11. Zelfde rijstijl. Mijn xd weegt even veel en is minder goed gestroomlijnd. Ik schat dus dat ik met een facelift xi (272pk) zo'n 2 à 3 liter / 100 km méér zou hebben verbruikt dan met m'n xd nu. Dat had ik er voor over gehad. Maar 'k vond er geen dus 't is nu een diesel.

 

Heb nog gemaild met een fransman (Nord) die een prefacelift 530xi touring met automaat te koop had staan, kar was 7 jaar oud en had geen 100tkm dus "lokaal" gebruik; die zat op 15 à 16 liter gemiddeld bij lokale ritten, wat sneller rijden is 11 à 12 op autostrade of 9 à 10 als je rustig reed op tempomat. Bij stevige ritjes scoorde die makkelijk meer dan 20 liter.

 

Ik schat dat de x in de naam 1 à 2 liter diesel / 100 km kost (afhankelijk van de ritten & rijstijl), bij een benzine is dat er 2 à 3. (misschien minder met de nieuwe generatie xDrive)

Link naar reactie
Delen op andere sites

 

2009 BMW 530d xDrive touring automatic

R6 3-liter 235pk 500Nm 4WD

 

549191.png

 

Tot nu toe:

  • 10 à 12 liter in 't stad

 

Alé, das bijna evenveel als onze Range.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Wat, de 9,3 gemiddeld of de 10-12? Ik doe 75% echt stadsverkeer, hé, met aanschuiven in binnenstadfiles en gemiddelde snelheid over 1 tank van 35 km/u.

Normaal bollen met veel stukken constante snelheid boven de 70 (wat ik zo goed als nooit doe) zakt 'ie mooi naar 8, of 7.

 

Compatibiliteit van ons autogebruik met diesel is niet bijster groot, I know. :D

Link naar reactie
Delen op andere sites

Da's wel weinig, perfect het normverbruik dat BMW opgeeft zelfs :D

 

Mijn moeder zit meestal rond de 11,5-12, op lange afstanden zakt dat wel naar 9 liter 

laagste ooit was eens 7,6 liter, hoogste 23 liter (op 1 tank)

 

64.000 km

Ja, over het verbruik heb ik niet te klagen.

Die 9,7l gem. verbruik is wel al over een afstand van +/-7000km zonder reset.

Als ik echt een volledige tank rustig rij, haal ik 720km maar dit is wel zonder een keer door te gassen.

  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Jij bent echt de Corneel der S2000' :D

 

Dat is het voordeel van te rijden met een goed gerijpt motorblok.

Koppel dat aan een manuele bak met een chauffeur die wat vooruitziend rijdt en je gaat onder de opgegeven cijfers.

Automaat heeft me telkens liggen met de E, ga te veel boven de 3000 rpm om zuinig te kunnen rijden. En het moet ook maar niet zo plezant zijn om de aanwezige power te gebruiken. De A6 ging toch niet vooruit, of je nu doortrok of op koppel reed. Dan maar voor het zuinigste gekozen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Wat, de 9,3 gemiddeld of de 10-12? Ik doe 75% echt stadsverkeer, hé, met aanschuiven in binnenstadfiles en gemiddelde snelheid over 1 tank van 35 km/u.

Normaal bollen met veel stukken constante snelheid boven de 70 (wat ik zo goed als nooit doe) zakt 'ie mooi naar 8, of 7.

 

Compatibiliteit van ons autogebruik met diesel is niet bijster groot, I know. :D

Die 10-12, de range doet 12-12,5 momenteel int stad. Die rijdt dagelijks van de ene outskirt van Gent naar de andere. (joy als de binnenring 1 vak wordt)

Link naar reactie
Delen op andere sites

2003 Opel Astra G 1.4i 

1006xx km 

Deze tankbeurt 453km gereden met 39,8l.  (combinatie van stadsverkeer en een heen- & terug Antwerpen aan 120). Een 8.8l/100km dus. 
Boordcomputer is een beetje optimistisch: claimt 8.4l/100km. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Automaat heeft me telkens liggen met de E, ga te veel boven de 3000 rpm om zuinig te kunnen rijden. En het moet ook maar niet zo plezant zijn om de aanwezige power te gebruiken. De A6 ging toch niet vooruit, of je nu doortrok of op koppel reed. Dan maar voor het zuinigste gekozen.

 

Dan ben je de automaat nog niet gewoon, of je wilt te vlot rijden :D

 

Ik kan de E perfect op 2000rpm laten schakelen keer na keer. Maar als je dan ook nog een beetje vlot vooruit wilt komen moet je wel telkens de gas lossen zodat hij schakelt :D

In C zetten doet ook veel voor koppelrijden.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik rij graag vlot. Met de A6 was dat altijd plankgas in lage toeren (tussen 1500 en 2500 rpm).

Ik vind de E te traag als ik die rond de 2k rpm hou, gewoon omdat ie zijn koppel niet vol gebruikt (behalve in het hernemen om in te halen, dan lukt het wel). Nu ja, aan de lichten gewoon vloeren tot net voor de kickdown en er gaat zeer weinig mee.

Automaat staat constant op C, in S trekt hij te ver door. 3700 rpm moet ie al zijn max pk's hebben (schakelmoment C), S gaat tot 4200, maar in die 500rpm valt niets te rapen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Net een weekend achter de rug met de A180CDI

932km vooral snelweg aan cruise control op snelheidslimiet 90-110-120-130.

Volgetankt voor en na. 38,24 liter moeten tanken.

4,1 gemiddeld dus. Pak dan nog dat het met tanken enkele liters scheelt in totaal, dus de 4,7 op BC over bijna 3.000 km kan best wel eens correct zijn. Vanaf de mijne er is begin ik met spritmonitor

Link naar reactie
Delen op andere sites

A180 CDI is echt een zuinig hok! Zowel met de OM607 als met de 651. Al enkele keren een weekend mee gereden, dook telkens onder de 5L bij rustig rijgedrag

Link naar reactie
Delen op andere sites

Die 10-12, de range doet 12-12,5 momenteel int stad. Die rijdt dagelijks van de ene outskirt van Gent naar de andere. (joy als de binnenring 1 vak wordt)

Dan heeft 'ie nog warm, gedurende 2/3e van z'n rit.

 

Den onzen heeft zelfs dat voordeel nog niet... :-/

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 3 weken later...

Ik geef de aftrap:

 

14/05/13

2010 VW Golf VI Variant 1.6 TDI (105 pk), 5M, staalvelgen op 205-banden

141.475 km

963 km (langere ritten, vrij rustig)

44,5 liter

4,6 liter / 100 km

 

Vandaag getankt.

1150 km

50,5 liter

4,4 liter / 100 km

Schommelt eigenlijk altijd rond de 4,5.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Algemene Voorwaarden Gebruiksvoorwaarden | Privacybeleid