Ga naar inhoud

F1 GP van Hongarije 2013


Glenn-N

Aanbevolen berichten

Vrijdag 26 juli 2013

10.00-11.30 1ste vrije training
14.00-15.30 2de vrije training

Zaterdag 27 juli 2013

11.00-12.00 3de vrije training
14.00-15.00 Kwalificatie - LA DEUX HD, VIER HD

Zondag 28 juli 2013

14.00 Magyar Nagydíj - LA UNE HD, VIER HD

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

De rijlijn wel ja. Maar wie zich morgen tijdens de kwalificatie op een even plaats kwalificeert heeft minder geluk.

 

Verder ziet het er voor Vettel weer heel goed uit. :(

Link naar reactie
Delen op andere sites

Die commentaar op VT4 :fp:

 

Ze zijn aan het wortelen over Webber z'n KERS systeem, en links in beeld komt een graphic met kers en toeren en versnelling enz. Ik denk dat ongeveer IEDEREEN gezien heeft dat die graphic niet van webber was... maar toch was er met de KERS volgens hun niks fout want het systeem was in gebruik.

 

Zo dom als stront eigenlijk é die twee :D

  • Vind ik leuk 2
Link naar reactie
Delen op andere sites

Ja :party: :party: :party: :party: vanaf ronde vijf hebben we een rijdende chicane op positie 1 :party: :party: :party: :party:

  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

JAAAAAAAA!!!!!!

:party: :party: :party:

Wat een heerlijke race, oververdiend gewonnen, zelfs een paar knappe moves, hij is in vorm, houden zo!!

Romain was voor mij the second best, heb enorm sympathie voor die ket en kut hoe die voor het minste zo hard gestraft wordt....

Kimmi heeft weer een paar coolness points gescoord door Sebastian na z'n uitleg op het podium een troostend schouderklopje te geven...

Link naar reactie
Delen op andere sites

JAAAAAAAA!!!!!!

:party: :party: :party:

Wat een heerlijke race, oververdiend gewonnen, zelfs een paar knappe moves, hij is in vorm, houden zo!!

Romain was voor mij the second best, heb enorm sympathie voor die ket en kut hoe die voor het minste zo hard gestraft wordt....

Kimmi heeft weer een paar coolness points gescoord door Sebastian na z'n uitleg op het podium een troostend schouderklopje te geven...

 

Vooral dit :lol:

 

Q: You felt Kimi didn’t leave you enough room at turn four towards the end of the race. You felt that was a bit too close?

SV: Yeah, I told him but he was laughing only. It was fine. Obviously in the heat of the moment it was quite tight getting into there, I tried to prepare the next corner but nearly lost the car. That’s racing.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hamilton

Knappe race van Hamilton (het moet gezegd worden) met een kleine beetje hulp van Button.

 

Grosjean

  • Het gemekker van Alonso over Grosjean bij de start: bakkes spagnol
  • Inhaalbeweging op Button: OK te vroeg naar links. Zou niet meer mogen gebeuren. Raar dat hij na de race nog 20 seconden hiervoor aan zijn broek krijgt, er is tijd genoeg geweest om tijdens de race te beslissen. Button kan er weer een pak over zagen.
  • Inhaalbeweging op Massa: of het was zoals nu of het was een crash. Hoe dan ook, Grosjean was gestraft gewees.

Het lijkt me dat die jongen niets meer goed kan/mag doen.

 

Kimi

Kwali's moeten beter. Racepace zit goed, heeft zelf ruim 15 seconden goed gemaakt op Hamilton na de pitstops, mede door de extra pitstop van Hamilton (of door 1 minder van Kimi). Blijkt wederom uiterst consistent zijn puntjes te pakken.

 

Vettel

Tja het is eens iets anders dan riant op kop te rijden. Veel meer moeite om Button in te halen dan Hamilton. Heeft achter Button misschien wel de race en zeker de 2de plaats verloren. Maar dat is racen. Het gemekker op het einde is precies wel een wereldkampioengezeik.

 

Webber

Rare strategie.. Had 3de kunnen worden maar een dijk van een race ondanks zijn startpositie.

 

Alonso

De Ferrari is gewoon te traag. En moet vooral minder zeiken.

Ongeoorloofd DRS gebruik is niet bestraft! Raar. Het wordt me duidelijk dat voor Ferrari zich bij Whiting heeft gemeld van de inhaalpoging van Grosjean op Massa.

 

Massa

Punten zijn er, wel 2 keer betrokken in een incident met schade tot gevolg (zonder bestraffing). Zou graag volgend jaar iemand anders in de Ferrari zien.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Grosjean kan zogezegd niets meer goed doen. Dat lijkt inderdaad zo te zijn.

 

Maar kijk eens naar Hamilton, dat waren tenminste zuivere inhaalmanouvres. Zo kan het dus ook...

 

Kimi is 2 ronden te laat binnengekomen voor zijn laatste pitstop. Hij had de laatste 3 ronden in elkaar gezakte rondetijden (2 seconden trager per ronde). Dan kom je toch na 1 zo'n rondje binnen voor nieuwe banden? (en ja ik snap dat je daardoor je laatste stint 2 ronden langer moet doen met banden)

Zijn achterstand op zijn voorligger (Webber lag toen tweede) ging van 3 naar 9 seconden in 3 ronden tijd, daarvoor was het stabiel..

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb een paar seconden (toevallig) op VT4 gekeken.

 

 

Fonetisch: "...ligt het plaatsje noerboerg...en de bekende noerboergring".

 

FAK!

 

Fucking amateurs, wat staat die Umlaut daar te doen misschien?

  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb de start gezien op VT4 omdat ik er te laat aan dacht dat het F1 was en La Deux niet direct vond :D

Toen ze daar zeiden dat Vettel zijn teammaat ah wegduwen was terwijl het Grosjean was heb ik gezapt. En ja dat was al na bocht 1 :D

Link naar reactie
Delen op andere sites

Iemand ook gezien hoe Alonso Webber ophield en zo Grosjean (?) doorliet?

 

Zo'n actie heb ik wel gezien, maar dat was met een achterblijver die halfslachtig plaats maakte waardoor Webber vertwijfeld niet direct op het gas ging. Grosjean twijfelde niet (zoals altijd, do or die en 50% kans op een straf, maar dit keer was het zijn goede 50%)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Algemene Voorwaarden Gebruiksvoorwaarden | Privacybeleid