Ga naar inhoud

Mazda 3


Gast

Aanbevolen berichten

De auto is 4460 mm lang – gelijk aan de vorige Mazda3 – en telt 1795 mm (+40) in de breedte. De hoogte bedraagt 1450 mm en de wielbasis groeide van 2640 mm naar 2700 mm. Verwacht dus een bulkje meer beenruimte achterin. Op motorisch gebiedt steekt Mazda voorlopig de middelvinger op naar hybridetechnieken en gaan ze voor hun in-house ontwikkelde SkyActive-vernuftigheden. Denk aan remenergieregeneratie in condensatoren (i-ELOOP) en lichtgewicht technieken. Het gewicht varieert tussen de 1.190 en 1.330 kg.

Er komt een SKYACTIV G 1.5 viercilinder met 100 pk beschikbaar die in 10,8 seconden naar de 100 sprint en een topsnelheid van 182 km/u heeft, evenals een SKYACTIVE G 2.0 met 120 en 160 pk. Deze motorvarianten zitten in respectievelijk 8,9 en 8,2 seconden op de 100. Dieselaars zijn aangewezen op een SKYACTIVE-D 2.2 met 150 pk en 380 Nm. De blokken kunnen aan een handbak met zes versnellingen worden gekoppeld, of aan een automaat met evenzoveel verzetten.

In het interieur vinden we een 7-inch touchscreen waaraan Mazda internetconnectiviteit koppelt. Ook het hardop voorlezen van je inkomende berichten behoort tot de mogelijkheden, evenals een Active Driving Display, wat Mazda’s naamgeving is voor een head-up display.

 

 

 

 

mazda-mazda3-2014-leak-001.jpg

 

mazda-mazda3-2014-leak-005.jpg

 

mazda-mazda3-2014-leak-009.jpg

 

mazda-mazda3-2014-leak-010.jpg

 

mazda-mazda3-2014-leak-011.jpg

 

mazda-mazda3-2014-leak-013.jpg

 

mazda-mazda3-2014-leak-014.jpg

 

http://www.autoblog.nl/nieuws/nieuwe-mazda3-dit-is-hem-59943

 

 

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Niets onverwacht, maar knap!

 

Die lichtunits boven de mistlampen vooraan zitten wat ongelukkig precies?

 

Menigte, spuw eens wat objectieve commentaren aub.  :)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dat scherm op het dashboard is gestolen bij Audi.

 

En het onderstuur ook.

Audi is idd sterk in onderstuur, maar ze hebben er geen patent op hoor!

  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Best een knappe auto, maar veel te veel gelijkenissen met de Mazda 6, ik zie echt amper onderscheid. (ook een Audi-tactiek)

 

Anders missen ze identiteit?  :D

Link naar reactie
Delen op andere sites

Mazda is op de goede weg om hun terug meer op de kaart (in Europa) te zetten. Het lijkt inderdaad allemaal veel op de Mazda 6, maar welk merk heeft daar tegenwoordig geen last van met al die besparingen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Achterkant is zéér knap, voorkant vind ik ok, maar de zijkant is niet mijn ding. Die golvende lijn vind ik maar niks (idem bv Audi A5, daar vind ik dat ook niet mooi), hierdoor lijkt de zijkant ter hoogte van de voordeur in 2 gesplitst en 'breekbaar' als het ware.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Vind hem wel knap! Ze zijn goed bezig bij mazda  :)

Ze doen wel niet mee met de downsizing hype, hopelijk brengt dat de verkoopscijfers niet in gevaar, ik juich het alleen maar toe  :lol:

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 maanden later...

Hoed af voor dit ding!

 

De badge buyer gruwelt ervan en velen vermoeden dat je je eigendunk moet achterlaten voor je met een Mazda mag rijden, maar ... een "pretty loaded" versie kost minder dan een basic '1 of A3 met 40 pk minder! Makes you wonder.

 

En minder afgewerkt dan een BMW '1? Think again. 't Leder voelt zelfs aangenamer en voor de rest is de plastiek identiek. Haal er de Mazda-badge af en hang er Infiniti badge op, of een Lexus badge and everybody digs it.

 

Opened my eyes...

  • Vind ik leuk 4
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 3 weken later...

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Algemene Voorwaarden Gebruiksvoorwaarden | Privacybeleid