Ga naar inhoud

F1 GP van België 2013 (Spa-Francorchamps)


Glenn-N

Aanbevolen berichten

bbc>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>vier

 

echt, kijk op bbc, zo veel beter

Like d'uh?! :D

Link naar reactie
Delen op andere sites

Goed dat Alonso en Hamilton doen wat ze moeten doen, maar jammer dat Vettel (die een PAK boe-geroep getrakteerd krijgt :lol: ) hen op de meest optimale wijze pareert. Geen goeie zaak voor het kampioenschap. :(

Link naar reactie
Delen op andere sites

Goed dat Alonso en Hamilton doen wat ze moeten doen, maar jammer dat Vettel (die een PAK boe-geroep getrakteerd krijgt :lol: ) hen op de meest optimale wijze pareert. Geen goeie zaak voor het kampioenschap. :(

Was niet tegen Vettel dacht ik maar tegen nieuw Greenpeace protest.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Net terug thuis was saaie race maar was er wel van deze ochtend en veel kunnen rondkuieren en de race zelf op mooie spots kunnen volgen.

Geen enkele van de races was echt leuk om live te zien. Sean Edwards als een van de hoogtepunten voor mij ....

Geplaatste Afbeelding

Onze Belgische deelnemer

Geplaatste Afbeelding

Mooie combo :D

Geplaatste Afbeelding

Link naar reactie
Delen op andere sites

Los van de fan-sfeer rond 't circuit, vraag ik me inderdaad af wat de meerwaarde is van 't live volgen van een F1-race. Bij de 24h van Le Mans draait het helemaal om het gebeuren, de sfeer ... maar als je de race echt goed wil volgen zit je beter thuis in je zetel voor TV met nog een laptop op de schoot. Bij een F1-weekend heb je enkele korte races waardoor je zelfs niet eens dezelfde klasse aan het werk kan zien op verschillende plaatsen op circuit (tegen dat je van de paddock naar bv pouhon bent gelopen is de race over). Daar nog 'es die superdure tickets bij... ik ga 't alvast niet snel doen.

 

Tenzij (zoals gezegd) je voor de sfeer gaat, da's wel wreed wijs.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Los van de fan-sfeer rond 't circuit, vraag ik me inderdaad af wat de meerwaarde is van 't live volgen van een F1-race. Bij de 24h van Le Mans draait het helemaal om het gebeuren, de sfeer ... maar als je de race echt goed wil volgen zit je beter thuis in je zetel voor TV met nog een laptop op de schoot. Bij een F1-weekend heb je enkele korte races waardoor je zelfs niet eens dezelfde klasse aan het werk kan zien op verschillende plaatsen op circuit (tegen dat je van de paddock naar bv pouhon bent gelopen is de race over). Daar nog 'es die superdure tickets bij... ik ga 't alvast niet snel doen.

 

Tenzij (zoals gezegd) je voor de sfeer gaat, da's wel wreed wijs.

 

Zelfde mening alhier, één keer geweest naar de F1 op de Nürburgring en eigenlijk was ik teleurgesteld. Heb het voor geen meter kunnen volgen en zonder oordoppen was ik nog doof geworden op de koop toe.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Helemaal akkoord ! Maar als je kan zorgen dat je pitwalk tickets hebt en de paddocks kan bezoeken van die nevenkoersen heb je een unieke dag...

Geplaatste Afbeelding

Paddocks GP2 en 3

Geplaatste Afbeelding

Supercup

Geplaatste Afbeelding

  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Los van de fan-sfeer rond 't circuit, vraag ik me inderdaad af wat de meerwaarde is van 't live volgen van een F1-race. Bij de 24h van Le Mans draait het helemaal om het gebeuren, de sfeer ... maar als je de race echt goed wil volgen zit je beter thuis in je zetel voor TV met nog een laptop op de schoot. Bij een F1-weekend heb je enkele korte races waardoor je zelfs niet eens dezelfde klasse aan het werk kan zien op verschillende plaatsen op circuit (tegen dat je van de paddock naar bv pouhon bent gelopen is de race over). Daar nog 'es die superdure tickets bij... ik ga 't alvast niet snel doen.

 

Tenzij (zoals gezegd) je voor de sfeer gaat, da's wel wreed wijs.

 

Behalve de sfeer vond ik er eigenlijk ook niets beter aan om de F1 live te volgen. Ofwel ligt het aan Spa-Francorchamps, het zicht op het circuit is er vrijwel overal beperkt. Accomodatie trekt echt op niets. Goed dat ik er was op uitnodiging van ING, van ik zou er echt geen €200 (of hoeveel kost een ticket) aan willen geven.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Helemaal akkoord ! Maar als je kan zorgen dat je pitwalk tickets hebt en de paddocks kan bezoeken van die nevenkoersen heb je een unieke dag...

 

Ook daarmee 100% akkoord, dan is het een topdag. Zo dicht bij die machines kunnen, ongestoord 'es van dichtbij kunnen kijkien, met rijders of teamleden kunnen praten, de actie van dichtbij zien, voelen, horen en ruiken --> super.

 

Maar ofwel is dat op uitnodiging, ofwel is dat (voor mijn portemonnaie toch) erg duur. En uiteindelijk zie ik toch altijd graag de koers zelf.

 

Als je 't geluk hebt van goeie tickets te hebben op een grand stand aan Eau Rouge of de Raidillon, én als je dan ook nog eens voor een groot scherm zit waarop je de koers zelf kan volgen, dan vind ik het wel de moeite. Eén keer kunnen doen (op uitnodiging) en dat vond ik top. Maar als ik zie wat gold tickets kosten, miljaar...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Supercup

u4evera2.jpg

 Zo grappig met die gesloten motorkap. :lol: Raar zicht. Je bent gewoon van daar luchtroosters aan te treffen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Vrijdag had ik een bronze ticket, de hele dag rond het circuit gelopen en veel gezien. Zaterdag had ik dan een ticket voor de tribune net voor tegenover de pitboxen. Toch ook veel actie en piloten gezien, en het ook nog vrij goed kunnen volgen op een tv scherm. Vandaag dan op het gemakje in de zetel de GP bekeken. Op die manier heb je toch een leuke en betaalbare ervaring :)

 

Ongelooflijk wat voor een (geldverslindend) circus F1 is...

 

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

 

 

Als je 't geluk hebt van goeie tickets te hebben op een grand stand aan Eau Rouge of de Raidillon, én als je dan ook nog eens voor een groot scherm zit waarop je de koers zelf kan volgen, dan vind ik het wel de moeite. Eén keer kunnen doen (op uitnodiging) en dat vond ik top. Maar als ik zie wat gold tickets kosten, miljaar...

Daar zaten wij en eerlijk gezegd, ik zou nergens anders willen zijn dan daar. Wat een beleving. :inlove:

Link naar reactie
Delen op andere sites

Wat een weekend, helemaal anders om het live te beleven! Het is echt wel een show en voor het merendeel van het publiek zijn de support races bijzaak. Wij hebben alles gezien en meegemaakt inclusief de gekke camping en de sfeer, we hadden een brommerke bij om van de camping naar het circuit te rijden en hebben wat afgelachen.:D

De beste heeft toch weer gewonnen, draai of keer het hoe je wil maar Vettel is gewoon top. Dat Webber weer niet verder dan P5 geraakt terwijl hij op medium banden stond en Rosberg op hard zegt genoeg. Alonso schitterend gestart en weer dikke punten, ronde na ronde was het duidelijk dat Vettel gewoon sneller was en verder uitliep.

 

Verder serieus onder de indruk van zo'n voorbij vliegende bolide eau rouge zien op te knallen, de geluiden die er aan te pas komen zijn waanzin. GP2, GP3 en Supercup was ook zeer leuk om te zien. Kortom meer dan het geld waard voor heel het weekend en ga zeker nog eens terug. Ben wel ramgaar nu en moet dringend gaan maffen. Thx Moptic voor het perfecte gezelschap tijdens dit weekendje!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik had vrijdag het geluk om achter de schermen ook eens te gaan kijken.

 

Ik was enorm onder de indruk van de organisatie en de logistiek die daar komt bij kijken. Je kan je er geen totaalbeeld bij vormen tot je de rij trucks ziet staan en de tijdelijke buildings die ze er neerplanten. Nog indrukwekkender is het om te horen hoe Bernie echt wel alles onder zijn controle houdt... Tot en met de wijn die je er drinkt... 

 

Soit, ik was blij om het vandaag goed te kunnen volgen met informatieve commentaar van de BBC.

Maar toch wel benieuwd hoe Greenpeace erin geslaagd is om dit ook allemaal op poten te zetten. Jammer van de vele HLN reacties op hun Facebookpagina, want ze hebben een punt. Anderzijds hebben we aan de F1 geen onbelangrijke evoluties te danken in de autowereld.... Het blijft een dubbel gevoel. 

post-138-0-29765000-1377461225_thumb.jpg

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Algemene Voorwaarden Gebruiksvoorwaarden | Privacybeleid