Ga naar inhoud

Mercedes-Benz S63 AMG


Speedhunter

Aanbevolen berichten

Wanneer Mercedes een nieuw model onthult, is het aftellen naar de dikke AMG-versie. Vandaag presenteert het Duitse merk de ster van z'n gamma, de S 63 AMG!

Gisteren plaagde Mercedes nog met een korte video, vandaag is-ie officieel: de nieuwe S 63 AMG. De kersverse powerlimo heeft net als z'n voorganger een 5,5-liter biturbo V8 onder de kap. Waar het vorige model het met 544 pk moest doen, schopt de nieuwe het tot 585 pk. Ook het koppel neemt toe, en wel met 100 Nm naar 900 Nm.
Wat heeft dat tot gevolg voor z'n prestaties? De nieuwe S 63 AMG schiet in 4,4 seconden naar de 100 km/h. Doorsprinten doet-ie, uiteraard elektronisch begrensd, tot 250 km/h. Z'n broertje met lange wielbasis krijgt standaard 4Matic mee, waardoor hij dat klusje in bijna een halve seconde minder klaart. De snelheidsmeter van de lange S 63 wijst na 4 seconden al de magische 100-grens aan. Ook vierwielaandrijving op de korte S-klasse? Kan geregeld worden, 4Matic is optioneel leverbaar.
Wat heeft zo'n explosieve krachtbron voor effect op de inhoud van de brandstoftank? Door speciale lichtgewicht techniek van AMG, AMG Lightweight Performance, is de S 63 zo'n 100 kilo lichter dan de vorige AMG-versie. Het brandstofverbruik is voor de korte versie vastgesteld op 10,1 liter op 100 km. De LWB-uitvoering lust met 10,3l/100 km íets meer. Gemiddeld is-ie 0,4 l/100 km minder dorstig dan z'n voorganger. Het Lightweight-sausje bestaat uit lichtgewicht wielen, een extra lichte lithium accu en een lichter remsysteem. De 'bak' voor het reservewiel is zelfs vervaardigd uit koolstofvezel.
AMG monteert een uitlaatsysteem met beweegbare kleppen in de einddempers die de intensiteit van het geluid kunnen regelen. Wie nog enigszins beschaafd wil rondgaan, zet de transmissie in standje C (Controlled Efficiency). Voor wie graag de gaskraan opentrekt, zijn de standen Sport en Manual in het leven geroepen. Het effect? Een harde grom en het typische AMG-geluid. Schakelen gaat overigens met een Speedshift MCT 7-trapsautomaat.
Optioneel levert Mercedes keramische remschijven met een diameter van 420 mm op de S 63 AMG. Ze zijn te herkennen aan een speciaal logootje en speciaal gelakte remklauwen. Op de IAA In Frankfurt zullen we de auto voor het eerst in levenden lijve kunnen bewonderen. In september staat de Duitse überslee in de Nederlandse showrooms.

Bron: Autoweek

m1nyj9cbpmu5.jpg

 

m1nyj9ab8rua.jpg

m1nyj99botuj.jpg

m1nyj9abaru9.jpg

m1nyj9cbo4u6.jpg

m1nyj9abc8u8.jpg

m1nyj9cbllu7.jpg

m1nyj9abhfud.jpg

m1nyj9ab6bub.jpg

m1nyj9abjfuc.jpg

m1nyj99bucug.jpg

m1nyj99bsouh.jpg

m1nyj99bqsui.jpg

m1nyj9abfque.jpg

m1nyj9abdduf.jpg

Link naar reactie
Delen op andere sites

 

Koppel @ 900nm :lolz:

 

Poeh, dat heb ik ook...

 

 

In de camion :lol:

 

 

De achterkant vind ik enorm geslaagd, de voorkant is nog even wennen.

Dat is een beetje zoals bij de E-klasse. Momenteel vind ik de pré-facelift nog steeds knapper dan de nieuwe.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Geef mij maar mijn brulaap

Een luxeauto met een sporthart is iets wat ik niet zo kan smaken

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ne korte met 4 matic graag, inpakken moet niet, 'k zal hem zo wel meenemen B)

 

 

Maw: knap bakske... :D

Link naar reactie
Delen op andere sites

Men doet er alles aan om het gewicht zo laag mogelijk te houden. Hopelijk doen de eigenaars dat ook en hebben ze geen BMI dat kan concurreren met het maximum koppel.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Neat! Leuk dat 'ie nauwelijks opvallender geworden is dan de non-AMG's.

 


m1nyj99bucug.jpg

 

 

Ugh :inlove:

Link naar reactie
Delen op andere sites

Men doet er alles aan om het gewicht zo laag mogelijk te houden. Hopelijk doen de eigenaars dat ook en hebben ze geen BMI dat kan concurreren met het maximum koppel.

 

Geen probleem, als mijn stukske Franse brol Renault mij kan vervoeren dan zal dan zeker wel lukken met die S63AMG :lolz:

Link naar reactie
Delen op andere sites

:oops: Ik had 't niet over jou hoor.

 

Mercedes heeft alle moeite gedaan om er 100 kilo af te krijgen op de weegschaal en dan kunnen ze pronken met een bewonderenswaardige 0.4 l/100km minder aan gemiddeld verbruik...in theorie. Een zwaar persoon doet dat gunstiger verbruik toch teniet?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Wat stel je vast?

Kleine nuance. Ik maak gewoon de bedenking dat die race naar "zo licht mogelijk" weer in de verf wordt gezet maar dat het waarschijnlijk niet veel zal uitmaken in de praktijk. That's all.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Algemene Voorwaarden Gebruiksvoorwaarden | Privacybeleid