Ga naar inhoud

lichtpatroon amerikaanse koplampen


luigi

Aanbevolen berichten

Hallo allemaal,

Ik overweeg om in mijn land rover defender full led koplampen te plaatsen.
Nu zijn deze koplampen een pak goedkoper als ik ze in Amerika koop. De koplampen worden in Taiwan gemaakt, degene voor de Europese markt krijgen een ECE keur (dus normaal toegelaten op de keuring), degene voor de Amerikaanse markt krijgen een SAE keurmerk. Als ik de amerikaanse versie koop geraak ik er misschien niet mee door te keuring, maar dat is niet echt een probleem voor mij. Ik wil alleen de tegenliggers op onze Belgische wegen niet te veel verblinden. Iemand die weet of er een verschil is tussen het lichtpatroon van een koplamp voor de Amerikaanse markt en één voor de Europese markt? Beide koplampen zijn wel voor landen waar aan de linkerkant gereden wordt. Het gaat hem om volgend product:

http://www.noldengmbh.de/en/company/...-led-headlight

Link naar reactie
Delen op andere sites

Koplampen voor de amerikaanse markt hebben een brandpunt, maw de lichtbundel wordt naar het midden geleid.

ece hebben een tekening

LED heeft een totaal ander projectietekening en die kunnen nu op de technische controle nog niet gecontroleerd worden

 

headlight-beams.gif

  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Koplampen voor de amerikaanse markt hebben een brandpunt, maw de lichtbundel wordt naar het midden geleid.

ece hebben een tekening

LED heeft een totaal ander projectietekening en die kunnen nu op de technische controle nog niet gecontroleerd worden

 

headlight-beams.gif

? Niet gecontroleerd?

Bij stilstand is het lichtbeeld van een LED koplamp op de tester net hetzelfde als een halogeen of Xenon. Anders mogen ze niet in het verkeer gebracht worden.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Algemene Voorwaarden Gebruiksvoorwaarden | Privacybeleid