dragonfly 14.973 Geplaatst: 26 juli 2017 Geplaatst: 26 juli 2017 http://www.wrc.com/en/wrc/news/july-2017/loeb-return/page/4724--12-12-.html NINE-TIME WORLD RALLY CHAMPION SEBASTIEN LOEB WILL REJOIN CITROËN RACING IN THE COMING WEEKS TO TEST THE SQUAD'S C3 WORLD RALLY CAR. Quote
The Swede 6.662 Geplaatst: 26 juli 2017 Auteur Geplaatst: 26 juli 2017 Beetje raar dat ze daar zo lang moesten op wachten. Dat hij voor Peugeot competitie rijdt in Rally Raid moet hem niet beletten een Citroen te testen. De merken zijn dan nog van dezelfde groep. Quote
utah 552 Geplaatst: 26 juli 2017 Geplaatst: 26 juli 2017 Zit daar dan niemand bij, buiten Loeb, die de wagens deftig kan afstellen? Quote
Gastje 157 Geplaatst: 26 juli 2017 Geplaatst: 26 juli 2017 4 uur geleden zei The Swede: Beetje raar dat ze daar zo lang moesten op wachten. Dat hij voor Peugeot competitie rijdt in Rally Raid moet hem niet beletten een Citroen te testen. De merken zijn dan nog van dezelfde groep. Er waren een beetje spanningen tss die 2 Quote
The Swede 6.662 Geplaatst: 27 juli 2017 Auteur Geplaatst: 27 juli 2017 12 hours ago, utah said: Zit daar dan niemand bij, buiten Loeb, die de wagens deftig kan afstellen? Het probleem is dat je rijders nodig hebt die de rallies in het WK kennen. En, itt de anderen, zetten Citroen steeds alles in op ÉÉN (Franse) rijder en de rest moesten jonge meeloperkes zijn die vooral Mr Loeb niet naar de kroon zouden steken. Probleem met jonge gasten, is dat die nadien ergens anders gaan rijden ipv met pensioen te gaan zoals Grönholm of Sainz. Dat gezegd zijnde had Citroën ook gewoon wat ouderen rijders kunnen inhuren, zoals VW en Toyota deden. Solberg reed bvb met Citroën. Alleen zijn ze er met hun hautain gedrag erin geslaagd om die ook tegen de haren te strijken... tja, als ge u jarenlangs arrogant opstelt, dan betaal je op een dag het gelag. Quote
#166 276 Geplaatst: 27 juli 2017 Geplaatst: 27 juli 2017 (aangepast) 6 uur geleden zei The Swede: Het probleem is dat je rijders nodig hebt die de rallies in het WK kennen. En, itt de anderen, zetten Citroen steeds alles in op ÉÉN (Franse) rijder en de rest moesten jonge meeloperkes zijn die vooral Mr Loeb niet naar de kroon zouden steken. yup. en als dan bleek dat zo een jong gastje toch behoorlijk kon sturen, mocht die beschikken om het seizoen daarop met ne skoda S2000 te gaan rijden. 27 juli 2017 aangepast door #166 Quote
The Swede 6.662 Geplaatst: 27 juli 2017 Auteur Geplaatst: 27 juli 2017 1 hour ago, #166 said: yup. en als dan bleek dat zo een jong gastje toch behoorlijk kon sturen, mocht die beschikken om het seizoen daarop met ne skoda S2000 te gaan rijden. Om nadien Mr Loeb met zijne Polo dik op zijn doos te geven Al begrijp ik het wel niet helemaal. Er lopen nog heel wat oude rotten met ervaring rond die wel een zondagcent willen bijverdienen. Dat de Yaris WRC zo competitief is, is geen toeval. Mäkinen zelf is geen onervaren jongen en nadien heeft hij half Finland ingehuurd om zijn kleinnood op punt te stellen. Citroën kon ook aan Markko Märtin, Rovanperä, Kankkunen, Auriol of andere efkes vragen om mee te werken. Quote
#166 276 Geplaatst: 27 juli 2017 Geplaatst: 27 juli 2017 15 minuten geleden zei The Swede: Citroën kon ook aan Markko Märtin, Rovanperä, Kankkunen, Auriol of andere efkes vragen om mee te werken. heeft märtin dat niet gedaan nadat ie gestopt is met competitie? kan me niet herinneren voor welk merk. Quote
The Swede 6.662 Geplaatst: 27 juli 2017 Auteur Geplaatst: 27 juli 2017 Ze doen dat allemaal. Vandaar de vraag waarom Citroën enkel Meeke liet rijden bij de ontwikkeling. Ze geven een beetje de indruk dat het hen allemaal niet meer interesseert. Idem met de keuzevan piloten. Van deze renstal verwacht je toch dat als kleppers als Latvala en Ogier vrij komen bij VW, ze er direct één proberen strikken... Quote
#166 276 Geplaatst: 28 juli 2017 Geplaatst: 28 juli 2017 ogier heeft al gedaan voor vandaag. neuville niet echt op dreef ... http://www.wrc.com/en/wrc/results/finland/stage-times/page/376-233---.html Quote
dragonfly 14.973 Geplaatst: 28 juli 2017 Geplaatst: 28 juli 2017 3 minuten geleden zei #166: ogier heeft al gedaan voor vandaag. neuville niet echt op dreef ... http://www.wrc.com/en/wrc/results/finland/stage-times/page/376-233---.html Is toch meestal zo dat Neuville de eerste stages nog wat moet wakker worden of wat rustiger begint Quote
#166 276 Geplaatst: 28 juli 2017 Geplaatst: 28 juli 2017 1 uur geleden zei dragonfly: Is toch meestal zo dat Neuville de eerste stages nog wat moet wakker worden of wat rustiger begint heeft waarschijnlijk ook te maken met de startvolgorde. Quote
dragonfly 14.973 Geplaatst: 28 juli 2017 Geplaatst: 28 juli 2017 't Is duidelijk dat de Finnen wat thuisvoordeel hebben Quote
The Swede 6.662 Geplaatst: 28 juli 2017 Auteur Geplaatst: 28 juli 2017 Niet enkel thuisvoordeel. We hadden het er twee weken terug met de vroegere team manager van Toyota nog over dat Latvala en Lappi waarschijnlijk sterk zouden presteren. De Toyotas werden niet enkel door Finnen afgesteld (Hanninen, Makinen, Gronholm, Latvala,...) maar het team is ook nog eens op een steenworp van Jyvaskyla gebaseerd... Wel grappig dat er vier Finnen de top vier bezetten Nu hopen dat Neuville kalm blijft, wat opklimt en genoeg punten sprokkelt om Ogier voorbij te gaan. Quote
dragonfly 14.973 Geplaatst: 28 juli 2017 Geplaatst: 28 juli 2017 13 minuten geleden zei The Swede: Nu hopen dat Neuville kalm blijft, wat opklimt en genoeg punten sprokkelt om Ogier voorbij te gaan. De 5de krijgt 10 punten dus wordt alweer moeilijk als er geen Finnen gaan crashen Quote
#166 276 Geplaatst: 28 juli 2017 Geplaatst: 28 juli 2017 1 uur geleden zei The Swede: Wel grappig dat er vier Finnen de top vier bezetten waar is de tijd dat ge er als niet-fin, gewoon niet aan te pas kwam? neuville P8 na KP11. op ongeveer een halve minuut van P5. Quote
The Swede 6.662 Geplaatst: 28 juli 2017 Auteur Geplaatst: 28 juli 2017 6 minutes ago, #166 said: waar is de tijd dat ge er als niet-fin, gewoon niet aan te pas kwam? neuville P8 na KP11. op ongeveer een halve minuut van P5. Tussen 1951 en 1989 hebben maar 4 niet Finnen de rally ooit gewonnen... 4 Zweden En nu nog is dat een Fins bastion. Op 55 edities zijn er maar 12 door een niet Fin gewonnen. 3 keer Loeb, een keer Ogier, een keer Auriol en een keer Sainz. En dat was het voor de "zuiderlingen". Martin is als Est ook een halve Fin (zelfde DNA en omgeving). Quote
Gert-Jan 416 Geplaatst: 29 juli 2017 Geplaatst: 29 juli 2017 Ik ben weer present in Finland. Wat mij opvalt is dat de Hyundai's een heel rare wegligging hebben, if any voor de achtertrein Neuville probeert écht te pushen, tis niet dat hij geen risico's pakt maar die auto reageert soms heel raar. Of dat ligt aan het diff, de dempers of uitlijning (zoals vorig jaar) weten ze nog niet maar hopelijk hebben ze dat gisteravond kunnen rechtzetten, dan ben ik er zeker van dat de tijden volgen. Wat betreft het verschil WRC16&WRC17: op sommige plaatsen springen ze verder maar lager en op andere plaatsen springen ze minder ver/hoog dankzij de aero maar de snelheid ligt duidelijk een pak hoger. Zonder die chicanes zou de gemiddelde snelheid sowieso richting 130 km/h gaan, misschien zelfs erover tis gigantisch vet om die mannen hier aant werk te zien, aan de andere kant valt er nu in België niks meer te zien bij wijze van. It's an addiction 5 Quote
The Swede 6.662 Geplaatst: 29 juli 2017 Auteur Geplaatst: 29 juli 2017 Moet es naar de Articrally gaan dan ginder. Al even lollig, vaak zelfs sneller want ze hebben minder risico in de bomen te belanden (ze leunen tegen de sneeuwmuren) en ge hebt geen last van de muggen Ondertussen is Neuville wel erg zwaar op zijn doos aan het krijgen. Maar ik denk dat die gewoon redelijk wil uitrijden en punten pakken (+powerstage). D'r nu afgaan kost hem zijn kop, geloof ik. Quote
Gixxer 611 Geplaatst: 30 juli 2017 Geplaatst: 30 juli 2017 Ze doen dat allemaal. Vandaar de vraag waarom Citroën enkel Meeke liet rijden bij de ontwikkeling. Ze geven een beetje de indruk dat het hen allemaal niet meer interesseert. Idem met de keuzevan piloten. Van deze renstal verwacht je toch dat als kleppers als Latvala en Ogier vrij komen bij VW, ze er direct één proberen strikken...Heb eens gelezen dat de budgetten serieus naar beneden zijn gegaan. Quote
Maxime S 2.848 Geplaatst: 4 augustus 2017 Geplaatst: 4 augustus 2017 Toevallig fotografen van hier aanwezig in Staden volgende week? Quote
dragonfly 14.973 Geplaatst: 4 augustus 2017 Geplaatst: 4 augustus 2017 Ever wanted to take my place in the Fiesta? Come onboard! Quote
Le Capri Mauve 1.012 Geplaatst: 4 augustus 2017 Geplaatst: 4 augustus 2017 (aangepast) 27 minuten geleden zei dragonfly: Ever wanted to take my place in the Fiesta? Come onboard! Doet wat denken aan als ik met het gezin in de familievoituur een binnendoor neem, maar ik slenter zo niet. 4 augustus 2017 aangepast door Le Capri Mauve Quote
utah 552 Geplaatst: 6 augustus 2017 Geplaatst: 6 augustus 2017 Is wel erg dat hij nog een cijfer nodig heeft om te weten in welke vitesse hij staat. Moet er geen L op zijn achterruit? Quote
Maxime S 2.848 Geplaatst: 18 augustus 2017 Geplaatst: 18 augustus 2017 Deze keer helaas een kort verslag over onze voorbij rally van Staden. Het begon niet goed en het is nog slechter geëindigd... Al vanop de eerste KP merkte ik dat er iets niet juist was met de motor van onze Fiesta R200. De auto gaf niet het volle pond, had regelmatig dode momenten bij het uitkomen van een trage bocht in eerste en kon bij hoge snelheid zijn toeren niet aanhouden. Ondanks het immens slechte weer: donder, regen, hagel... had ik nochtans wel een goed gevoel in de auto (op de motor na dan). De nota's waren goed, de banden waren bijzonder goed en gezien de omstandigheden hadden we goede grip en tractie. Alleen... die motorproblemen werden erger en erger. Dat zorgde logischerwijs voor frustraties, waardoor we allebei ook onze concentratie wat verloren. Echt bijzonder frustrerend als de feeling met de auto top is, maar de auto niet mee wil. Er zat veel in, maar het kwam er dus niet uit. Het heeft er voor gezorgd dat we op de derde KP van de baan zijn gegaan. Een flauwe links met kruising over de grote baan stond iets te enthousiast in onze nota's. Doordat we geen duizend keer verkend hebben op voorhand en het onmogelijk is om op die plaats op snelheid de plaats te verkennen, hadden we de bult bij het kruisen van de weg niet gevoeld. Er stond 'links a fond over kruispunt' en hoewel ik 'm verre van a fond genomen heb, gezien de natte omstandigheden, kwamen we er toch te snel op af. Ik wou ons gebrek aan snelheid wat compenseren door niet te veel af te remmen voor de bocht. Fout dus! De auto is naar de buitenkant gesprongen en we belandden met onze rechterwielen in het gras en zijn doorgeschoven in de gracht... waar we niet meer uitgeraakt zijn. Bijzonder jammer en frustrerend! Al die voorbereidingen en moeite, al dat geld, die weken van verlangen naar dit moment,... weg na nog geen 3 KP's. Het hoort uiteraard bij de sport, maar het maakt het daarom niet minder zuur. Ik troost me met de gedachte dat het de allereerste keer is dat we van de baan gaan, in die 4 jaar dat we ondertussen (af en toe) rally rijden. Maar 't is een magere troost! Nog voor de wedstrijd goed en wel begonnen was, was het voor ons al afgelopen... Ons autootje hadden we zelf bestickerd (met dank aan @Simoni !) en ik was bijzonder tevreden met het resultaat. Maar 't heeft niet mogen zijn... Wat uiteindelijk de oorzaak van het motorprobleem is, moet nog blijken. Er wordt vermoed dat het met de benzine te maken heeft. Die auto's kunnen zowel op speciale benzine als op gewone benzine rijden. Wij reden op gewone benzine. Misschien is er daar iets fout gelopen? Het zal alleszins nog moeten blijken... Het filmpje volgt later. Quote
Aanbevolen berichten
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.