Ga naar inhoud

Rally Nieuws

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Klote Maxime.

Troost je met de gedachte dat alle groten er ook niet altijd opblijven :P

Op naar Kortrijk wss?

BTW huurde je de Fiesta bij Carl?

Geplaatst:
33 minuten geleden zei Maxime S:

Deze keer helaas een kort verslag over onze voorbij rally van Staden.

Okee. Da's dus ferm rottig. Voor een prof is dat een rit of een hele rally, maar voor amateurs is dat het hele seizoen.

Die naft, was dat met een automatische map die zich aanpast of wisselt ge expliciet van map bij benzineswap?

Geplaatst:
27 minuten geleden zei Vanni:

Klote Maxime.

Troost je met de gedachte dat alle groten er ook niet altijd opblijven :P

Op naar Kortrijk wss?

BTW huurde je de Fiesta bij Carl?

Inderdaad, op naar Kortrijk. Hopelijk vind ik nog het benodigde budget! 

6 minuten geleden zei Le Capri Mauve:

Okee. Da's dus ferm rottig. Voor een prof is dat een rit of een hele rally, maar voor amateurs is dat het hele seizoen.

Die naft, was dat met een automatische map die zich aanpast of wisselt ge expliciet van map bij benzineswap?

Dat moet je aan het team vragen. Ik ben daar niet van op de hoogte...

Geplaatst:

Mooi verslagje... ook al is het klote om neer te moeten pennen, toch mooi geschreven [emoji6]

Respect trouwens [emoji106]

• Vind ik leuk 1
Geplaatst:

Als je in  vier jaar nooit eraf gegaan bent heb je niet hard genoeg greden. :)

Geplaatst:
9 uur geleden zei Maxime S:

Deze keer helaas een kort verslag over onze voorbij rally van Staden.

Het begon niet goed en het is nog slechter geëindigd... 
Al vanop de eerste KP merkte ik dat er iets niet juist was met de motor van onze Fiesta R200. 
De auto gaf niet het volle pond, had regelmatig dode momenten bij het uitkomen van een trage bocht in eerste en kon bij hoge snelheid zijn toeren niet aanhouden.
Ondanks het immens slechte weer: donder, regen, hagel... had ik nochtans wel een goed gevoel in de auto (op de motor na dan). De nota's waren goed, de banden waren bijzonder goed en gezien de omstandigheden hadden we goede grip en tractie. Alleen... die motorproblemen werden erger en erger.

Dat zorgde logischerwijs voor frustraties, waardoor we allebei ook onze concentratie wat verloren. 
Echt bijzonder frustrerend als de feeling met de auto top is, maar de auto niet mee wil. Er zat veel in, maar het kwam er dus niet uit.
Het heeft er voor gezorgd dat we op de derde KP van de baan zijn gegaan. Een flauwe links met kruising over de grote baan stond iets te enthousiast in onze nota's. Doordat we geen duizend keer verkend hebben op voorhand en het onmogelijk is om op die plaats op snelheid de plaats te verkennen, hadden we de bult bij het kruisen van de weg niet gevoeld. Er stond 'links a fond over kruispunt' en hoewel ik 'm verre van a fond genomen heb, gezien de natte omstandigheden, kwamen we er toch te snel op af. Ik wou ons gebrek aan snelheid wat compenseren door niet te veel af te remmen voor de bocht. Fout dus! 
De auto is naar de buitenkant gesprongen en we belandden met onze rechterwielen in het gras en zijn doorgeschoven in de gracht... waar we niet meer uitgeraakt zijn.

Bijzonder jammer en frustrerend! Al die voorbereidingen en moeite, al dat geld, die weken van verlangen naar dit moment,... weg na nog geen 3 KP's.
Het hoort uiteraard bij de sport, maar het maakt het daarom niet minder zuur. 
Ik troost me met de gedachte dat het de allereerste keer is dat we van de baan gaan, in die 4 jaar dat we ondertussen (af en toe) rally rijden. Maar 't is een magere troost! 
Nog voor de wedstrijd goed en wel begonnen was, was het voor ons al afgelopen... :( 

Ons autootje hadden we zelf bestickerd (met dank aan @Simoni !) en ik was bijzonder tevreden met het resultaat. Maar 't heeft niet mogen zijn... 

Wat uiteindelijk de oorzaak van het motorprobleem is, moet nog blijken. Er wordt vermoed dat het met de benzine te maken heeft.
Die auto's kunnen zowel op speciale benzine als op gewone benzine rijden. Wij reden op gewone benzine. Misschien is er daar iets fout gelopen? 
Het zal alleszins nog moeten blijken... 

Het filmpje volgt later.

Foto 12-08-17 13 39 58.jpg

Foto 12-08-17 13 40 09.jpg

Foto 14-08-17 15 45 18.jpg

Eraf gegaan aan het Bourgondisch kruis dus .

Geplaatst:

Neuville aangekomen met 3 wielen.... zakt terug naar de 4de plaats en moet opgeven voor vandaag. Echt jammer

Geplaatst:
Op ‎18‎-‎8‎-‎2017 om 16:48 zei Mich:

Mooi verslagje... ook al is het klote om neer te moeten pennen, toch mooi geschreven emoji6.png

Respect trouwens emoji106.png

Thanks! 

Op ‎18‎-‎8‎-‎2017 om 17:06 zei Gastje:

Als je in  vier jaar nooit eraf gegaan bent heb je niet hard genoeg greden. :)

Dat kan goed zijn. 
Maar waarom zou ik? De nieuwe Neuville word ik niet. Ik heb dus veel meer te verliezen dan te winnen. 
Dit is een hobby die héél véél geld kost. En de paar keer dat ik maar in de auto zit, wil ik er liefst zo lang mogelijk van genieten! ;-)

En uiteindelijk... onze resultaten de afgelopen jaren waren verre van verkeerd: Vorig jaar werden we in Kortrijk 27e algemeen en 3e in categorie. In Staden werden we 28e en 2e in de klasse. Met zo'n resultaten ben ik meer dan content ;-) In de eerste plaats neem ik deel om me te amuseren. De rest volgt wel ! 

• Vind ik leuk 2
Geplaatst:
8 uur geleden zei Maxime S:

De nieuwe Neuville word ik niet. 

Als je blijft brokken maken wel.:)

Geplaatst:
15 uur geleden zei Gastje:

Als je blijft brokken maken wel.:)

Zo fout :lolz: 

Maar Neuville heeft z'n kans idd alweer gemist :( 

Geplaatst:
9 uur geleden zei dragonfly:

Zo fout :lolz: 

Maar Neuville heeft z'n kans idd alweer gemist :( 

Pech zoals in monte carlo , achterwieltje blijft hangen in een bocht achter een miezerig klein keitje en kwakt eraf . Neuville heeft geen fout gemaakt maar mag het kampioenschap nu wel vergeten en zal nog mogen strijden om de tweede plaats veilig te stellen.

Geplaatst:

Wat zijn we weer hard voor Neuville...

Hij heeft fouten gemaakt, maar hij heeft ook malchance gehad. In Duitsland is zijn wiel volgens wat ik las en zag, onverklaarbaar losgekomen? Wellicht misschien door een tik vroeger in de rally... maar dat is gewoon brute pech.

Ogier is er dit jaar ook al een paar keer af gegaan maar had telkens het geluk aan zijn zijde. In Monte Carlo is hij zelfs twee keer van de baan gegaan en toch kunnen doorrijden. Een sortie in MC is normaal gezien 99% zeker opgave of superrally... hij had geluk. Neuville heeft een borduurtje geraakt en 't was over & out. Dat is gewone brute pech. Meer niet! 

• Vind ik leuk 3
Geplaatst:
Op 23-8-2017 om 10:13 zei Maxime S:

Wat zijn we weer hard voor Neuville...

Hij heeft fouten gemaakt, maar hij heeft ook malchance gehad. In Duitsland is zijn wiel volgens wat ik las en zag, onverklaarbaar losgekomen? Wellicht misschien door een tik vroeger in de rally... maar dat is gewoon brute pech.

Ogier is er dit jaar ook al een paar keer af gegaan maar had telkens het geluk aan zijn zijde. In Monte Carlo is hij zelfs twee keer van de baan gegaan en toch kunnen doorrijden. Een sortie in MC is normaal gezien 99% zeker opgave of superrally... hij had geluk. Neuville heeft een borduurtje geraakt en 't was over & out. Dat is gewone brute pech. Meer niet! 

Meeke in DE ook zo'n betonblok geraakt zoals Neuville in die superstage eerder dit jaar. En na Neuville nog 2 Toyota's eraf in dezelfde bocht als waar hij z'n initiële fout maakte. Tja! Foutenlast ligt 'hoog', maar dat geldt voor iedereen lijkt me. Zeker op nat asfalt tamelijk moeilijke auto's. Tanak, Mikkelsen, Ogier, ook allemaal serieuze momentjes gehad op dag 1. 

• 2 weken later...
Geplaatst:

Mikkelsen bij Hyundai voor de laatste 3 manches....

• Vind ik leuk 1
Geplaatst:

OK, deze "fout" van Neuville was misschien niet helemaal zijn schuld. Maar hij heeft dit seizoen gewoon teveel domme fouten gemaakt (laten we zijn sortie op de superstage eerder dit seizoen niet vergeten) dat hij wel degelijk zelf zijn kampioenschap verbrod heeft.

Geplaatst:

Hyundai had de eerste helft van het kampioenschap een superwagen om vooraan mee te draaien , finland en duitsland waren een ramp . De concurentie is meer geëvolueerd dan hen en ze gaan deze misser dan de resterende rally's cash afgerekend worden , ook Tanak is supersterk bezig noteer deze maar als torenhoog favoriet voor de titel volgend jaar.  

Geplaatst:
Op ‎6‎-‎9‎-‎2017 om 15:28 zei Vanni:

Mikkelsen bij Hyundai voor de laatste 3 manches....

Die was toch maar net aangenomen bij Citroën??

Geplaatst:
1 hour ago, Maxime S said:

Die was toch maar net aangenomen bij Citroën??

Dacht ik ook.

Misschien dat Hyundai de titel bij constructeurs wil veilig stellen en Neuville helpen door een extra rijder voor Ogier te krijgen?

Geplaatst:

Sordo rijdt al een tijd rond. Pensioen?

Geplaatst:
34 minutes ago, Maxime S said:

Eerder gedwongen pensioen zeker?

Het is een goeie adjudant, maar nooit in de running geweest voor de titel. 

Als Hyundai niet al z'n eieren in hetzelfde mandje wil...

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

• Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Algemene Voorwaarden Gebruiksvoorwaarden | Privacybeleid