Ga naar inhoud

alfa 156 gta sw - volvo 850 t5-r- mercedes e320cdi


luigi

Aanbevolen berichten

Binnen een aantal maanden begin ik te werken en ik heb een auto nodig.

Ik heb reeds jaren een alfetta gtv en wil om me dagelijks te verplaatsen en op reis te gaan ook iets dat leuk is, een ziel heeft laat ons zeggen. De keuzes:

 

alfa 156 gta sw: manuele versie natuurlijk! De busso v6 in zijn ultieme vorm, 6 cilinder, alfa, geluid!

 

volvo 850 t5-r of r: Deze wagen staat er tussen omdat we er vroeger thuis ook één hadden: een groene met het beige leder en wortelnoot hout. Als kleine jongen herinner ik mij nog de reizen naar het zuiden samen met de e420 combi van vrienden. Dan zag je van op de achterbank die teller vlotjes boven de 200 gaan en verder en dat uren aan een stuk tot de benzine op was. Het geknetter van de turbo mis ik nog steeds!

 

mercedes e320 cdi: Veel modernere wagen. Ik vind dit een tijdloos model, mooi, degelijk, vlot, zuinig, maar passie hmm?

 

Wat zouden jullie kiezen? of zijn er nog andere wagens die jullie zouden aanraden?

 

Laat ons zeggen dat het budget 12500 euro is, iets meer kan ook maar dan moet dat zich vertalen in lagere verbruikskosten.

 

Enkele voorbeelden:

http://nl.autoscout24.be/Details.aspx?id=238951672&asrc=st

http://nl.autoscout24.be/Details.aspx?id=239662054&asrc=st

http://suchen.mobile.de/auto-inserat/mercedes-benz-e-320-t-cdi-7g-tronic-avantgarde-sport-paket-vol-gelsenkirchen/174731098.html?lang=de&pageNumber=5&__lp=6&scopeId=C&sortOption.sortBy=price.consumerGrossEuro&makeModelVariant1.makeId=17200&makeModelVariant1.modelId=57&makeModelVariant1.searchInFreetext=false&makeModelVariant2.searchInFreetext=false&makeModelVariant3.searchInFreetext=false&minPowerAsArray=147&minPowerAsArray=KW&minFirstRegistrationDate=2006-01-01&maxPrice=15000&negativeFeatures=EXPORT&categories=EstateCar

Link naar reactie
Delen op andere sites

tegen dan ben ik er 25, dus dat zou volgens mij wel moeten lukken. Het zijn allemaal wagens die minder kosten dan een nieuwe polo. Ok ze hebben meer dan 200 pk maar sportwagens zijn het niet.

Mijn alfa'tje van 30 jaar oud is met zijn 130 pk veel listiger.

Link naar reactie
Delen op andere sites

nee niet veel ruimte nodig, maar zo een 850 t5-r of een gta hebben in mijn ogen iets speciaal. Ok een golf gti en zeker een 130i gaan beter rijden en sneller zijn, maar qua looks geven ze me niet dat speciale. Een alpina b10 3.3 is ook een mogelijkheid. Blijkbaar neig ik toch echt naar die breaks!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het zijn alle drie potentiële moneypits...  erg afhankelijk van gebruik en onderhoud door vorige eigenaren en nogal 'speciaal' waardoor er al snel doorgeteld wordt bij gebreken. Als hoofdwagen zou ik er niet voor kiezen.

Maar als het dan toch moet, dan absoluut de GTA :-)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Tussen die 3 heeft de 156 GTA het grootste petrolheadgehalte met een beestige sound, heeft de 850 T5-R het hoogste sleepergehalte, en is de E320 CDI een comfortabele fijne kilometerwreter, hangt er dus van af wat voor u het belangrijkst is.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het zijn alle drie potentiële moneypits...  erg afhankelijk van gebruik en onderhoud door vorige eigenaren en nogal 'speciaal' waardoor er al snel doorgeteld wordt bij gebreken. Als hoofdwagen zou ik er niet voor kiezen.

Maar als het dan toch moet, dan absoluut de GTA :-)

kan ik enkel beamen.

En dan kan enkel de gta me overtuigen om zo dikwijls mijn portemonnee met liefde boven te halen.

  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Sowieso een GTA....

 

Je gaat geen rotte frank meer over hebben, en ik hoop dat je dan nog vele jaren mag thuiswonen.

Ze gaan je allemaal arm maken, maar bij de GTA krijg je relatief gezien het meeste terug.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Sowieso een GTA....

 

Je gaat geen rotte frank meer over hebben, en ik hoop dat je dan nog vele jaren mag thuiswonen.

Ze gaan je allemaal arm maken, maar bij de GTA krijg je relatief gezien het meeste terug.

 

Is zo'n E320CDI dan zo slecht qua techniek? De volvo is oud maar die moet buiten de motor toch redelijk betrouwbaar zijn voor een oldie? 

Link naar reactie
Delen op andere sites

zelf hadden we zo een 850 t5-r thuis en die is na 250000 km weggegaan zonder problemen. Je ziet er te koop staan met +350000 km ook. Dat lijkt mij een heel degelijk gebouwde wagen. Slijtage-onderdelen kosten ook niet zo veel en kan ik zelf wel installeren.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Zo is dat, buiten gewone slijtageonderdelen komt er niet veel aan die Volvo. Ik snap niet dat je dat een moneypit kan noemen..

 

De Alfa, da's vanzelfsprekend dat je daar met een grote boog rond loopt, als je nog wat centen wil sparen.

 

Ooit op het punt gestaan een 850R of een 850 T5-R te kopen, maar kon dat toen niet verzekeren :D Een manuele moet je toch wel hebben, die automaat neemt 50% van heel de beleving en snelheid weg ;)

 

Vroeger ook een 5-pitter 850 20V gehad, zalige kisten. Pa heeft nog altijd spijt dat hij die heeft weggedaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Vroeger ook een 5-pitter 850 20V gehad, zalige kisten. Pa heeft nog altijd spijt dat hij die heeft weggedaan.

 

Inderdaad, zo een 850GLT heeft dezelfde sound, is iets beter verzekerbaar, even oerdegelijk, en een mooie krachtopbouw: hernemingen zijn zalig :inlove:

170pk.

 

Ikzelf zou voor de fun niet eens weten of ik de GTA wil of de 850... de GTA is ook mooier, de 850 meer mythe.

En de MB, mja, da's de ideale daily.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Algemene Voorwaarden Gebruiksvoorwaarden | Privacybeleid