The Swede 5,200 Posted October 6, 2013 Share Posted October 6, 2013 'k Was efkes verwonderd dat hier geen topic staat over rally maar wel erg veel over F1. Bij deze de lacune even invullen. Wat me er bracht, was de gebeurtenissen op dit moment in de Rallye de France. Grotesk2 ! Ze zijn nog erger dan in de F1 nu. Vanop voorhand werd aan Ogier gezegd dat hij "er mocht voor gaan in deze rally want VW staat toch met genoeg punten verschil aan de leiding in het WRC voor constructeurs". Aan Latvala gaan ze dan voor de rally weer zeggen dat hij eerst voor de punten bij de constructeurs moet rijden, dan voor zijn eigen punten... Logisch, logisch... Ondertussen mocht Latvala wel meestrijden want Ogier kreeg Loeb er niet onder en het resultaat was dat Latvala gisterenavond aan de leiding stond vóór de twee Fransozen. Nu Loeb deze ochtend op zijn dak is gegaan, verliest Latvala plots wel de leiding aan Ogier... Call me suspicious. 1 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Gastje 157 Posted October 6, 2013 Share Posted October 6, 2013 Denk jij echt dat Latvala rapper is dan Ogier ? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
The Swede 5,200 Posted November 4, 2013 Author Share Posted November 4, 2013 Denk jij echt dat Latvala rapper is dan Ogier ? Ik denk dat hij intrinsiek sneller is. Ogier had een jaar de tijd om de wagen naar zijn hand te zetten. Latvala rijdt tegenwoordig met een wagen die naar de hand is gezet van asfaltrijders (Ogier en tevoren Sainz). Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
The Swede 5,200 Posted November 4, 2013 Author Share Posted November 4, 2013 Beke teleurstellende Condroz Loeb wint wel met 6 minuten verschil, maar op Xavier Bouche (die 1 keer per jaar een rally rijdt) en 7 minuten op Yves Matton die ook een one-shot doet. Waar zijn Snijers, Loix, Casier, Tsjoen,... ? Elk komt met het excuus af van budget, geen juiste auto, etcetc... Mijn gedacht geen enkele die het tegen Loeb wou opnemen. Wat spijtig is want ik had toch verwacht dat er enkelen de strijd zouden durven aangaan. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Gert-Jan 416 Posted November 4, 2013 Share Posted November 4, 2013 Loix had gezegd dat hij ging rijden, maar uiteindelijk was er geen budget.Volgens geruchten was hij bezig met een test voor Skoda met een 1.6 turbo.Tsjoen heeft al heel het seizoen geen rally gereden, tis ook bij hem crisis Snijers had ook geen budget en dat vond ik echt jammer want hoe hij met die porsche rijdt is gewoonweg En Casier, tja rijdt die niet enkel rally's bij hem in de buurt? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Rikske 71 Posted November 7, 2013 Share Posted November 7, 2013 Renauld Verreydt volgens mij een Prodrive M3 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Rikske 71 Posted November 7, 2013 Share Posted November 7, 2013 2x pech ... http://www.youtube.com/watch?v=YRZNJqkaVQM Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Lotuzzz 14,037 Posted January 16, 2014 Share Posted January 16, 2014 Thierry toch http://www.sporza.be/cm/sporza/auto_motor/rally/140116_teammanager_over_neuville Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
The Swede 5,200 Posted January 20, 2014 Author Share Posted January 20, 2014 Indeed, erg spijtig. Hij is zo een beetje een "Grönholm" of een "McRae" aan het doen. Die hadden ook altijd pech in de Monte Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
utah 544 Posted February 16, 2014 Share Posted February 16, 2014 Meeke op Citroën dit jaar? Met de Mini heeft hij nooit potten gebroken, en dan neemt CItroën hem binnen als tweede rijder? Zal daar wel meer dan crisis zijn, nadat hun goudhaantjes zijn gestopt/verkast naar andere merken. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
tato 1,483 Posted February 23, 2014 Share Posted February 23, 2014 https://www.euroweeklynews.com/news/world-news/item/118905-dakar-rally-vehicles-used-in-drugs-operation Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
The Swede 5,200 Posted February 23, 2014 Author Share Posted February 23, 2014 Meeke op Citroën dit jaar? Met de Mini heeft hij nooit potten gebroken, en dan neemt CItroën hem binnen als tweede rijder? Zal daar wel meer dan crisis zijn, nadat hun goudhaantjes zijn gestopt/verkast naar andere merken. Erm... Meeke is wel één van de snelste piloten van de laatste x jaar, hé. Zijn probleem is dat hij ern protégé is van Rolin McCrash. Op alle gebied... Ik herinnerme nog toen hij naar Ieper kwam. Van der Sluys zei maanden op voorhand: "ofwel gaat hij er gigantisch af, of hij wint". Eerste keer was er "gigantisch af" (in zesde), tweede keer klopte hij recordhouder en specialist Loix... Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Vanni 1,304 Posted February 25, 2014 Share Posted February 25, 2014 't Was omgekeerd Swede. In 2009 won Meeke, 2010 vol er af! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
The Swede 5,200 Posted February 25, 2014 Author Share Posted February 25, 2014 't Was omgekeerd Swede. In 2009 won Meeke, 2010 vol er af! Wie is er dan in 2009 dik afgegaan? Neuville? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Vanni 1,304 Posted February 25, 2014 Share Posted February 25, 2014 Neuville, in het donker. Was met de BF Goodrich 207. De wagen die elke rally voorzien was van een talentvol binnenlandse piloot. Monte-Carlo was Ogier weet ik nog. Wilks is er dat jaar ook afgegaan met de Proton S2000. Vlak voor mijn neus de gracht in. Is dan verder gesukkeld, maar moest dan toch de strijd staken. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
PJH 15,944 Posted March 16, 2014 Share Posted March 16, 2014 Zoals jullie wel weten ben ik een fanatieke manuele bak gebruiker. Ik zat daarstraks eens naar onboard rally filmpjes te kijken en het viel me op: geen flappy paddles. Wat zou daar de reden voor zijn? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Gert-Jan 416 Posted March 16, 2014 Share Posted March 16, 2014 Klopt, althans bij WRC's.Vroeger waren het 2.0 turbo's met een sequentiële 6-bak en ze hadden allemaal 1 paddle aan de rechterkant v/h stuur. Duwen=terugschakelen, trekken=opschakelen.Een aantal jaren geleden moesten het 1.6 turbo's worden en zijn er nog dingen veranderd in het reglement, o.a. het verbod van paddles maar in de plaats een pook.Kwestie van het moeilijker te maken voor de piloten dacht ik Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
PJH 15,944 Posted March 16, 2014 Share Posted March 16, 2014 Dus het is effectief verboden en geen keuze om het zo te doen omdat het beter zou zijn dat wist ik niet Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Gastje 157 Posted March 16, 2014 Share Posted March 16, 2014 Dus het is effectief verboden en geen keuze om het zo te doen omdat het beter zou zijn dat wist ik niet Zo is het idd . Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Stevy Courteyn 30 Posted March 28, 2014 Share Posted March 28, 2014 We zitten momenteel in Gran Canaria voor de rally, onder andere Didier Auriol en Juha Kankkunen rijden mee. Hieronder enkele filmpjes die we afgelopen dagen al maakten, rally start pas deze avond. 2 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
gTa 22,626 Posted March 29, 2014 Share Posted March 29, 2014 Dus het is effectief verboden en geen keuze om het zo te doen omdat het beter zou zijn dat wist ik niet Wat had je nou gedacht? Ik houd ook van manueel schakelen, begrijp me niet verkeerd. Maar in (top)sport gaat het om winst, veel geld en eer. En dan staat rijplezier niet in 't lastenboek maar enkel efficiëntie. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
The Swede 5,200 Posted March 30, 2014 Author Share Posted March 30, 2014 Flappy paddles is voor pubers. Punt. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
The Swede 5,200 Posted March 30, 2014 Author Share Posted March 30, 2014 Fcuk seg. Auriol wint daar op één been. 5 min voorsprong ! OK, niet super veel tegenstand (paar WRC's toch), maar als je zo oud bent en dan efkes terug in zo een beest kruipen (waar je nooit in competitie echt mee reed) en dan dit neerzetten, chapeau Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Stevy Courteyn 30 Posted March 31, 2014 Share Posted March 31, 2014 Fcuk seg. Auriol wint daar op één been. 5 min voorsprong ! OK, niet super veel tegenstand (paar WRC's toch), maar als je zo oud bent en dan efkes terug in zo een beest kruipen (waar je nooit in competitie echt mee reed) en dan dit neerzetten, chapeau Ja is een feit maar de serieuze concurrentie lag er allemaal snel uit natuurlijk, Kankkunen na 1 of 2 kp's, Capdevila met de Focus WRC had problemen nadat hij tegen een steen was gereden en moest de 2e dag opgeven en ook Monzon met de Mini WRC moest met problemen opgeven. Al de rest waren Evo's of GT's... Maar los daarvan wel knap gereden van Auriol want waren zeker zaterdagochten heel moeilijke omstandigheden met veel mist en natte stukken op de kp's. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Stevy Courteyn 30 Posted April 1, 2014 Share Posted April 1, 2014 We hebben zelf trouwens enkele kp's afgereden en dit was voor mij de mooiste van de rally: 2 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.