Ga naar inhoud

BMW 320d of Mazda 6


Gast

  

12 leden hebben gestemd

  1. 1. Welke wordt het?

    • Bmw
      5
    • Mazda
      7


Aanbevolen berichten

Ik zou geen van beide kopen, maar als ik dan toch moet kiezen zou ik voor de Mazda gaan. Eigenlijk puur omwille van het feit dat zo'n "kale" 3-reeks gewoon lelijk is. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Regel eens een meeting Geezer

 

@@Mazdastruction neemt de 6 mee

@@RRD regelt een premium tweedehandskrel F30

 

Laat me weten wanneer, ik zie zo'n shootout nog wel zitten. Allebei leuke wagens volgens mij

 

B)

 

 

Zou ik echt geen enkel probleem mee hebben.  :up:

 

Geezer, regel dat!

Link naar reactie
Delen op andere sites

BMW met metaalkleur en Sensatec is op een paar honderd euro na even duur als een full option Mazda 6, met 175 pk.

Dan weet ik het wel. Ik vind zo'n 3 standaard ook écht niet knap.

Link naar reactie
Delen op andere sites

BMW met metaalkleur en Sensatec is op een paar honderd euro na even duur als een full option Mazda 6, met 175 pk.

Dan weet ik het wel. Ik vind zo'n 3 standaard ook écht niet knap.

welke 3 neem je dan? 16 of 20d?

Link naar reactie
Delen op andere sites

voor mij ook, als ik airco en servo heb is het mij goed, de rest interesseert mij amper

 

meer opties waren niet verkrijgbaar op je swift?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dit is de denkoefening die ik voor mezelf gemaakt had bij de huidige firmawagen deze zomer.

 

De realiteit is dat je er met de prijs van je full option Mazda niet komt voor een kale 320d.

 

Mijn offertes waren: 

 

- 30600€ voor ee M6 Wagon 175 Executive (heeft alle opties, buiten Radar CC ). 13% korting dacht ik

- 35500 (??) voor een 320d @ 6%: 33370 (??)

 

Dusja: tis niet realistisch deze vergelijking.

Link naar reactie
Delen op andere sites

En dan vraag je de leaseprijs aan, en is de BMW nog goedkoper :D

 

tenzij ik de post van Rabbit slecht lees is de mazda anders goedkoper (net iets minder dan €3000).

Link naar reactie
Delen op andere sites

En spreek ik dat tegen?

Ik had misschien beter het woordje "alsnog" gebruikt, dat was duidelijker geweest ;)

 

die "nog" is voor interpretatie vatbaar.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Kopen is Mazda goedkoper. En dan wil je hem verkopen en kan je hem nog alleen naar Afrika sturen, terwijl een bruine belg nog met die dreiner wilt rondtoeren.

 

Daarom dat de leaseprijs voor een dreier vaak voordeliger is.

Link naar reactie
Delen op andere sites

moeilijk, ik heb ook beide gaan bekijken. de mazda is prijs gezien quasi onklopbaar, en ook qua uiterlijk zeker niet slecht. maar het interieur is voor mij (en voor sally) een afknapper. de bmw daareentegen is naakt ook niet veel waard in mijn ogen. ik zou dan eerder voor pakweg een 318d of als het moet zelfs 316d gaan (wel eerst eens testrijden dan) om toch wat opties te kunnen aanvinken.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Lease Mazda is niet overdreven: 2.2 Wagon Businessline +metaalkleur + trekhaak + matten kwam op 745.73 euro eBTW (150000km/3jaar), een gelijkaardige V60 kwam op 847.82, een A4 op 839.2, een Passat op 763.14. Allen via Alphabet. Lamzakken van BMW wilde geen offerte per mail maken, moest langs komen. Prijs zal dan ergens rond de 800 hebben gelegen.

 

Buiten restwaarde moeten ook de running-costs in rekening worden gebracht he. Dus duurder onderhoud en kortere intervallen kunnen doorwegen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Algemene Voorwaarden Gebruiksvoorwaarden | Privacybeleid