Jump to content

Rally Nieuws


The Swede

Recommended Posts

'k Was efkes verwonderd dat hier geen topic staat over rally maar wel erg veel over F1. Bij deze de lacune even invullen.

 

 

Wat me er bracht, was de gebeurtenissen op dit moment in de Rallye de France. Grotesk2 ! Ze zijn nog erger dan in de F1 nu.

 

Vanop voorhand werd aan Ogier gezegd dat hij "er mocht voor gaan in deze rally want VW staat toch met genoeg punten verschil aan de leiding in het WRC voor constructeurs".

Aan Latvala gaan ze dan voor de rally weer zeggen dat hij eerst voor de punten bij de constructeurs moet rijden, dan voor zijn eigen punten... Logisch, logisch...

 

Ondertussen mocht Latvala wel meestrijden want Ogier kreeg Loeb er niet onder en het resultaat was dat Latvala gisterenavond aan de leiding stond vóór de twee Fransozen. :lol:

Nu Loeb deze ochtend op zijn dak is gegaan, verliest Latvala plots wel de leiding aan Ogier... Call me suspicious. :(

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

  • 4 weeks later...

Denk jij echt dat Latvala rapper is dan Ogier ?

 

Ik denk dat hij intrinsiek sneller is. Ogier had een jaar de tijd om de wagen naar zijn hand te zetten. Latvala rijdt tegenwoordig met een wagen die naar de hand is gezet van asfaltrijders (Ogier en tevoren Sainz).

Link to comment
Share on other sites

Beke teleurstellende Condroz :(  Loeb wint wel met 6 minuten verschil, maar op Xavier Bouche (die 1 keer per jaar een rally rijdt) en 7 minuten op Yves Matton die ook een one-shot doet.

 

Waar zijn Snijers, Loix, Casier, Tsjoen,... ? Elk komt met het excuus af van budget, geen juiste auto, etcetc... Mijn gedacht geen enkele die het tegen Loeb wou opnemen. Wat spijtig is want ik had toch verwacht dat er enkelen de strijd zouden durven aangaan.

Link to comment
Share on other sites

Loix had gezegd dat hij ging rijden, maar uiteindelijk was er geen budget.
Volgens geruchten was hij bezig met een test voor Skoda met een 1.6 turbo.
Tsjoen heeft al heel het seizoen geen rally gereden, tis ook bij hem crisis  :noparty: 
Snijers had ook geen budget en dat vond ik echt jammer want hoe hij met die porsche rijdt is gewoonweg  :inlove: 
En Casier, tja rijdt die niet enkel rally's bij hem in de buurt?

Link to comment
Share on other sites

  • 2 months later...

Indeed, erg spijtig.

 

Hij is zo een beetje een "Grönholm" of een "McRae" aan het doen. Die hadden ook altijd pech in de Monte :(

Link to comment
Share on other sites

  • 4 weeks later...

Meeke op Citroën dit jaar? Met de Mini heeft hij nooit potten gebroken, en dan neemt CItroën hem binnen als tweede rijder? Zal daar wel meer dan crisis zijn, nadat hun goudhaantjes zijn gestopt/verkast naar andere merken.

Link to comment
Share on other sites

Meeke op Citroën dit jaar? Met de Mini heeft hij nooit potten gebroken, en dan neemt CItroën hem binnen als tweede rijder? Zal daar wel meer dan crisis zijn, nadat hun goudhaantjes zijn gestopt/verkast naar andere merken.

Erm... Meeke is wel één van de snelste piloten van de laatste x jaar, hé. Zijn probleem is dat hij ern protégé is van Rolin McCrash. Op alle gebied...

Ik herinnerme nog toen hij naar Ieper kwam. Van der Sluys zei maanden op voorhand: "ofwel gaat hij er gigantisch af, of hij wint". Eerste keer was er "gigantisch af" (in zesde), tweede keer klopte hij recordhouder en specialist Loix...

Link to comment
Share on other sites

't Was omgekeerd Swede.

In 2009 won Meeke, 2010 vol er af!

Wie is er dan in 2009 dik afgegaan? Neuville?

Link to comment
Share on other sites

Neuville,  in het donker.

Was met de BF Goodrich 207. De wagen die elke rally voorzien was van een talentvol binnenlandse piloot. Monte-Carlo was Ogier weet ik nog.

 

Wilks is er dat jaar ook afgegaan met de Proton S2000. Vlak voor mijn neus de gracht in. Is dan verder gesukkeld, maar moest dan toch de strijd staken.

Link to comment
Share on other sites

  • 3 weeks later...

Zoals jullie wel weten ben ik een fanatieke manuele bak gebruiker. Ik zat daarstraks eens naar onboard rally filmpjes te kijken en het viel me op: geen flappy paddles.

 

 

Wat zou daar de reden voor zijn?

Link to comment
Share on other sites

Klopt, althans bij WRC's.
Vroeger waren het 2.0 turbo's met een sequentiële 6-bak en ze hadden allemaal 1 paddle aan de rechterkant v/h stuur. Duwen=terugschakelen, trekken=opschakelen.
Een aantal jaren geleden moesten het 1.6 turbo's worden en zijn er nog dingen veranderd in het reglement, o.a. het verbod van paddles maar in de plaats een pook.
Kwestie van het moeilijker te maken voor de piloten dacht ik :)


 

Link to comment
Share on other sites

Dus het is effectief verboden en geen keuze om het zo te doen omdat het beter zou zijn :o dat wist ik niet :)

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

We zitten momenteel in Gran Canaria voor de rally, onder andere Didier Auriol en Juha Kankkunen rijden mee.

 

Hieronder enkele filmpjes die we afgelopen dagen al maakten, rally start pas deze avond.

 

 

 

  • Like 2
Link to comment
Share on other sites

Dus het is effectief verboden en geen keuze om het zo te doen omdat het beter zou zijn :o dat wist ik niet :)

Wat had je nou gedacht? :lol:

 

Ik houd ook van manueel schakelen, begrijp me niet verkeerd. Maar in (top)sport gaat het om winst, veel geld en eer. En dan staat rijplezier niet in 't lastenboek maar enkel efficiëntie.

Link to comment
Share on other sites

Fcuk seg. Auriol wint daar op één been. 5 min voorsprong ! OK, niet super veel tegenstand (paar WRC's toch), maar als je zo oud bent en dan efkes terug in zo een beest kruipen (waar je nooit in competitie echt mee reed) en dan dit neerzetten, chapeau :)

Link to comment
Share on other sites

Fcuk seg. Auriol wint daar op één been. 5 min voorsprong ! OK, niet super veel tegenstand (paar WRC's toch), maar als je zo oud bent en dan efkes terug in zo een beest kruipen (waar je nooit in competitie echt mee reed) en dan dit neerzetten, chapeau :)

Ja is een feit maar de serieuze concurrentie lag er allemaal snel uit natuurlijk, Kankkunen na 1 of 2 kp's, Capdevila met de Focus WRC had problemen nadat hij tegen een steen was gereden en moest de 2e dag opgeven en ook Monzon met de Mini WRC moest met problemen opgeven. 

Al de rest waren Evo's of GT's... Maar los daarvan wel knap gereden van Auriol want waren zeker zaterdagochten heel moeilijke omstandigheden met veel mist en natte stukken op de kp's.

Link to comment
Share on other sites

We hebben zelf trouwens enkele kp's afgereden en dit was voor mij de mooiste van de rally:

 

  • Like 2
Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
  • Create New...

Important Information

Terms & Conditions