Ga naar inhoud

ML (w164) - RR 3.0 - LR disco 2.7 - RR sport 2.7


d_s

Aanbevolen berichten

Ik ben aan het kijken voor een mogelijke daily om de trailer te trekken (voor het vuilere werk heb ik nog een andere 4x4).

 

Budget zou ik niet boven de 20k willen gaan en volgende modellen genieten toch de voorkeur maar zijn er bepaalde dingen waar ik op moet letten?

 

ML (W164): ik ben MB liefhebber, goede garage vlak bij de deur, vrouw kan/wil er ook mee rijden maar hoe zit het met betrouwbaarheid (laatste jaar toch wat stukken gehad aan mijn W163 hoewel dat niet te vgl is). Onder de 20k vind je er van 2005-2007 met redelijke km-standen (<150k km).

 

RR 3.0: altijd al een zwak voor gehad maar op welke dingen moet je letten (versnellingsbak is blijkbaar een probleem, luchtvering). BWJ 2003-2005. Is hij niet te traag (177 pK)

 

LRdisco 2.7/RR sport 2.7: ik zet ze hier samen omdat ze dezelfde motor hebben. Zijn er problemen waar de LR meer last van heeft dan de RRsport? BWJ situeert zich hier ok tss de 2005-2007 (omwille van BIV). Ik zie er wel regelmatig met een hoge km-stand dus ze lijken mij in dat opzicht toch betrouwbaar. Gekende problemen?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb met zo'n RRsport 6cil diesel gereden toen ik keek voor mijn X5 (in 2008) en ik vond dat pokketraag...

 190 pK moet normaal toch meevallen (Ml heeft niet meer in de 280 cdi). Ik heb een Disco TD5 gehad (138 pK) dat was pokketraag en de 177 pK in de Range lijkt mij dan ook te traag.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Range Rover TD6 zou ik niet meer kopen, begint echt wat verouderd te raken. Torenhoge CO2, hoog verbruik en erg traag.

 

LR Disco III ben ik zelf heel content van, maar ik gebruik hem louter om zware lasten te trekken. Is voldoende vlot, belachelijk sterk, verbruik ''ok'', reken 11 liter bij normale rijstijl en ik vind het een heel mooie auto.

 

Ga je puur voor daily use zou ik wel liever een ML of X5 rijden: comfortabeler, agieler en rijdt meer als een personenwagen. Een Disco blijft een jeep om mee te rijden.

 

Ideale is een Range Rover TDv8: best of both worlds. Maar karren kosten bakken geld aan inschrijving en taks, helaas.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Range Rover TD6 zou ik niet meer kopen, begint echt wat verouderd te raken. Torenhoge CO2, hoog verbruik en erg traag.

 

LR Disco III ben ik zelf heel content van, maar ik gebruik hem louter om zware lasten te trekken. Is voldoende vlot, belachelijk sterk, verbruik ''ok'', reken 11 liter bij normale rijstijl en ik vind het een heel mooie auto.

 

Ga je puur voor daily use zou ik wel liever een ML of X5 rijden: comfortabeler, agieler en rijdt meer als een personenwagen. Een Disco blijft een jeep om mee te rijden.

 

Ideale is een Range Rover TDv8: best of both worlds. Maar karren kosten bakken geld aan inschrijving en taks, helaas.

 

Nog geen problemen gehad met je Disco III? Heeft toch ook al wat km dacht ik en heb je weet van wat er allemaal al aan vervangen is?

 

Voordeel van de Disco (en RR sport) is dat je ze gemakkelijk in HSE uitvoering vindt tegen een zeer schappelijke prijs. Bij de ML's is dat vaak anders en om 1 of andere onlogische reden zou ik eerder een Disco durven kopen met 200k km op de teller dan een ML.

Link naar reactie
Delen op andere sites

De pa van mijn vriendin heeft ook een Disco III 2.7 TDv6 met 160k op de teller. (Heeft hem sinds 20k.)

Hij is daar enorm tevreden van. Comfy, sterk, vrij zuinig voor zijn gewicht. Voor hem vlot genoeg (rijdt niet traag, maar zal niet vaak het volle vermogen aanspreken.)

Af en toe wat elektronische problemen gehad, maar waren allemaal kleine dingen. En nu ook de compressor voor de luchtvering die het wat minder doet. 
Maar nooit iets waardoor de auto niet meer rijdt. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Nog geen problemen gehad met je Disco III? Heeft toch ook al wat km dacht ik en heb je weet van wat er allemaal al aan vervangen is?

 

Voordeel van de Disco (en RR sport) is dat je ze gemakkelijk in HSE uitvoering vindt tegen een zeer schappelijke prijs. Bij de ML's is dat vaak anders en om 1 of andere onlogische reden zou ik eerder een Disco durven kopen met 200k km op de teller dan een ML.

 

Mijne had 160k toen ik hem kocht, staat nu op 174k. Ik heb er niks mee voorgehad buiten een lekke leiding van de luchtvering (cheap fix) en draagarmen vooraan (die zijn zwak). Het blijft een Land Rover, als er iets kapot gaat kost het geld: draagarmen kosten 350 euro / stuk + plaatsing...

 

Verder heb ik de complete onderhoudshistorie van de mijne en er zijn geen gekke dingen vervangen. Wel de koppeling (ik heb een manuele) op 150.000km, maar ik vermoed dat jij voor een automaat zou gaan.

 

Zwakke punten zo uit mijn hoofd:

*Elektrische handrem

*Draagarmen

*EGR-kleppen (2x en heel duur), maar die kan je ook gewoon afsluiten tot een bepaald bouwjaar.

*Afneembare trekhaak krijgt speling (ik heb de mijne vervangen door een vaste, omdat ik veel zware lasten trek en ik het risico niet durf lopen)

*2.7 motor heeft een riem, geen ketting! Moet vervangen worden op 168.000km/7 jaar en kost wel wat. 

 

Verder kom ik niet direct op iets.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Mijne had 160k toen ik hem kocht, staat nu op 174k. Ik heb er niks mee voorgehad buiten een lekke leiding van de luchtvering (cheap fix) en draagarmen vooraan (die zijn zwak). Het blijft een Land Rover, als er iets kapot gaat kost het geld: draagarmen kosten 350 euro / stuk + plaatsing...

 

Verder heb ik de complete onderhoudshistorie van de mijne en er zijn geen gekke dingen vervangen. Wel de koppeling (ik heb een manuele) op 150.000km, maar ik vermoed dat jij voor een automaat zou gaan.

 

Zwakke punten zo uit mijn hoofd:

*Elektrische handrem

*Draagarmen

*EGR-kleppen (2x en heel duur), maar die kan je ook gewoon afsluiten tot een bepaald bouwjaar.

*Afneembare trekhaak krijgt speling (ik heb de mijne vervangen door een vaste, omdat ik veel zware lasten trek en ik het risico niet durf lopen)

*2.7 motor heeft een riem, geen ketting! Moet vervangen worden op 168.000km/7 jaar en kost wel wat. 

 

Verder kom ik niet direct op iets.

Merci voor de info. EGR-kleppen had ik ook al gehoord.

 

Die afneembare trekhaak durft er dan uitvallen? Bij mij zou het dan ook altijd min 2 ton zijn.

 

Van de riem wist ik nog niet.

 

Dat is het grote nadeel dan nog eens bij LR, stukken kosten handenvol geld of je moet ze rechtstreeks in Engeland bestellen. Voor onderhoud zou ik dan hier wel bij Leekens gaan (was vroeger LR dealer) en misschien heeft hij zijn prijzen ondertussen ook iets aangepast (doet nu officieel Ssang Young en suzuki)

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 3 weken later...

Ik ben aan het kijken voor een mogelijke daily om de trailer te trekken (voor het vuilere werk heb ik nog een andere 4x4).

 

Budget zou ik niet boven de 20k willen gaan en volgende modellen genieten toch de voorkeur maar zijn er bepaalde dingen waar ik op moet letten?

 

ML (W164): ik ben MB liefhebber, goede garage vlak bij de deur, vrouw kan/wil er ook mee rijden maar hoe zit het met betrouwbaarheid (laatste jaar toch wat stukken gehad aan mijn W163 hoewel dat niet te vgl is). Onder de 20k vind je er van 2005-2007 met redelijke km-standen (<150k km).

 

RR 3.0: altijd al een zwak voor gehad maar op welke dingen moet je letten (versnellingsbak is blijkbaar een probleem, luchtvering). BWJ 2003-2005. Is hij niet te traag (177 pK)

 

LRdisco 2.7/RR sport 2.7: ik zet ze hier samen omdat ze dezelfde motor hebben. Zijn er problemen waar de LR meer last van heeft dan de RRsport? BWJ situeert zich hier ok tss de 2005-2007 (omwille van BIV). Ik zie er wel regelmatig met een hoge km-stand dus ze lijken mij in dat opzicht toch betrouwbaar. Gekende problemen?

Van de LR3 wordt gezegd dat het de eerste goede LandRover is qua bouwkwaliteit. Mijn ervaring hierin is ook positief. De 2.7 is ook vlot, verwacht geen wonderen, maar meer hoeft echt niet. De RR Td6 zou ik afblijven. Hij is wel bloedmooi maar dat kan een LR3 ook zijn. 

De LR3 is eigenlijk de enige luxe SUV die qua comfort en uitrusting met de cayennes en X5'kes meekan maar daarboven een utilitair kantje kan behouden itt tot RR of RRS, geweldig toch?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hangt wel erg af van wat je er mee doet.

 

Om te slepen en een veel rommel te vervoeren is een LR Discovery III een stuk beter dan een ML. De RRS is even goed om te slepen, maar een stuk minder ruim als "camionette".

 

Als het inderdaad is om als "auto" te gebruiken, ben je met de ML beter af. Weegt ook 500kg minder. Maar waarom dan geen gewone wagen kopen?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Algemene Voorwaarden Gebruiksvoorwaarden | Privacybeleid