Speedhunter 4.215 Geplaatst: 17 juli 2013 Delen Geplaatst: 17 juli 2013 Wanneer Mercedes een nieuw model onthult, is het aftellen naar de dikke AMG-versie. Vandaag presenteert het Duitse merk de ster van z'n gamma, de S 63 AMG!Gisteren plaagde Mercedes nog met een korte video, vandaag is-ie officieel: de nieuwe S 63 AMG. De kersverse powerlimo heeft net als z'n voorganger een 5,5-liter biturbo V8 onder de kap. Waar het vorige model het met 544 pk moest doen, schopt de nieuwe het tot 585 pk. Ook het koppel neemt toe, en wel met 100 Nm naar 900 Nm.Wat heeft dat tot gevolg voor z'n prestaties? De nieuwe S 63 AMG schiet in 4,4 seconden naar de 100 km/h. Doorsprinten doet-ie, uiteraard elektronisch begrensd, tot 250 km/h. Z'n broertje met lange wielbasis krijgt standaard 4Matic mee, waardoor hij dat klusje in bijna een halve seconde minder klaart. De snelheidsmeter van de lange S 63 wijst na 4 seconden al de magische 100-grens aan. Ook vierwielaandrijving op de korte S-klasse? Kan geregeld worden, 4Matic is optioneel leverbaar.Wat heeft zo'n explosieve krachtbron voor effect op de inhoud van de brandstoftank? Door speciale lichtgewicht techniek van AMG, AMG Lightweight Performance, is de S 63 zo'n 100 kilo lichter dan de vorige AMG-versie. Het brandstofverbruik is voor de korte versie vastgesteld op 10,1 liter op 100 km. De LWB-uitvoering lust met 10,3l/100 km íets meer. Gemiddeld is-ie 0,4 l/100 km minder dorstig dan z'n voorganger. Het Lightweight-sausje bestaat uit lichtgewicht wielen, een extra lichte lithium accu en een lichter remsysteem. De 'bak' voor het reservewiel is zelfs vervaardigd uit koolstofvezel.AMG monteert een uitlaatsysteem met beweegbare kleppen in de einddempers die de intensiteit van het geluid kunnen regelen. Wie nog enigszins beschaafd wil rondgaan, zet de transmissie in standje C (Controlled Efficiency). Voor wie graag de gaskraan opentrekt, zijn de standen Sport en Manual in het leven geroepen. Het effect? Een harde grom en het typische AMG-geluid. Schakelen gaat overigens met een Speedshift MCT 7-trapsautomaat.Optioneel levert Mercedes keramische remschijven met een diameter van 420 mm op de S 63 AMG. Ze zijn te herkennen aan een speciaal logootje en speciaal gelakte remklauwen. Op de IAA In Frankfurt zullen we de auto voor het eerst in levenden lijve kunnen bewonderen. In september staat de Duitse überslee in de Nederlandse showrooms.Bron: Autoweek Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
BlackFox 2.079 Geplaatst: 17 juli 2013 Delen Geplaatst: 17 juli 2013 Behoorlijk beschaafd uiterlijk nog.En hoe dik is die zetel? Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
William Blake 2.669 Geplaatst: 17 juli 2013 Delen Geplaatst: 17 juli 2013 Wat een auto. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Vicious 3.812 Geplaatst: 17 juli 2013 Delen Geplaatst: 17 juli 2013 Koppel @ 900nm Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
tuscani 10.016 Geplaatst: 17 juli 2013 Delen Geplaatst: 17 juli 2013 bij dat vooraanzicht dacht ik direct. wat een arabierenbak. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
SB-01 2.977 Geplaatst: 17 juli 2013 Delen Geplaatst: 17 juli 2013 Koppel @ 900nm Poeh, dat heb ik ook... In de camion De achterkant vind ik enorm geslaagd, de voorkant is nog even wennen. Dat is een beetje zoals bij de E-klasse. Momenteel vind ik de pré-facelift nog steeds knapper dan de nieuwe. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
William Blake 2.669 Geplaatst: 17 juli 2013 Delen Geplaatst: 17 juli 2013 Koppel @ 900nm Gek cijfer.. nog eens 100 Nm meer dan in de E/CLS 63 S AMG Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Brunault 3.747 Geplaatst: 17 juli 2013 Delen Geplaatst: 17 juli 2013 Geef mij maar mijn brulaap Een luxeauto met een sporthart is iets wat ik niet zo kan smaken Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Bralo20 371 Geplaatst: 17 juli 2013 Delen Geplaatst: 17 juli 2013 Ne korte met 4 matic graag, inpakken moet niet, 'k zal hem zo wel meenemen Maw: knap bakske... Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Jeroen_M5 1.371 Geplaatst: 17 juli 2013 Delen Geplaatst: 17 juli 2013 Jah, niet normaal vet é. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Maaher 1.999 Geplaatst: 18 juli 2013 Delen Geplaatst: 18 juli 2013 Men doet er alles aan om het gewicht zo laag mogelijk te houden. Hopelijk doen de eigenaars dat ook en hebben ze geen BMI dat kan concurreren met het maximum koppel. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
gTa 24.135 Geplaatst: 18 juli 2013 Delen Geplaatst: 18 juli 2013 Neat! Leuk dat 'ie nauwelijks opvallender geworden is dan de non-AMG's. Ugh Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
DDé 2.654 Geplaatst: 18 juli 2013 Delen Geplaatst: 18 juli 2013 Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Jenkins 1.993 Geplaatst: 18 juli 2013 Delen Geplaatst: 18 juli 2013 Ik vind de velgen niet zo mooi Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Bralo20 371 Geplaatst: 18 juli 2013 Delen Geplaatst: 18 juli 2013 Men doet er alles aan om het gewicht zo laag mogelijk te houden. Hopelijk doen de eigenaars dat ook en hebben ze geen BMI dat kan concurreren met het maximum koppel. Geen probleem, als mijn stukske Franse brol Renault mij kan vervoeren dan zal dan zeker wel lukken met die S63AMG Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Maaher 1.999 Geplaatst: 19 juli 2013 Delen Geplaatst: 19 juli 2013 Ik had 't niet over jou hoor. Mercedes heeft alle moeite gedaan om er 100 kilo af te krijgen op de weegschaal en dan kunnen ze pronken met een bewonderenswaardige 0.4 l/100km minder aan gemiddeld verbruik...in theorie. Een zwaar persoon doet dat gunstiger verbruik toch teniet? Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
fiddy 782 Geplaatst: 19 juli 2013 Delen Geplaatst: 19 juli 2013 Wat stel je voor? Dat men VAA gaat koppelen aan de bmi van de bestuurder? Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
ICM 22.305 Geplaatst: 19 juli 2013 Delen Geplaatst: 19 juli 2013 Wat stel je voor? Dat men VAA gaat koppelen aan de bmi van de bestuurder? zwijgen jij Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Maverick 1.996 Geplaatst: 19 juli 2013 Delen Geplaatst: 19 juli 2013 Die schermen Zetels zijn dan weer Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Maaher 1.999 Geplaatst: 19 juli 2013 Delen Geplaatst: 19 juli 2013 Wat stel je vast? Kleine nuance. Ik maak gewoon de bedenking dat die race naar "zo licht mogelijk" weer in de verf wordt gezet maar dat het waarschijnlijk niet veel zal uitmaken in de praktijk. That's all. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Gast Geplaatst: 19 juli 2013 Delen Geplaatst: 19 juli 2013 Wat een hondslelijk ding. concurrent van de panamera he Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Speedhunter 4.215 Geplaatst: 19 juli 2013 Auteur Delen Geplaatst: 19 juli 2013 concurrent van de panamera he goeike Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Aanbevolen berichten
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.