Ga naar inhoud

1e auto


PJH

Aanbevolen berichten

 

Zalig idee

 

 

Polo was idd ook onze favoriet. Ik weet zelf inmiddels dat VW betaalbare kwaliteit is, dus dat zit normaal wel snor. Ze smijten u er ook mee dood, dus ééntje vinden in goeie staat zal ook wel meevallen. Alleen veel meer met 3 ipv 5 deuren, maar mits wat zoekwerk vinden we dat vast wel.

 

http://nl.autoscout24.be/Details.aspx?id=239706908&asrc=st|sr

 

Als dat haar iets zegt... Het heeft z'n voordelen.

 

Goed idee eigenlijk, had ik zelf nooit aan gedacht.

 

 

Daarbij vrees ik een beetje voor een plastieken gevoel als je er mee rijdt. Maar ik zou me kunnen vergissen.

 

 

 

Diesel of benzine is misschien wel een interessante discussie. Ik vermoed dat er eigenlijk geen goed antwoord is. Aan de ene kant doet ze relatief weinig km's, dus dan zou ik opteren voor benzine. Maar aan de andere kant, de motor heeft ruimschoots de tijd om warm te worden elke dag en bovendien berekend men het omslagpunt tussen diesel en benzine altijd dmv de nieuwprijs. Ze gaan er namelijk vanuit dat een diesel altijd duurder is in aanschaf dan een gelijkwaardige benzine, wat klopt. Alleen is op de 2ehands markt het waardeverlies reeds betaald door iemand anders...

 

Hmmmm tough choice.

Link naar reactie
Delen op andere sites

ik zou eens bij jullie in de gemeente naar de Ford garage gaan, heeft altijd mooie autotjes staan en is zeer schappelijk in prijs

Link naar reactie
Delen op andere sites

Heb een tijdje gependeld met een A2 1.4 TDI, enkel ook iets van een 20 km.

Die was in de winter pas op bedrijfstemperatuur net voor ik aankwam... Warmt echt traag op omdat het zo'n efficiënt ding is.

Ik heb daar ook nooit meer dan 5 liter mee kunnen verbruiken, maar degen die je vindt hebben wel wat meer km dan de benzineversies.

De dieseltjes zijn wel behoorlijk vinnige dingen, zeker als je dat ooit zou chippen. :D

Link naar reactie
Delen op andere sites

ik zou eens bij jullie in de gemeente naar de Ford garage gaan, heeft altijd mooie autotjes staan en is zeer schappelijk in prijs

 

Schoonbroer heeft daar net een Ford Fusion gekocht en wij zijn ook al gaan kijken naar een Fiesta daar.

 

Ik vind 6000 voor een Fiesta van 2007 die al eens geaccidenteerd geweest is persoonlijk enorm veel geld, ook al staat er maar 60.000km op de teller + rookte nogal als ik op het gas duwde :D

De Fusion moest ook al 6000 kosten en die is van 2006 en heeft +- 90.000 op de teller.

 

Ben er geen fan van, kerel heeft heel veel accidenté's staan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Zalig idee

De eerlijkheid gebiedt mij mee te delen dat als uw vrienden geen voorkeur heeft voor de combinatie van een redelijk losse achterkant en zeer weinig onderstuur, de polo waarschijnlijk beter is. Ding is vrij hard geveerd en luidruchtig op hoge snelheid. Is wel ook een stuk goedkoper dan een polo normaal gezien.
Link naar reactie
Delen op andere sites

Ongevalvrije 207CC 1.6 HDi hebben? Van 2007 en 65.000km. Houden goed hun waarde, dus leuk voor als je later ervanaf wil. Denk dat je die voor 9000 wel kan hebben.

 

Woeps, awsj @ 5000 euro gespecifieerd in de openingspost...

En is ook geen 4/5 deurs :fp:

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ongevalvrije 207CC 1.6 HDi hebben? Van 2007 en 65.000km. Houden goed hun waarde, dus leuk voor als je later ervanaf wil. Denk dat je die voor 9000 wel kan hebben.

 

Woeps, awsj @ 5000 euro gespecifieerd in de openingspost...

En is ook geen 4/5 deurs :fp:

 

Maar zo kan ze wel topless naar 't werk!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Net eens de simulatie gedaan voor een VW Polo 1.4. Een diesel zou 975 euro per jaar goedkoper zijn :D

 

't wordt dus diesel. En da's maar goed ook, dan blijft er meer 98 over voor de E30 :inlove:

Link naar reactie
Delen op andere sites

3 weken te laat makker, ik had een Polo 1.4TDI Bluemotion staan, iets boven budget maar wel 2 jaar garantie.

Als je je budget iets kunt opkrikken kan ik je nu reeds verder helpen, maar ik hou m'n ogen open mocht er iets passeren in overname.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Mijn madam heeft zo'n Polo 6N2 1.4TDI. Stationair en bij vertrek trilt dat allemaal ferm ja maar eens je bent vertrokken is dat echt niet traag naar mijn mening. (ik veronderstel dat het dus te vergelijken is bij het polo model erna met zelfde blok)

 

Belachelijk zuinig karretje :)

 

Maar persoonlijk zou ik voor een iets degelijker gevoel gaan en kieken voor een Golf dan.

1.9TDI gaat niet kapot (moet ik niet tegen jou zeggen eigenlijk).

Dat is pure degelijkheid, cheap in onderdelen en waardevast.

 

Een propere en nette Golf 4 is niet meer makkelijk te vinden maar ze zijn er wel degelijk....

5000€ is mééér dan genoeg voor een Golf (te veel zelfs)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Mijn madam heeft zo'n Polo 6N2 1.4TDI. Stationair en bij vertrek trilt dat allemaal ferm ja maar eens je bent vertrokken is dat echt niet traag naar mijn mening. (ik veronderstel dat het dus te vergelijken is bij het polo model erna met zelfde blok)

 

Belachelijk zuinig karretje :)

 

Maar persoonlijk zou ik voor een iets degelijker gevoel gaan en kieken voor een Golf dan.

1.9TDI gaat niet kapot (moet ik niet tegen jou zeggen eigenlijk).

Dat is pure degelijkheid, cheap in onderdelen en waardevast.

 

Een propere en nette Golf 4 is niet meer makkelijk te vinden maar ze zijn er wel degelijk....

5000€ is mééér dan genoeg voor een Golf (te veel zelfs)

 

Daar ben ik me van bewust, maar met vrouwen valt soms moeilijk te redeneren :D

Link naar reactie
Delen op andere sites

Mijn madam heeft zo'n Polo 6N2 1.4TDI. Stationair en bij vertrek trilt dat allemaal ferm ja maar eens je bent vertrokken is dat echt niet traag naar mijn mening. (ik veronderstel dat het dus te vergelijken is bij het polo model erna met zelfde blok)

 

Belachelijk zuinig karretje :)

 

Maar persoonlijk zou ik voor een iets degelijker gevoel gaan en kieken voor een Golf dan.

1.9TDI gaat niet kapot (moet ik niet tegen jou zeggen eigenlijk).

Dat is pure degelijkheid, cheap in onderdelen en waardevast.

 

Een propere en nette Golf 4 is niet meer makkelijk te vinden maar ze zijn er wel degelijk....

5000€ is mééér dan genoeg voor een Golf (te veel zelfs)

 

Afgelopen jaar ook een 30.000 km's met zo een polo gereden (nu het nieuwere model met de 3 cyl).

Dat trilt idd dat het een lieve lust is, maar gaat wel nog beter vooruit dan de nieuwe. 

Rijgeluiden binnenin op de autostrade had ik wel het gevoel van terug in de '80's te zitten. 

Zelf zou ik dat nooit kopen maar idd voor een golf of een skoda gaan. Polo is echt wel cheapa$$

Link naar reactie
Delen op andere sites

Afgelopen jaar ook een 30.000 km's met zo een polo gereden (nu het nieuwere model met de 3 cyl).

 

1.4 TDI was ook een driecilinder. Klinkt beter dan een vierpitter als je het mij vraagt.

Ik had laatst ook zo'n splinternieuwe Polo met een 1.2 TDI als vervangwagen, maar m'n A2 rijdt stukken beter.

Ding zoop ook wel 7 liter, dus ik hoop dat het geen representatief exemplaar was.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Heb een tijdje gependeld met een A2 1.4 TDI, enkel ook iets van een 20 km.

Die was in de winter pas op bedrijfstemperatuur net voor ik aankwam...

Die 37km waar de topicstarter het over heeft is enkel, dus die is dan zeker warm ;)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Mijn zus heeft ook een polo 1.2 tdi, ik zou liever openbaar vervoer gebruiken om mijn verplaatsingen te doen. Dat davert en zuipt gelijk zot.

1.9tdi of uiteengaan  :ninja:

  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Dat ze haar 5k spaart en met de kapitein gaat rijden. Tax, verzekering, onderhoud en verbruik zijn goedkoop. Is ook goed voor de auto regelmatig rijden.

Alle vrouwen denken dat ze beter af zijn met een kleine auto, tot ze de ruimte (en vooral koffer) gewoon zijn van een grote.

En als ze veel moet pendelen, die koffer zorgt voor extra veiligheid bij een aanrijding langs achter.

Link naar reactie
Delen op andere sites

staat ook in berlijn blijkbaar :D

 

 

 

 

 

1.9 TDI ftw, alleen is madam aant zagen over de kilometers als ik bvb deze toon:

http://angebote.autoscout24.de/used-car-details-238919399

 

vrouwen :inlove:

122K km vindt ze veel? Dat ze dan maar eens tegoei naar de teller van je Bora kijkt...

Enfin, ik zou een 130pk PD zoeken. Die gaan niet veel duurder zijn, maar volgens mij wel wat aangenamer.

Maar misschien delicater?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Algemene Voorwaarden Gebruiksvoorwaarden | Privacybeleid