Ga naar inhoud

Oldtimervereniging voor verzekeringsredenen


Alexis

Aanbevolen berichten

Makelaar belde me net, de E30 kan als oldtimer ingeschreven worden aan gunstig tarief (ondanks nog geen 25 jaar), maar daarvoor moet ik me eerst aansluiten bij een oldtimervereniging. Ik mag ook niet meer dan 5000km per jaar rijden. 

 

Ik neem aan dat er wel redelijk wat van die oldtimerverenigingen zijn, en vroeg me af wie er hier ervaring mee heeft, tips bij de welke ik me best aansluit? De meeste zullen daar ook lidgeld voor vragen vermoed ik. Krijg je dan in ruil rondritten die je kan meedoen? 

 

Bedankt voor de tips! 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Je zou je moeten aansluiten bij een vereniging die aangesloten is bij BFOV. Op die manier kan je verzekerd worden via Marsh. Ik betaal op dit moment geloof ik 90 euro voor de jeep. Op www.bfov.be kan je kijken welke clubs er allemaal aangesloten zijn bij BFOV. Je krijgt korting bij bepaalde evenementen(Spa 6 hours, nationale meeting, ...).

Link naar reactie
Delen op andere sites

Je zou je moeten aansluiten bij een vereniging die aangesloten is bij BFOV. Op die manier kan je verzekerd worden via Marsh. Ik betaal op dit moment geloof ik 90 euro voor de jeep. Op www.bfov.be kan je kijken welke clubs er allemaal aangesloten zijn bij BFOV. Je krijgt korting bij bepaalde evenementen(Spa 6 hours, nationale meeting, ...).

 

De Vlaamse Oldtimer Club (http://www.vlaamseoldtimerclub.be/) is alleszins aangesloten bij de BFOV en kan je verzekeren via Marsh. Voor wagens jonger dan 25 is het echter tarief op aanvraag. Momenteel kan ik bij mijn huidige makelaar en verzekeringsmaatschappij premie van 165€ krijgen + rechtsbijstand dus zal rond 200€ komen, wat ik best oké vind. Het is dan ook handiger om al mijn polissen bij dezelfde verzekeringsmaatschappij te hebben. 

 

Lidkaart bij hen kost 37€, eens polsen of dat per kalenderjaar is.. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik ben zo trots lid van een vereniging voor oldtimer tractoren waarbij ook mijn pa aangesloten is. 

Ik heb dan ook wel effectief zelf een tractor  B)

 

Geregeld technische meetings om wat bij te leren over sleutelen, georganiseerde busreizen en 1x per jaar een groot treffen.

 

Gewoon eens rondhoren dus!

Link naar reactie
Delen op andere sites

ben hier ook gewoon lid bij de dichtstbijzijnde vereniging... kan zijn dat daar nog wel toffe leden en auto's tussen zitten, maar 't is er nog nooit van gekomen om ergens naar toe te gaan. -_-

25€ lidgeld/jaar, geloof ik.

 

En Marsh zal veruit het goedkoopste zijn qua oldtimerverzekeringen. 110€ BA, 10€ rechtsbijstand, 9€ verzekering inzittenden (tenzij dat ondertussen veranderd is). Dépannage inbegrepen.

Op de G hebben we nu een full omnium, kost alles samen zo'n 300€/jaar (afhankelijk van de waarde van het voertuig, uiteraard).

Link naar reactie
Delen op andere sites

De Vlaamse Oldtimer Club (http://www.vlaamseoldtimerclub.be/) is alleszins aangesloten bij de BFOV en kan je verzekeren via Marsh. Voor wagens jonger dan 25 is het echter tarief op aanvraag. Momenteel kan ik bij mijn huidige makelaar en verzekeringsmaatschappij premie van 165€ krijgen + rechtsbijstand dus zal rond 200€ komen, wat ik best oké vind. Het is dan ook handiger om al mijn polissen bij dezelfde verzekeringsmaatschappij te hebben. 

 

Lidkaart bij hen kost 37€, eens polsen of dat per kalenderjaar is.. 

 

Zelfs uw huidige is goedkoop. Ik betaal voor mijn Saab 900, €426 en dat is dan nog met een kilometerbeperking van 10000km per jaar.  Toch ook eens polsen via zo'n oldtimerclub.

Link naar reactie
Delen op andere sites

In Gent heb je nog de Gentse Retrowielen, thuis waren we daar vroeger lid van, maar ik kan me niet herinneren naar veel activiteiten geweest te zijn.

Dat gunstig tarif zit blijkbaar wel snor.
 

 

Door lid te zijn van de club, kan je ook genieten van een zeer concurrentiële oldtimerverzekering met inbegrip van repatriëring.

https://sites.google.com/site/gentscheretrowielen/

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 4 weken later...

Zie net dit topic, misschien ook eens wat info over winnen.

Hoop dat ik de E30, April 2014 klaar heb.

Het is dan altijd plezant om bij een club aangesloten te zijn ivm. rondritten en evenementen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

ben hier ook gewoon lid bij de dichtstbijzijnde vereniging... kan zijn dat daar nog wel toffe leden en auto's tussen zitten, maar 't is er nog nooit van gekomen om ergens naar toe te gaan. -_-

25€ lidgeld/jaar, geloof ik.

 

En Marsh zal veruit het goedkoopste zijn qua oldtimerverzekeringen. 110€ BA, 10€ rechtsbijstand, 9€ verzekering inzittenden (tenzij dat ondertussen veranderd is). Dépannage inbegrepen.

Op de G hebben we nu een full omnium, kost alles samen zo'n 300€/jaar (afhankelijk van de waarde van het voertuig, uiteraard).

 

En hoe zit dat juist met de G, klinkt heel interessant (full omnium)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Algemene Voorwaarden Gebruiksvoorwaarden | Privacybeleid