Ga naar inhoud

Maserati Ghibli S of BMW 650i GC


Gast

  

25 leden hebben gestemd

  1. 1. Welke kies je?

    • Bmw 650i GC
      12
    • Maserati Ghibli S
      8
    • Ik vind ze allebei maar kak
      5


Aanbevolen berichten

'Hallo ik rij met een BMW'
of
'Hallo ik rij met een Maserati'

De BMW is een ferm ding, maar geef me toch maar de Maser! :D

Link naar reactie
Delen op andere sites

De Maserati doet me redelijk weinig qua looks, dus dan maar de 650i.

 

Een ritje met beiden zou mijn mening natuurlijk wel kunnen veranderen :)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Qua looks aan de buitenzijde ben ik van geen van beiden 100% overtuigd. om de een of andere reden vind ik de M6 GC veel knapper dan een 'gewone' met M-sportpakket. Misschien dat een andere wat ruigere velg wonderen kan doen. Het interieur daarentegen is magistraal. Alles wat je ziet is bekleed met prachtig leder in contrast stitching. Gewoon zalig om zo'n interieur te zitten.

 

De Maserati lijkt mij binnenin al heel wat minder 'chique'. Ook de buitenzijde vind ik niet echt wow. 

 

Een testrit zal mij moeten overtuigen. Qua sound zal de Maserati winnen voor mij, want die geblazen V8 van BMW klinkt imo bagger, net als de M6 trouwens.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Voor mij de 650i. Ik vind zo'n Ghibli meer iets voor tegenover een 5 serie te plaatsen. Indien de Ghibli een Quatroporte geweest was dan sowieso de quatroporte.

Link naar reactie
Delen op andere sites

De BMW toch wel.. 

 

Maserati voelt voor mij als een klasse lager aan. Vooral dan op het vlak van afwerking van het interieur.. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Die Mas zal wat speelser rijden maar ben geen fan van zijn looks, klinkt wel lekker. Een 6 vind ik dan weer te veel een posers bak (groot, zwaar, niet praktisch en niet zo agiel).

Nipt de Maserati als ik dan toch moet kiezen....omdat ik denk dat hij leuker rijdt en klinkt.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Zwaar en niet agiel...

 

Hmm. Vergeleken met een Lotus, sure. Maar ooit al eens met een 650i gereden? Dat rijdt véél lichtvoetiger dan je denkt.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Zwaar fan van Maserati maar de Ghibli kan je niet direct tegenover een 6GC zetten. Hoort eerder in de richting van E-klasse, 5-reeks en A6. Quattroporte had er beter tegenover gepast.

 

En eigenlijk vind ik de 6GC wel een knappe verschijning.

 

Dus 6GC.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Zwaar fan van Maserati maar de Ghibli kan je niet direct tegenover een 6GC zetten. Hoort eerder in de richting van E-klasse, 5-reeks en A6. Quattroporte had er beter tegenover gepast.

 

En eigenlijk vind ik de 6GC wel een knappe verschijning.

 

Dus 6GC.

Zat al enkele dagen over 'n antwoord te sjieken; Renskitalltowin heeft dat goed gezegd!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Zwaar en niet agiel...

Hmm. Vergeleken met een Lotus, sure. Maar ooit al eens met een 650i gereden? Dat rijdt véél lichtvoetiger dan je denkt.

Zet maar eens enen af :D nee hoor ik ga uit van een veronderstelling in dit geval en wil graag mijn mening herzien, zou niet liever willen trouwens.

Kijk ik naar de bouw van de wagen lijkt me dat vrij "lomp", vandaar.

Kijk ik dan naar de repo van de Mas lijkt die me gewoon wat meer rijderswagen met de mindere afwerking tov de 6.

Nu goed het is utopie want geen van beide wagens kan me aanspreken. X6 - 6 reeks zijn een soort wagens die me niet aanspreken vanwege het onpraktische tov een X5 - 5 of 7 reeks, de meerwaarde LIJKT me vooral een soort poser gehalte.

Een coupe zou ik altijd in een kleinere "maat" kopen trouwens.

Misschien kan een "sales adviseur" me overtuigen van het tegendeel ?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Euhm, ge steunt er onze franstalige collega's wat extra mee in hun lamlendigheid?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Zwaar en niet agiel...

Hmm. Vergeleken met een Lotus, sure. Maar ooit al eens met een 650i gereden? Dat rijdt véél lichtvoetiger dan je denkt.

Zet maar eens enen af :D nee hoor ik ga uit van een veronderstelling in dit geval en wil graag mijn mening herzien, zou niet liever willen trouwens.

Kijk ik naar de bouw van de wagen lijkt me dat vrij "lomp", vandaar.

Kijk ik dan naar de repo van de Mas lijkt die me gewoon wat meer rijderswagen met de mindere afwerking tov de 6.

Nu goed het is utopie want geen van beide wagens kan me aanspreken. X6 - 6 reeks zijn een soort wagens die me niet aanspreken vanwege het onpraktische tov een X5 - 5 of 7 reeks, de meerwaarde LIJKT me vooral een soort poser gehalte.

Een coupe zou ik altijd in een kleinere "maat" kopen trouwens.

Misschien kan een "sales adviseur" me overtuigen van het tegendeel ?

Als je eens een uurtje tijd hebt en naar Bornem wil karren, wil ik je gerust eens laten testen op mijn kosten.

Moet je maar een seintje geven.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dan betaal je geen biv? En dat komt bij zo een wagen nooit goedkoper uit als je veel kms moet malen aan uw 0.34 euro de km.....

Link naar reactie
Delen op andere sites

De BIV is bij zo'n 50i niet gestegen sinds Di Rupo. Net als voordien is dat net geen €5.000,-

Dat een zware benzine qua verbruikskost duurder is dan een diesel, dat is logisch. Hoe meer km's je rijdt met zo'n wagen, hoe duurder het wordt. Echter voor iemand die minder dan 20k km per jaar doet, vind ik zelfs in BE zo'n 50i nog verantwoord. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Algemene Voorwaarden Gebruiksvoorwaarden | Privacybeleid