Ga naar inhoud

Volgende auto


Baiden

Aanbevolen berichten

Beste medeforummers,

 

Ik zit er al even mee in mijn hoofd om mijn Opel Astma te verkopen. Maar wat daarna?

Vereisten:

- Benzine

- Betrouwbaar

- Betaalbaar voor een 'jonge' student (tax & verzekering; verbruik interesseert mij niet veel als je er wat voor terugkrijgt.)

- Hij moet -in tegenstelling tot de huidige- reageren als je het gaspedaal induwt. Geen zin meer in suicide-inhaalmanoeuvers.

- Schuifdak

 

Dingen waar ik een hekel aan heb:

- Plastiekerige interieurs

- Bakstenen als zetels

- Cabrio's

 

Mooi meegenomen:

- RWD

- 6 cilinder (niet zozeer voor de prestaties, maar voor de smoothness)
- Iets anders dan grijs/zilver

 

Budget: 6000 euro max.
 

 

Alvast bedankt voor de suggesties!
Baiden

Link naar reactie
Delen op andere sites

Budget is te laag om een recente, kleine turbobenzinemotor aan te schaffen. Dus dan ga je naar de oudere benzine's, veeleer atmosferisch, waar je dus toch wel wat cilinderinhoud nodig hebt om vermogen te hebben. Is dat slecht? Tuurlijk niet, maar de running costs zijn dan wel weer een stukje hoger.

Link naar reactie
Delen op andere sites

323ti compact

 

170pk verzekeren als 19-jarige, succes!  :mellow:

 

Ik zit een beetje in het zelfde schuitje als topicopener, wil van mijn saaie diesel naar iets levendiger gaan, ook liefst benzine en rwd. Voorlopig gaat mijn voorkeur naar een BMW Z3 met de 1.9i motor. Maar, 140pk, zonder een vorige verzekering op mijn naam, zal ook tegenvallen als ik mijn offerte voorgeschoteld krijg waarschijnlijk  :(

Link naar reactie
Delen op andere sites

Verzekering op naam van één van de ouders is ook mogelijk, zolang jij er maar in staat als courante bestuurder. Doe je dat niet is het natuurlijk een stuk goedkoper, maar dat zou ik tegenwoordig toch niet meer durven.

Link naar reactie
Delen op andere sites

170pk verzekeren als 19-jarige, succes!  :mellow:

 

Ik zit een beetje in het zelfde schuitje als topicopener, wil van mijn saaie diesel naar iets levendiger gaan, ook liefst benzine en rwd. Voorlopig gaat mijn voorkeur naar een BMW Z3 met de 1.9i motor. Maar, 140pk, zonder een vorige verzekering op mijn naam, zal ook tegenvallen als ik mijn offerte voorgeschoteld krijg waarschijnlijk  :(

 

Heb ooit 150pk kunnen verzekeren op 18-jarige leeftijd, maar de tijden nu zijn wel wat veranderd ja :noparty:

 

Ik spreek over 7jaar terug.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Heb ooit 150pk kunnen verzekeren op 18-jarige leeftijd, maar de tijden nu zijn wel wat veranderd ja :noparty:

 

Ik spreek over 7jaar terug.

 

Het is niet alleen over kunnen, maar ook of het betaalbaar blijft  :lol:

Mijn verzekeringsmakelaar wou mij zelf geen 125pk opel corsa diesel laten verzekeren aan mijn 20 jaar  :noparty:

  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Het is niet alleen over kunnen, maar ook of het betaalbaar blijft  :lol:

Mijn verzekeringsmakelaar wou mij zelf geen 125pk opel corsa diesel laten verzekeren aan mijn 20 jaar  :noparty:

Vlug veranderen dan, ik reed met 195 kW op m'n eigen naam (21 jaar). De prijs was wel navenant :lol:

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik zou eens van makelaar veranderen... Dat gaat er los over.

Dit was het goedkoopste dat ze mij konden bieden blijkbaar...

Bij DVV wilden ze niet omdat we er geen andere verzekeringen hebben. Bij Ethias was het 1250 euro. Nu zit ik bij Baloise en betaal halfjaarlijks. Onze auto van thuis is daar ook verzekerd.

 

Kan evt. wel eens bij Fortis gaan horen, daar is ons huis volledig verzekerd.

Verder is er volgens mij niet veel goedkoper op mijn naam met nog maar een half jaar vast rijbewijs. De verzekering is wel afgesloten op basis van een voorlopig rijbewijs, zou dat een verschil maken en moet ik dringend mijn makelaar verwittigen? :D

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dit was het goedkoopste dat ze mij konden bieden blijkbaar...

Bij DVV wilden ze niet omdat we er geen andere verzekeringen hebben. Bij Ethias was het 1250 euro. Nu zit ik bij Baloise en betaal halfjaarlijks. Onze auto van thuis is daar ook verzekerd.

 

Kan evt. wel eens bij Fortis gaan horen, daar is ons huis volledig verzekerd.

Verder is er volgens mij niet veel goedkoper op mijn naam met nog maar een half jaar vast rijbewijs. De verzekering is wel afgesloten op basis van een voorlopig rijbewijs, zou dat een verschil maken en moet ik dringend mijn makelaar verwittigen? :D

 

Kan geen kwaad van dat eens te proberen. Ik zou eens bij Partners horen als die een kantoor hebben bij u in de buurt. Wel een jaar verzekerd zijn eerst voor je daar binnen gaat.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Lexus IS200? Of anders weer een duffe BMW? 

 

'Weer een duffe BMW' is de reden waarom ik het hier post; ik wil andere ideeën dan een e30/e36. 

Er zijn hoogstwaarschijnlijk veel toffe bakken waar ik niet aan denk. 

 

Budget is te laag om een recente, kleine turbobenzinemotor aan te schaffen. Dus dan ga je naar de oudere benzine's, veeleer atmosferisch, waar je dus toch wel wat cilinderinhoud nodig hebt om vermogen te hebben. Is dat slecht? Tuurlijk niet, maar de running costs zijn dan wel weer een stukje hoger.

 

Een oudere atmosferische benzine met wat cilinderinhoud: zeker geen problemen mee. Graag zelfs. 

 

wat ben jij veeleisend zeg, ben je een meisje?

 

Nothing wrong with knowing what you want. 

Ook wel een verschil tussen eisen & pluspunten natuurlijk. ;) 

 

Zoals altijd, the answer to all of life's questions:

 

919408_10151660702909479_1586411244_o.jp

 

Staat zeker op de shortlist. Maar een deftig exemplaar vinden zal niet gemakkelijk zijn. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

maar om dan verder nog RWD en 6-cilinders te gaan vinden zit je toch al in een hogere prijsklasse of zit je pakken ouder. Alhoewel de 740 ook rwd is en leverbaar is met een 6-cilinder (diesel)motor

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het ding is dat "weer een duffe BMW" wel aan je eisenpakket voldoet. RWD, 6 cilinder, betaalbaar... Er blijft niet zo heel veel meer over dan dat binnen je budget valt, en het zal alvast niet gemakkelijk te vinden zijn.

RWD, 6 cilinder & eens een kleur zijn zaken die leuk meegenomen zijn (lees: waar ik van zou genieten), maar zijn geen vereisten. 

Dat mag voor mij evengoed een FWD 4-cilinder zijn, zolang die maar leuk rijdt. 

Edit: Voorstellen zoals een Mini Cooper (S), zijn dus ook zeker welkom! 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het ding is dat "weer een duffe BMW" wel aan je eisenpakket voldoet. RWD, 6 cilinder, betaalbaar... Er blijft niet zo heel veel meer over dan dat binnen je budget valt, en het zal alvast niet gemakkelijk te vinden zijn.

 

Bwah, er zijn nog wel wat mogelijkheden. Omega's waren tot de laatste generatie ook RWD bijvoorbeeld. En als je van die 6 een 5 maakt dan kan je nog leuke RWD Volvo's vinden ook. Maar het is uiteraard niet zo een evidente keuze als een BMW of zelfs MB van die tijd en ze hebben elk hun specifiek karakter.

  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

RWD, 6 cilinder & eens een kleur zijn zaken die leuk meegenomen zijn (lees: waar ik van zou genieten), maar zijn geen vereisten. 

Dat mag voor mij evengoed een FWD 4-cilinder zijn, zolang die maar leuk rijdt. 

Edit: Voorstellen zoals een Mini Cooper (S), zijn dus ook zeker welkom! 

 

Bij SAAB kan je ook wel wat leuke bakjes met karakter vinden die goed sturen. Bij Audi kan je dan weer leuke vijfcilinders vinden die aardig uit de hoek kunnen komen, denk maar aan een 200 of zo. Dit vind ik bijvoorbeeld ook een leuke: http://nl.autoscout24.be/Details.aspx?id=238785401&asrc=st|sr'>http://nl.autoscout24.be/Details.aspx?id=238785401&asrc=st|sr

Link naar reactie
Delen op andere sites

Beste medeforummers,

 

Ik zit er al even mee in mijn hoofd om mijn Opel Astma te verkopen. Maar wat daarna?

Vereisten:

- Benzine

- Betrouwbaar

- Betaalbaar voor een 'jonge' student (tax & verzekering; verbruik interesseert mij niet veel als je er wat voor terugkrijgt.)

- Hij moet -in tegenstelling tot de huidige- reageren als je het gaspedaal induwt. Geen zin meer in suicide-inhaalmanoeuvers.

- Schuifdak

 

Dingen waar ik een hekel aan heb:

- Plastiekerige interieurs

- Bakstenen als zetels

- Cabrio's

 

Mooi meegenomen:

- RWD

- 6 cilinder (niet zozeer voor de prestaties, maar voor de smoothness)

- Iets anders dan grijs/zilver

 

Budget: 6000 euro max.

 

 

Alvast bedankt voor de suggesties!

Baiden

 

Die Opel Astma, is dat wat vooruit te puffen?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Algemene Voorwaarden Gebruiksvoorwaarden | Privacybeleid